Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
ahoj,no tak to me tady asi nebudou mit radi,ale na A6 jsem najel 150 tis a krom beznych veci tak 2X vaha vzduchu jednou rozvody a jinak motor chodil supr-opomenu jeho zvuk.a spotreba o 1l mensi nez alficka,ale tim prednosti koncej..............je to asi kus od kusu.cus
ALfa Romeo 159 2,4 jtdm sportwagon,vse krom kuze...
Kawasaki ninja zx 10 R-nadupana mrska 200 koniku
Audi A6 2,5 tdi 132 KW
BMW 530 D-strasne auto
Opel calibra 2,0-16v TURBO 165 Kw
Kawasaki ninja zx 10 R-nadupana mrska 200 koniku
Audi A6 2,5 tdi 132 KW
BMW 530 D-strasne auto
Opel calibra 2,0-16v TURBO 165 Kw
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
ono to vsetko zacina tak po 180000km tak ze ta to este len cakalo he
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Nespolehliví jsou jen jejich majitelé.ReznikCZ píše:mimochodem o 2,5 TDi se dost píše jako o "nespolehlivým" motoru to 1,9 TDi je na tom daleko lépemimimi10 píše:no to je od tematu-proste jsem propad alfam![]()
![]()
![]()
...ovšem všechny Tdi v minulosti jsou ehm.. dost "traktorové" (co se zvuku týče)

NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
OT: Záleží taky jakej, 2.5TDI byl pětiválec i šestiválec a dokonce ve více verzích. Některé byly lepší, některé dost špatné. (v A6 byl ale jen šestihrnek)
Asi tou naprosto nejbanálnější je zanesená „váha“ vzduchu, již však lze již dnes koupit asi za 2000 korun. O něco horší je, když selže napínák řemene pohonu příslušenství. To pak motor přestane dobíjet. Kompletní napínák se skládá ze třech částí a dohromady to vyjde asi na 6500 korun, samozřejmě bez práce, které ovšem není málo, vzhledem k umístění motoru hned za přední stěnou. Po 120 000 km motor vyžaduje tradiční výměnu rozvodů, s nimiž je také silně doporučeno měnit vodní pumpu, která ráda teče. Na to je třeba si rezervovat nějakých 20 000 Kč v případě, že se rozhodnete nechat tento úkon provést značkový servis. Na stejnou částku vyjde rovněž nové čerpadlo Bosch VP44, které je dostatečně známo svými zákeřnými vrtochy. Když mu do 200 000 najetých km neshoří výkonový koncový stupeň jeho řídící a ovládací jednotky, tak se minimálně zanese nevyčistitelné síto v kanálu uvnitř čerpadla, což znamená opět výměnu. Na „síta“ si zřejmě motoráři Audi potrpí, neboť to se rovněž nachází v systému odvětrávání klikové skříně (v separátoru). Když se ucpe, následný zvýšený tlak ve skříni způsobí masivní únik oleje a to nejen skrz hlavové těsnění, ale rovněž těsnění hřídelová. Pak nezbývá, než motor přetěsnit celý, což s vyčištěním separátoru (je součástí systému turbodmychadla) zabere celý den i mechanikovi, který to již několikrát dělal.
Přesto, prokazatelně tou nejhorší závadou jsou vydřená ložiska vačkových hřídelí. To se stává celkem pravidelně zhruba kolem 200 000 km. I v případě pouhé opravy (bez výměny hlav) je třeba mít našetřeno 80 000 Kč. Důvodem, proč se ložiska vaček vydírají je třeba hledat v nedostatečné cirkulaci oleje v ložiskové pánvi a možná rovněž ne ve zcela bezchybně provedené povrchové úpravě. Svůj díl viny má také předlouhý servisní interval až 30 000 km. Rozhodně nikdo nic nezkazí, bude-li měnit olej po 15 000 km, či jednou za rok.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
jo,okarat ja kdyz ji kupoval mela 150 tis uy najeto,mozna i vic,takze na A6 6 hrncu ted 310 tis...jurki888 píše:ono to vsetko zacina tak po 180000km tak ze ta to este len cakalo he
ALfa Romeo 159 2,4 jtdm sportwagon,vse krom kuze...
Kawasaki ninja zx 10 R-nadupana mrska 200 koniku
Audi A6 2,5 tdi 132 KW
BMW 530 D-strasne auto
Opel calibra 2,0-16v TURBO 165 Kw
Kawasaki ninja zx 10 R-nadupana mrska 200 koniku
Audi A6 2,5 tdi 132 KW
BMW 530 D-strasne auto
Opel calibra 2,0-16v TURBO 165 Kw
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Adamsquare píše:OT: Záleží taky jakej, 2.5TDI byl pětiválec i šestiválec a dokonce ve více verzích. Některé byly lepší, některé dost špatné. (v A6 byl ale jen šestihrnek)
Asi tou naprosto nejbanálnější je zanesená „váha“ vzduchu, již však lze již dnes koupit asi za 2000 korun. O něco horší je, když selže napínák řemene pohonu příslušenství. To pak motor přestane dobíjet. Kompletní napínák se skládá ze třech částí a dohromady to vyjde asi na 6500 korun, samozřejmě bez práce, které ovšem není málo, vzhledem k umístění motoru hned za přední stěnou. Po 120 000 km motor vyžaduje tradiční výměnu rozvodů, s nimiž je také silně doporučeno měnit vodní pumpu, která ráda teče. Na to je třeba si rezervovat nějakých 20 000 Kč v případě, že se rozhodnete nechat tento úkon provést značkový servis. Na stejnou částku vyjde rovněž nové čerpadlo Bosch VP44, které je dostatečně známo svými zákeřnými vrtochy. Když mu do 200 000 najetých km neshoří výkonový koncový stupeň jeho řídící a ovládací jednotky, tak se minimálně zanese nevyčistitelné síto v kanálu uvnitř čerpadla, což znamená opět výměnu. Na „síta“ si zřejmě motoráři Audi potrpí, neboť to se rovněž nachází v systému odvětrávání klikové skříně (v separátoru). Když se ucpe, následný zvýšený tlak ve skříni způsobí masivní únik oleje a to nejen skrz hlavové těsnění, ale rovněž těsnění hřídelová. Pak nezbývá, než motor přetěsnit celý, což s vyčištěním separátoru (je součástí systému turbodmychadla) zabere celý den i mechanikovi, který to již několikrát dělal.
Přesto, prokazatelně tou nejhorší závadou jsou vydřená ložiska vačkových hřídelí. To se stává celkem pravidelně zhruba kolem 200 000 km. I v případě pouhé opravy (bez výměny hlav) je třeba mít našetřeno 80 000 Kč. Důvodem, proč se ložiska vaček vydírají je třeba hledat v nedostatečné cirkulaci oleje v ložiskové pánvi a možná rovněž ne ve zcela bezchybně provedené povrchové úpravě. Svůj díl viny má také předlouhý servisní interval až 30 000 km. Rozhodně nikdo nic nezkazí, bude-li měnit olej po 15 000 km, či jednou za rok.
Cusik,je to 6 hrncu a posledni model 2,5 tdi,pak uz byli 3,0 tdi-soucasny stav km 310 tis.
ALfa Romeo 159 2,4 jtdm sportwagon,vse krom kuze...
Kawasaki ninja zx 10 R-nadupana mrska 200 koniku
Audi A6 2,5 tdi 132 KW
BMW 530 D-strasne auto
Opel calibra 2,0-16v TURBO 165 Kw
Kawasaki ninja zx 10 R-nadupana mrska 200 koniku
Audi A6 2,5 tdi 132 KW
BMW 530 D-strasne auto
Opel calibra 2,0-16v TURBO 165 Kw
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
tak sanie vycistene klapky prec vyfukove zvody pretesnene alficka zatial neckuka startuje na brnk nedymi pri starte tak uvydime he
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- MATES-AUTO
- Příspěvky: 72
- Registrován: 30.6.2008, pon 21:41
- Bydliště: Sobětuchy -Chrudim
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Čau Kluci. Vyřešil jste nakonec nekdo problém se špatnými starty 156 jtdm???? Mam tu ted na servis alfu 159 1.9JTDm a dost špatně startuje, ačkoli mam všechny díly na tento vůz skladem nechce bezhlavě měnit věci. Diky martin
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Záleží jak se to projevuje, těch způsobů špatných startů je víc 

//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Při špatném startování bych začal od žhavičů, můžou mít velký odpor a přesto ŘJ nic neřekne.
Pak palivák a vzduchový filtr. Co tlak v RAILU?
Pak palivák a vzduchový filtr. Co tlak v RAILU?
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
- MATES-AUTO
- Příspěvky: 72
- Registrován: 30.6.2008, pon 21:41
- Bydliště: Sobětuchy -Chrudim
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
No auto točí, chytnou tak dva valce hned a dalsí dva hur, točí déle. žhaviče ok, žhaví dobře. Za tepla je to lepsi ale i tak je to spatne. Tlaky v railu se spatne meří pri to startovani debilnim tlacitkem ale tim to nebude.
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Co diagnostika?
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- MATES-AUTO
- Příspěvky: 72
- Registrován: 30.6.2008, pon 21:41
- Bydliště: Sobětuchy -Chrudim
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Diagnostika cista.
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Vy jste mi to přivolali
Dnes jsem brzo ráno jel asi 5km do města, tam tři hodiny stál a chtěl jet domů. Startovalo to snad 3 vteřiny a ještě vylítla trocha kouře
Začínám mít podezření, jestli ve všem nemá prsty baterka

Dnes jsem brzo ráno jel asi 5km do města, tam tři hodiny stál a chtěl jet domů. Startovalo to snad 3 vteřiny a ještě vylítla trocha kouře

Začínám mít podezření, jestli ve všem nemá prsty baterka

//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
skus poriadne vycistit klapku egr a tu prirubu na sani kde sa srobuje egr su tam po stranach take kanale tie byvaju upchate ak to nepomoze tak dole sanie a vycistit a odstavit klapky mne to pomohlo a ked je zima baterka tiez vrti tasie a chyti to hned a bez dymuAdamsquare píše:Vy jste mi to přivolali![]()
Dnes jsem brzo ráno jel asi 5km do města, tam tři hodiny stál a chtěl jet domů. Startovalo to snad 3 vteřiny a ještě vylítla trocha kouře![]()
Začínám mít podezření, jestli ve všem nemá prsty baterka
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- ReznikCZ
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1902
- Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
mě to všechno vyřešilo VIF, které tam vrážím každou nádrž a občas i celou plechovku
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista
.......ale srdcem stále Alfista
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Já mám asi podobný problém, dlouho to startuje, za jízdy mi to i jednou chcíplo, ale jak je auto v záběru tak je to cajk. Na displeji se mi objevuje chyba have engine checked, bojim se s tim jezdit aby mě to někde nenechalo. Prosím poraďte zda-li s tím máte někdo zkušenosti. 

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
status: check engine kontrolka
projevy: auto nejde přes 3000 rpm (ani na volnoběh na místě), nejede to a přijde mi že dost žere (na volnoběh 3,5 litru okamžitá)
diagnóza: jedu o víkendu na diag, ale co myslíte? ucpaný DPF, snímač otáček, váha vzduchu?
projevy: auto nejde přes 3000 rpm (ani na volnoběh na místě), nejede to a přijde mi že dost žere (na volnoběh 3,5 litru okamžitá)
diagnóza: jedu o víkendu na diag, ale co myslíte? ucpaný DPF, snímač otáček, váha vzduchu?
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Radim : ještě tam nemáš EGR, ale diagnostika ti řekne víc, ale jestli nejde do otáček, nebo velmi těžko, tak ucpaný DPF, diagnostika ti řekne, nebo to vytáhni na dálnici, jeť na 4stupeň co největší rychlost, co to udělá
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
To nevim jestli je dobrý nápad. Když už má ucpaný DPF, měl by jít co nejdřív pryč. Jinak se ty spaliny tlačí zpátky a ještě víc zasírají sání, turbo a EGR. A z Orlických hor to je k nejbližší dálnici taky docela kousek :-)
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
samozřejmě diagnostika ti řekne víc, ale někde jsem v návodu četl, že regenerace se dá sputit také uměle, pokud jeden na 4st. a minimálně 2500ot ustálenou rychlostí, ale je pravda že je tu riziko, pokud je opravdu ucpaný, tak výfukové plyny se kumulují ve výfuku a vrácí se zpět do motoru, kde tlačí do sání na samotné turbo atd. a všem věcem to nedělá moc dobře
Maximálně vyndáš DPF a pojedeš na výlet, vyndat ho můžeš i sám, auto bez něho jede normálně, pouze tam bude chyba motoru, ale samozřejmě se to musí přeprogramovat, protože to dělá paseku v RJ.

Maximálně vyndáš DPF a pojedeš na výlet, vyndat ho můžeš i sám, auto bez něho jede normálně, pouze tam bude chyba motoru, ale samozřejmě se to musí přeprogramovat, protože to dělá paseku v RJ.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
To by ma veľmi zaujímalo - ako spustím regeneráciu DPF na Qtronicu? Alebo si počkám na ecuscan 

Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
dík za info. no já mám jednak na dálnici docela daleko,nejbližší začíná 40 km od baráku, a taky si nejsem jistý, jestli to je schopný držet víc než 2500 rpm, prostě to nad 2200 skoro nejde. jinak poslední měsíc a půl to auto jezdilo víceméně jen po městě.
takže radíte řízené vypálení přes diag a po novém roce urychlenou návštěvu doktora Čendy, nebo to zkusit projet?
takže radíte řízené vypálení přes diag a po novém roce urychlenou návštěvu doktora Čendy, nebo to zkusit projet?
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty
Nejprve bych udělal vypálení přes diag. Nemusíš nikam jezdit, jenom otevřít vrata od garáže.
Pak bych to zkusil projet. Až potom jestli ti to poleze přeš 3 rpm na volnoběhu.

Pak bych to zkusil projet. Až potom jestli ti to poleze přeš 3 rpm na volnoběhu.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti