Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zdravím pánové, jsem tu nový a nechtěl sem zakládat nové vlákno a tak doufám, že se ptám na správném místě. Sice nemám Alfu, ale Fiata Stilo s 1,9JTD 85kW. Už delší dobu ale zlobí a tak sem se chtěl zeptat, jestli by někdo neporadil. Problém je ten, že u auta často vyskakuje červená kontrolka motoru a auto padá do nouzáku. Byl sem dvakrát na diagnostice a závada byla ohledně regulace tlaku jestli se nepletu. Jednou v servisu rozhejbávaly regulaci a byl od toho chvíli klid, ale jen do doby než to v brutálním lijáku začlo znova. Teď sem zkoušel tu regulaci sám rozhejbávat a druhý den to zase zlobilo. Kontrolka se rozsvítila a zhasla asi 6x během pár minut. Když se to ale stávalo normálně, většinou to blikne hned po startu nebo těsně před zhasnutím motoru na volnoběh. Myslíte, že je vadná vyloženě ta podtlaková regulace VGT nebo by to mohlo být i něco jinýho? Taky se mi zdá, že to nějak extra nejde. Mám ještě kombíkový Stilo 1.9 88kW a to jede teda líp.
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Vyndat turbo ven a vyčistit. A preventivně mu na delších trasách občas naložit:-)
Taky to ale může být unavený regulátor tlaku (overboost ventil).
Taky to ale může být unavený regulátor tlaku (overboost ventil).
AR 159 SW 2,2 JTS Ti
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Myslíš, že to bude opravdu tím? Jako předpokládal sem, že by to mohla být vlivem úsporný jízdy zatuhlá regulace a snažil sem se to rozjezdil, ale marně. Když sem se ale snažil to rozhejbat mechanicky tyčku, neměl sem pocit, že byse hýbala špatně
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
To občasné vyhánění pavouků je spíše prevece, když už to takhle pravidelně blbne, stačit to asi nebude. Nebo to může být ten ventil, mě to dělalo to samé (padání do nouzáku a nakonec i nulová ochota vytáčet se do 3 tisíc, nad ně už to šlo normálně).
AR 159 SW 2,2 JTS Ti
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
V sobotu jsem jel do Norimberka v tom šíleném počasí (na silnici led a sníh, ze vzduchu voda, kolem nuly..). Bylo opravdu vlhko a kus před Plzní se mi rozsvítila oranžová kontrolka motoru - chyba motoru a navštivte servis a jako efekt této chyby přestalo fungovat turbo..motor šel bez tahu a bez výkonu, líně do otáček. Dojel jsem na sjezd, zastavil, chcípl, nastartoval, chcípl nastartoval. Chyba zůstala, ale turbo jelo normálně. O 50km znovu turbo přestalo jít a motor opět v nouzovém modu. Po vypnutí zase vše ok až do Norimberka. Tam auto stálo několik hodin v suché garáži a po nastartování vše ok a i chyby motoru zmizela sama od sebe (kontrolka zhasla).
Nějaké nápady o co mohlo jít? Podle mě voda nebo námraza na nějakém čidle...protože jinak se auto chová úplně bezchybně a turbo nevykazuje problém.
Díky za nápady.
Nějaké nápady o co mohlo jít? Podle mě voda nebo námraza na nějakém čidle...protože jinak se auto chová úplně bezchybně a turbo nevykazuje problém.
Díky za nápady.
AR 156, 2005, 1.9JTD 103kW
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Dej to na diagnostiku a mrkni do pameti zavad.
Alfa Romeo Perfection
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
vacsinou toto robi aj ked prudko zrychlis a turbo pretlakuje a tak ho system stopne aby nenapachal skodu, po vypnuti a zase nastartovani slape ok...
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Mě to občas dělá také a též mě chyba zůstává a musí se smáznout na diagnostice, kde to hlásí přelak turba. Teď jsem ho nechal vyčistit, tak uvidím zda už bude klid. Je fakt, že mě to také dělá během zimy, kdy je vlhko a chladno. Jo a vždy mě to vyskočí kolem 3 tisíc otáček a při mírném sešlápnutí plynu.
AR 159 SW 2,2 JTS Ti
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
To by mohol byt aj potenciometer plyn pedalu. Ale to by pc ukazal.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Ahoj, mam stejnej problem a už jsem zoufalej..při každe prudke akceleraci mi auto skočí do nouzáku-diagnostika přetlak turba ( p0238) ..turbo mam po repasu lopatky naklápění jdou lehce,vgt selenoid novej,vaha vzduchu nova ,cidlo tlaku v sani taky nove a porad stejnej problem
auto jede jako z praku ale jakmile tomu dam vice než 3000tis/min při nejčastěji 5-6 kavltu skočí hned do nouzaku po nastartovaní opět ok... napada mě už jedině špatnej čip nebo software ale nemam si to jak ověřit :-( nesetkal se někdo tímto problémem?

Alfa 159 2.4JTD sedan 154Kw 2010
ex Alfa 147 1.9JTD 103Kw- 2003 + chip by SARKAN
ex Alfa 147 1.9JTD 103Kw- 2003 + chip by SARKAN
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Hanix píše:Ahoj, mam stejnej problem a už jsem zoufalej..při každe prudke akceleraci mi auto skočí do nouzáku-diagnostika přetlak turba ( p0238) ..turbo mam po repasu lopatky naklápění jdou lehce,vgt selenoid novej,vaha vzduchu nova ,cidlo tlaku v sani taky nove a porad stejnej problemauto jede jako z praku ale jakmile tomu dam vice než 3000tis/min při nejčastěji 5-6 kavltu skočí hned do nouzaku po nastartovaní opět ok... napada mě už jedině špatnej čip nebo software ale nemam si to jak ověřit :-( nesetkal se někdo tímto problémem?
tak zkus na regulaci turba trošku ubrat. Od kolika otáček je cítit zátah turba???
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Prosím Tě, na turbu nic neštěluj, protože pak se bude dávat dohromady ještě hůř, než teď.
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
???Kůrkyn píše:Prosím Tě, na turbu nic neštěluj, protože pak se bude dávat dohromady ještě hůř, než teď.

- AHOSO_VIDAHO
- Štamgast
- Příspěvky: 852
- Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
kůrkyne, kdy máš čas? čím dřív, tím líp :-)
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
nikdy!
SZ

SZ

- AHOSO_VIDAHO
- Štamgast
- Příspěvky: 852
- Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
tak jedu do imofy, no :-)
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
diky za rady..takže jestli to dobře chapu muže to byt i čipem..no to je na prd
co stím? ma tady někdo možnost to nějak zjistit připadně nahrat mi novej soft,kterej bude už ok?

Alfa 159 2.4JTD sedan 154Kw 2010
ex Alfa 147 1.9JTD 103Kw- 2003 + chip by SARKAN
ex Alfa 147 1.9JTD 103Kw- 2003 + chip by SARKAN
- AHOSO_VIDAHO
- Štamgast
- Příspěvky: 852
- Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Na severu je tuším "kecka"
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
joo kecka, aha.. taky mi ten nick něco řika...pohledam díky
Alfa 159 2.4JTD sedan 154Kw 2010
ex Alfa 147 1.9JTD 103Kw- 2003 + chip by SARKAN
ex Alfa 147 1.9JTD 103Kw- 2003 + chip by SARKAN
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Ahoj kluci, prosím o radu, mám JTDm a při jízdě mi někdy nesepne v nízkých otáčkách vůbec turbo a v 2500ot se spustí a někdy zase funguje normálně už od 1600ot nebo tak nějak...nevíte, čím to může být, jestli je v háji nějaká regulace tlaku turba
fakt nevím, ve vyšších otáčkách jezdí normálně. A ani mě nesvítí žádná porucha.
Děkuju všem...

Děkuju všem...
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
základná otázka: v akom stave maš egr? môže to robiť zanesne egr.
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Pro info, turbo nic "nespíná", točí se od té doby co nastartuješ motor, pouze regulační lopatky buď pustí vzduch do intercolleru a nebo do výfuku dle tvého požadavku. (dle toho jak šlapeš na plyn). hodně zjednodušeněauparas píše:Ahoj kluci, prosím o radu, mám JTDm a při jízdě mi někdy nesepne v nízkých otáčkách vůbec turbo a v 2500ot se spustí a někdy zase funguje normálně už od 1600ot nebo tak nějak...nevíte, čím to může být, jestli je v háji nějaká regulace tlaku turbafakt nevím, ve vyšších otáčkách jezdí normálně. A ani mě nesvítí žádná porucha.
Děkuju všem...

jinak tvůj problém může samozřejmě způsobovat více věcí, od zatuhlých regulačních lopatek přímo v turbu (častý problém), přes špatný regulační ventil. Může být i prasklá membrána u podtlak. regulace na turbu atd. Pokud ti to nevyhazuje žádnou závadu (což je divný) a neháže to do nouzáku, je nejlepší sledovat tlak na diagnostice za jízdy.

- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3822
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Regulační lopatky nepouští vzduch do inetrkoleru nebo výfukumichal81 píše:
Pro info, turbo nic "nespíná", točí se od té doby co nastartuješ motor, pouze regulační lopatky buď pustí vzduch do intercolleru a nebo do výfuku dle tvého požadavku. (dle toho jak šlapeš na plyn). hodně zjednodušeně![]()
j

Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Franik píše:Regulační lopatky nepouští vzduch do inetrkoleru nebo výfukumichal81 píše:
Pro info, turbo nic "nespíná", točí se od té doby co nastartuješ motor, pouze regulační lopatky buď pustí vzduch do intercolleru a nebo do výfuku dle tvého požadavku. (dle toho jak šlapeš na plyn). hodně zjednodušeně![]()
jRegulační klapky jsou v turbu na straně výfuku a usměrňují proud výfukových plynů na rotor turba při nízkých otáčkách jsou natočeny s vysokým tokem plynů tedy přivřeny a proud plynu má tedy vyšší rychlost a tím jsou otáčky vyšší, tím jak se zvedá při vyšších otáčkách tok plynů ve výfuku se klapky otvírají a snižují otáčky na požadované hodnoty které požaduje jednotka v závislosti na požadovaném výkonu. Ve vzduchové časti která jde do IC již není nic co by vzduch regulovalo.
Ano ano, já vím "bohumile"


- Lukyn
- Pozorovatel
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
HeheKůrkyn píše:nikdy!
SZ

GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host