Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Odpovědět
scream

Příspěvky: 2
Registrován: 29.10.2012, pon 20:22

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od scream » 29.10.2012, pon 21:40

Zdravím pánové, jsem tu nový a nechtěl sem zakládat nové vlákno a tak doufám, že se ptám na správném místě. Sice nemám Alfu, ale Fiata Stilo s 1,9JTD 85kW. Už delší dobu ale zlobí a tak sem se chtěl zeptat, jestli by někdo neporadil. Problém je ten, že u auta často vyskakuje červená kontrolka motoru a auto padá do nouzáku. Byl sem dvakrát na diagnostice a závada byla ohledně regulace tlaku jestli se nepletu. Jednou v servisu rozhejbávaly regulaci a byl od toho chvíli klid, ale jen do doby než to v brutálním lijáku začlo znova. Teď sem zkoušel tu regulaci sám rozhejbávat a druhý den to zase zlobilo. Kontrolka se rozsvítila a zhasla asi 6x během pár minut. Když se to ale stávalo normálně, většinou to blikne hned po startu nebo těsně před zhasnutím motoru na volnoběh. Myslíte, že je vadná vyloženě ta podtlaková regulace VGT nebo by to mohlo být i něco jinýho? Taky se mi zdá, že to nějak extra nejde. Mám ještě kombíkový Stilo 1.9 88kW a to jede teda líp.

Nadkachna
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 545
Registrován: 4.2.2009, stř 10:44
Bydliště: Kolín

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Nadkachna » 30.10.2012, úte 08:20

Vyndat turbo ven a vyčistit. A preventivně mu na delších trasách občas naložit:-)
Taky to ale může být unavený regulátor tlaku (overboost ventil).
AR 159 SW 2,2 JTS Ti
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4

scream

Příspěvky: 2
Registrován: 29.10.2012, pon 20:22

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od scream » 31.10.2012, stř 20:48

Myslíš, že to bude opravdu tím? Jako předpokládal sem, že by to mohla být vlivem úsporný jízdy zatuhlá regulace a snažil sem se to rozjezdil, ale marně. Když sem se ale snažil to rozhejbat mechanicky tyčku, neměl sem pocit, že byse hýbala špatně

Nadkachna
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 545
Registrován: 4.2.2009, stř 10:44
Bydliště: Kolín

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Nadkachna » 1.11.2012, čtv 08:14

To občasné vyhánění pavouků je spíše prevece, když už to takhle pravidelně blbne, stačit to asi nebude. Nebo to může být ten ventil, mě to dělalo to samé (padání do nouzáku a nakonec i nulová ochota vytáčet se do 3 tisíc, nad ně už to šlo normálně).
AR 159 SW 2,2 JTS Ti
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4

hokyn

Příspěvky: 59
Registrován: 11.10.2012, čtv 18:23

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od hokyn » 17.12.2012, pon 14:35

V sobotu jsem jel do Norimberka v tom šíleném počasí (na silnici led a sníh, ze vzduchu voda, kolem nuly..). Bylo opravdu vlhko a kus před Plzní se mi rozsvítila oranžová kontrolka motoru - chyba motoru a navštivte servis a jako efekt této chyby přestalo fungovat turbo..motor šel bez tahu a bez výkonu, líně do otáček. Dojel jsem na sjezd, zastavil, chcípl, nastartoval, chcípl nastartoval. Chyba zůstala, ale turbo jelo normálně. O 50km znovu turbo přestalo jít a motor opět v nouzovém modu. Po vypnutí zase vše ok až do Norimberka. Tam auto stálo několik hodin v suché garáži a po nastartování vše ok a i chyby motoru zmizela sama od sebe (kontrolka zhasla).
Nějaké nápady o co mohlo jít? Podle mě voda nebo námraza na nějakém čidle...protože jinak se auto chová úplně bezchybně a turbo nevykazuje problém.
Díky za nápady.
AR 156, 2005, 1.9JTD 103kW

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od yan.ko » 17.12.2012, pon 15:26

Dej to na diagnostiku a mrkni do pameti zavad.
Alfa Romeo Perfection

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Liwika19 » 17.12.2012, pon 18:46

vacsinou toto robi aj ked prudko zrychlis a turbo pretlakuje a tak ho system stopne aby nenapachal skodu, po vypnuti a zase nastartovani slape ok...
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Nadkachna
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 545
Registrován: 4.2.2009, stř 10:44
Bydliště: Kolín

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Nadkachna » 18.12.2012, úte 08:59

Mě to občas dělá také a též mě chyba zůstává a musí se smáznout na diagnostice, kde to hlásí přelak turba. Teď jsem ho nechal vyčistit, tak uvidím zda už bude klid. Je fakt, že mě to také dělá během zimy, kdy je vlhko a chladno. Jo a vždy mě to vyskočí kolem 3 tisíc otáček a při mírném sešlápnutí plynu.
AR 159 SW 2,2 JTS Ti
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Erik166 » 27.12.2012, čtv 17:22

To by mohol byt aj potenciometer plyn pedalu. Ale to by pc ukazal.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

Hanix
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5
Registrován: 10.5.2010, pon 21:14
Bydliště: Havířov,Ostrava..

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Hanix » 13.1.2013, ned 21:02

Ahoj, mam stejnej problem a už jsem zoufalej..při každe prudke akceleraci mi auto skočí do nouzáku-diagnostika přetlak turba ( p0238) ..turbo mam po repasu lopatky naklápění jdou lehce,vgt selenoid novej,vaha vzduchu nova ,cidlo tlaku v sani taky nove a porad stejnej problem :( auto jede jako z praku ale jakmile tomu dam vice než 3000tis/min při nejčastěji 5-6 kavltu skočí hned do nouzaku po nastartovaní opět ok... napada mě už jedině špatnej čip nebo software ale nemam si to jak ověřit :-( nesetkal se někdo tímto problémem?
Alfa 159 2.4JTD sedan 154Kw 2010

ex Alfa 147 1.9JTD 103Kw- 2003 + chip by SARKAN

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od michal81 » 14.1.2013, pon 07:20

Hanix píše:Ahoj, mam stejnej problem a už jsem zoufalej..při každe prudke akceleraci mi auto skočí do nouzáku-diagnostika přetlak turba ( p0238) ..turbo mam po repasu lopatky naklápění jdou lehce,vgt selenoid novej,vaha vzduchu nova ,cidlo tlaku v sani taky nove a porad stejnej problem :( auto jede jako z praku ale jakmile tomu dam vice než 3000tis/min při nejčastěji 5-6 kavltu skočí hned do nouzaku po nastartovaní opět ok... napada mě už jedině špatnej čip nebo software ale nemam si to jak ověřit :-( nesetkal se někdo tímto problémem?

tak zkus na regulaci turba trošku ubrat. Od kolika otáček je cítit zátah turba???

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Kůrkyn » 14.1.2013, pon 11:30

Prosím Tě, na turbu nic neštěluj, protože pak se bude dávat dohromady ještě hůř, než teď.

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od michal81 » 14.1.2013, pon 11:44

Kůrkyn píše:Prosím Tě, na turbu nic neštěluj, protože pak se bude dávat dohromady ještě hůř, než teď.
??? :shock: Pokud má regulaci čistou a chodí lehce volně, vyměněný snímač tlaku v sání, a jde mu tam furt vyšší tlak, než je povolený, tak je to buď čipem, nebo má špatně seřízenou regulaci na podtlaku na turbu.

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 14.1.2013, pon 12:04

kůrkyne, kdy máš čas? čím dřív, tím líp :-)
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Kůrkyn » 14.1.2013, pon 12:06

nikdy!
SZ
:)

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 14.1.2013, pon 12:07

tak jedu do imofy, no :-)
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

Hanix
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5
Registrován: 10.5.2010, pon 21:14
Bydliště: Havířov,Ostrava..

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Hanix » 14.1.2013, pon 19:12

diky za rady..takže jestli to dobře chapu muže to byt i čipem..no to je na prd :???: co stím? ma tady někdo možnost to nějak zjistit připadně nahrat mi novej soft,kterej bude už ok?
Alfa 159 2.4JTD sedan 154Kw 2010

ex Alfa 147 1.9JTD 103Kw- 2003 + chip by SARKAN

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 14.1.2013, pon 19:15

Na severu je tuším "kecka"
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

Hanix
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5
Registrován: 10.5.2010, pon 21:14
Bydliště: Havířov,Ostrava..

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Hanix » 14.1.2013, pon 19:22

joo kecka, aha.. taky mi ten nick něco řika...pohledam díky
Alfa 159 2.4JTD sedan 154Kw 2010

ex Alfa 147 1.9JTD 103Kw- 2003 + chip by SARKAN

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od auparas » 18.1.2013, pát 11:25

Ahoj kluci, prosím o radu, mám JTDm a při jízdě mi někdy nesepne v nízkých otáčkách vůbec turbo a v 2500ot se spustí a někdy zase funguje normálně už od 1600ot nebo tak nějak...nevíte, čím to může být, jestli je v háji nějaká regulace tlaku turba :smt102 fakt nevím, ve vyšších otáčkách jezdí normálně. A ani mě nesvítí žádná porucha.
Děkuju všem...
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Liwika19 » 18.1.2013, pát 12:47

základná otázka: v akom stave maš egr? môže to robiť zanesne egr.
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od michal81 » 21.1.2013, pon 11:50

auparas píše:Ahoj kluci, prosím o radu, mám JTDm a při jízdě mi někdy nesepne v nízkých otáčkách vůbec turbo a v 2500ot se spustí a někdy zase funguje normálně už od 1600ot nebo tak nějak...nevíte, čím to může být, jestli je v háji nějaká regulace tlaku turba :smt102 fakt nevím, ve vyšších otáčkách jezdí normálně. A ani mě nesvítí žádná porucha.
Děkuju všem...
Pro info, turbo nic "nespíná", točí se od té doby co nastartuješ motor, pouze regulační lopatky buď pustí vzduch do intercolleru a nebo do výfuku dle tvého požadavku. (dle toho jak šlapeš na plyn). hodně zjednodušeně :-D
jinak tvůj problém může samozřejmě způsobovat více věcí, od zatuhlých regulačních lopatek přímo v turbu (častý problém), přes špatný regulační ventil. Může být i prasklá membrána u podtlak. regulace na turbu atd. Pokud ti to nevyhazuje žádnou závadu (což je divný) a neháže to do nouzáku, je nejlepší sledovat tlak na diagnostice za jízdy. :-D

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3822
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Franik » 21.1.2013, pon 12:02

michal81 píše:
Pro info, turbo nic "nespíná", točí se od té doby co nastartuješ motor, pouze regulační lopatky buď pustí vzduch do intercolleru a nebo do výfuku dle tvého požadavku. (dle toho jak šlapeš na plyn). hodně zjednodušeně :-D
j
Regulační lopatky nepouští vzduch do inetrkoleru nebo výfuku [-X Regulační klapky jsou v turbu na straně výfuku a usměrňují proud výfukových plynů na rotor turba při nízkých otáčkách jsou natočeny s vysokým tokem plynů tedy přivřeny a proud plynu má tedy vyšší rychlost a tím jsou otáčky vyšší, tím jak se zvedá při vyšších otáčkách tok plynů ve výfuku se klapky otvírají a snižují otáčky na požadované hodnoty které požaduje jednotka v závislosti na požadovaném výkonu. Ve vzduchové časti která jde do IC již není nic co by vzduch regulovalo.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od michal81 » 22.1.2013, úte 11:57

Franik píše:
michal81 píše:
Pro info, turbo nic "nespíná", točí se od té doby co nastartuješ motor, pouze regulační lopatky buď pustí vzduch do intercolleru a nebo do výfuku dle tvého požadavku. (dle toho jak šlapeš na plyn). hodně zjednodušeně :-D
j
Regulační lopatky nepouští vzduch do inetrkoleru nebo výfuku [-X Regulační klapky jsou v turbu na straně výfuku a usměrňují proud výfukových plynů na rotor turba při nízkých otáčkách jsou natočeny s vysokým tokem plynů tedy přivřeny a proud plynu má tedy vyšší rychlost a tím jsou otáčky vyšší, tím jak se zvedá při vyšších otáčkách tok plynů ve výfuku se klapky otvírají a snižují otáčky na požadované hodnoty které požaduje jednotka v závislosti na požadovaném výkonu. Ve vzduchové časti která jde do IC již není nic co by vzduch regulovalo.

Ano ano, já vím "bohumile" :D měl jsem již pár turb rozebraných v dílně na čištění, jen jsem mu to nechtěl psát tak složitě. V podstatě regulují tok vzduchu do IC. Chtěl jsem pouze aby věděl, že mu turbo nic Nezapíná a taky Nevypíná :smt041

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Lukyn » 26.1.2013, sob 23:31

Kůrkyn píše:nikdy!
SZ
:)
Hehe :smt040 ... a já myslel, že jen můj mekanik nerad vidí AR...
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host