Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
ty 4kila mě nezabijou a podle toho co jsem se o tom od uživatelů dočetl to autu alespoň trochu prospěje (rozhodně neuškodí)
a palivový filtr se bude měnit před zimou 
AR 159 SW 2,4 JTDm 147kw kůže, navi.
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Jak píše mcernoch, dávám jen v zimě aditivum proti tuhnutí nafty.. a na to, že už mám 290tkm(z toho já 130tkm), tak motor stále přede jak beránek a chytá na brnk
A tankuju většinou Lukoil nebo občas Agip.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
- Žížal
- Pozorovatel
- Příspěvky: 285
- Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
- Bydliště: Havirov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
O tom jestli neuskodi by se dalo polemizovat, ale delej jak myslis
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
hele..co člověk to názor..já dám na osobní zkušenist
až uvidím podělím se
howk
AR 159 SW 2,4 JTDm 147kw kůže, navi.
- peter202
- Nováček
- Příspěvky: 145
- Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
- Bydliště: Kálnica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
ahojte chcem sa informovat mam 159 SW 2,4JTD nacipovanu na 260ps a chcem menit spojku lebo zacina smykat ktoru znacku mam zobrat LUK alebo SACHS pripadne VALEO?
www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
sice neporadím se značkou, ale kolik máš najeto? Před a po čipu
peter202 píše:ahojte chcem sa informovat mam 159 SW 2,4JTD nacipovanu na 260ps a chcem menit spojku lebo zacina smykat ktoru znacku mam zobrat LUK alebo SACHS pripadne VALEO?
Mazda 6 2,2D Revolution TOP - momentálně na prodej
Alfa Romeo 159 SW ti - 2,4 JTD, 210hp
Škoda Octavia II 2007, L&K, 2.0 TDI, 160hp
Škoda Octavia 2001, 1,9 TDI
Škoda 125 LPG
Škoda 120 GLS
.... doteď to byla škoda :-)
Alfa Romeo 159 SW ti - 2,4 JTD, 210hp
Škoda Octavia II 2007, L&K, 2.0 TDI, 160hp
Škoda Octavia 2001, 1,9 TDI
Škoda 125 LPG
Škoda 120 GLS
.... doteď to byla škoda :-)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
pokial mas 147kw verziu tak zabudni na 260 ps ta sa da tak max z hranicov turba na 240;-)peter202 píše:ahojte chcem sa informovat mam 159 SW 2,4JTD nacipovanu na 260ps a chcem menit spojku lebo zacina smykat ktoru znacku mam zobrat LUK alebo SACHS pripadne VALEO?
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2291
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak 260ps je už dost přehnaný a pokud koupíš novou spojku (dvouhmotu) tak ti odejde stejně jako tahle.peter202 píše:ahojte chcem sa informovat mam 159 SW 2,4JTD nacipovanu na 260ps a chcem menit spojku lebo zacina smykat ktoru znacku mam zobrat LUK alebo SACHS pripadne VALEO?
Jedině klasická spojka ti to může vydržet.
Jaký máš krouťák?
Pokud bude dost velkej tak počítej s tím že ti odejde brzo i setrvák.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
a spojku sachs
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
spojka znese myslim600nm
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No nevím zda je to jen o starotvání, já jezdil na Vervu (známá věc s menší spotřebou a lepším tahem se projevila), ale mám to dál, tak jsem začal tankovat LukOil (+VIF nepravidelně, ale i v létě). Dlouho nic, až po čase jsem začal pozorovat vibrace od motoru, nevěděl jsem čím to (servis nic nepozoroval, ale já jsem asi citlivější, jezdím s tím pořád a dost mi to vrtalo hlavou), až mne napadla nafta a BINGO, motoru se vrátil zvuk a zmizela vibrace. Jen doufám, že to nepoškodilo vstřiky či něco podobného, za těch pár kaček to nestojí (ikdyž se časem napočítají), nicméně pocit je někde jinde... Kdyby člověk koukal jen na kačky, jezdí třebas s koncernem :-)
sunic píše:Jak píše mcernoch, dávám jen v zimě aditivum proti tuhnutí nafty.. a na to, že už mám 290tkm(z toho já 130tkm), tak motor stále přede jak beránek a chytá na brnkA tankuju většinou Lukoil nebo občas Agip.
Mazda 6 2,2D Revolution TOP - momentálně na prodej
Alfa Romeo 159 SW ti - 2,4 JTD, 210hp
Škoda Octavia II 2007, L&K, 2.0 TDI, 160hp
Škoda Octavia 2001, 1,9 TDI
Škoda 125 LPG
Škoda 120 GLS
.... doteď to byla škoda :-)
Alfa Romeo 159 SW ti - 2,4 JTD, 210hp
Škoda Octavia II 2007, L&K, 2.0 TDI, 160hp
Škoda Octavia 2001, 1,9 TDI
Škoda 125 LPG
Škoda 120 GLS
.... doteď to byla škoda :-)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Mel jsi pravdu, pri zatacce do leva, tak to prestane a mam pocit, ze to jde zepredu... takze leve predni lozisko? Prodava se samostatne lozisko a nebo musim i s nabojem? Co je lepsi? A nejaky tip na prodejce v pomeru cena/vykon? Dekujicendler píše:co ložiska? zkus vypozorovat při zatáčení, jestli to do nějaké zatáčky nepřestane.
AR 159 SW 2,4 20V 147kw
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 812
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Je to i s nábojkou a výměna je v poho.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Jestli nebudeš dělat dvouhmotu, tak musíš koupit spojku podle dvouhmoty, většinou totiž na sebe výrobci nesedí, pokud i s dvouhmotou, tak je to jedno, zbytek o tvém nesmyslném výkonu ti napsaly ostatní, protože 260Ps tam určitě nemášpeter202 píše:ahojte chcem sa informovat mam 159 SW 2,4JTD nacipovanu na 260ps a chcem menit spojku lebo zacina smykat ktoru znacku mam zobrat LUK alebo SACHS pripadne VALEO?
Fano : které kolo odlehčíš, tak to je ono, jakmile ho zatížíš, tak to je to co je v hájí a bohužel pouze z nábojem, výměna je celkem jednoduchá, pokud máš nářadí, je to cca 1hod práce a dá se to udělat i na zemi se zvednutým kolem
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
S tím chipem je to trochu zložitější, problém se spojkou je samozřejmě krouťák - tyto extrémní chipy mají kolem 500Nm(i trochu víc) a to je na hraně schopností standardní spojky. Co jsem slyšel, tak z vyjmenovaných značek opravdu nejvíc vydrží ten Sachs, ale osobní zkušenost nemám(doufám, že ani mít nebudu). Ohledně toho výkonu bych si nebyl tak jistý, že tam nemůže mít nárůst 50 koní, jelikož má tu 154kW variantu, která se s turbem Garrett údajně líp chipuje. Problém ale je, že tam těch 260 koní nebude hlavně proto, že ani v originálu nemá 2,4 to co slibuje. 147 verze má spíš tak 140 a 154 kolem těch 147 a to jen v případě, že je všechno v naprostém cajku. Tento závěr nemám ověřený vlastním měřením na brzdě, ale před chipováním jsem možnosti motoru konzultoval s několika tunerama abych zjistil co nejvíc info a i když měli hodně rozdílné názory a postupy, tak na jednom se vzácně shodli, že jak 1.9 16V, tak 2.4 20V mají udávané hodnoty proti konkurenci nadsazené, že v reálu na brzdě je to o cca 10 koní míň, přičemž konkurence to má často opačně. Pokud někdo máte auto změřené na brzdě, tak klidně dejte své výsledky, já do tohu už asi investovat nebudu, jelikož mi je jinak celkem jedno zda tam mám 200 nebo 220 koní, hlavně že to jede hezky a bez problémů. Až budu chtít opravdové žihadlo, tak si koupím nějaký zadohrab s benzínovým šestiválem.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Udávané výkony jsou výkony motoru napojeného v motorárně na hadicích a drátech. Na kolech v autě bude vždy méně o to, co přijde vniveč na mechanických ztrátách! To znamená, že na brzdě nikdy nezměříte to, co výrobce slibuje.
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No, to není tak úplně pravda i když je samozřejmě rozdíl ve výkonu na klice a na kolech. Je mi v podstatě jedno, zda výrobci udávají ten nebo ten výkon, ale důležitější je srovnání s konkurencí. Pokud na brzdu přijede blbá vochcávka 1.9 TDi s udávanými 77kW, tak jí naměří min. 85kW, podobné to je většinu u všech BMW, ale bohužel Alfa je přesně opačný případ(neříkám že jediná-korejci jsou taky dobří), Twin Sparky jsou v tomto směru legendární a JTDm vesměs taky(JTDm2 nevím).
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
To BlackAlf: Tak já doufám, že svým závěrem mi nechceš naznačit, že zrovna já bych měl přejít na koncern, když jsem takovej šetřil a jezdím na Lukoil. Za prvé, je to jen má věc co si do toho leju a problém za těch mnohomoc destítek tisíc kilometrů nemám a za druhý, až budeš měsíčně projíždět 8 tisíc v naftě, tak taky nebudeš tankovat to nejdražší co na trhu je
Dávám standart a až budu chtít opravdu šetřit na naftě, tak začnu objíždět jezedácký čerpačky..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Jak dát co nejlevněji na střechu 159SW bez hagusů jízdní kola? Psal jsem do Alfy, kde nabídli samostatné dva příčníky za 4200,- a na ty jsem si dohledal nosič na 2ks kol Thule za 2200.-. Celý set pro 2 kola vychází na 6400,-. Dají se kola vozit i levněji? Popřípadě máte nějaký dobrý tip?
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
To MAXA a CENDLER :
jojo, uz jsem neco googlil a zjistil jsem, ze je to na prodej "jen" komplet... a pokud jste to resili, odkud jste objednavali? v auto kelly jsem nasel skoro za 5 tisic, coz je ranec, jsem ale sluzebne mimo, takze nemam cas hledat, tak kdyby jste meli nejaky tip... diky !
jojo, uz jsem neco googlil a zjistil jsem, ze je to na prodej "jen" komplet... a pokud jste to resili, odkud jste objednavali? v auto kelly jsem nasel skoro za 5 tisic, coz je ranec, jsem ale sluzebne mimo, takze nemam cas hledat, tak kdyby jste meli nejaky tip... diky !
AR 159 SW 2,4 20V 147kw
- Alah
- Pozorovatel
- Příspěvky: 268
- Registrován: 5.4.2010, pon 09:50
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No..není to tak hrozné...já mám 144,6kW a 413Nm :-) to je měřeno s dpf filtrem..ještěEnvel píše:S tím chipem je to trochu zložitější, problém se spojkou je samozřejmě krouťák - tyto extrémní chipy mají kolem 500Nm(i trochu víc) a to je na hraně schopností standardní spojky. Co jsem slyšel, tak z vyjmenovaných značek opravdu nejvíc vydrží ten Sachs, ale osobní zkušenost nemám(doufám, že ani mít nebudu). Ohledně toho výkonu bych si nebyl tak jistý, že tam nemůže mít nárůst 50 koní, jelikož má tu 154kW variantu, která se s turbem Garrett údajně líp chipuje. Problém ale je, že tam těch 260 koní nebude hlavně proto, že ani v originálu nemá 2,4 to co slibuje. 147 verze má spíš tak 140 a 154 kolem těch 147 a to jen v případě, že je všechno v naprostém cajku. Tento závěr nemám ověřený vlastním měřením na brzdě, ale před chipováním jsem možnosti motoru konzultoval s několika tunerama abych zjistil co nejvíc info a i když měli hodně rozdílné názory a postupy, tak na jednom se vzácně shodli, že jak 1.9 16V, tak 2.4 20V mají udávané hodnoty proti konkurenci nadsazené, že v reálu na brzdě je to o cca 10 koní míň, přičemž konkurence to má často opačně. Pokud někdo máte auto změřené na brzdě, tak klidně dejte své výsledky, já do tohu už asi investovat nebudu, jelikož mi je jinak celkem jedno zda tam mám 200 nebo 220 koní, hlavně že to jede hezky a bez problémů. Až budu chtít opravdové žihadlo, tak si koupím nějaký zadohrab s benzínovým šestiválem.
Brera 2,4 JTDm zvaná Matylda
144kW 420Nm
Si vis pacem, para bellum
144kW 420Nm
Si vis pacem, para bellum
- Žížal
- Pozorovatel
- Příspěvky: 285
- Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
- Bydliště: Havirov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
2Envel:
to ti asi nekdo tlacil kliny do hlavy.... Mam odbrzdene auto pred i po chipu a pred chipem to ma lehoucce pres 150k coz odpovida 1.9 16V. Problem je ze "chip" ti dneska rad smahne kde kdo ale lidi co vi co delaji je malo. Ti co ti smahnou chip nekde na parkovisti a happy a free malokdy presne vi co to maji za soft... Nerikam ze i odbornici obcas neuleti (ano moje alfa v prechodovych rezimech kouri trochu vic nez by bylo zadouci), ale nekonci to mrtvyma motorama, setrvakama a turbama. Pokud je nekdo "odbornik" co jen z barvy napisu na kufru pozna jak moc je motor olitany, jak dobre tlaci turbo a jak jsou zanesene vstriky a z toho urci presne spravny vykon co ma auto, tak je buh, jinak se mu vyhni a chip nech na nekom jinem.
Pokud jdes s kroutakem k 500Nm tak si nech starou lamelu oblozit organikou a neshori
, me ted drzi na 1.9 SACHS 430Nm a obcas je citit ze to je na hrane, takze priste pujde organika. Setrvak vic zalezi jak je chip udelany - kdyz dobre bez skoku momentu tak vydrzi hodne a vic zalezi jak s nim zachazis.
to ti asi nekdo tlacil kliny do hlavy.... Mam odbrzdene auto pred i po chipu a pred chipem to ma lehoucce pres 150k coz odpovida 1.9 16V. Problem je ze "chip" ti dneska rad smahne kde kdo ale lidi co vi co delaji je malo. Ti co ti smahnou chip nekde na parkovisti a happy a free malokdy presne vi co to maji za soft... Nerikam ze i odbornici obcas neuleti (ano moje alfa v prechodovych rezimech kouri trochu vic nez by bylo zadouci), ale nekonci to mrtvyma motorama, setrvakama a turbama. Pokud je nekdo "odbornik" co jen z barvy napisu na kufru pozna jak moc je motor olitany, jak dobre tlaci turbo a jak jsou zanesene vstriky a z toho urci presne spravny vykon co ma auto, tak je buh, jinak se mu vyhni a chip nech na nekom jinem.
Pokud jdes s kroutakem k 500Nm tak si nech starou lamelu oblozit organikou a neshori
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
nebylo to osobně myšlené, jen zkušenost - moje. K nákladu 8tis. měsíčně bohužel nemám daleko :-(. To při spotřebě a mých pojezdech ani moc nenajezdím :-).
sunic píše:To BlackAlf: Tak já doufám, že svým závěrem mi nechceš naznačit, že zrovna já bych měl přejít na koncern, když jsem takovej šetřil a jezdím na Lukoil. Za prvé, je to jen má věc co si do toho leju a problém za těch mnohomoc destítek tisíc kilometrů nemám a za druhý, až budeš měsíčně projíždět 8 tisíc v naftě, tak taky nebudeš tankovat to nejdražší co na trhu jeDávám standart a až budu chtít opravdu šetřit na naftě, tak začnu objíždět jezedácký čerpačky..
Mazda 6 2,2D Revolution TOP - momentálně na prodej
Alfa Romeo 159 SW ti - 2,4 JTD, 210hp
Škoda Octavia II 2007, L&K, 2.0 TDI, 160hp
Škoda Octavia 2001, 1,9 TDI
Škoda 125 LPG
Škoda 120 GLS
.... doteď to byla škoda :-)
Alfa Romeo 159 SW ti - 2,4 JTD, 210hp
Škoda Octavia II 2007, L&K, 2.0 TDI, 160hp
Škoda Octavia 2001, 1,9 TDI
Škoda 125 LPG
Škoda 120 GLS
.... doteď to byla škoda :-)
- peter202
- Nováček
- Příspěvky: 145
- Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
- Bydliště: Kálnica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
mam 154kw a chip mi robil sarkan zatial to ide slusne spojka nesmyka moc je na nej najazdnene 127000km co si myslim ze to je primenrana hodnota k opotrebeniu kedze sa zvysil vykon samozrejme stav spojky o to musi byt lepsi vykon je len odhadom co mi povedla sarkan samozrejme je mozne ze tam je 255 ale ide to jak blaznive oproti zakladujurki888 píše:pokial mas 147kw verziu tak zabudni na 260 ps ta sa da tak max z hranicov turba na 240;-)peter202 píše:ahojte chcem sa informovat mam 159 SW 2,4JTD nacipovanu na 260ps a chcem menit spojku lebo zacina smykat ktoru znacku mam zobrat LUK alebo SACHS pripadne VALEO?
www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
tak pitom ano 
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] a 2 hosti
