To můžete na AlfaTunigu ladit jako šílený a bude to pořád málo.
Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
- Sgt.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
530ce ujedeš leda kdyby byla těsně před smrtí
To můžete na AlfaTunigu ladit jako šílený a bude to pořád málo.
To můžete na AlfaTunigu ladit jako šílený a bude to pořád málo.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2291
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No jo 260 koní je 260 koní.Sgt. píše:530ce ujedeš leda kdyby byla těsně před smrtí![]()
To můžete na AlfaTunigu ladit jako šílený a bude to pořád málo.
Šestiválcový motor v BMW je naprostá špička co se motorů týče a pochybuji že je nacháš za sebou.
A většinou tyto motory mají biturba.
No a tím končí pohádka o 260 koňové Alfě 159
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
co ja viem brat ma e65 730 po chipe ide o dost lepsie ale na alfu sa moc necyta a to tam dal fungel nove turbo a ma najazdene 220000 a ja 270000
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
159 není auto na závodění a přiznejme si - 530 je přeci jen jiná liga. 
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
pozor alfu 159 ma na starosti ten co sefuje 5 bmw ;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
159 není na závodění úplně stejně jak 530d a dvě turba má myslím jen 535.
Polemizovat o tom, zda má chipnutá 159 na 530d je celkem zbytečné pokud nikdo ani neřekne která 530d by to měla být. Pokud E60, tak ta má 160kW/500Nm, 0-100 za 7,2 a max 242 km/hod. (hmotnost +- stejná jak 159), takže opravdu dobře chipnutá 159 by mohla být řekněme vyrovnaným soupeřem. Pokud se bavíme o nejnovější 530d, tak má 180kW/540Nm, 0-100 6,3, max 250 s omezovačem, takže tam už bych to moc reálně neviděl. Druhá věc je samozřejmě, že i 530d jde parádně chipnout a to je potom úplně jiná liga, kdy by se 159 již neměla pouštět do žádných větších akcí, aby netrhla ostudu.
Toto je ale pouze srovnání v přímce(v reálu semafory a Německá dálnice), přičemž o sportovních schopnostech těchto přeroslých-obézních ropáků se snad ani nemá smysl bavit.
Polemizovat o tom, zda má chipnutá 159 na 530d je celkem zbytečné pokud nikdo ani neřekne která 530d by to měla být. Pokud E60, tak ta má 160kW/500Nm, 0-100 za 7,2 a max 242 km/hod. (hmotnost +- stejná jak 159), takže opravdu dobře chipnutá 159 by mohla být řekněme vyrovnaným soupeřem. Pokud se bavíme o nejnovější 530d, tak má 180kW/540Nm, 0-100 6,3, max 250 s omezovačem, takže tam už bych to moc reálně neviděl. Druhá věc je samozřejmě, že i 530d jde parádně chipnout a to je potom úplně jiná liga, kdy by se 159 již neměla pouštět do žádných větších akcí, aby netrhla ostudu.
Toto je ale pouze srovnání v přímce(v reálu semafory a Německá dálnice), přičemž o sportovních schopnostech těchto přeroslých-obézních ropáků se snad ani nemá smysl bavit.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Jsem rád, že se někdo ozval a je vidět, že Matylda je v dobré formě, nicméně deklarovaného výkonu o chlup nedosahuje, což se u dobře zajetých vozů německé konkurence opravdu nestává - tam mají vesměs slušnou rezervu. Nicméně tyto finty s udáváním parametů na hraně reality dělá třeba i Ferrari a potom do srovnávacích testů třeba proti Porsche podsouvá novinářům nechipované kusy, což Nemčouři vetšinou nemají zapotřebí. To bude ale spíš Italskou náturou.Alah píše:
No..není to tak hrozné...já mám 144,6kW a 413Nm :-) to je měřeno s dpf filtrem..ještě
Ale už radši mlčím, nebo mi tady někdo řekne, že jsem antialfista, což bych se urazil.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Kliny do hlavy si zas úplně valit nenechám a tunery na parkovištích nenavštěvuji, ale je možné, že 1.9 16V skutečně cca 150 koňů má, možná ale ne každá... S tou spojkou bych to tak vážně neviděl, mám chip od Sarkana, kde bude odhadem 450-480Nm a původní spojka(66.000km) to zatím zvládá s těžkým přehledem(žádné klouzání se nekoná). Myslím, že jsem někde četl, že origo spojka v dobrém stavu musí zvládat 500Nm s drobnou rezervou.Žížal píše:2Envel:
to ti asi nekdo tlacil kliny do hlavy.... Mam odbrzdene auto pred i po chipu a pred chipem to ma lehoucce pres 150k coz odpovida 1.9 16V. Problem je ze "chip" ti dneska rad smahne kde kdo ale lidi co vi co delaji je malo. Ti co ti smahnou chip nekde na parkovisti a happy a free malokdy presne vi co to maji za soft... Nerikam ze i odbornici obcas neuleti (ano moje alfa v prechodovych rezimech kouri trochu vic nez by bylo zadouci), ale nekonci to mrtvyma motorama, setrvakama a turbama. Pokud je nekdo "odbornik" co jen z barvy napisu na kufru pozna jak moc je motor olitany, jak dobre tlaci turbo a jak jsou zanesene vstriky a z toho urci presne spravny vykon co ma auto, tak je buh, jinak se mu vyhni a chip nech na nekom jinem.
Pokud jdes s kroutakem k 500Nm tak si nech starou lamelu oblozit organikou a neshori, me ted drzi na 1.9 SACHS 430Nm a obcas je citit ze to je na hrane, takze priste pujde organika. Setrvak vic zalezi jak je chip udelany - kdyz dobre bez skoku momentu tak vydrzi hodne a vic zalezi jak s nim zachazis.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2291
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Envel píše:Kliny do hlavy si zas úplně valit nenechám a tunery na parkovištích nenavštěvuji, ale je možné, že 1.9 16V skutečně cca 150 koňů má, možná ale ne každá... S tou spojkou bych to tak vážně neviděl, mám chip od Sarkana, kde bude odhadem 450-480Nm a původní spojka(66.000km) to zatím zvládá s těžkým přehledem(žádné klouzání se nekoná). Myslím, že jsem někde četl, že origo spojka v dobrém stavu musí zvládat 500Nm s drobnou rezervou.Žížal píše:2Envel:
to ti asi nekdo tlacil kliny do hlavy.... Mam odbrzdene auto pred i po chipu a pred chipem to ma lehoucce pres 150k coz odpovida 1.9 16V. Problem je ze "chip" ti dneska rad smahne kde kdo ale lidi co vi co delaji je malo. Ti co ti smahnou chip nekde na parkovisti a happy a free malokdy presne vi co to maji za soft... Nerikam ze i odbornici obcas neuleti (ano moje alfa v prechodovych rezimech kouri trochu vic nez by bylo zadouci), ale nekonci to mrtvyma motorama, setrvakama a turbama. Pokud je nekdo "odbornik" co jen z barvy napisu na kufru pozna jak moc je motor olitany, jak dobre tlaci turbo a jak jsou zanesene vstriky a z toho urci presne spravny vykon co ma auto, tak je buh, jinak se mu vyhni a chip nech na nekom jinem.
Pokud jdes s kroutakem k 500Nm tak si nech starou lamelu oblozit organikou a neshori, me ted drzi na 1.9 SACHS 430Nm a obcas je citit ze to je na hrane, takze priste pujde organika. Setrvak vic zalezi jak je chip udelany - kdyz dobre bez skoku momentu tak vydrzi hodne a vic zalezi jak s nim zachazis.
Do 500Nm ano ale potom už může být problém.
Taky záleží kolik je najeto a jakým způsobem to bylo najeto.
Od toho se odvyjí celková výdrž spojky.
Ale točivý moment je faktor, který do životnosti spojky zasáhne (a nejeno do spojky ale hlavně do setrváku).
Když tunit tak s rozumem a nejít do hraničních extrémů.
Naposledy upravil(a) mcernoch dne 15.8.2012, stř 12:02, celkem upraveno 2 x.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
- peter202
- Nováček
- Příspěvky: 145
- Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
- Bydliště: Kálnica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
bola to 530 e60ka nie uplne ten najnovsi model....
www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
a preto pridavam az ked pustin spojku aby som ju nespalil;-)mcernoch píše:Envel píše:Kliny do hlavy si zas úplně valit nenechám a tunery na parkovištích nenavštěvuji, ale je možné, že 1.9 16V skutečně cca 150 koňů má, možná ale ne každá... S tou spojkou bych to tak vážně neviděl, mám chip od Sarkana, kde bude odhadem 450-480Nm a původní spojka(66.000km) to zatím zvládá s těžkým přehledem(žádné klouzání se nekoná). Myslím, že jsem někde četl, že origo spojka v dobrém stavu musí zvládat 500Nm s drobnou rezervou.Žížal píše:2Envel:
to ti asi nekdo tlacil kliny do hlavy.... Mam odbrzdene auto pred i po chipu a pred chipem to ma lehoucce pres 150k coz odpovida 1.9 16V. Problem je ze "chip" ti dneska rad smahne kde kdo ale lidi co vi co delaji je malo. Ti co ti smahnou chip nekde na parkovisti a happy a free malokdy presne vi co to maji za soft... Nerikam ze i odbornici obcas neuleti (ano moje alfa v prechodovych rezimech kouri trochu vic nez by bylo zadouci), ale nekonci to mrtvyma motorama, setrvakama a turbama. Pokud je nekdo "odbornik" co jen z barvy napisu na kufru pozna jak moc je motor olitany, jak dobre tlaci turbo a jak jsou zanesene vstriky a z toho urci presne spravny vykon co ma auto, tak je buh, jinak se mu vyhni a chip nech na nekom jinem.
Pokud jdes s kroutakem k 500Nm tak si nech starou lamelu oblozit organikou a neshori, me ted drzi na 1.9 SACHS 430Nm a obcas je citit ze to je na hrane, takze priste pujde organika. Setrvak vic zalezi jak je chip udelany - kdyz dobre bez skoku momentu tak vydrzi hodne a vic zalezi jak s nim zachazis.
Do 500Nm ano ale potom už může být problém.
Taky záleží kolik je najeto a jakým způsobem to bylo najeto.
Od toho se odvyjí celková výdrž spojky.
Ale točivý moment je faktor, který do životnosti spojky zasáhne (a nejeno do spojky ale hlavně do setrváku).
Když tunit tak s rozumem a nejít do hraničních extrémů.
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak dnes jsem koupil predni lozisko vzal jsem o 600kc drazsi FAG s tim ze to neni az tolik treba se to oplati a kdyz jsem otevrel krabici bylo v tom lozisko SNR ktere jsem nevzal protoze je o 600 levnejsi a rikal jsem si co kdyz bude horsi. 
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 812
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
A to se vyplatí 
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ty distribuční čachry s přebalováním součástek od pár OEM výrobců někdy dokážou překvapit. Ve tvém případě negativně, ale často tomu bývá i opačně, že vezmeš levnější a uvnitř najdeš dražší, to pak potěší 
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No to se stává jen když kupuješ ty uplně nejlevnější díly 
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Bohuzel jine nemeli a jinde bych je do zitra do rana asi nesehnal.Ale nemyslim si ze by byl FAG o tolik horsi nez original.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ložiska SNR jsou jedni z nejlepší a přitom jsou podstatně levnější než SKF
http://www.loziskajihlava.com/snr,10.html
http://www.loziskajihlava.com/snr,10.html
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Dnes dopoledne v Ostravě na Slovenské..zajímavě upravená 159 SW černý matný lak, tónované skla, pěkné disky =D> ...nebyl to někdo z vás...viděl jsem jen zběžně..rád bych podrobněji 
AR 159 SW 2,4 JTDm 147kw kůže, navi.
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 812
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
nebyla to moje špinavá 
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 812
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Já teda měnil nedávno taky přední.Koupil jsem SRN a origi tam bylo taky SRNcuhan píše:Ložiska SNR jsou jedni z nejlepší a přitom jsou podstatně levnější než SKF![]()
http://www.loziskajihlava.com/snr,10.html
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
- Žížal
- Pozorovatel
- Příspěvky: 285
- Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
- Bydliště: Havirov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Taky jsem ji dneska zahlidl odpoledne na Rudnefaajn píše:Dnes dopoledne v Ostravě na Slovenské..zajímavě upravená 159 SW černý matný lak, tónované skla, pěkné disky =D> ...nebyl to někdo z vás...viděl jsem jen zběžně..rád bych podrobněji
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ma pravdu ja menil predni lozisko ted v cervnu a prvomontaz tam bylo SNRko.cuhan píše:Ložiska SNR jsou jedni z nejlepší a přitom jsou podstatně levnější než SKF![]()
http://www.loziskajihlava.com/snr,10.html
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Chlapi potrebujem poradit. VDnes sa mi stala zaujimava vec. Priatelka otvorila zadne prave dvere vybrala nakup z auta a zavrela. Vsetko v poriadku ako doteraz. Avsak potom si chcela vybrat este nieco z auta a dvere uz neslo otvorit. Pozeral som zamok ten funguje, z vnutra sa da otvorit v pohode ale z vonka nefunguje klucka. Ide stlacit lahko nema ziadny odpor ako ostatne. Ako to je riesene? Je tam nejake lanko ktore otvara zamok alebo ako to funguje co sa mohlo stat? Stretol sa uz s tym niekto?
Moje prvé auto, moja prvá Alfa
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4047
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Včera jsem se trošku rozvášnil a po chvíli se mi rozsvítila kontrolka Hill Holderu.
Dneska jsem se drkotal za pitomým koňskym kočárem a při rychlém předjetí to samý
Co to může být za ptákovinu?
PORUCHA SYSTÉMU
HILL HOLDER
(pokud je ve
výbavě - žlutá)
Při zasunutí elektronického klíče do čtečky spínací
skříňky se tato kontrolka musí rozsvítit, ale po uplynutí
několika sekund musí zhasnout.
Pokud tato kontrolka zůstane rozsvícená (u některých
verzí spolu se zobrazeným hlášením na displeji), znamená
to abnormalitu systému Hill Holder. V takovém
případě se obrate na autorizovaný servis Alfa Romeo.
... tak uběhly dva dny a od té doby nic. Zřejmě jen nějaký bordel na brzdách nebo čidle
Dneska jsem se drkotal za pitomým koňskym kočárem a při rychlém předjetí to samý
Co to může být za ptákovinu?
PORUCHA SYSTÉMU
HILL HOLDER
(pokud je ve
výbavě - žlutá)
Při zasunutí elektronického klíče do čtečky spínací
skříňky se tato kontrolka musí rozsvítit, ale po uplynutí
několika sekund musí zhasnout.
Pokud tato kontrolka zůstane rozsvícená (u některých
verzí spolu se zobrazeným hlášením na displeji), znamená
to abnormalitu systému Hill Holder. V takovém
případě se obrate na autorizovaný servis Alfa Romeo.
... tak uběhly dva dny a od té doby nic. Zřejmě jen nějaký bordel na brzdách nebo čidle
Naposledy upravil(a) Adamsquare dne 17.8.2012, pát 09:49, celkem upraveno 1 x.
//
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 2008 ///159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 2008 ///159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- wenca89
- Štamgast
- Příspěvky: 699
- Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
- Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Je mi to trochu trapný, další hned po sobě jdoucí příspěvek s žádostí o radu, ale nemůžu jinak
. Čím může být způsobeno, že při rozjezdu na 1,2 a 3ku slyším takový písklavý zvuk, jako když se o sebe třou dvě gumy? co to může být? spojka neklouže, vše funguje jak má, ale rozčiluje mě to
. Sna zato nemůže to překročení 200tis 
AR 159 SW 1,9JTDm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot], Google [Bot] a 2 hosti
