Zadírání motorů TS 16V

Odpovědět
Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 23.9.2012, ned 22:24

mozno ani iny typ filtru by nevadil nie? a ak hej tak by sa to aj dalo nejako prisposobit.. ide hlavne o to chladenie... taka blbost a ten motor nemusel byt tak chulostivy na olej
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 23.9.2012, ned 22:34

Typ filtru ti musi sedět. Když sedět nebude tak ho nenasadíš.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Flp » 25.9.2012, úte 16:26

HonzaR píše:Ne není to napřímo--ten mezikus pod filtrem má termostat ..tenhle nápad by šlo prověřit..možná by s tím šlo laborovat, kdybys někde v podstatě za dáčo z vrakáče sehnal "prsa" s výstupem na filtr--jako celý..možnou !kompatibilitu s TS " pro výrobu bastlu jsem ale nikdy neřešil, ale mohl bych se zevrubně podívat.. , jestli by šlo tohle rozumně naroubovat do sebe :smt033
Mohlo by to být dobrý "low-cost" řešení, přeci jenom ten adaptér s termostatem stojí cca 2tisíce, a z toho vrakáče by to bylo za pár stovek i s chladičem...
Když by si měl možnost to porovnat, jestli ten výstup na filtr je stejnej u TD a TS, tak bych byl rád...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 25.9.2012, úte 16:53

Díval jsem se a stejný závit i filtr má drtivá většina aut (VW) otázka jak tam je napojený chladič. Pokud to je přes nějaký adaptér tak by to bylo dobré řešení.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 25.9.2012, úte 17:07

Takhle to je u VW. To by se asi nadalo použít.

http://www.vw-club.cz/download/file.php ... 8ce45fa967
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 25.9.2012, úte 18:53

nedalo? vyzera to podobne ako to co tu daval HonzaR no chcelo by to asi vidiet to v reale
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 25.9.2012, úte 19:44

Jenže u toho od honzy je rozdíl na nasazení závitu(matka, šroub). Nasadíš adaptér a přišroubuješ proudloužení na závit.
Tady ten adaptér má prodoužení jinak (šroub,šroub).

Teď bude zima tak to není s teplotou oleje problém :-D
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 25.9.2012, úte 20:03

jasne teraz nie ale v lete to bude zase o nieco teplejsie :-D hmm no a keby sa nejak zohnala ta spravna redukcia?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 25.9.2012, úte 20:06

Těžko říct, ale kdyby byla asi správná redukce tak by to mohlo fungovat. Ovšem pochybuju, že tenhle adaptér je s termostatem
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1929
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 25.9.2012, úte 20:45

Spíš by bylo divný kdyby tam termostat nastavený na obvyklou teplotu spínání chladicího okruhu oleje 80stC nebyl..
Je u většiny aplikací chladiče oleje v běžných silničních modelech osobních aut..
Logika je , aby olej měl alespoň minimální provozní teplotu, a u aut v příměstském provozu
by to jezdilo v podstatě v případě absence termostatu na náplň mimo provozní rozsah
rozumných teplot oleje..neregulovaný chladicí okruh olejové náplně by byl spíš na škodu než ku prospěchu věci..

Pro příklad se mrknu na ten blok z 1.9 TD /A145/, šroub na filtr je stoupáním a průměrem tuším totožný jako u TS..
Mám ten blok trochu zahrabaný, ale projdu to.-redukci .-a hodím výsledek..

Swarz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 21.12.2008, ned 19:09

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Swarz » 2.10.2012, úte 14:08

Este sa vratim k diskusii o olejoch ktoru sme viedli na stranke 18.

HonzaR: Je jasne ze olej specifikacie 10w-60 bude absolutne bezpecny na najvyssie mozne zataze motora. Tieto oleje su obvykle koncipovane, tak aby zniesli co najextremnejsie teploty v motore a dokazali pritom udrzat film. Druha stranka veci je vsak studeny start v nasich podmienkach (cez zimu). Dalsia stranka - antioxidacne aditiva, detergenty, disperzanty, alkalicka kapacita ale to nebudem rozoberat pretoze v tom nemam prehlad. Napr. mnou spominany castrol edge ktory som tam hodil pred 5 rokmi po kupe prvej alfy, ma tieto parametre:

40C (cSt):174
100 (cSt):23.5
HTHS: 5.4 cP @ 150C

pre porovnanie mobil 5w-50>

cSt @ 40ş C 104.6
cSt @ 100ş C 17.4
HTHS:4.22 cP @ 150C

Vsimnite si zvyraznene hodnoty, nechcem vediet aka je vizkozita tych olejov v pasme od -20 do -10 ale som si isty ze vrch motora sa nepremaze ako ma. Naco vam je olej ktory sice 100% ochrani motor pri vysokom zatazeni ale rano necha motor par sekund na sucho. Nie nadarmo sa hovori ze 90% poskodenia motoru vznika pri studenych startoch.
Niet divu ze moj twinspark "plakal" ked teplota v noci klesla hlboko pod nulu a rano som startoval auto do roboty. Mobil toto vyriesil a hydrostely sa ozvali len obcas, pri fakt tuhych ranach.
Pri tom vsetkom vizkozita pri 100C je solidna a co je este viac podstatne pri teplotach okolo 120-130C je to, ze HTHS(high temperature high shier viscosity) toho mobilu je vyborna a to je parameter pri ktorom by mali pozerat majitelia alf a inych motorov s dobrym pomerom objem/vykon. Castrol ma HTHS hodnotu absolutne spickovu a aj pri maximalnom zatazeny twinsparku neverim ze sa moze tento olej stat nedostacujuci. Problem tychto 10w60 olejov je ze je proste prilis husty za studena, najme ked clovek auto pouziva aj na ine veci ako zavodenie a dragy do kopca.

Pozeral som aj OMV bixxol 10w60 a to vyzera byt celkom vyvazeny olej. Asi ho dam buduce leto do mojej novej 156 2.0JTS. Stve ma vsak ze som nenasiel HTHS, co je to najdolezitejsie pre porovnanie oleja v extremoch. Ma vsak specifikaciu rovnaku specifikaciu ako selenia racing - FIAT 9.555.35-H3 takze to nebude ziadna sracka.

cSt @ 40ş C 126.9
cSt @ 100ş C 23.5
HTHS: nenasiel som

Nedari sa mi najst specifikacia Selenia racing, nema niekto? To by riesilo moj lahke dilema. Pokial by bol pri nizsich teplotach husty porovnatelne ako ten OMV tak by som ho jednu zimnu sezonu skusil, pokial sa mi teda podari zohnat.

Inak ten olejovy chladic je super a nepride mi drahy, ale na JTSku je tak malo placu za olej filtrom ze keby som tam dal este redukciu tak sa tam ten filter nezmesti.
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 2.10.2012, úte 20:34

podla mna uplne staci selenia 10w40+ domontovat chladic a hotovo alebo aspon upravit spodny kryt motora aj ked na 2.0 to asi stacit nebude :D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1929
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 2.10.2012, úte 23:54

všechny ESTER +PAO 10W-60 mají klasickou viskozitu--
teda cca 17O ve 40stC a cca 23 ve 100stC..HTHS bývá obvykle cca 3.7..
/jen Motul dělá ester 20W-60 se caa 173 ve 40stC, cca 23 ve 100stC ale HTHS cca 7
.

/SElenia Racing, Agip racing, Millersoils 10W-60..atd. Motul 20W-60./.

Pokud mají některé racing 10W-60 viskozitu ve 40stC výrazně nižší než 170--NEJSOU již PAO+ESTEROVÉ--/čili jsou to převážně obsahem HC oleje../[/b]
Tohle jde určit dost přesně..
Mrkni do materiálového listu na bázi oleje--pokud se výslovně nejmenují složky, jsou to v převážné většině HC emulze..klasik Alfě nechutnají..

Báze PAO+ester jsou oleje, které u Alfy klasik TS a V6 doporučuje výrobce agregátu
čili Selenku 20K nebo Selenku racing 10W-60 na zátěž .
.



.......................
zimní provoz..
olej-i racing 10W-60 je kompromis a musí odpovídat CHARAKTERU PROVOZU
--určitě v zimě je otázkou okamžitý provoz v příměstským studeným režimu dva kiláky a dost..bez rohřívání to rozhodně nejde..
5W-50ester bývá rozumný kompromis.., na poskakování po městě v zimě je z hlediska viskozity určitě daleko vhodnější.., než 10W-60 racing..

Swarz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 21.12.2008, ned 19:09

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Swarz » 3.10.2012, stř 10:38

všechny ESTER +PAO 10W-60 mají klasickou viskozitu--
teda cca 17O ve 40stC a cca 23 ve 100stC..HTHS bývá obvykle cca 3.7..
/jen Motul dělá ester 20W-60 se caa 173 ve 40stC, cca 23 ve 100stC ale HTHS cca 7.
To som nevedel, myslel som ze vsetky tie oleje s velkymi rozsahmi (napr 10w-60) su PAO.
Takze aj ten Mobil 1 5w-50 je blend HC? Aj ked celkom slusny blend.

Tie Millers teraz pozeram a su to perfektne oleje, aspon papierovo.
Nasiel som asi mojho noveho favorita - Millers oil 10w-50

Millers oils CFS NT 10w50
Hustota při 15°C: 0.868
Kinematická viskozita při 100°C: 19.8cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 131.5cSt
Viskozitní index: 173
HTHS: 4.95
TBN: 11.0
API SM
ACEA A3/B4
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam

Swarz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 21.12.2008, ned 19:09

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Swarz » 5.10.2012, pát 13:46

Chlapci jednu vec nechapem:

Jaktoze do motorov 2.2JTS sa normalne davaju naplne 5w40? A je to dokonca predpisany olej. Co som cital na forach, bezne tam davaju castrol edge 5w40. Myslel som ze to je takmer rovnaky motor ako 2.0JTS. Pritom do dvojlitra vecsina ludi krici ze treba 10w60 pri sport jazdeni
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam

Swarz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 21.12.2008, ned 19:09

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Swarz » 5.10.2012, pát 14:07

No odpoviem si sam, podla Wikipedii, 1.9JTS a 2.2JTS su GM motory cize odlisne. Aj ked zprvu podla kompresneho pomeru a zdvih x vrtani pomeru vyzeraju byt rovnake
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 5.10.2012, pát 14:23

Je to tak, i 3.2JTS už nemá se starým dobrým Bussem nic společného
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od juraz3nca » 5.10.2012, pát 23:18

Dallen píše:Jenže u toho od honzy je rozdíl na nasazení závitu(matka, šroub). Nasadíš adaptér a přišroubuješ proudloužení na závit.
Tady ten adaptér má prodoužení jinak (šroub,šroub).

Teď bude zima tak to není s teplotou oleje problém :-D
hodit to na rychlospojky, krátké hadice v létě nechat to pod kapotou a na zimu delší hadice a natáhnout to do kabiny..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 6.10.2012, sob 08:52

To by nemělo účinek pokud to do kabiny myslíš z důvodu ohřátí oleje. Je tam výměník a ten by měl být před topením (nejdřív olej, pak kabina).
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

cooper.mb
Nováček

Příspěvky: 234
Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od cooper.mb » 30.11.2012, pát 15:31

Teď jsem se dočetl, že do Fiatů Barchetta motor 1,8 16V v podstatě shodný s 1,8 TS se od roku 99 začalo dávat větší olejové čerpadlo, kvůli zadírání motoru. Nedávalo se do TS motorů od tohoto roku také? To by i vysvětlovalo proč z větší části problémy se zadíráním po tomto roce ustaly. Nevím jestli je to pravda nebo ne s tím čerpadlem.

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 948
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od hno3 » 30.11.2012, pát 17:37

mam tu motor před 99 a v auě rv. 2003 můžu někdy porovnat..

každopádně..

zadírání mohlo ustat+ zarachtání hyder a variátoru po startu též (díky montáži zpětného ventilu přímo do bloku..), ale spotřeba oleje začala být byl novej problém, zas díky slabej pístním kroužkům a blbě navrženýmu odvodu z pod stíráku-místo klasickej děr pod stírákem pouze 4 drážky..

co sem hledal, tak angláni a nizozemci ohledně spotřeby oleje vs. designu pístů potvrdili-upravují písty z nových TS vyvrtáním klasických odváděcích děr jako mají staré písty a spotřeba ve většině případů klesá na minimum-dle stavu válců -tj olej se drží mezi výměnami mezi ryskami..přičemž předtím se pohyboval různě od 1l/3000km až po 800km...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Harry
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 176
Registrován: 22.5.2011, ned 10:57
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Harry » 6.1.2013, ned 09:27

Vážení :D mám již najeto 207,5 tis. km a motor zatím ok co myslíte ? už by se zadřel ? nebo to vypadá že se chystá ? :(
Škoda Forman 1.3 Lxi (94) - ex
Škoda Felicia 1.6 Mpi (99) - ex
Alfa Romeo 146 1.6 TS 16V (98) - ex
Alfa Romeo 147 1.6 TS (05)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18983
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Kubas » 6.1.2013, ned 09:40

Radeji bych ho uz pro jistotu rozebral a zacal laborovat ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od tuta146 » 6.1.2013, ned 11:09

mám 170.000 a o rozborce vážně uvažuju :-k
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 6.1.2013, ned 11:12

Ve 165 jsem ji nechal dělat a bylo za 5 12 a to jezdí a jezdila na selenii

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti