Oprava Variatoru
Mam takový dotaz k sací vačce. Nachází se na ní nebo ve variatoru snímání natočení? Nejak se mně alfice rozežrala a blbě drží volnoběh (je vysoky cca 1300 a dlouho trva než v klidu spadne na 960)byljsem na diagnostice u jednoho kulničkaře a jedina zavada zapsana v registru se týka snímaní vačky a lambda ukazovala konstantně 0,63V. Tak to bude asi kaput variator a lambda
Jak zabrala ta opravna sada variatoru? Ma to nejakou výdrž?
Jak zabrala ta opravna sada variatoru? Ma to nejakou výdrž?
AR 156 2.0TS SW
na volnobeh bych se zameril na tu lambduEddie píše:Mam takový dotaz k sací vačce. Nachází se na ní nebo ve variatoru snímání natočení? Nejak se mně alfice rozežrala a blbě drží volnoběh (je vysoky cca 1300 a dlouho trva než v klidu spadne na 960)byljsem na diagnostice u jednoho kulničkaře a jedina zavada zapsana v registru se týka snímaní vačky a lambda ukazovala konstantně 0,63V. Tak to bude asi kaput variator a lambda
Jak zabrala ta opravna sada variatoru? Ma to nejakou výdrž?
snimac na vacce sleduje pouze natoceni hridele
Alfa Romeo 156 1.9JTD
- Strawberry156
- Příspěvky: 32
- Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
- Bydliště: Praha
Jak ten variáror - klepe ti nebo neklepe?Jak jsi ho smontoval zpátky tak jak má být?Aleš píše:Sám jsem na to zvědavej.Doufam,že to po pár tisících nebudu dělat znova
Nevíte někdo jakej má variátor rozsah?Kolik stupňů natočí se sací vačkou?
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost
- Aleš
- Štamgast
- Příspěvky: 559
- Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
- Bydliště: Zaříčany
- Kontaktovat uživatele:
Jak ten variáror - klepe ti nebo neklepe?Jak jsi ho smontoval zpátky tak jak má být?Strawberry156 píše:Aleš píše:Sám jsem na to zvědavej.Doufam,že to po pár tisících nebudu dělat znova
Nevíte někdo jakej má variátor rozsah?Kolik stupňů natočí se sací vačkou?
Zatím mám najeto 1200km a slyšet to není.S tím sestavováním jsem to řešil nezávisle se dvouma mechanikama a ti mi potvrdili,že to jinak než dobře sestavit nejde.Jinak bys ty kolečka nedostal dovnitř.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
- Strawberry156
- Příspěvky: 32
- Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
- Bydliště: Praha
Díky za info..Měřil jsem ten rozsah variátoru a vyšlo mi 12,5 stupňě.tak jsem se trochu zhrozil,ale pak mi došlo,že vačky se točí poloviční rychlostí než klika,takže je to vlastně správně-na klice to udělá tebou zmíněnejch 25JiVi píše:pisou, ze rozsah zmeny je 25 stupnu
Naposledy upravil(a) Strawberry156 dne 18.6.2008, stř 22:04, celkem upraveno 2 x.
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost
- Strawberry156
- Příspěvky: 32
- Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
- Bydliště: Praha
To se právě pleteš,ten variátor sestavíš na mnoho způsobů a vlastně když ho rozebereš (i novej) chtěl bych vidět jak ho smontuješ zpátky tak jak byl(ty ozubený kolečka v poloze jako byly nastavený z výroby).zajímalo mě jestli nad tím jak pracuje vůbec někdy někdo přemýšlel a nebo jen každej rozebere,složí do jiný polohy protože to tak jde a kašle na to.Tak ti ten variátor bude klepat dál,nebo začne klepat za chvíli zase.Aleš píše:Strawberry156 píše:Jak ten variáror - klepe ti nebo neklepe?Jak jsi ho smontoval zpátky tak jak má být?Aleš píše:Sám jsem na to zvědavej.Doufam,že to po pár tisících nebudu dělat znova
Zatím mám najeto 1200km a slyšet to není.S tím sestavováním jsem to řešil nezávisle se dvouma mechanikama a ti mi potvrdili,že to jinak než dobře sestavit nejde.Jinak bys ty kolečka nedostal dovnitř.
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost
- Aleš
- Štamgast
- Příspěvky: 559
- Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
- Bydliště: Zaříčany
- Kontaktovat uživatele:
To s tím skládáním se mi moc nezdá.Měl jsem rozebraný dva a koumal jsem nad tím dobu a složit to šlo jen jedním způsobem.A to klepání(spíš neklepání) dělá ten teflonovej kroužek a na ten nemá složení vliv.Jestli teda nemyslíš to vložení koleček do toho tělěsa variátoru.Jinak ty kolečka jsou na sobě a když si je skládáš na vačku a zkoušíš zasunout,tak mi to šlo jen jedním způsobem.Jestli máš jinou variantu skládání,sem s ní,rád se přiučím.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
Re: Oprava Variatoru
Opravna sada mi vydrzala 15tkm. Teraz za studena pri starte ako riadny naftak. Ked sa motor zohreje, je pocut len jemne cvakanie... Caka ma vymena...
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
- Lubka
- Nováček
- Příspěvky: 167
- Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
- Bydliště: Dobruška, Bačetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava Variatoru
Tákže sám můžu potvrdit že oprava je hloupost Dneska jsem ho po 240 000 konečně vyměnil a je to nářez Alfinka si jen přede žádný cvakaní ono se není čemu divit ten co tam byl měl už hrk Taky můžu říct že auto líp jede a něco na tom bude ten starej špatně otvíral ventyly. A další věc je krásně slyšet jak Alfí změní zvuk když se jí při 3000 otáčkách šlápne na krk a když se to blíží k 7000 otáčkám tak variátor začne nádherně pískat. A jinak mi známej udělal decentní chip na 110kW a to auto letí. Zítra se jedu k Malečkom poptat na ostřejší vačky Ale to už je OT tak sorry
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava Variatoru
Náhodou mě napadlo zagůglit písmena vypálená na variátoru
http://www.omgmeccanica.it/
http://www.omgmeccanica.it/
Re: Oprava Variatoru
zdravim chci se zeptat co je teda lepsi?starej variator repasovat a nebo dat novej?je rozdil jenom v porizovaci cene nebo i jak dlouho to vydrzi?diky
mam 146 1.4ts
mam 146 1.4ts
JTD = fuck TDI :D
156 jtd 103kw
156 jtd 103kw
- jouda
- Nováček
- Příspěvky: 201
- Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
- Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava Variatoru
pokud je starej variator uz uplne KO, tak se nevyplati ho ani opravovat, pokud je variator v zacatku odchodu do vecnich lovist, tak by to asi slo.
Odbornik je Kurkyn, tak uvidis co ti rekne.
PS mam jeden novej nepouzitej na prodej
Odbornik je Kurkyn, tak uvidis co ti rekne.
PS mam jeden novej nepouzitej na prodej
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava Variatoru
Jestli variátor tluče pořád, tak ej potřeba ho vyměnit. Pokud zacvaká krátce po startu (opravdu krátce) tak mu sada na čas pomůže. Ale ta sada, co tak pozoruju, je spíš prevence.
Re: Oprava Variatoru
No nevím proč říkáte klepání,když naf´ták spíš klapemteda alespoň mě to tak příjde,klepání jsou pro mě otřesy z něčeho,nemluvím jen o omotoru,ale o celkově všem....můj variátor pomalu též odchází,na dvojku se v autě cejtím jako když jedu v passatu tdi:D
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
- DERGO
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
- Bydliště: Zlín/Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava Variatoru
Hloupý dotaz. Může klepající variátor poškodit něco víc na motoru než jenom sám sebe?
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava Variatoru
když se to nechá fakt dlouho, tak se může omlátit vačka + zdvihátka, protože se vačka díky vůli ve variátoru točí trhavým pohybem.
Re: Oprava Variatoru
Jeden zkušený mechanik z jížní moravy mi říkal, že trvalé vyřešení problémů s variátorem u Twin Sparku nevyřeší pouze jeho výměna za nový, vylepšený typ, ale že je třeba taky udělat úpravu na hlavě - konkrétně je třeba do jednoho kanálku vložit zpětný olejový ventilek z Fiatu Barchetta 1.8. To vyřeší studené starty, kdy je variátor plně naplněný olejem (bez zpětného ventilu je v něm taky olej, ale ne tolik).
- DERGO
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
- Bydliště: Zlín/Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava Variatoru
Vitaj,lukee píše:Jeden zkušený mechanik z jížní moravy mi říkal, že trvalé vyřešení problémů s variátorem u Twin Sparku nevyřeší pouze jeho výměna za nový, vylepšený typ, ale že je třeba taky udělat úpravu na hlavě - konkrétně je třeba do jednoho kanálku vložit zpětný olejový ventilek z Fiatu Barchetta 1.8. To vyřeší studené starty, kdy je variátor plně naplněný olejem (bez zpětného ventilu je v něm taky olej, ale ne tolik).
odkud přesně je prosím Tě ten mechanik? Že bych se s ním domluvil jak na to
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava Variatoru
Koukám do ePeru a žádnej zpětnej ventil nevidim, jediný ventil, který má co do činění s variátorem je ovládací, který otvírá přívod oleje do variátoru a ten má TS samozřejmě taky.
Re: Oprava Variatoru
Taky jsem se snažil něco podobného hledat, ale raději jsem si počkal, až to případně potvrdí i někdo jiný.
Jestli ten mechoš náhodou nekecal.
Jestli ten mechoš náhodou nekecal.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Oprava Variatoru
Ovládací solenoid samozřejmě nemyslím. Ten zpětný ventil má samostatné číslo dílu (pozjišťuju). Ukazoval mi to, je to normálně klobouček s kuličkou a pružinkou a dává se to do jednoho olejového kanálku zespod hlavy válců (ze strany těsnění hlavy). Pokud to chceš vědět hned, případně si tu opravu domluvit, je to pan Vyskočil z Nové vsi u Oslavan. Mám s ním dobrou zkušenost (dělal brzdy na DERGOvé 145 a mi rozvody na 159) + tam jezdí servisovat půlka jihomoraváků ze Squadry. Co vím, tak bývá i dva pracovní dny v týdnu v Motortecu v Brně - možná lepší než jezdit až k těm Oslavanům.
Tel: 602 177 101
Tel: 602 177 101
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava Variatoru
to trochu ztrácí logiku, protože pokud je ventil mezi hlavou a blokem, potom
a) po zastavení motoru stejně vyteče přes ložiska vaček a jeho tlak v hlavě bude roven atmosférickému
b) proti vytečení oleje z variátoru samotíží to beztak nepomůže, protože variátor je dobře utěsněný ocelovým kroužkem
c) ventil sníží průtok oleje do hlavy motoru
EDIT:
u barchetty to má číslo 55181700 je to tam od roku 2003 na ts by to dejme tomu mohlo, ale asi by se musela upravit hlava a blok.
TS to mají taky, ale až od roku 2003
a) po zastavení motoru stejně vyteče přes ložiska vaček a jeho tlak v hlavě bude roven atmosférickému
b) proti vytečení oleje z variátoru samotíží to beztak nepomůže, protože variátor je dobře utěsněný ocelovým kroužkem
c) ventil sníží průtok oleje do hlavy motoru
EDIT:
u barchetty to má číslo 55181700 je to tam od roku 2003 na ts by to dejme tomu mohlo, ale asi by se musela upravit hlava a blok.
TS to mají taky, ale až od roku 2003
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů