Mě řemen píská, tak to koukejte vyřešit
Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4047
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Nehádejte se, nebo vás rozsadim!
Mě řemen píská, tak to koukejte vyřešit
Mě řemen píská, tak to koukejte vyřešit
//
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 2008 ///159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 2008 ///159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
to stim piskajicim remenem sem naposled resil pred 15 lety u Skody 125L a tam stacil klinak namazat mydlem a byl pokoj
(cestne, to opravdu fungovalo),no jo jenze tenkrat to byly mydla
. No a ten socialistickej "extra mega motor" na skodovce co si clovek pres sobotu a nedeli na kolene udelal generalku + byl sem mladsi,pruznejsi mene zkuseny...

jediny co mi tam opravdu cas od casu schazi je aspon nejaky nouzovy drzatko napoju(nepotrebuju drzak na 5 KS 2L lahvi ci salku,ale aspon neco by tam mohlo byt...a neni),ale uz sem si od 156 zvykl a kuli drzacku bych znacku vozu nemenilriprex píše:A právě proto nechápu, jak někdo může napsat, že ten interiér je hroznej (část recenzí na 159ku). Já osobně jsem z interiéru nadšenej, protože je to jedno z mála moderních aut, kde je udělanej pořádně, tak jak má bejt. Žádný levný plasty a vypadá opravdu dobře a hlavně v něm (aspoň teda mě) nic nevrže, všechno drží jak má, zkrátka zpracování za jedna. Dokonce i rozebíratelnost je víc než slušná, zatím kam jsem lezl, tam to šlo bezproblémů, není to jako ve Fóbii, kde člověk při sundávání půlku plastů ulomil a kde jednou sundané čalounění ze dveří už nikdy nesedělo správně. U displaye mě jeden VWčkář tvrdil, že je strašně depresivní, že ten jeho barevnej je lepší. Líp to vypadá, to je pravda, ale u 159 se mi zatím nestalo, že bych na něm něco nepřečet, narozdíl od Prassatu.
Je ale taky nutno vzít v potaz, kolik 159 stála jako nová. Pak je to srovnání se Fóbií samozřejmně nefér...
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V 100KW r.v. 08
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
mcernoch: To chápu, taky kdyby na tohle existovalo nějáký řešení, na který by už někdo přišel, nesnažil bych se tvořit něco jiného. Zkrátka a dobře jsem jednou ze zoufalství zkusil ten jar, nějákou dobu to fungovalo a byl klid, takže jsem si říkal, že bude dobré to říct ostatním. Teď se to zas ozvalo, takže uznávám, že tohle řešení bylo přešlap, ale holt když nic lepšího nebylo... Teď se pokusím podívat se na ten napínák, protože to zatím nikdo nevyřešil a kdybych zajel do servisu, vyměněj řemen, kterým to není a dál se se mnou nebudou bavit...
adamsquare: však já to pro tebe vyřeším
, snad 
adamsquare: však já to pro tebe vyřeším
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2294
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
riprex není servis jako servis.
Tam kam jezdím já se vždy ozvou co chtějí měnit a pokud to neodsouhlasím, tak to prostě nevymění.
Každej vymontovanej díl ti potom ukážou, že byl opravdu vyměněn a můžeš si ho vzít.
Ten člověk Italskejma autama žije a není nad to když dělá někdo práci pro radost a nejen pro peníze.
Tam kam jezdím já se vždy ozvou co chtějí měnit a pokud to neodsouhlasím, tak to prostě nevymění.
Každej vymontovanej díl ti potom ukážou, že byl opravdu vyměněn a můžeš si ho vzít.
Ten člověk Italskejma autama žije a není nad to když dělá někdo práci pro radost a nejen pro peníze.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Vím, už jsi mi je asi i doporučoval, bohužel ale jsem je tehdy nemohl vyzkoušet, protože jsem to musel řešit nakonec dost narychlo a bohužel nejkratší termín dodání měla Brněnská Azzurra, navíc to bylo nové řízení za rozumnou cenu. No pak jsem se dočetl spoustu negativních hodnocení této pochybně vypadající firmy, ale za sebe můžu říct, že díl dodali a zatím je vpohodě, tak snad jsem se problémum s nima vyhnul. Kdybych to předtím věděl, asi bych se na ně vykašlal. V HK bohužel někoho opravdu kvalitního, u koho bych se nebál neznám. Akorát jsem zažil pomluvy a urážky na adresu Alfy (v pneuservisu, kam už nepojedu), odfláknutou či jinak zfušovanou práci (ještě na Fóbii) a nebo naprosto nekřesťanské ceny (autorizák). Zatím jsem naštěstí na Alfě nic závažného, co by vyžadovalo mechanika neměl a snad se tomu vyhnu, ale spíš asi ne.
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No mám to nastavený jenom na Auto...lukee píše:rodgers: můžeš být v klidu, na Full Auto je to normální.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 88KW /DPF OFF & EGR OFF by cendler/
ex: Peugeot 407 SW 1.6 HDi 80KW
ex: Audi A4 Avant 1.8i 92KW
ex: Alfa Romeo 156 1.8 TS 106KW
ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS 88KW
ex: VW Golf II 1.8L 82KW
ex: Peugeot 407 SW 1.6 HDi 80KW
ex: Audi A4 Avant 1.8i 92KW
ex: Alfa Romeo 156 1.8 TS 106KW
ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS 88KW
ex: VW Golf II 1.8L 82KW
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Je to normální, tak to má bejt. I v režimu AUTO si to samo ovládá otáčky větráku aby to udrželo požadovanou teplotu. Jak do toho sáhneš tak se to samo ovládat přestane ale po dalším startu se to zase ovládá samo. Do původního stavu vše vrátíš stisknutím AUTO. Takhle to má bejt, nic za tím nehledej. Je to dobrá věc že to na tebe hned nezačne na plny otačky fučet studenej vzduch ale že si to počká až se to trochu ohřeje. A když potřebuješ okno, tak dáš ofuk okna nebo otáčky přidáš růčo... Apoň mě se často stane že jdu do auta, je kosa jak blázen ale na okna fučet nepotřebuju, tak je určitě lepší aby to nefoukalo vůbec než aby to na tebe valilo ledovej vzduch. Po chvíli to samo začne foukat teplej.
Prostě: otáčky si to ovládá samo aby to dosáhlo požadované teploty a pokud do toho nesaháš tak se po dosažení teploty otáčky vrátí většinou na dvě čárky.
Prostě: otáčky si to ovládá samo aby to dosáhlo požadované teploty a pokud do toho nesaháš tak se po dosažení teploty otáčky vrátí většinou na dvě čárky.
AR 159 SW 1.9 JTDm
- Žížal
- Pozorovatel
- Příspěvky: 285
- Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
- Bydliště: Havirov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No a nenapadlo te treba ten remen vymenit? Je to spotrebni vec, takze cas od casu ma dost a potrebuje nahradu. Nejak sem se ztratil co za remen ti piska. Pokud nahon altiku, tak patlat to jarem znamena ze jen klouze potichu... Pokud pruzny remen tak ten se jaxi z principu vytaha a pak pomuze jen novy remen.
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak díkyssvd píše:Je to normální, tak to má bejt. I v režimu AUTO si to samo ovládá otáčky větráku aby to udrželo požadovanou teplotu. Jak do toho sáhneš tak se to samo ovládat přestane ale po dalším startu se to zase ovládá samo. Do původního stavu vše vrátíš stisknutím AUTO. Takhle to má bejt, nic za tím nehledej. Je to dobrá věc že to na tebe hned nezačne na plny otačky fučet studenej vzduch ale že si to počká až se to trochu ohřeje. A když potřebuješ okno, tak dáš ofuk okna nebo otáčky přidáš růčo... Apoň mě se často stane že jdu do auta, je kosa jak blázen ale na okna fučet nepotřebuju, tak je určitě lepší aby to nefoukalo vůbec než aby to na tebe valilo ledovej vzduch. Po chvíli to samo začne foukat teplej.
Prostě: otáčky si to ovládá samo aby to dosáhlo požadované teploty a pokud do toho nesaháš tak se po dosažení teploty otáčky vrátí většinou na dvě čárky.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 88KW /DPF OFF & EGR OFF by cendler/
ex: Peugeot 407 SW 1.6 HDi 80KW
ex: Audi A4 Avant 1.8i 92KW
ex: Alfa Romeo 156 1.8 TS 106KW
ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS 88KW
ex: VW Golf II 1.8L 82KW
ex: Peugeot 407 SW 1.6 HDi 80KW
ex: Audi A4 Avant 1.8i 92KW
ex: Alfa Romeo 156 1.8 TS 106KW
ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS 88KW
ex: VW Golf II 1.8L 82KW
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
asi kazdy z vas tu už vie o mojich palapatiach so zhavenim
nakoniec a pocas zimy som došiel k tomuto: zhavenie ide, od cca -5 a cim chladnejšie, tym lepšie, pri -18 na brnk, samozrejme motor musi tak cez noc chladnút, ked rano nazhavim, tak cez den aj ked 3 hodiny stojí a je -10, tak točí len na baterku, uz nezhavia, take kriticke aj -5 do 5, kedy tiez len baterka, ako uz viem, ze zhavenie ide, ale cim je toto, cidlo teploty bolo menene, tak neviem, vraj to moze byt aj riadiaca motora, príp. nedalo by sa to dako cez soft riešiť? Dikes vam
SW 1,9 JTD 88kW DPF 4/2007, dovoz, jvc touch navi, tachometrovo 135000km
realita podla servisu Rotterdam 165000km
EX: Almera, Almera GT, Micra, Felicia, Favorit
EX: Almera, Almera GT, Micra, Felicia, Favorit
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Žížal: Výměna řemene (jedná se o řemen pohonu příslušenství - klimakompresor, hydraulické čerpadlo...) je samozřejmně ta první věc co jsem zkoušel, to ale ničemu nepomohlo. Můj nápad s jarem se zakládal na tom, že dochází k mírnému proklizu vlivem mastnoty a jar se na tohle osvědčil u jiných gumových a řemenových pohonů. Chvíli to zabralo, ale bylo to jen dočasné. Další postup je tedy zkontrolovat ten napínák a případně se pokusit ten řemen víc napnout, snad to zabere...
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
A nejsou tam ty remeny dva ze by piskal ten druhy tim nemyslim rozvodak. 
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Měly by tam bejt dva, jestli se nemýlím. Jeden je větší a pohání klimu, servo atp. a druhej je menší a ten pohání jenom altík.

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
kluci omlouvam se pokud to sem nepatri ale jsem zoufalej mam cromu s motorem 1.9JTDM 16V a mam mensi problem poradi me nekdo:
nastartuji cromu a volnobezne otacky ok chci se rozjet a auto zacne chcipat,pridam plyn na volnobeh a otacky lezou pomalu nahoru seslapnu az na podlahu a oni nic pomalinku to leze na 3000ot/min potom to vystreli az do 6000ot/min pak jede auto chvili normalne a po chvili opet nema silu nic tak drzim plyn na podlaze zarazena 2 a otacky lezou pomalu nahoru pres 3000ot/min a pak vyleti jak strela pak opet chvili pohoda a zase se to opakuje nevite nekdo co stim zadna kontorlka nesviti nic
nastartuji cromu a volnobezne otacky ok chci se rozjet a auto zacne chcipat,pridam plyn na volnobeh a otacky lezou pomalu nahoru seslapnu az na podlahu a oni nic pomalinku to leze na 3000ot/min potom to vystreli az do 6000ot/min pak jede auto chvili normalne a po chvili opet nema silu nic tak drzim plyn na podlaze zarazena 2 a otacky lezou pomalu nahoru pres 3000ot/min a pak vyleti jak strela pak opet chvili pohoda a zase se to opakuje nevite nekdo co stim zadna kontorlka nesviti nic
Fiat Croma 19jtd 110Kw
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
majjkl: co diagnostika? Může to být cokoliv, od EGRu až po zatuhlé lopatky turba.
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
diagnostika bohuzel niclukee píše:majjkl: co diagnostika? Může to být cokoliv, od EGRu až po zatuhlé lopatky turba.
Fiat Croma 19jtd 110Kw
- Žížal
- Pozorovatel
- Příspěvky: 285
- Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
- Bydliště: Havirov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Kdyz stojis, motor bezi na volnobeh, seslapnes pedal (furt bez rychlosti), jsi schopny dosahnout a udrzet jakekoli otacky? Tohle vypada na vadny potenciometr pedalu plynu. Pokud je KO tak jednotka nedostava spravne info o poloze pedalu a chova se divne. Na neutral neotestujes plny rozsah pedalu, ale jestli pises ze mas problem pri rozjezdu, tak bys mel mit problem hned na zacatku. Diagnostika ti to nezjisti, jen za jizdy sledovat % seslapnuti pedalu jestli odpovida a meni se plynule ne skokove. Dokud pedal dava jednotce hodnoty v rozsahu tak nemusi hlasit chybu. Obdobna vec by mohla byt vaha vzduchu, lambda, nebo regulace tlaku nafty, ale to by ti diagnostika asi ukazala. Jak ti auto kouri?
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
na seslapnuti plynu reaguje strasne pomalu jakoby to skube vyleze to do 3000ot/min a pak chvili pohoda a pak se to opakuje auto nekouri vubecŽížal píše:Kdyz stojis, motor bezi na volnobeh, seslapnes pedal (furt bez rychlosti), jsi schopny dosahnout a udrzet jakekoli otacky? Tohle vypada na vadny potenciometr pedalu plynu. Pokud je KO tak jednotka nedostava spravne info o poloze pedalu a chova se divne. Na neutral neotestujes plny rozsah pedalu, ale jestli pises ze mas problem pri rozjezdu, tak bys mel mit problem hned na zacatku. Diagnostika ti to nezjisti, jen za jizdy sledovat % seslapnuti pedalu jestli odpovida a meni se plynule ne skokove. Dokud pedal dava jednotce hodnoty v rozsahu tak nemusi hlasit chybu. Obdobna vec by mohla byt vaha vzduchu, lambda, nebo regulace tlaku nafty, ale to by ti diagnostika asi ukazala. Jak ti auto kouri?
Fiat Croma 19jtd 110Kw
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2294
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
majjkl kolik máš najeto a kdy byl naposledy čištěn, nebo měněn EGR?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
147tis km a EGR to nevimmcernoch píše:majjkl kolik máš najeto a kdy byl naposledy čištěn, nebo měněn EGR?
Fiat Croma 19jtd 110Kw
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2294
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Asi bych ho vymontoval a podíval se v jakém je stavu EGR.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
jak je to pracne???mcernoch píše:Asi bych ho vymontoval a podíval se v jakém je stavu EGR.
Fiat Croma 19jtd 110Kw
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
100% EGR, zůstal ti vyset otevřený a motor bohužel neumí jet na výfukové plyny, zítra jedu do Plzně, tak bych se ti na to mohl podívat, je to na chvilku
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
byl bych ti moc vdecny tady mechanici si vubec nevi rady a ja to mam jako taxika byl by jsi muj zachrancecendler píše:100% EGR, zůstal ti vyset otevřený a motor bohužel neumí jet na výfukové plyny, zítra jedu do Plzně, tak bych se ti na to mohl podívat, je to na chvilku
Fiat Croma 19jtd 110Kw
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Kluci, rychlej dotaz... vcera se mi 2x stalo (dnes uz ne), ze jsem nastartoval, po vterino to chciplo, na podruhe uz to bylo uplne v pohode.
1)Pred tydnem jsem menil novou baterku, Silver Dynamic 77A od Varty. Muze to mit nejakou spojitost? Pred tim se mi to nikdy nestalo...
2)Stalo se to dvakrat a pokazde, kdyz jsem zhasl motor a nechal rozle svetla + MLHOVKY !(svetla nevypinam nikdy, ale ted zduraznuju, nevypl jsem mlhovky). Vcera kdyz jsem dojel, tak jsem je vypl a pak vypl klic a dnes jsem nastartoval pohode napoprvy... Muze to mit spojitost?
1)Pred tydnem jsem menil novou baterku, Silver Dynamic 77A od Varty. Muze to mit nejakou spojitost? Pred tim se mi to nikdy nestalo...
2)Stalo se to dvakrat a pokazde, kdyz jsem zhasl motor a nechal rozle svetla + MLHOVKY !(svetla nevypinam nikdy, ale ted zduraznuju, nevypl jsem mlhovky). Vcera kdyz jsem dojel, tak jsem je vypl a pak vypl klic a dnes jsem nastartoval pohode napoprvy... Muze to mit spojitost?
AR 159 SW 2,4 20V 147kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti
