Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
1L na 100 ?!!! Nemyslels náhodou na 1000 Km ? Jestli ti to žere na 100 tak to by muselo dýmit jak stará tatra (a to doslova)vyzkoušeno když mi odešlo turbo) . A pokud je to na 100 a nekouří to tak ti musí někde téct olej na zem. Nemáš pod motorem loužičky?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Pokud ti zahulí do modra, jde ti olej nejspíš přes gufera na ventilech, jestli je Turbo OK. Kolik máš najeto? Gufero na klice u setrváku múže bejt taky KO jestli tam máš průsak.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Teraz odmerane 400km 1l oleja. Naj mam 261tkm. Kaluz pod autom nieje. Skor to vydim na gufera. Ked to nevytocim tak to nezahuli do modra, mozne trosku za studena... Kolko stoji sada 10 gufer na ventily? Gufero na kluke budem sledovat.
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
guferko stojí jedno cca 20 Kč
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Hm hm
a nemáš pod motorem kryt že ?

Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
ja mam 270000 km a dolievam tak 1liter na 2000km cize to este neriesim he mam 159
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zdravím mám problém s alfou gt jtd 110kw vlastním ji zhruba rok,vůbec žádné problémy,auto jezdilo jak na povel servisní knížka,v autě jenom selenia a pořád stejná,a nyní z ničeho nic auto mezi 1000-2000otáčkami reaguje na plyn pouze do nějakejch 40% sešlápnutí po 2000 se začíná chytat a nad 3000 otáček jede úplně normálně až do 4 300,vůbec sis tim nedokážu poradit co by to mohlo bejt najeto 116 000km...předem děkuji za rady a tipy co s tím...Zdravim alfisti
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
váha vzduchu by to mohla dělat. Nebo prasklá hadička ovládání turba. Možností je víc.
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Váha vzduchu to není odzkoušeno,ale na počítači ukázalo chyba teploty chladící kapaliny...
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zkoušel jsi jinou váhu, nebo si jí odpojil? Měl jsi napíchnutou diagnostiku při jízdě? Kolik byla ta teplota? Přikláněl bych se také k váze vzduchu.Můžou to být i zanesený rozváděcí lopatky na turbu anebo taky všechno dohromady.Sorki61 píše:Váha vzduchu to není odzkoušeno,ale na počítači ukázalo chyba teploty chladící kapaliny...
Najdi si pozvolně stoupající dlouhý kopec. Se zahřátým motorem (olejem) roztoč motor nad 2000 ot/min (na čtyřku nebo 5ku) a sešlápni plyn až k podlaze - a drž cca 10s. Pokud je zanesený turbo hodně, může se stát, že když sundáš nohu z plynu, motor nebude chtít zpomalovat

z rozvaděče.
1998' Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB
1980' Porsche 911 SC Targa
2002' Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kW - byla, už není
1980' Porsche 911 SC Targa
2002' Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kW - byla, už není
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
nn zas takový problémy až to nedělá na diagnostice v pohodě všechny hodnoty v pořádku akorát chyba teplota chladící kapaliny,turbo špatný taky není před 6 000km mi ho kontroloval fakt dobrej člověk,reaguje to na otáčky motoru,je jedno jakou rychlost mám zařazenou,má to jednoduchou rovnici čím mín otáček tím dřív se začíná dusit při sešlápnutí respektive příklad při 1 800otáčká plyn reaguje normálně do 25%sešlápnutí jak přidáš vůbec nic se neděje nezávisle na čase třeba 1min. a vůbec nic a čím víc otáček je tím víc můžu sešlápnout ply a při 3 tis. už funguje až do podlahy uplně normálně bez žádný prodlevy,chvění kouření,nepravidelných zzvuků a jede až do 4 300 kdy začne výkonost upadat,což je normální...
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Pises ze jsi mel v pameti zavad chybu snimace teploty chladici kapaliny. Logovali jste jake hodnoty dava? Pokud jsou spatne, tak ho vymen. Ridici jednotka ma v sobe integrovanou ochranu motoru a pokud neni teplota v urcitem rozmezi, tak skrti vykon - redukuje prirustek pozadovaneho mnostvi vstrikovaneho paliva, proto se ti to rozjede az ve vysokych otackach.
Alfa Romeo Perfection
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Moc děkuju nešlo mi do hlavy návaznost stím čidlem..tak děkuju moc za vysvětlení,hned to udělám...fakt moc díky,uvidíme ale po jasném vysvětlení tomu odpovídá...
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Tak auto mam v servise a turbo je o.k. Davaju mi dole hlavu ale nezdasa im ze to moze ist tolko cez ventily...
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zdravím, potřeboval bych vědět jak motor pracuje v nouzovém režimu,respektivě co se vše vypne či změní oproti normálu. Jedná se mi o to,že mi leze z motoru divný zvuk,ale při nouzaku tam tento zvuk vůbec není. Zvuk bych přirovnal jakoby někde bylo špatné ložisko + je doprovázen takovým dobíhavým zvukem jako když na kolo do špic dáte nějaký kolíček zatočíte a necháte doběhnout do zastavení(viz. film Obecná škola:-) Takový zvuk mám v autě,akorát tlumenější. Když vytočím motor do 2500 tis a nechám spadnout na volnoběh,je to dost intenzivní,když ale vytočím cca na 4000 tis a nechám spadnout na volnoběh tak ten pazvuk tam skoro není. A v tom nouzáku není vůbec:-) Myslel jsem že to je turbo,nechal jsem ho zrepasovat,ale zvuk tam stále je. Co si o tom myslíte?? Jedná se o AR 156 1.9 JTD 16V
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v 103kw
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Dela to kdyz poustis plyn a je to slyset od turba?
V nouzovem rezimu se omezi maximalni mnozstvi vstrikovaneho paliva (tim i plnici tlak a tlak paliva) a omezi maximalni otacky.
V nouzovem rezimu se omezi maximalni mnozstvi vstrikovaneho paliva (tim i plnici tlak a tlak paliva) a omezi maximalni otacky.
Alfa Romeo Perfection
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
No dělá to když vytočím motor na cca 2500 ot pustím plyn a nechám to spadnout na volnoběh tak to zní jako když dobíhá turbína od turba. Nejvíce to jde slyšet v otáčkách od cca 1700-1200 když to padá dolů. Samozřejmě nemyslím za jízdy,ale když stojím na místě.
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v 103kw
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Žádné úpravy tam nejsou,nedávno mi akorát mechoš říkal,že jde nějak dobře od spodu a ptal se mě jestli tam není chip,osobně si myslím že ne,ale všechno je možné.
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v 103kw
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Jo, tak to cipnute mit budes. To štěkání je tzv "surge" - moment kdy vyfukove plyny uz nestaci pohanet dmychadlo a pretlacit vzduch stlaceny v sani. Ten se pak dere pres lopatky kompresoru zpet. V male mire je to prijatelne. Pokud by se tak delo pri pridavani plynu, mas zadelano na pruser.
Alfa Romeo Perfection
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Takže myslíš, že mechanická závada to není jo??
Jinak teda při přidávání plynu to má taky trochu divný zvuk,ale zase jen v malých otáčkách do 2 tis.
No co to takhle odčipovat?To by mělo jít ne?
Vidím že jsi z Ostravy,neznáš někoho takového tady? Jsem z Opavy:-)
Jinak teda při přidávání plynu to má taky trochu divný zvuk,ale zase jen v malých otáčkách do 2 tis.
No co to takhle odčipovat?To by mělo jít ne?
Vidím že jsi z Ostravy,neznáš někoho takového tady? Jsem z Opavy:-)
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v 103kw
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Jo, premapovat ti to muzu osobne. Jen potrebuju vedet verzi hardware a software ridici jednotky. Nebo bychom to udelali dvoukolove - pri prvni navsteve bych se ti podival na ty verze, pohledal originalni soft a pri dalsi ti ji prehral.
Alfa Romeo Perfection
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Neni toto náhodou len na turbo motoroch,kde je škrtiaca klapka? Na turbo diesly ten pretlak zachyti snímac a pošle to do nudzaku.yan.ko píše:Jo, tak to cipnute mit budes. To štěkání je tzv "surge" - moment kdy vyfukove plyny uz nestaci pohanet dmychadlo a pretlacit vzduch stlaceny v sani. Ten se pak dere pres lopatky kompresoru zpet. V male mire je to prijatelne. Pokud by se tak delo pri pridavani plynu, mas zadelano na pruser.
Aby výfukove plyny nestačili poháňať turbo,to by sa musel ten tlak v sani vyšplhať tak na 4 bary a este byť v háji snímac. Tým že by špatne ukazoval.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Neposle, protoze se bavime se o situaci v nizkych otackach, kdy se turbo roztaci a zdaleka nedosahuje maximalniho plniciho tlaku.
Se skrtici klapkou je ten prubeh dramatictejsi a delsi, proto se prebytecny tlak odpousti.
Se skrtici klapkou je ten prubeh dramatictejsi a delsi, proto se prebytecny tlak odpousti.
Alfa Romeo Perfection
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Tak to mi vysvetlí ako v nízkych otáčkach výfukove plyny nestačia poháňať turbo a pritom spraviť pretlak v sani? Ked neni turbo poháňané,neni tlak a tým pádom ani stlačeny vzduch v sani.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů