Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
tyvado
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1341
Registrován: 8.10.2011, sob 19:26
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od tyvado » 20.1.2012, pát 11:31

:hotovej Když někdo jede klobouk !! Hezký termín.... :smt077
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1399
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od swoop01 » 20.1.2012, pát 11:47

Me by zajimalo kolik nakladaku, stavebnich stroju, traktoru, bagru, ..., ktere jsou v neustalem zaprahu na plny vykon (Turbo), umyslne dochlazuje. Zaprah preplnovaneho traktoru s 12 radlicemi v zemi je ve srovani s tim, kdyz nekdo jede osobakem "pilu" ironicke nic.

Ted vazne:
Za me bych rekl, ze to tu obecne moc resite. Verim, ze v 90% jedete prirozene - tudiz s provozem a nez nekde zastavite tak take prirozene zpomalujete. V takove situaci je, dle meho nazoru, umyslne dochlazovani zbytecne - nicemu to zrejme neuskodi (krom ekologie) pouze pro klid duse majitele. V pripadech, kdy se frci na doraz tak to asi smysl ma (nepopiram), ale zase - stejne pak nez zastavite a vzpamatujete se z te silene jizdy ...
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Adamsquare » 20.1.2012, pát 12:06

U těchto strojů ale nejsou turba o rozměrech pár cm a netočí čtvrt milionu otáček :wink:
Současně takty nevíme jakým způsobem jsou chlazeny. U aut vim jen o 1.8TSI a 2.0dci, které mají vodníka, ale určitě jich je mnohem více.
Naposledy upravil(a) Adamsquare dne 20.1.2012, pát 12:32, celkem upraveno 1 x.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1399
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od swoop01 » 20.1.2012, pát 12:31

> Adamsquare:
Ano, a take maji i vetsi spotrebu. Ale jinak je to same.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

F.a.n.o
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 2.4.2011, sob 14:22
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od F.a.n.o » 20.1.2012, pát 14:15

no vidim, ze se kolem celkem jednoducheho dotazu vyklubala zajimava diskuze ... stacilo napsat NERES TO VOLE, JE TO ZBYTECNY, CHLADI SE TI TO SAMO I BEZ TOHO :smt040
A jak je to s tou Sunicovou hridelkou? :-D
AR 159 SW 2,4 20V 147kw

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Adamsquare » 20.1.2012, pát 14:17

Hřídelka je pravda. Po vypnutí motoru logicky přestává mazat, takže dojíždí "nasucho".

Což platí hlavně pro experty, kteří i dnes těsně před zhasnutím motoru prošlápnou plyn :roll:
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

tyvado
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1341
Registrován: 8.10.2011, sob 19:26
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od tyvado » 20.1.2012, pát 20:28

Což platí hlavně pro experty, kteří i dnes těsně před zhasnutím motoru prošlápnou plyn :roll:[/quote]

To je hřebíček na hlavičku...takhle se to hlavně nemá dělat *plesk
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex

BlackAlf
Uživatelský avatar

Příspěvky: 82
Registrován: 24.4.2011, ned 21:30
Bydliště: Praha

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od BlackAlf » 20.1.2012, pát 21:16

Chlapy, máte někdo chip na 2,4? Od koho a na kolik? Zkušenost u tohohle motoru?

Jinak s tou hřídelkou mi to kdysi známý odněkud z technického z MB říkal, že se má tentence prohnout nepatrně když se neochladí a pak přijde KO (ne hned po jedné jízdě samozřejmě) už k tomu nevím přesně detail, ale věřím mu a řídím se tím když nato šlápnu, nebo třebas při zastávce z dálnice, kloboukové jízdy se to asi netýká :-). Pravda, měl jsem tehdy koncern, ale platit by to mohlo i pro nás. Naco riskovat životnost pro minutu dvě po jízdě...
Mazda 6 2,2D Revolution TOP - momentálně na prodej
Alfa Romeo 159 SW ti - 2,4 JTD, 210hp
Škoda Octavia II 2007, L&K, 2.0 TDI, 160hp
Škoda Octavia 2001, 1,9 TDI
Škoda 125 LPG
Škoda 120 GLS
.... doteď to byla škoda :-)

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Envel » 20.1.2012, pát 21:52

Já chip mám, jen lehký a od žádné renomované firmy, ani na brzdě to nebylo. Zatím spokojenost, ale jezdím tak málo, že pokud se kvůli chipu něco vysere např. za 20.000 km, tak o tom poreferuju až za cca 4 roky. Navíc Ty máš podle popisu 154kW já 147kW, takže z hlediska chiptuningu nejdůležitější součástka turbo je úplně jiné a tím pádem je jiné všechno. K chipování jsou tady i nějaká vlákna, ale nic velkého se tam nedočteš.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

vaclav
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 129
Registrován: 1.10.2011, sob 16:54
Bydliště: Lochenice (okr. Hradec Králové)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vaclav » 20.1.2012, pát 22:25

Zkus se poptat na http://www.autoscan.cz . Autor je i tady na foru (il ciuffo) :wink: a pro Alfisty má 10-ti procentní slevu.
AR 159 SW 1,9 JDTm 16v 2007 - stříbrná kráska

BlackAlf
Uživatelský avatar

Příspěvky: 82
Registrován: 24.4.2011, ned 21:30
Bydliště: Praha

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od BlackAlf » 20.1.2012, pát 23:35

super, díky. teď jsem dostudoval něco z ostatních vláken a je to dost fuška a žádné informace, jen dohady proč jo a ne :-(. Chip jsem měl, takže se ho nebojím, jen chci pořádný a bezrizikový (tedy v rámci možností), jinak nato raději...
Mazda 6 2,2D Revolution TOP - momentálně na prodej
Alfa Romeo 159 SW ti - 2,4 JTD, 210hp
Škoda Octavia II 2007, L&K, 2.0 TDI, 160hp
Škoda Octavia 2001, 1,9 TDI
Škoda 125 LPG
Škoda 120 GLS
.... doteď to byla škoda :-)

REG
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4
Registrován: 16.10.2011, ned 20:48

Příspěvek od REG » 21.1.2012, sob 00:36

problém: Vonkajšia teplota okolo 0°C. Auto sa normalne, niekedy dosť rýchlo zahreje na 90°C.
Lenže, keď si pustím kúrenie, tak mi to fuka studeny vzduch. Obehnem tak 3 auta a zrazu mi to pipa ze vysoka teplota-pozrem na teplotu a rucicka na maxime(130°c tam tusim je).
Keď pustím plyn, teplota okamžite klesá na 90°c (cca 5 sekund).
Za chvilu mi to pusti konecne teply vzduch (cca 5 min.) a zase to zacne fukat studeny.
Co s tim mozem mat. Mal som to aj na diagnostike ale tam neukazalo ani prd.
Sem-tam vyhodilo pri štarte nejake relé palivoveho cerpadla tusim, ale to asi tak kazdy treti start.
Nechápem tu teplotu. Už to po nete hladam asi dva tyzdne. A uz mam toho dost, vonku 0 stupnov a na mna si veselo fuka klima so studenym :-/

Ďakujem za každú radu.(hlavne za tie finančne nenáročné)
:smt100
AR 159 SW, 2,4 JTDM, 147 kW, 2006.

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od wenca89 » 21.1.2012, sob 11:28

To co tu popisuješ jsem zažil při první zimě s alfuškou. Bylo to "utrženou" vodní pumpou. Takže v chladícím systému "voda" stála, proto se to rychle zahřívalo a netopilo. Po výměně vodní pumpy vše tak, jak má být.
AR 159 SW 1,9JTDm

REG
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4
Registrován: 16.10.2011, ned 20:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od REG » 21.1.2012, sob 12:51

a jak poznám ze to je prave ta pumpa, na diagnostike by to malo ukázat nie?
alebo to badatt volnym okom?
AR 159 SW, 2,4 JTDM, 147 kW, 2006.

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od yan.ko » 21.1.2012, sob 13:44

ne, to ti diagnostika neukaze. Mozna by se to dalo poznat podle nizsiho tlaku v nadrzce s chladici kapalinou :smt102

Jinak podle toho co pises se taky priklanim k vodni pumpe. Mel jsem ten samy pripad.
Alfa Romeo Perfection

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 21.1.2012, sob 13:49

Diagnostika tohle fakt nepozná.. je to jen urvaná vrtulka co pohání vodu. Měl jsem to samý kdysi na 156tce, tady mě Wenca předběhl :-D
A jinak si fakt myslím, že to bude ta pumpa, protože jak psal Wenca, chovalo se mi to úplně stejně. Jsem někde pár minut stál s nastartovanmým a zahřátým autem a už se mi valila pára z podkapoty. A jak to zjistíš? To popravdě přesně nevím, ale co mě tak napadá, tak asi sáhnutím na trubku co do něj vede jestli je po zahřátí horká.. Pohmatem asi nepoznáš jestli voda uvnitř proudí. A nebo jestli proudí voda do expanzky, ale fakt jen tipuju.. znalí tady určitě dají ověřenější metodu :wink:
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

vaclav
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 129
Registrován: 1.10.2011, sob 16:54
Bydliště: Lochenice (okr. Hradec Králové)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vaclav » 21.1.2012, sob 20:19

Jak často se vám vypaluje DPF filtr? Mně se vypaluje cca každých 1000 km a dnes se to vůbec nehodilo. Jeli jsme jen kousek a těsně před cílem to začlo, tak jsme jak pitomci kroužili za městem... :smt013
AR 159 SW 1,9 JDTm 16v 2007 - stříbrná kráska

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 21.1.2012, sob 20:27

To asi záleží kde jezdíš, protože při ježdění po městě se asi bude vypalovat častěji (což není úplně ekologický), než při ježdění třeba po dálnici. Já to měl tak nějak vypozorovaný po cca 5000km, ale není to pravidlo. Třeba za poslední možná půlrok jsem vypalování nepostřeh ani jednou a to jsem určitě najezdil třeba 30tkm. Ale spíš jsem to přehlíd, protože po dálnici spíš jezdím klobouka :-D a to se zanese asi víc než když jezdíš pilu.. :smt033
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Lukyman
Uživatelský avatar

Příspěvky: 45
Registrován: 27.7.2011, stř 01:57
Bydliště: Praha 4

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Lukyman » 21.1.2012, sob 21:32

BlackAlf píše:Chlapy, máte někdo chip na 2,4? Od koho a na kolik? Zkušenost u tohohle motoru?

Jinak s tou hřídelkou mi to kdysi známý odněkud z technického z MB říkal, že se má tentence prohnout nepatrně když se neochladí a pak přijde KO (ne hned po jedné jízdě samozřejmě) už k tomu nevím přesně detail, ale věřím mu a řídím se tím když nato šlápnu, nebo třebas při zastávce z dálnice, kloboukové jízdy se to asi netýká :-). Pravda, měl jsem tehdy koncern, ale platit by to mohlo i pro nás. Naco riskovat životnost pro minutu dvě po jízdě...
Tady ten týpek to má očipovaný v cromě 2.4 s automatem.
http://moje.auto.cz/Johans/fiat-croma.html
http://www.youtube.com/watch?v=fLs3HGEb3F8
Fiat Croma 2,4jtd (200hp) emotion

BlackAlf
Uživatelský avatar

Příspěvky: 82
Registrován: 24.4.2011, ned 21:30
Bydliště: Praha

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od BlackAlf » 22.1.2012, ned 02:13

vaclav píše:Jak často se vám vypaluje DPF filtr? Mně se vypaluje cca každých 1000 km a dnes se to vůbec nehodilo. Jeli jsme jen kousek a těsně před cílem to začlo, tak jsme jak pitomci kroužili za městem... :smt013

jak poznáš, že se vypaluje? Já s někdy nejsem vědom, že bych to někdy potkal, nebo si všiml dýmu. Na Octavce na to byla kontrolka, ale čoud jsem neviděl nidky (akortá na videu na netu)
Mazda 6 2,2D Revolution TOP - momentálně na prodej
Alfa Romeo 159 SW ti - 2,4 JTD, 210hp
Škoda Octavia II 2007, L&K, 2.0 TDI, 160hp
Škoda Octavia 2001, 1,9 TDI
Škoda 125 LPG
Škoda 120 GLS
.... doteď to byla škoda :-)

vaclav
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 129
Registrován: 1.10.2011, sob 16:54
Bydliště: Lochenice (okr. Hradec Králové)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vaclav » 22.1.2012, ned 10:09

TAk že jedu po rovince, na šestku cca 90 a aktuální spotřeba 10 litrů místo tradičních cca 6-ti. Pokud máš nastavenou aktuální spotřebu na displeji tak si nejspíš všimneš, vypaluje se to 10minut až skoro čtvrt hodiny.
AR 159 SW 1,9 JDTm 16v 2007 - stříbrná kráska

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2278
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 22.1.2012, ned 10:30

Ahoj Václave,

a jakou máš radu pro ty co se na aktuální spotřebu nedívají?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

vaclav
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 129
Registrován: 1.10.2011, sob 16:54
Bydliště: Lochenice (okr. Hradec Králové)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vaclav » 22.1.2012, ned 11:06

Tak to nevím, auto mi nekouří, chová se normálně, jen má dle počítače dvojnásobnou spotřebu. Ale ty strach mít nemusíš, ty klobouk jezdíš jen zřídka, takže to protáhneš už za běžného provozu :wink: .
AR 159 SW 1,9 JDTm 16v 2007 - stříbrná kráska

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 22.1.2012, ned 11:07

jediná dobrá řada je to kurvitko vyhodit...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

tyvado
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1341
Registrován: 8.10.2011, sob 19:26
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od tyvado » 22.1.2012, ned 11:13

Ahojte, k tomu DPF, jednoznačně se přiklaním k tomu ven s ním. Kdybyste se svezli včera před a po odtranění s mým autem tak byste nechápali...Jde okamžitě za plynem, spotřeba hned o litr dolu. Obrovský rozdíl a nemusím jezdit okolo města než se proces ukončí... :smt016
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti