jen nechápu co furt máte s tím zadíráním... tovární okruhový alfy měli 280PS, cupovky 200PS na seriovým spodku (jiný vačky, elektronika), po skončení alfa cupu se v holandsku našlo pár nadšenců co tyhle motory, nebo důležitý komponenty z nich jezdí v běžným provozu.. je to jen o použitým oleji a pravidelný údržbě...
jako se zadře 2l alfa, tak se zadře 2l subaru, 2L VW apod...
ano varianta jít do silnějšího V6 proč ne, ale jediný co to přinese je to co vydá na pořízení, vychytávání much a počáteční servis, za to by měl už rozsáhlejší úpravy na současným autě vychytaný jsou, maximálně bonus nějakejch lepších komponent (brzdy, podvozek)..
Jinak kdo nepoznal jak jede menší upravenej motor se stejným výkonem jako seriovej větší tak ať prosím mlčí... je to jako nebe a dudy...
190PS v busu je zajímavejch , to ano - zvuk super, mdlej spodek, kolem 4000 se to vzbudí a relativní nálož do omezovače... jediná výhoda- rozjede se s tím i motoristickej analfabet
jenže 2l upravenej na podobnej výkon (pominu-li vyjímky od francouzů a japonců) - zvuk super (sic ne 6vál, ale navačkovaný motory maj svý kouzlo..) mdlej spodek, kolem 4000 se to vzbudí na 5000 katapult do 8000 a po přeřazení zas... ve finále je 2L o hektar rychlejší díky celkový charakteristice... nevýhoda - málo lidí se s tím rozjede, ale dá se s tím jezdit i denně do práce
Vidím to u sebe, vidím to u kámoše, kterej přemejšlel co do repliky GII rallye.
Ten se rozhodoval mezi GO a úpravou 1.8 16V motoru nebo pořízením 1.8 20VT... vyhrála cesta atmosférická, i když úpravy samotnýho agregátu ve finále vyšly na 100000,- (pořizovali se nový webery 48, k nim se vyrábělo sací potrubí přes hlavu a programovatelný zapalování - to byl balíček 45000)
To jsme na seriovejch, byť upravenejch dílech a výsledným výkonu 180PS se seriovejma vačkama z 2l ABF a špičkově udělanou hlavou... v porovnání s turbínou (kterou má mimochodem jeho bratránek a pořídil to komplet za 30000) je auto o dost rychlejší, byť má papírově větší krouťák, ale je to prostě serie...