jaky olej
Re: jaky olej
Castrol 5W-40 jsem v bávu přepálil tak, že šla bílá mlha okolo mě při zastavení..normálně jsem z toho začal ženu tahat, protože jsem myslel, že mi někde cáká benál na rozpálenej motor a každou chvíli to blafne...až když jsem z toho vylez, bylo jasný že mi to jde z vejfuku..přepálenej friťák a
vítr...
Sehnal jsem na nedaleký pumpě 2litry AGIP SINT 2000 10W-40 /jinej ester olej neměli, na ulici do krabice od jídla jsem vytočil co se dalo a šoupnul jsem tam ty dva litry AGIPU..
Okamžitě to přestalo hulit a na tuhle smíchanou šlichtu jsem dojel domů../300km/
Odkali, nalil novej olej AGIP a motor se točí doposavad.
Ve vaně v tý chvíli selhání olejový náplně byl BIshop 460-G, následně doma propláchnuto Bishop 501..
Ten Castrol 5W-40 "přepálit" nedá práci ani v bávu a to je na emulzi tohohle typu stavěný..
vítr...
Sehnal jsem na nedaleký pumpě 2litry AGIP SINT 2000 10W-40 /jinej ester olej neměli, na ulici do krabice od jídla jsem vytočil co se dalo a šoupnul jsem tam ty dva litry AGIPU..
Okamžitě to přestalo hulit a na tuhle smíchanou šlichtu jsem dojel domů../300km/
Odkali, nalil novej olej AGIP a motor se točí doposavad.
Ve vaně v tý chvíli selhání olejový náplně byl BIshop 460-G, následně doma propláchnuto Bishop 501..
Ten Castrol 5W-40 "přepálit" nedá práci ani v bávu a to je na emulzi tohohle typu stavěný..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 20.4.2012, pát 13:08, celkem upraveno 1 x.
Re: jaky olej
Není nad osobní zkušenost.. 

- cooper.mb
- Nováček
- Příspěvky: 234
- Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Já jsem moje gtv koupil v Německu taky s pridrenym motorem. Majitel mel auto říkal asi čtvrt roku a když vyměnil olej dal tam castrol 10w40. No a po dvou tis km se to pridrelo tak to prodával.
Re: jaky olej
aqip a selenia... ale co taky shell 10w60 ten by tiez bol ok nakolko sa dava aj do ferrari
potom shell 10w40 helix som mal v aute cca 6000km potom prisla selenia 20k ale rozdiel som nejak necitil
potom shell 10w40 helix som mal v aute cca 6000km potom prisla selenia 20k ale rozdiel som nejak necitil

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: jaky olej
Značka Shell jsou OLEJE TYPU HC.. , opravdové syntetiky ..tedy skupiny bází 4 a 5 u něj budeš
hledat obtížně..
hledat obtížně..
Re: jaky olej
Pokud potřebujete hledat náhradu, je možné šáhnout po olejích osvědčených výrobců neojeba.ných syntetik"
Mobil 1--ne všechny řady
Motul velká část produkce
Miller oil -velmi kvalitní 10W-60
Zajímavá emulze Miller oil:
CFS 10w60 NT
POPIS:
Vysoce výkonný plně syntetický low-friction motorový olej vhodný pro sportovní a závodní aplikace. Aditivován nanočásticemi pro razantní snížení tření, opotřebení součástí a pro zvýšení výkonu motoru. Sestaven z plně syntetických základových olejů s použitím 3-esterové složky.
APLIKACE:
Pro použití v závodních nebo upravených a výkonných sériových motorech, kde je požadována maximální ochrana agregátu při velkých výkonech za ultra nízkého tření s minimálními ztrátami výkonu. Vhodný pro všechny atmosférické nebo přeplňované motory, zejména s objemem 2.0l a vyšším používané na okruzích, v rally, vytrvalostních závodech apod.
UŽIVATELSKÉ VÝHODY:
Aditivace nanočásticemi poskytuje:
• Výrazné snížení tření.
• Nižší opotřebení součástí a prodlužení životnosti sportovně zatěžovaného agregátu.
• Nižší produkci tepla.
• Vyšší výkon a kroutící moment.
• Vyšší spolehlivost motoru.
• Vylepšenou energetickou účinnost.
• Díky použitým polyalfaolefinům (PAO) a 3-esterovým základovým olejům je minimalizováno množství použitých polymerů, díky čemuž je mazací film více odolný vůči střihu a ztrátě viskozity, zejména v nejnamáhavějších místech agregátu.
• 3-esterová složka výrazně zlepšuje mazací schopnosti přispívá ke snížení třecích sil a celkovému vylepšení výkonu lubrikantu.
• Vynikající čerpatelnost oleje pro ochranu motoru při studených startech.
• Excelentní teplotní stabilita – minimální odparnost oleje ve vysokých teplotách – a oxidační odolnost oleje.
• CFS 10w60 NT je sestaven pro benzínové i naftové motory používané v nejnáročnějších podmínkách, jako rally a vytrvalostní závody. Rovněž vhodný pro track-days a další výkonné aplikace.
• Vyvinuto, vyrobeno a baleno v Anglii – originál firmy Millers Oils Ltd.
VÝKONOVÝ PROFIL:
• Pro výjimečnou ochranu motoru při extrémních zátěžích.
• Přesahuje kritéria norem API SM a ACEA A3/B4.
• Pro dlouhodobé nasazení při teplotě oleje 125°C, krátkodobě i 150°C.
CHARAKTERISTIKA:
SAE viskozita: 10w60
Hustota při 15°C: 0.870
Kinematická viskozita při 100°C: 24.4cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 170.8cSt
Viskozitní index: 175
Bod skápnutí: -25°C
Bod vzplanutí: >200°C
Viskozita při studeném startu -25°C (CCS): 5, 780cP
Mobil 1--ne všechny řady
Motul velká část produkce
Miller oil -velmi kvalitní 10W-60
Zajímavá emulze Miller oil:
CFS 10w60 NT
POPIS:
Vysoce výkonný plně syntetický low-friction motorový olej vhodný pro sportovní a závodní aplikace. Aditivován nanočásticemi pro razantní snížení tření, opotřebení součástí a pro zvýšení výkonu motoru. Sestaven z plně syntetických základových olejů s použitím 3-esterové složky.
APLIKACE:
Pro použití v závodních nebo upravených a výkonných sériových motorech, kde je požadována maximální ochrana agregátu při velkých výkonech za ultra nízkého tření s minimálními ztrátami výkonu. Vhodný pro všechny atmosférické nebo přeplňované motory, zejména s objemem 2.0l a vyšším používané na okruzích, v rally, vytrvalostních závodech apod.
UŽIVATELSKÉ VÝHODY:
Aditivace nanočásticemi poskytuje:
• Výrazné snížení tření.
• Nižší opotřebení součástí a prodlužení životnosti sportovně zatěžovaného agregátu.
• Nižší produkci tepla.
• Vyšší výkon a kroutící moment.
• Vyšší spolehlivost motoru.
• Vylepšenou energetickou účinnost.
• Díky použitým polyalfaolefinům (PAO) a 3-esterovým základovým olejům je minimalizováno množství použitých polymerů, díky čemuž je mazací film více odolný vůči střihu a ztrátě viskozity, zejména v nejnamáhavějších místech agregátu.
• 3-esterová složka výrazně zlepšuje mazací schopnosti přispívá ke snížení třecích sil a celkovému vylepšení výkonu lubrikantu.
• Vynikající čerpatelnost oleje pro ochranu motoru při studených startech.
• Excelentní teplotní stabilita – minimální odparnost oleje ve vysokých teplotách – a oxidační odolnost oleje.
• CFS 10w60 NT je sestaven pro benzínové i naftové motory používané v nejnáročnějších podmínkách, jako rally a vytrvalostní závody. Rovněž vhodný pro track-days a další výkonné aplikace.
• Vyvinuto, vyrobeno a baleno v Anglii – originál firmy Millers Oils Ltd.
VÝKONOVÝ PROFIL:
• Pro výjimečnou ochranu motoru při extrémních zátěžích.
• Přesahuje kritéria norem API SM a ACEA A3/B4.
• Pro dlouhodobé nasazení při teplotě oleje 125°C, krátkodobě i 150°C.
CHARAKTERISTIKA:
SAE viskozita: 10w60
Hustota při 15°C: 0.870
Kinematická viskozita při 100°C: 24.4cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 170.8cSt
Viskozitní index: 175
Bod skápnutí: -25°C
Bod vzplanutí: >200°C
Viskozita při studeném startu -25°C (CCS): 5, 780cP
Re: jaky olej
ten Miller oil sa u nas ani nepredava
hmm ale preco ten shell potom leju do ferrari?

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: jaky olej
Danni píše:ten Miller oil sa u nas ani nepredavahmm ale preco ten shell potom leju do ferrari?
http://www.auto-ksport.cz/cz1173--milleroil-m40.html
Fiat Croma JTDm 88kW
AR 156 1.8 TS -ex
AR 156 1.8 TS -ex
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Zadřený motor v 70tkm [-o<
to tam snad nalili úmyslně
to tam snad nalili úmyslně

AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Re: jaky olej
regulérní vražda.... Ale je potřeba to zkoušet dál 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Když je to ale autorizovaný servis a dali tam při garanční prohlídce olej nedoporučený výrobcem, tak by to snad bylo i žalovatelný, ne? A ten bývalý majitel byl k tomu právník...
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Re: jaky olej
a pák nemá mít AR takovou pověst... Jo já si koupil Alfu, ale nedožila ani 100tis a to jsem s ní jezdil do autorizáku... Se mi to zadřelo... Italové neumí dělat motory... Teď mám VW a ten toho určitě najezdí mnohem víc...
Re: jaky olej
Roubrt: žalovatelné to myslím je....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: jaky olej
Mobil nikde neříká, aby tam tuhle emulzi 0W-40 někdo lil --hrůza...
tady je jasné doporučení Mobilu pro 2.0 JTS--ZÁTĚŽOVÁ EMULZE..5W-50
/odolnější než Selenia 20k.., HTHS 4,7--žádná vodička./
ALFA ROMEO
Modell
Alfa 156 2.0 JTS, -Selespeed, - Sportwagon
Motor
B
Jahr
2000-2005
Neue Suche
Drucken
More Details
Buy Now
Anwendung Empfehlung Kapazität (l)
Motor (B) Mobil 1 5W-50 4.4
Schaltgetriebe 1. Wahl Mobilube 1 SHC 75W-90 (a) 2.0
2. Wahl Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-90
Automatisches Getriebe
Differential Vom Getriebe
Kühlmittel (50%) Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung) 7.0
Bremsflüssigkeit Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung)
Doppelgelenke 1. Wahl MOBILGREASE SPECIAL
2. Wahl Mobilux EP 2 Moly
Servolenkung Mobil ATF 220
Radlagerschmierfett MOBILGREASE XHP 103
Prostě FRanta CHytrej na AUTORIZOVANÝ DÍLNĚ tomu pomohl...
Pořád říkám--autorizovaná není spasitelné--mechanik musí vědět co dělá..
tady je jasné doporučení Mobilu pro 2.0 JTS--ZÁTĚŽOVÁ EMULZE..5W-50
/odolnější než Selenia 20k.., HTHS 4,7--žádná vodička./
ALFA ROMEO
Modell
Alfa 156 2.0 JTS, -Selespeed, - Sportwagon
Motor
B
Jahr
2000-2005
Neue Suche
More Details
Buy Now
Anwendung Empfehlung Kapazität (l)
Motor (B) Mobil 1 5W-50 4.4
Schaltgetriebe 1. Wahl Mobilube 1 SHC 75W-90 (a) 2.0
2. Wahl Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-90
Automatisches Getriebe
Differential Vom Getriebe
Kühlmittel (50%) Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung) 7.0
Bremsflüssigkeit Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung)
Doppelgelenke 1. Wahl MOBILGREASE SPECIAL
2. Wahl Mobilux EP 2 Moly
Servolenkung Mobil ATF 220
Radlagerschmierfett MOBILGREASE XHP 103
Prostě FRanta CHytrej na AUTORIZOVANÝ DÍLNĚ tomu pomohl...

Pořád říkám--autorizovaná není spasitelné--mechanik musí vědět co dělá..
Re: jaky olej
Zásadně jezdím ke konkrétnímu člověku, ne do dílny/ s ISO ./.kde je dvacet stání a na třech nebo pěti se učej na autech otrávení učedníci, kterejm je jedno, co dělaj--jen čekaj kdy jim skončí šichta..
Autorizák je "fabrika" na faktury--já chci -za sebe to tak mám--vždycky "konkrétního člověka"
o kterým vím, že to neojebe..Alfa není služební spotřebka-auto..
Autorizák je "fabrika" na faktury--já chci -za sebe to tak mám--vždycky "konkrétního člověka"
o kterým vím, že to neojebe..Alfa není služební spotřebka-auto..
- Cipís
- Štamgast
- Příspěvky: 665
- Registrován: 9.11.2011, stř 21:23
- Bydliště: Plzeňský kraj(Stříbro)
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
HonzaR: a tech "konkretnich cloveku" je jako safranu... 

AR 159SW 1.9JTDm 8V...Ex
AR 147 1.6TS .... Ex
AR 147 1.6TS .... Ex
Re: jaky olej
HonzaR to vystihl presne, kdo se neumi uzivit jinak, dela za par šupu v autorizaku a odpoledne radoby chodi na fusky s usetrenym materialem, oni zasadne nemeni pri rozvodech vodni pumpy atd..to jde automaticky do kapsy
olej jsou schopni upustit, dolit dva litry nalepit nalepku longlife a nazdar..šilené, tam auto nikdy nedám.

AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Re: jaky olej
Ahoj,
koupil jsem manželce Alfu 147, rv2009, najeto 24000km, 1,6TS, 88kW. Podle servisky byl olej vyměněný v 20tis, ale už se nikde nepíše, co tam nalili. Je to z německa, na razítku je jakýsi Italia Motors bla bla, tak si tak říkám, jestli to nechat do 30tis, nebo to vyměnit cvičně za selenii.
A pokud vyměnit, podle mazacího plánu do faceliftové 1,6TS patří SELENIA STAR PURE ENERGY, je to 5W40. Ale ve starším mazacím plánu bylo 10W40 (resp. 10W60 racing)... tak jak je to s tím? (řeším teď jen selenie, žádné hrnce ani kastroly).
Celý název toho oleje je Selenia Star Pure Energy 5W/40 2L, ACEA C3, API SM/CF, FIAT 9.55535 S2 C.T.R. F603.D08 a na plechovce je logo Alfa Romeo...
koupil jsem manželce Alfu 147, rv2009, najeto 24000km, 1,6TS, 88kW. Podle servisky byl olej vyměněný v 20tis, ale už se nikde nepíše, co tam nalili. Je to z německa, na razítku je jakýsi Italia Motors bla bla, tak si tak říkám, jestli to nechat do 30tis, nebo to vyměnit cvičně za selenii.
A pokud vyměnit, podle mazacího plánu do faceliftové 1,6TS patří SELENIA STAR PURE ENERGY, je to 5W40. Ale ve starším mazacím plánu bylo 10W40 (resp. 10W60 racing)... tak jak je to s tím? (řeším teď jen selenie, žádné hrnce ani kastroly).
Celý název toho oleje je Selenia Star Pure Energy 5W/40 2L, ACEA C3, API SM/CF, FIAT 9.55535 S2 C.T.R. F603.D08 a na plechovce je logo Alfa Romeo...
Alfa Romeo 147 Quadrifoglio Verde (bílá-černá střecha)
Re: jaky olej
bez váhání 10W40....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7221
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
přesně, motor je naprosto stejný, nebo nejsem si vědom změn, kterých by tam mělo být dosaženo. Já jsem lil 10W-60 Racing a ať si říká kdo chce co chce, já jako laik, který není specialista přes oleje, tam raději naleju to lepší a příručka jasně psala, že pro vyznavače sportovního svezení je doporučeno Selénia 10W-60 Racing
A jak je vidět i vautorizáku se nebrání pokusům, proto se nedivím, že ty motory můžou odejít
A jak je vidět i vautorizáku se nebrání pokusům, proto se nedivím, že ty motory můžou odejít

AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: jaky olej
v Německu s těma olejema zajímavě experimentují....
Kdoví proč zakukaly ty kvanta twinsparků v devadesátých letech....
Původně jsem věřil teorii že první TS se prostě nepovedly a vychytalo se to až po roce 2000, ale jak to tak čtu, tak pokud tam ti pitomci lili tyhle srajdy a lítali s tím 180 po autobahn, tak se není čemu divit....
Kdoví proč zakukaly ty kvanta twinsparků v devadesátých letech....
Původně jsem věřil teorii že první TS se prostě nepovedly a vychytalo se to až po roce 2000, ale jak to tak čtu, tak pokud tam ti pitomci lili tyhle srajdy a lítali s tím 180 po autobahn, tak se není čemu divit....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: jaky olej
Racing super, ale hádám, že na městské celoroční ježdění plus výlety plus jednou dvakrát do měsíce dálnice s okreskou bude teda lepší ta selenia 20k?
Občas jí pošleme k omezovači, ale to spíš jen když si jí půjčím já...to zvládne i 10w40..
Občas jí pošleme k omezovači, ale to spíš jen když si jí půjčím já...to zvládne i 10w40..
Alfa Romeo 147 Quadrifoglio Verde (bílá-černá střecha)
Re: jaky olej
1000x a stále dokola, přečti si začátek této stránky nebo pár stránek zpět...libii píše:Občas jí pošleme k omezovači, ale to spíš jen když si jí půjčím já...to zvládne i 10w40..
Re: jaky olej
tak ono ten občasný omezovač opravdu zvládne i ta 10W40... je otázka, jestli je to omezovač na trojku při předjíždění nebo blízkost omezovače někde trvale na dálnici
Ovšem při rozdílu nějakých 70 Kč na litru nebo kolik ( http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... vo=selenia ) je to fakt jedno....
Prostě tam ten racing nalej a hotovo....

Prostě tam ten racing nalej a hotovo....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host