LPG do busso V6
Re: LPG do busso V6
Najdi si nějakého dobrého plynaře a zajeď za ním. Osobně bych začal filtry, když jsou zasrané tak to dělá problém i při 3t.ot.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- twiister
- Pozorovatel
- Příspěvky: 289
- Registrován: 16.9.2011, pát 18:40
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG do busso V6
no myslim si tiez ze to bude filtrami, tie menene neboli a neviem ani aku maju servisnu lehotu... dobre dakujem hosi
Alfa Romeo 166 2.0 TurboBenzin 204 ponikov ( LPG )
- twiister
- Pozorovatel
- Příspěvky: 289
- Registrován: 16.9.2011, pát 18:40
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG do busso V6
fuha, to budem asi daaaleko za... idem na sluzobku na 3 tyzdne ked sa vratim to dufam vyriesim, dakujem
Alfa Romeo 166 2.0 TurboBenzin 204 ponikov ( LPG )
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG do busso V6
hojte:
jen si chci ujasnit pomy:
když mám LPG napsané v TP a mám ho vymontované tak mi to je defakto půlně k ničemu, protže když si tam nějaké LPG namontuji, tak ofiko neprojdu STk
takže bych měl provsét výmaz z TP- což snad nic nestojí max 20kč
kolik stojí zapsání plynu do TP????
jen si chci ujasnit pomy:
když mám LPG napsané v TP a mám ho vymontované tak mi to je defakto půlně k ničemu, protže když si tam nějaké LPG namontuji, tak ofiko neprojdu STk
takže bych měl provsét výmaz z TP- což snad nic nestojí max 20kč
kolik stojí zapsání plynu do TP????
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: LPG do busso V6
plyn z auta se musí vymontovat odbornou firmou, udělat zápis o zrušení, majitel vozu musí na úřadě nechat plyn odepsat aby se zrušil v systému Davoz, který mají úřady...pak se musí vzít originál příloha od plynu a před montáží se vymění u dovozce zařízení za příslušné papíry na Alfu, odevdat musím kopii TP zrušeného plynu spolu s Technickou zprávou, pak se může montovat do jiného
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: LPG do busso V6
Co mi montovali plyn, tak mi říkali filtry 50tis a druhej snad 80tis, ale chci je dělat rozhodně dřívDallen píše:Filtry co 10tkm
Re: LPG do busso V6
Záleží asi na použité soustavě, kamarád má v passatu nějaké poláky a prý by to měl měnit co 10tkm, což mu docela věřím. Jel jsem stím (výměna před 15tkm) a při vytočení to nebylo schopno dodávat dostatečné množství. A přepínalo se to na beňo. To tam skoro žádné nebylo, takže po pár přepnutích (i když jsem to přepínal z5) došlo beňo a já zůstal trčet ve tři v noci loni v těch -20°C mrazech.
Samozřejmně, že se to zhoršovalo podle toho jaká byla zima a kolik plynu bylo v nádrži (tlak), při těch -20 už to chcípalo kolem 3t.ot
Samozřejmně, že se to zhoršovalo podle toho jaká byla zima a kolik plynu bylo v nádrži (tlak), při těch -20 už to chcípalo kolem 3t.ot
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG do busso V6
No pokud se dobře pamatuju tak sem na registru platil ai 50 Kč za zapsání LPG, ale samozřejmě k tomu musíš mít orazítkovanej ten doklad o montáži.Milano75 píše:hojte:
jen si chci ujasnit pomy:
když mám LPG napsané v TP a mám ho vymontované tak mi to je defakto půlně k ničemu, protže když si tam nějaké LPG namontuji, tak ofiko neprojdu STk
takže bych měl provsét výmaz z TP- což snad nic nestojí max 20kč
kolik stojí zapsání plynu do TP????
A o těhle institucích mi raděj nemluvte, dneska mě vytočily takovym způsobem, že bych jim to nejraděj podpálil a jěště kuly píčovinám, ale o tom raději jen někdy soukromě.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG do busso V6
no takže na magistrátu jednoduše výmaz z TP a žádnej stres
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: LPG do busso V6
Možná po tobě budou chtít list o demontáži odbornou firmou, ale myslím, že argumentace, že si to koupil bez plynu by měla být dostatečná
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: LPG do busso V6
každý pes jiná ves.. mi plynař tvrdil: malý- 15 tis/km a ten velký- 30 tis/km
tak si vyber..
už na nich mám skoro 40ooo km, tak je snad letos určitě vyměním, jinak podle mě, chce to jezdit na jednu kvalitní pumpu a né všude tam, kde to je o pár kaček levnější...
tak si vyber..
už na nich mám skoro 40ooo km, tak je snad letos určitě vyměním, jinak podle mě, chce to jezdit na jednu kvalitní pumpu a né všude tam, kde to je o pár kaček levnější...
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: LPG do busso V6
no jo, ale když člověk někam jede, tak musí brát cestou to, co zrovna je
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG do busso V6
Dallen píše:Možná po tobě budou chtít list o demontáži odbornou firmou, ale myslím, že argumentace, že si to koupil bez plynu by měla být dostatečná
takže výmaz je takový, že na STK nazná, že tam není LPG, zapíše do protokolu (evidenční kontrola) a hurá s tím na magistrát pro výmaz- tohle je teorie
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: LPG do busso V6
nj, ale potom ty výčitky..
1- na netu jsou mapy (tankování lpg) + a dobré plánování
2- jinak raději ujedu kus cesty na benál, než narazím na něco věrohodného..
1- na netu jsou mapy (tankování lpg) + a dobré plánování
2- jinak raději ujedu kus cesty na benál, než narazím na něco věrohodného..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG do busso V6
Vypadá to tu na pár zkušených provozovatelů, chtěl bych se tedy zeptat jestli můžete doporučit nějakou dobrou firmu která dělá zástavby v Praze a okolí, popřípadě Ústecký kraj?
PS: Pro hnidopichy - ne, neplánuju to dát ani do jednoho z mých současných vozidel
PS: Pro hnidopichy - ne, neplánuju to dát ani do jednoho z mých současných vozidel
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
- kravitzUL
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
- Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří
Re: LPG do busso V6
tady mi pán tvrdí, že je namontováno LPG přímo od výrobce v I.. dělala to alfa v té době origo a jaká by to pak teda byla kvalita? Vůbec se v plynu nevyznám a tak nevim, který systém je nej atd. Každopádně životnost nádrže je prý 10 let a to bude příští rok.. pak je teda potřebná výměna počítám..jaké jsou cca. náklady? ..nebo se to běžně nějak bezpečně obchází? Má ji sám 1.5 roku, je to kamioňák a teď má levnou naftu, tak ji prodává. Trochu o ni přemýšlim..
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
Re: LPG do busso V6
ta nádrž moc nestojí, se mrkni na net a to Lpg od někoho muselo být, i když by ho montovala Alfa... třeba Dacia montuje na lince italské Landi Renzo
Re: LPG do busso V6
Nádrž válec (50l)+ multiventil mě stál před 2 roky něco přes 6 litrů.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
-
Mauro Forghieri
- Příspěvky: 15
- Registrován: 28.2.2013, čtv 11:48
- Bydliště: Verona città
Re: LPG do busso V6
Kdyz uz tady na vas loudim rady na co si dat pozor pri koupi AR, pokusim se byt take trochu uzitecny.
LPG mam uz ve svem 11 aute a bez nej uz nedam ani ranu. Od obycejnych nemeckych a japonskych atmosfer az po nekolik turbomotoru ze svedske provenience.
Nepovazuju se za na slovo vzateho odbornika, proto tady nebudu operovat tabulkami a hodnotami kterym bude rozumet akorat odbornik. Muj pohled je ciste uzivatelsky.
Castokrat ctu ty urban legend o tom, jak se na plyn snizi vykon motoru a jak to ten motor postupne odrovna...zapomente na to.
LPG ma vyssi teplotu horeni, proto je minimalne dobre montovat tam vhodne svicky, nejlepe NGK serie LPG. I ventilova sedla a jejich opotrebeni jsou na pohon lpg haklivejsi, toto ovsem uz neni pripad modernich alfich motoru.
LPG pri spalovani nekarbonuje a nevytvari usazeniny, takze stary olej je pri vymene castokrat temer stejne cisty jako ten novy. (pri te alfi spotrebe oleje to ale asi bude jedno, kdyz je tam vlastne permanentne olej novy... )
Pokles vykonu na plyn proti benzinu je znatelny u starsich zastaveb s membranou, ne vsak u modernich sekvencnich jako Renzo Landi, BRC nebo Tartarini, jako i tech s primym vstrikem tekuteho LPG jako treba ICOM.
Z vlastni zkusenosti mohu potvrdit, ze neni znat rozdil v jizde na benzin nebo plyn treba ve Volvu 850 T5R, Subaru Impreza 2.generace nebo SAABu 9.5 Aero, i kdyz tomu dam plny kotel. Chce to jen mit na zreteli urcita pravidla.
Pokud kupuju auto ktere uz zastavbu ma, zjistenim kodu injektoru si na netu zjistim, jestli nekdo nesetril a injektory nejsou poddimenzovane. Priklad: kdyz ma motor 5 valcu a vykon 211 koni, nemel by byt vykon kazdeho jednoho vstriku nizsi nez 50 koni. Cokoliv min bude mit za nasledek ze po zaslapnuti na podlahu a vyssich otackach to zacne kuckat jak kdyby to jelo na 3 valce.
Proste, vstriky by meli byt vzdy lehce naddimenzovany.
Vstriky a jejich efektivita jsou samozrejme velmi citlive na usazeniny a bordel ktery v plynu je. Proto je vhodnejsi, (rozumej levnejsi) prevence a castejsi vymena LPG filtru, a to jak toho na plyn v tekutem tak i toho v plynnem stavu.
Jednou za 5-7 tisic km pro jistotu vyprazdnim do nadrze cistic iniektoru od Arexonsu. Vymena injektoru je financne podstatne nakladnejsi.
Pokud chci nechat udelat zastavbu do auta bez LPG, zohlednim vyse popsane, a budu se orientovat na overene znacky, a jeste vice overene dilny kde mi personal zduvodni proc je do meho motoru vhodnejsi prave ten a ne jiny system. (tzn. ne proto, ze prave onu znacku nabizi, ale proto, ze zna specifika motoru dane znacky, tudiz vi, ze do vysokootackoveho motoru je vhodnejsi BRC a ne Lovato)
Neni pravda, ze by benzinove injektory vysychali a prestali fungovat protoze se jezdi porad na plyn. Startuje se (krome systemu ICON) vzdy na benzin, a komutator prepne na plyn az po dosazeni urcite teploty motoru.
Co ovsem pravda je, ze se nedoporucuje jezdit s rezervou benzinu v nadrzi dlouhodobe, ale alespon se ctvrtinou a vice. To proto, ze v zatackach dojde pri malem mnozstvi benzinu v nadrzi k vynoreni, nebo vyprazdneni benzinove pumpy v dusledku cehoz pokud se to casteji opakuje tato vysycha a odchazi. Vyrobci LPG zarizeni doporucuji ujet na kazdych 1000 km na plyn aspon 50-80 km na benzin.
Spotreba plynu je proti benzinu nejmene o 15% ale spis o 20% vyssi. jako priklad uvedu treba manzelcino Polo, kde je prumerna spotreba benalu kolem 6,6l proti 8,3l plynu na 100 km. Plna plynu ji stoji 27€, udela na tom 400-420 km coz dela 6,50€ /100 km.
Zaverem bych jen dodal, ze pohon na plyn nevyzaduje zadnou prehnanou peci, a pozitiva dalece prevysuji mozne problemy. A pokud se vyskytnou v mire vetsi nez male, neni to vina plynu ale odflaknute prace nebo udrzby.
Nebudu se rozepisovat o dalsich vyhodach z LPG plynoucich, jako treba bezlimitni vjezd i do nizko emisnich zon, nebo v pripade inverze, moznost vjet do podzemnich parkovist az do -1.patra,nizsi dane z vlastnictvi vozidla atd, protoze legislativy CR a I nejsou totozne.
LPG mam uz ve svem 11 aute a bez nej uz nedam ani ranu. Od obycejnych nemeckych a japonskych atmosfer az po nekolik turbomotoru ze svedske provenience.
Nepovazuju se za na slovo vzateho odbornika, proto tady nebudu operovat tabulkami a hodnotami kterym bude rozumet akorat odbornik. Muj pohled je ciste uzivatelsky.
Castokrat ctu ty urban legend o tom, jak se na plyn snizi vykon motoru a jak to ten motor postupne odrovna...zapomente na to.
LPG ma vyssi teplotu horeni, proto je minimalne dobre montovat tam vhodne svicky, nejlepe NGK serie LPG. I ventilova sedla a jejich opotrebeni jsou na pohon lpg haklivejsi, toto ovsem uz neni pripad modernich alfich motoru.
LPG pri spalovani nekarbonuje a nevytvari usazeniny, takze stary olej je pri vymene castokrat temer stejne cisty jako ten novy. (pri te alfi spotrebe oleje to ale asi bude jedno, kdyz je tam vlastne permanentne olej novy... )
Pokles vykonu na plyn proti benzinu je znatelny u starsich zastaveb s membranou, ne vsak u modernich sekvencnich jako Renzo Landi, BRC nebo Tartarini, jako i tech s primym vstrikem tekuteho LPG jako treba ICOM.
Z vlastni zkusenosti mohu potvrdit, ze neni znat rozdil v jizde na benzin nebo plyn treba ve Volvu 850 T5R, Subaru Impreza 2.generace nebo SAABu 9.5 Aero, i kdyz tomu dam plny kotel. Chce to jen mit na zreteli urcita pravidla.
Pokud kupuju auto ktere uz zastavbu ma, zjistenim kodu injektoru si na netu zjistim, jestli nekdo nesetril a injektory nejsou poddimenzovane. Priklad: kdyz ma motor 5 valcu a vykon 211 koni, nemel by byt vykon kazdeho jednoho vstriku nizsi nez 50 koni. Cokoliv min bude mit za nasledek ze po zaslapnuti na podlahu a vyssich otackach to zacne kuckat jak kdyby to jelo na 3 valce.
Proste, vstriky by meli byt vzdy lehce naddimenzovany.
Vstriky a jejich efektivita jsou samozrejme velmi citlive na usazeniny a bordel ktery v plynu je. Proto je vhodnejsi, (rozumej levnejsi) prevence a castejsi vymena LPG filtru, a to jak toho na plyn v tekutem tak i toho v plynnem stavu.
Jednou za 5-7 tisic km pro jistotu vyprazdnim do nadrze cistic iniektoru od Arexonsu. Vymena injektoru je financne podstatne nakladnejsi.
Pokud chci nechat udelat zastavbu do auta bez LPG, zohlednim vyse popsane, a budu se orientovat na overene znacky, a jeste vice overene dilny kde mi personal zduvodni proc je do meho motoru vhodnejsi prave ten a ne jiny system. (tzn. ne proto, ze prave onu znacku nabizi, ale proto, ze zna specifika motoru dane znacky, tudiz vi, ze do vysokootackoveho motoru je vhodnejsi BRC a ne Lovato)
Neni pravda, ze by benzinove injektory vysychali a prestali fungovat protoze se jezdi porad na plyn. Startuje se (krome systemu ICON) vzdy na benzin, a komutator prepne na plyn az po dosazeni urcite teploty motoru.
Co ovsem pravda je, ze se nedoporucuje jezdit s rezervou benzinu v nadrzi dlouhodobe, ale alespon se ctvrtinou a vice. To proto, ze v zatackach dojde pri malem mnozstvi benzinu v nadrzi k vynoreni, nebo vyprazdneni benzinove pumpy v dusledku cehoz pokud se to casteji opakuje tato vysycha a odchazi. Vyrobci LPG zarizeni doporucuji ujet na kazdych 1000 km na plyn aspon 50-80 km na benzin.
Spotreba plynu je proti benzinu nejmene o 15% ale spis o 20% vyssi. jako priklad uvedu treba manzelcino Polo, kde je prumerna spotreba benalu kolem 6,6l proti 8,3l plynu na 100 km. Plna plynu ji stoji 27€, udela na tom 400-420 km coz dela 6,50€ /100 km.
Zaverem bych jen dodal, ze pohon na plyn nevyzaduje zadnou prehnanou peci, a pozitiva dalece prevysuji mozne problemy. A pokud se vyskytnou v mire vetsi nez male, neni to vina plynu ale odflaknute prace nebo udrzby.
Nebudu se rozepisovat o dalsich vyhodach z LPG plynoucich, jako treba bezlimitni vjezd i do nizko emisnich zon, nebo v pripade inverze, moznost vjet do podzemnich parkovist az do -1.patra,nizsi dane z vlastnictvi vozidla atd, protoze legislativy CR a I nejsou totozne.
Ci sono due cose che l'uomo non ammetterà mai di non saper fare: guidare e fare l'amore...
- kravitzUL
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
- Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří
Re: LPG do busso V6
super dík chlapy Na co bych se měl majitele teda konkrétně zeptat, abych věděl jak kvalitní plyn tam je... a na co si dát hlavně bacha u plynu co je v alfě už skoro 10 let..
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
Re: LPG do busso V6
Nazdar chlapi.Můžete mi poradit,kdo by udělal kvalitně plyn do AR 166 V6 a samozřejmě i pohledně.Díky
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
Re: LPG do busso V6
Jiřík...
Re: LPG do busso V6
Díky,ale vůbec netuším o jakého Jiříka se jedná !Můžeš mi,prosím Tě,na něj dát nějaký kontakt ?Petr147 píše:Jiřík...
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů