Zadírání motorů TS 16V
Re: Zadírání motorů TS 16V
mozno ani iny typ filtru by nevadil nie? a ak hej tak by sa to aj dalo nejako prisposobit.. ide hlavne o to chladenie... taka blbost a ten motor nemusel byt tak chulostivy na olej
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Typ filtru ti musi sedět. Když sedět nebude tak ho nenasadíš.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Mohlo by to být dobrý "low-cost" řešení, přeci jenom ten adaptér s termostatem stojí cca 2tisíce, a z toho vrakáče by to bylo za pár stovek i s chladičem...HonzaR píše:Ne není to napřímo--ten mezikus pod filtrem má termostat ..tenhle nápad by šlo prověřit..možná by s tím šlo laborovat, kdybys někde v podstatě za dáčo z vrakáče sehnal "prsa" s výstupem na filtr--jako celý..možnou !kompatibilitu s TS " pro výrobu bastlu jsem ale nikdy neřešil, ale mohl bych se zevrubně podívat.. , jestli by šlo tohle rozumně naroubovat do sebe
Když by si měl možnost to porovnat, jestli ten výstup na filtr je stejnej u TD a TS, tak bych byl rád...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Zadírání motorů TS 16V
Díval jsem se a stejný závit i filtr má drtivá většina aut (VW) otázka jak tam je napojený chladič. Pokud to je přes nějaký adaptér tak by to bylo dobré řešení.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Takhle to je u VW. To by se asi nadalo použít.
http://www.vw-club.cz/download/file.php ... 8ce45fa967
http://www.vw-club.cz/download/file.php ... 8ce45fa967
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
nedalo? vyzera to podobne ako to co tu daval HonzaR no chcelo by to asi vidiet to v reale
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Jenže u toho od honzy je rozdíl na nasazení závitu(matka, šroub). Nasadíš adaptér a přišroubuješ proudloužení na závit.
Tady ten adaptér má prodoužení jinak (šroub,šroub).
Teď bude zima tak to není s teplotou oleje problém
Tady ten adaptér má prodoužení jinak (šroub,šroub).
Teď bude zima tak to není s teplotou oleje problém

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
jasne teraz nie ale v lete to bude zase o nieco teplejsie
hmm no a keby sa nejak zohnala ta spravna redukcia?

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Těžko říct, ale kdyby byla asi správná redukce tak by to mohlo fungovat. Ovšem pochybuju, že tenhle adaptér je s termostatem
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Spíš by bylo divný kdyby tam termostat nastavený na obvyklou teplotu spínání chladicího okruhu oleje 80stC nebyl..
Je u většiny aplikací chladiče oleje v běžných silničních modelech osobních aut..
Logika je , aby olej měl alespoň minimální provozní teplotu, a u aut v příměstském provozu
by to jezdilo v podstatě v případě absence termostatu na náplň mimo provozní rozsah
rozumných teplot oleje..neregulovaný chladicí okruh olejové náplně by byl spíš na škodu než ku prospěchu věci..
Pro příklad se mrknu na ten blok z 1.9 TD /A145/, šroub na filtr je stoupáním a průměrem tuším totožný jako u TS..
Mám ten blok trochu zahrabaný, ale projdu to.-redukci .-a hodím výsledek..
Je u většiny aplikací chladiče oleje v běžných silničních modelech osobních aut..
Logika je , aby olej měl alespoň minimální provozní teplotu, a u aut v příměstském provozu
by to jezdilo v podstatě v případě absence termostatu na náplň mimo provozní rozsah
rozumných teplot oleje..neregulovaný chladicí okruh olejové náplně by byl spíš na škodu než ku prospěchu věci..
Pro příklad se mrknu na ten blok z 1.9 TD /A145/, šroub na filtr je stoupáním a průměrem tuším totožný jako u TS..
Mám ten blok trochu zahrabaný, ale projdu to.-redukci .-a hodím výsledek..
Re: Zadírání motorů TS 16V
Este sa vratim k diskusii o olejoch ktoru sme viedli na stranke 18.
HonzaR: Je jasne ze olej specifikacie 10w-60 bude absolutne bezpecny na najvyssie mozne zataze motora. Tieto oleje su obvykle koncipovane, tak aby zniesli co najextremnejsie teploty v motore a dokazali pritom udrzat film. Druha stranka veci je vsak studeny start v nasich podmienkach (cez zimu). Dalsia stranka - antioxidacne aditiva, detergenty, disperzanty, alkalicka kapacita ale to nebudem rozoberat pretoze v tom nemam prehlad. Napr. mnou spominany castrol edge ktory som tam hodil pred 5 rokmi po kupe prvej alfy, ma tieto parametre:
40C (cSt):174
100 (cSt):23.5
HTHS: 5.4 cP @ 150C
pre porovnanie mobil 5w-50>
cSt @ 40ş C 104.6
cSt @ 100ş C 17.4
HTHS:4.22 cP @ 150C
Vsimnite si zvyraznene hodnoty, nechcem vediet aka je vizkozita tych olejov v pasme od -20 do -10 ale som si isty ze vrch motora sa nepremaze ako ma. Naco vam je olej ktory sice 100% ochrani motor pri vysokom zatazeni ale rano necha motor par sekund na sucho. Nie nadarmo sa hovori ze 90% poskodenia motoru vznika pri studenych startoch.
Niet divu ze moj twinspark "plakal" ked teplota v noci klesla hlboko pod nulu a rano som startoval auto do roboty. Mobil toto vyriesil a hydrostely sa ozvali len obcas, pri fakt tuhych ranach.
Pri tom vsetkom vizkozita pri 100C je solidna a co je este viac podstatne pri teplotach okolo 120-130C je to, ze HTHS(high temperature high shier viscosity) toho mobilu je vyborna a to je parameter pri ktorom by mali pozerat majitelia alf a inych motorov s dobrym pomerom objem/vykon. Castrol ma HTHS hodnotu absolutne spickovu a aj pri maximalnom zatazeny twinsparku neverim ze sa moze tento olej stat nedostacujuci. Problem tychto 10w60 olejov je ze je proste prilis husty za studena, najme ked clovek auto pouziva aj na ine veci ako zavodenie a dragy do kopca.
Pozeral som aj OMV bixxol 10w60 a to vyzera byt celkom vyvazeny olej. Asi ho dam buduce leto do mojej novej 156 2.0JTS. Stve ma vsak ze som nenasiel HTHS, co je to najdolezitejsie pre porovnanie oleja v extremoch. Ma vsak specifikaciu rovnaku specifikaciu ako selenia racing - FIAT 9.555.35-H3 takze to nebude ziadna sracka.
cSt @ 40ş C 126.9
cSt @ 100ş C 23.5
HTHS: nenasiel som
Nedari sa mi najst specifikacia Selenia racing, nema niekto? To by riesilo moj lahke dilema. Pokial by bol pri nizsich teplotach husty porovnatelne ako ten OMV tak by som ho jednu zimnu sezonu skusil, pokial sa mi teda podari zohnat.
Inak ten olejovy chladic je super a nepride mi drahy, ale na JTSku je tak malo placu za olej filtrom ze keby som tam dal este redukciu tak sa tam ten filter nezmesti.
HonzaR: Je jasne ze olej specifikacie 10w-60 bude absolutne bezpecny na najvyssie mozne zataze motora. Tieto oleje su obvykle koncipovane, tak aby zniesli co najextremnejsie teploty v motore a dokazali pritom udrzat film. Druha stranka veci je vsak studeny start v nasich podmienkach (cez zimu). Dalsia stranka - antioxidacne aditiva, detergenty, disperzanty, alkalicka kapacita ale to nebudem rozoberat pretoze v tom nemam prehlad. Napr. mnou spominany castrol edge ktory som tam hodil pred 5 rokmi po kupe prvej alfy, ma tieto parametre:
40C (cSt):174
100 (cSt):23.5
HTHS: 5.4 cP @ 150C
pre porovnanie mobil 5w-50>
cSt @ 40ş C 104.6
cSt @ 100ş C 17.4
HTHS:4.22 cP @ 150C
Vsimnite si zvyraznene hodnoty, nechcem vediet aka je vizkozita tych olejov v pasme od -20 do -10 ale som si isty ze vrch motora sa nepremaze ako ma. Naco vam je olej ktory sice 100% ochrani motor pri vysokom zatazeni ale rano necha motor par sekund na sucho. Nie nadarmo sa hovori ze 90% poskodenia motoru vznika pri studenych startoch.
Niet divu ze moj twinspark "plakal" ked teplota v noci klesla hlboko pod nulu a rano som startoval auto do roboty. Mobil toto vyriesil a hydrostely sa ozvali len obcas, pri fakt tuhych ranach.
Pri tom vsetkom vizkozita pri 100C je solidna a co je este viac podstatne pri teplotach okolo 120-130C je to, ze HTHS(high temperature high shier viscosity) toho mobilu je vyborna a to je parameter pri ktorom by mali pozerat majitelia alf a inych motorov s dobrym pomerom objem/vykon. Castrol ma HTHS hodnotu absolutne spickovu a aj pri maximalnom zatazeny twinsparku neverim ze sa moze tento olej stat nedostacujuci. Problem tychto 10w60 olejov je ze je proste prilis husty za studena, najme ked clovek auto pouziva aj na ine veci ako zavodenie a dragy do kopca.
Pozeral som aj OMV bixxol 10w60 a to vyzera byt celkom vyvazeny olej. Asi ho dam buduce leto do mojej novej 156 2.0JTS. Stve ma vsak ze som nenasiel HTHS, co je to najdolezitejsie pre porovnanie oleja v extremoch. Ma vsak specifikaciu rovnaku specifikaciu ako selenia racing - FIAT 9.555.35-H3 takze to nebude ziadna sracka.
cSt @ 40ş C 126.9
cSt @ 100ş C 23.5
HTHS: nenasiel som
Nedari sa mi najst specifikacia Selenia racing, nema niekto? To by riesilo moj lahke dilema. Pokial by bol pri nizsich teplotach husty porovnatelne ako ten OMV tak by som ho jednu zimnu sezonu skusil, pokial sa mi teda podari zohnat.
Inak ten olejovy chladic je super a nepride mi drahy, ale na JTSku je tak malo placu za olej filtrom ze keby som tam dal este redukciu tak sa tam ten filter nezmesti.
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam
Re: Zadírání motorů TS 16V
podla mna uplne staci selenia 10w40+ domontovat chladic a hotovo alebo aspon upravit spodny kryt motora aj ked na 2.0 to asi stacit nebude 

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
všechny ESTER +PAO 10W-60 mají klasickou viskozitu--
teda cca 17O ve 40stC a cca 23 ve 100stC..HTHS bývá obvykle cca 3.7..
/jen Motul dělá ester 20W-60 se caa 173 ve 40stC, cca 23 ve 100stC ale HTHS cca 7.
/SElenia Racing, Agip racing, Millersoils 10W-60..atd. Motul 20W-60./.
Pokud mají některé racing 10W-60 viskozitu ve 40stC výrazně nižší než 170--NEJSOU již PAO+ESTEROVÉ--/čili jsou to převážně obsahem HC oleje../[/b]
Tohle jde určit dost přesně..
Mrkni do materiálového listu na bázi oleje--pokud se výslovně nejmenují složky, jsou to v převážné většině HC emulze..klasik Alfě nechutnají..
Báze PAO+ester jsou oleje, které u Alfy klasik TS a V6 doporučuje výrobce agregátu
čili Selenku 20K nebo Selenku racing 10W-60 na zátěž ..
.......................
zimní provoz..
olej-i racing 10W-60 je kompromis a musí odpovídat CHARAKTERU PROVOZU
--určitě v zimě je otázkou okamžitý provoz v příměstským studeným režimu dva kiláky a dost..bez rohřívání to rozhodně nejde..
5W-50ester bývá rozumný kompromis.., na poskakování po městě v zimě je z hlediska viskozity určitě daleko vhodnější.., než 10W-60 racing..
teda cca 17O ve 40stC a cca 23 ve 100stC..HTHS bývá obvykle cca 3.7..
/jen Motul dělá ester 20W-60 se caa 173 ve 40stC, cca 23 ve 100stC ale HTHS cca 7.
/SElenia Racing, Agip racing, Millersoils 10W-60..atd. Motul 20W-60./.
Pokud mají některé racing 10W-60 viskozitu ve 40stC výrazně nižší než 170--NEJSOU již PAO+ESTEROVÉ--/čili jsou to převážně obsahem HC oleje../[/b]
Tohle jde určit dost přesně..
Mrkni do materiálového listu na bázi oleje--pokud se výslovně nejmenují složky, jsou to v převážné většině HC emulze..klasik Alfě nechutnají..
Báze PAO+ester jsou oleje, které u Alfy klasik TS a V6 doporučuje výrobce agregátu
čili Selenku 20K nebo Selenku racing 10W-60 na zátěž ..
.......................
zimní provoz..
olej-i racing 10W-60 je kompromis a musí odpovídat CHARAKTERU PROVOZU
--určitě v zimě je otázkou okamžitý provoz v příměstským studeným režimu dva kiláky a dost..bez rohřívání to rozhodně nejde..
5W-50ester bývá rozumný kompromis.., na poskakování po městě v zimě je z hlediska viskozity určitě daleko vhodnější.., než 10W-60 racing..
Re: Zadírání motorů TS 16V
To som nevedel, myslel som ze vsetky tie oleje s velkymi rozsahmi (napr 10w-60) su PAO.všechny ESTER +PAO 10W-60 mají klasickou viskozitu--
teda cca 17O ve 40stC a cca 23 ve 100stC..HTHS bývá obvykle cca 3.7..
/jen Motul dělá ester 20W-60 se caa 173 ve 40stC, cca 23 ve 100stC ale HTHS cca 7.
Takze aj ten Mobil 1 5w-50 je blend HC? Aj ked celkom slusny blend.
Tie Millers teraz pozeram a su to perfektne oleje, aspon papierovo.
Nasiel som asi mojho noveho favorita - Millers oil 10w-50
Millers oils CFS NT 10w50
Hustota při 15°C: 0.868
Kinematická viskozita při 100°C: 19.8cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 131.5cSt
Viskozitní index: 173
HTHS: 4.95
TBN: 11.0
API SM
ACEA A3/B4
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam
Re: Zadírání motorů TS 16V
Chlapci jednu vec nechapem:
Jaktoze do motorov 2.2JTS sa normalne davaju naplne 5w40? A je to dokonca predpisany olej. Co som cital na forach, bezne tam davaju castrol edge 5w40. Myslel som ze to je takmer rovnaky motor ako 2.0JTS. Pritom do dvojlitra vecsina ludi krici ze treba 10w60 pri sport jazdeni
Jaktoze do motorov 2.2JTS sa normalne davaju naplne 5w40? A je to dokonca predpisany olej. Co som cital na forach, bezne tam davaju castrol edge 5w40. Myslel som ze to je takmer rovnaky motor ako 2.0JTS. Pritom do dvojlitra vecsina ludi krici ze treba 10w60 pri sport jazdeni
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam
Re: Zadírání motorů TS 16V
No odpoviem si sam, podla Wikipedii, 1.9JTS a 2.2JTS su GM motory cize odlisne. Aj ked zprvu podla kompresneho pomeru a zdvih x vrtani pomeru vyzeraju byt rovnake
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam
Re: Zadírání motorů TS 16V
Je to tak, i 3.2JTS už nemá se starým dobrým Bussem nic společného
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
hodit to na rychlospojky, krátké hadice v létě nechat to pod kapotou a na zimu delší hadice a natáhnout to do kabiny..Dallen píše:Jenže u toho od honzy je rozdíl na nasazení závitu(matka, šroub). Nasadíš adaptér a přišroubuješ proudloužení na závit.
Tady ten adaptér má prodoužení jinak (šroub,šroub).
Teď bude zima tak to není s teplotou oleje problém
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Zadírání motorů TS 16V
To by nemělo účinek pokud to do kabiny myslíš z důvodu ohřátí oleje. Je tam výměník a ten by měl být před topením (nejdřív olej, pak kabina).
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- cooper.mb
- Nováček
- Příspěvky: 234
- Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Teď jsem se dočetl, že do Fiatů Barchetta motor 1,8 16V v podstatě shodný s 1,8 TS se od roku 99 začalo dávat větší olejové čerpadlo, kvůli zadírání motoru. Nedávalo se do TS motorů od tohoto roku také? To by i vysvětlovalo proč z větší části problémy se zadíráním po tomto roce ustaly. Nevím jestli je to pravda nebo ne s tím čerpadlem.
Re: Zadírání motorů TS 16V
mam tu motor před 99 a v auě rv. 2003 můžu někdy porovnat..
každopádně..
zadírání mohlo ustat+ zarachtání hyder a variátoru po startu též (díky montáži zpětného ventilu přímo do bloku..), ale spotřeba oleje začala být byl novej problém, zas díky slabej pístním kroužkům a blbě navrženýmu odvodu z pod stíráku-místo klasickej děr pod stírákem pouze 4 drážky..
co sem hledal, tak angláni a nizozemci ohledně spotřeby oleje vs. designu pístů potvrdili-upravují písty z nových TS vyvrtáním klasických odváděcích děr jako mají staré písty a spotřeba ve většině případů klesá na minimum-dle stavu válců -tj olej se drží mezi výměnami mezi ryskami..přičemž předtím se pohyboval různě od 1l/3000km až po 800km...
každopádně..
zadírání mohlo ustat+ zarachtání hyder a variátoru po startu též (díky montáži zpětného ventilu přímo do bloku..), ale spotřeba oleje začala být byl novej problém, zas díky slabej pístním kroužkům a blbě navrženýmu odvodu z pod stíráku-místo klasickej děr pod stírákem pouze 4 drážky..
co sem hledal, tak angláni a nizozemci ohledně spotřeby oleje vs. designu pístů potvrdili-upravují písty z nových TS vyvrtáním klasických odváděcích děr jako mají staré písty a spotřeba ve většině případů klesá na minimum-dle stavu válců -tj olej se drží mezi výměnami mezi ryskami..přičemž předtím se pohyboval různě od 1l/3000km až po 800km...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- Harry
- Nováček
- Příspěvky: 176
- Registrován: 22.5.2011, ned 10:57
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Vážení
mám již najeto 207,5 tis. km a motor zatím ok co myslíte ? už by se zadřel ? nebo to vypadá že se chystá ? 


Škoda Forman 1.3 Lxi (94) - ex
Škoda Felicia 1.6 Mpi (99) - ex
Alfa Romeo 146 1.6 TS 16V (98) - ex
Alfa Romeo 147 1.6 TS (05)
Škoda Felicia 1.6 Mpi (99) - ex
Alfa Romeo 146 1.6 TS 16V (98) - ex
Alfa Romeo 147 1.6 TS (05)
Re: Zadírání motorů TS 16V
Radeji bych ho uz pro jistotu rozebral a zacal laborovat ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Zadírání motorů TS 16V
mám 170.000 a o rozborce vážně uvažuju 

Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Ve 165 jsem ji nechal dělat a bylo za 5 12 a to jezdí a jezdila na selenii
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti