P.S: hasičák je u nás doporučen, takže co nevidět bude povinný

Takže jestli tomu dobře rozumim tak se nemusim přizpůsobovat povinnu výbavu podle předpisů žemě kam jedu? Stačí že se řídim výbavou povinou v ČR? To je divný když jsem jel do Chorvatska tak jsem pročítal různé fóra kde tvrdili jak jsou v rakousku háklivý na výstražný vesty (v době kdy u nás poviný nebyly), z toho co je tu psáno by na to neměli nárok...?Franik píše:vždy platí zákon a předpisy státu kde má auto registraci.tj CZ a proto třeba v polsku český auta nemusí mít hasičák atd.
byl jsem tam 2x za poslední dva roky autem a nikdo mi nic nelepil...faust54 píše:NN, tam ti v přístavu přelepí světla, aby si neoslňoval...
Když jsem s autem a motorkou jezdil v letech 2003 a 2005 do UK, musel jsem si světla přelepit sám... Je to povinností řidiče a v případě, že to neudělá, může při silniční kontrole řidič zaplatit pokutu...hondzik píše:byl jsem tam 2x za poslední dva roky autem a nikdo mi nic nelepil...faust54 píše:NN, tam ti v přístavu přelepí světla, aby si neoslňoval...
Nejvíce mě přitom pobavilo, že uživatel Kubas má Alfu Spider 2000 z roku 1975, která je tom emisně asi stejně jako Škoda 120 a dvakrát hůře než favorit, a když tedy dojde na to kýžené vymetání "šrotu" ze silnic, tak se ho to taky bude týkat, stejně jako jeho kamarádů s AR-33 a AR-75. Pokud to tedy nějak neoje*ou, třeba vrazí úředníkovi pár tisícovek, aby se při vystavení kopie techničáku "spletl".
Kubas píše:Těžko můžu tvrdit že "staré auto = šrot", když jsem za jedno takové dal nemalé penízeJde ale o to, že staré auta patří na srazy a na ježdění pro zábavu pár km ročně. Určitě nikdo soudný nechce, aby jich po česku jezdily statisíce....
![]()
Kdo má na to, aby jezdil v AR75 nebo 33 v důstojném technickém stavu, má jistě i na to, aby zaplatil "trapných" 5000 Kč ekopoplatku.... Na jednu Alfu, kterou ekopoplatek zničil, připadá tak 50ks Š120 a podobných hrůz....
A narovinu, starý Alfy nekončí ve šrotu kvůli ekopoplatku, ale kvůli tomu, že je buď nějaký kretén zničí a nebo jsou tak schnilé, že to nejde za rozumné peníze opravit....
Já to nějak neobhajuju, ale zas na druhou stranu nedělejte, že se kvůli tomu dávají do šrotu dobrý auta....
Smysl registru je aby odpovídal skutečný majitel se zápisem v registru. Pokud to tak není dopadá to takhle: http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=32&t=10381.- dosavadní vlastník vozidla bude povinen do 10 pracovních dnů od uskutečnění jeho prodeje nechat změnu vlastnictví zapsat do registru. Nový vlastník je poviněn do 10 pracovních dnů od prodeje zaregistrovat na sebe. V případě nerespektování tohoto ustanovení hrozí každému pokuta 5 - 50 tis. Kč.
Nevím jaký je to problém právně, ale zní to docela logicky. Plná moc bez ověření je zřejmě k ničemu. S tímhle nemám problém.- podpisy na žádosti o zaregistrování vozidla na nového vlastníka v případě prodeje, v případě provedení registrace na základě plné moci provedení registrace musejí být podpisy vlastníka, zmocnitele úředně ověřené. Úředně ověřené podpisy lze nahradit osobním souhlasem na místě nebo elektronickým podpisem podle zvláštního právního předpisu
Tady snad není o čem. Pokud není zničená tak si jí rád dám i na nový auto. Alespoň se nebudu muset učit pamatovat jinou.- registrační značka bude přenosná z vozidla na vozidlo. V případě, že vlastník vozidla nebude přenos značky na jiné vozidlo požadovat, uvedená kombinace znaků může být přidělena jinému vozidlu.
Tady popravdě nevím. Netuším jaký jsou s evidencí náklady takže to nemůžu posoudit. Pokud je to jen tahání peněz z lidí tak ne, pokud to odpovídá reálným nákladům tak samozřejě ano.- zvyšují se správní poplatky za zapsání osobního automobilu do evidence motorových vozidel z 800 Kč na 1400 Kč. Vydání tabulky registrační značky bude stát 300 Kč za kus. Za vydání další registrační značky k již existujícím, např. za účelem umístění tabulky na nosič kol, bude úřad požadovat 600 Kč za kus.
Proč ne, pokud má někdo potřebu mít vlastní RZ a zaplatí si za to ať jí má.- lze si zažádat o vlastní kombinaci znaků na registrační značce. Ta nesmí obsahovat hanlivé nebo pohoršující výrazy, text podporující národnostní, rasovou, náboženskou nebo třídní nenávist název nebo zkratku orgánu státní správy, zastupitelského sboru nebo územního samosprávného celku, státu apod. Poplatek za takovou značku bude 5000 Kč. Na způsobu, jakým se vyrábějí registrační značky, se přitom nic nemění, ty jsou zajišťovány nadále organizací, kterou stanovuje Ministerstvo dopravy.
Tady by mohl být problém s autama na díly. Uvidíme jak to bude v tom zákoně napsaný, ale tak jak je to popsaný v tomhle výpisu:- vozidlo může být trvale vyřazeno z registru, pokud bylo předáno zařízení k likvidaci autovraků nebo zaniklo v důsledku havárie. Současný stav, kdy je možné vozidlo "odhlásit" z důvodu toho, že už dále nebude používáno jako vozidlo, nebude nadále možný. Dokladem o zničení vozidla havárií nebo živelnou událostí bude záznam od policie nebo pojišťovny.
Stávající systém depozitu byl omezen tuším na rok, takže v tomhle vidím přínos. Pokud budu nějaký auto renovovat a bude to dlouhodobá záležitost tak ho hodím do depozitu na dýl.- vozidlo bude možné vyřadit z registru na nějvýše 12 měsíců v režimu dočasného vyřazení. Nově se zavádí institut dlouhodobého vyřazení vozidla z registru, které je ohraničeno lhůtou 5 let. Dlouhodobé vyřazení je bude možné i z moci úřední, vznikne např. z důvodu neuzavření nové pojistné smlouvy o povinném ručení do 14 dnů od ukončení platnosti smlouvy předchozí. V režimu dlouhodobého vyřazení dává zákon obecnímu úřadu právo kontrolovat jeho umístění a účel využívání. Během kontroly je vlastník vozidla povinen poskytovat úřadu součinnost. Praktickým důsledkem tohoto ustanovení je, že pokud vlastník vozidla např. neuhradí povinné ručení a později svou chybu napraví, musí s vozidlem absolvovat STK, a to i v případě, že se jedná o vozidlo mladší 4 let.
Tohle nemá cenu hodnotit podle zkrácenýho popisu. Na tohle je potřeba vidět co a jak v tom zákoně bude. Je pravda, že už teď by mělo jít postihovat stáčení tachometru podle stávajících zákonů, ale je problém s dokazováním. Pokud to postihne šmejdy stáčející tachometry tak:- stav počítače ujeté vzdálenosti silničního vozidla nesmí být pozměňován a do počítače ujeté vzdálenosti nesmí být zasahováno s výjimkou jeho opravy nebo výměny prováděné oprávněným pracovníkem opravny silničních vozidel. Výměna nebo oprava počítače ujetých kilometrů v domácích podmínkách se tak stává nezákonnou.
A ono tohle teď není?- STK vyrozumí obecní úřad (viz dále, informační systém) o vozidlech, na kterých byla zjištěna vážná nebo nebezpečná závada. Vlastník nebo provozovatel pak mají 30 dnů na odstranění takové závady. Pokud uživatel závady v této lhůtě neodstraní, úřad rozhodne o technické nezpůsobilosti vozidla. Takové vozidlo pak nebude možno provozovat.
Tohle by spíš byla otázka na provozovatele STK, nedokážu posoudit jestli to je zbytečnost nebo to bude mít přínos.- všichni provozovatelé STK budou povinni připojit se na jednotný informační systém provozovaný státem. Jeho správcem je ministerstvo. Veškeré úkony související s provedenou prohlídkou budou zaznamenány v tomto systému. Stálý přístup do tohoto systému bude mít Policie České republiky, krajské a obecní úřady.
Nemám problém.- při evidenční kontrole bude vydán protokol, ve kterém budou zaznamenané všechny předtím zjištěné stavy stavu počítače ujetých kilometrů. To znamená, že stát bude po schválení tohoto návrhu disponovat údaji o počtu ujetých kilometrů pro každý automobil.
Opět spíš otázka na provozavetele STK kde nedokážu posoudit přínos. Na druhou stranu si přiznejme, že STK je víceméně fraška.- zákon stanovuje nové požadavky na vzdělávání zaměstanců STK (např. pravidelné školení kontrolních techniků) a stanovuje další požadavky pro jejich administrativu. Dá se navíc předpokládat, že dojde i k novelizaci prováděcí vyhlášky, která stanovuje vybavení STK. To se odrazí ve vyšších cenách technických prohlídek. V důvodové zprávě konstatuje ministerstvo, že se bude jednat maximálně o jednotky procent.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 1 host