Zadírání motorů TS 16V

Odpovědět
Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Kůrkyn » 1.4.2013, pon 10:13

tam se může dostat bordel kamkoli. Pokud se proplachuje, tak se musí propláchnout všechno. Třeba pod ostřiky pístů můžou být nečistoty a ty je ucpou nebo nechají pořád otevřené. Nemá cenu to dělat takhle napůl.
Tady je vidět, jak hafo silikonu leze přes okraj vany.
Obrázek
tmel se musí nanášet na blok a ne na na vanu, tady je vidět, jak je tmel natřený na redukčním ventilu mazání. Při montáži vany se pak tmel otře o blok motoru...- kousky tmelu se pak uvolní a mazání je nasaje
Obrázek

co to je za tmel? Šetři s ním :)

reproboy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 19.6.2011, ned 19:39

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od reproboy » 1.4.2013, pon 10:24

Tmel jsem nanášel na blok, ale vana se musí nasadit napůl na sací koš, ten se pak musí dotočit a došroubovat když už je vana tak 3-4cm od dosazení, takže je možný, že jsem tam máznul rukou... to bych ale našel nějakej cucek v čerpadle nbo v koši :( jedinny co jsem dělal je novej závit v držení koše (jsou tam M7 šrouby) a zadní byl KO tak sem ho přeřezal na M8 - pak vyplách a jestě vyfoukal kompresorem...
Alfa Romeo 145 QV Recaro 1997
Fiat Uno Turbo i.e. 207hp RED

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Kůrkyn » 1.4.2013, pon 10:42

v čerpadle se nemá kde zachytit, studený olej jde mimo filtr bypass ventilem, takže to klidně proběhne až do ložiska, ostřiku atd.
Toho tmelu tam je prostě moc, po dotažení vany tam nesmí na styčné ploše zbýt vůbec nic,jen ucpané póry po obrábění. Stačí nanést housenku 2 mm v průměru a je to až kam.

Neprojel ten závit někam skrz?

Co je to za tmel??

reproboy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 19.6.2011, ned 19:39

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od reproboy » 1.4.2013, pon 15:17

Je to přímo tmel na vanu (do 350°C)
Já ten motor budu mit pristi vikend venku, protoze pujde do hutí, tak poradne vyndam i čerpadlo a urcite na neco musim prijit... :/ JInak mam podezreni na prehrati vody ve valcich. Dole byl uplně humus rezavej místo vody, pritom vodu jsem daval novou. V tesneni jsou hrozne maly otvory a podle me se to nedostatečně proplachovalo až došlo k velkymu rozpinani kroužků a začalo se to mazat. Ten hliník vypada jako natavenej, takze to by tomu i odpovidalo. Novy kruhy vic topi - to je jasny. Pumpu jsem ale kontroloval a ta je jak bez vuli tak bez uniku. Stejně jako byl celej okruh.. nevim proč je to tesneni tak blbě dělaný...
Alfa Romeo 145 QV Recaro 1997
Fiat Uno Turbo i.e. 207hp RED

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 948
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od hno3 » 1.4.2013, pon 17:21

už při prvním rozebrání vidím na lágrech 1 válce u zámků vytrhanou kompozici ložiska...(takový ty tmavší místa) ale to neřeší tvůj problém.. při druhým rozebrání to jak vypadaj písty a šály= bordel v oleji... hodně moc bordelu

to že to hulilo - jak jsou na tom válce rozměrově (to že je vidět honování nehraje roli..)?

pokud maj soudečkovej tvar -byť jen o 00prd mm (řádově 0,04mm) tak už kroužky (pokud jsou nový, tak o to ještě víc, protože líp těsněj) pumpujou olej nahoru a olej se pálí. Proto to čudí dle nálady (co stačej stíráky odvádět vzhledem k provozním podmínkám a teplotě motoru/oleje)

se sjetejma kroužkama to sice třeba nemělo takový tlaky a mohlo mít větší profuk (důvod proč to tlačí olej víkem...a v případě soudečkovýho válce nikdy nezmizí ) ale tolik to olej nepálilo, protože stačil při protejkat mezerou v zámku...

ale vidím že kroužky moc velkej rozdíl v mezeře v zámku nemaj, tak to je spíš daný jejich usazením do válcea zajetím... dávat kroužky na nezdrsněnej povrch (flex hone, nebo alespoň ty honovací kameny do vrtačky pomůžou dost, v případě nouze to jde i v ruce s šmerglem 200-400 drsnost)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1929
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 1.4.2013, pon 23:05

Ono se vyplatí i do částečně repásnutýho motoru šoupnout pro sichr náplň na proplach -+emulgující odkalovač- na promytí-projet nebo nechat běžet opravdu piánko , hned vytočit a potom dát novou náplň už na provoz..., ten někde "blbě uvolněnej zbylej bordel" se aspoň má šanci případně ev.rozpustit..
/když se to dělalo jen částečně../
..ten studenej stav, kdy filtr v podstatě s ohledem na viskozitu a tlak mazání nejede - je z hlediska rizika největší problém...--finta která může pomoct --pokud to není vysloveně promrzlý z venku--je --nalejt to těsně před provozem olejem, kterej bude už s odkalovačem a ohřátej na cca 50stC..to stačí aby filtr naskočil skoro hned, a zároveň odkalovač v podstatě už hned maká., ty první minuty běhu jsou klíčový..--z hlediska nutnýho ohřátí náplně provozem, filtr přitom na studeno nejede a rozpustit zbytky bordelu ve studeným oleji odkalovačem v podstatě taky nejde .tímhle postupem se dá to "domýtí"časově podstatně zkrátit o tu nejrizikovější část--běhu na studenou mazací emulzi -nebo se o to aspoň snažit--kdyby někde něco zbylo..-to se může vždcky stát..
-------------------

Problém jak píšeš--že to mělo při první jízdě projev tisícovky a sotva se to vleklo-to znamená, že pokud by to blo stavem třecích dvojic válců -čistě mechanicky -a nový kruhy by byly výrazně, dramaticky horší ve válcích než starej stav--rozvod byl asi OK--to mi připadá už jako naprostej extrém co se týká reálnýho stavu válců, který by teda byly fakt zralý na výbrus a to při tom celkem ještě viditelným honování by ani pokusem "od pasu zkusmo" nemělo být takhle příšerný ----proto uvažuju, jestli byla mechanicky hlava OK a někde to nefoukalo..a nebo nešla voda do oleje..
Na to , aby to bylo takhle masivně podřený by toho bordelu v oleji muselo být opravdu hodně..

Co to dostalo za olejovou náplň?--před nahozením..jakej typ náplně..
/novou nebo nedej bože použitou../
.

reproboy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 19.6.2011, ned 19:39

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od reproboy » 2.4.2013, úte 08:57

Olej nevím jakej tam byl, ale nebyl nějak hroznej a nebyly tam šponky, ani na sejtku.

Podle mě tomu pomohla jedna věc. Jak jsem psal, koš byl napolovic navolno, takže jestli to kdysi trošku přicucávalo vzduch, čerpadlo asi tolik netlačilo. S novym šroubem se to utěsnilo a jestli tam něco bylo, tak čerpadlo tlačilo najednou víc.

JInak novej olej je klasika 10W40, značku ani nevím, ale vzhledem k novým specifikacím olejů je prakticky jedno, jestli se tam dá supermogul, castrol nebo nedejbože Selenia - viskozní vlastnosti jsou pro tyhle oleje daný. tušim že značka oleje byla AP. A v oleji byly metalízový šponky - takže ty určitě vybrousily ty lágry a možná díky ostřiku i ty písty.

Divný je že klika je OK.

Co je mi ale uplně divný je ta hnusná rezová voda ve spodku bloku v chladícím prostoru. Tam ta voda vůbec nekolovala a divný je že to těsnění pod hlavu má jenom takový dirky místo kopírování vodního prostoru... pak to tam nemá žbluňkat. Hlava je po sundání sice zaolejovaná, ale po umytí ji nic není :(

ono je to víceméně jedno, protože to pujde stejně všechno do hutí, ale nebyl a pořád si nejsem jistej příčinou toho problému... Na první nastartování to nekouřilo. Ale hned zpočátku to jelo špatně.

Divný je, že před novou hlavou a kruhama to sice hulilo, ale jelo to skoro normálně.
blok měl 225tis, takže prd...
Alfa Romeo 145 QV Recaro 1997
Fiat Uno Turbo i.e. 207hp RED

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1929
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 2.4.2013, úte 10:22

Dát do toho cokoli jinýho než ester-emulzi je blbost--olejů týhle třídy báze na trhu není moc a neplatí, že všechny oleje se stejnou tabulkovou vcýkonností mažou stejně...to tvrdí pan Černý z olejů.cz a platí to s výhradou tak pro htp, ALE NIKOLI PRO OTÁČKOVEJ ITALSKEJ MOTOR.

Nový kruhy v ovalitě vyběhanýho válce nepřilnou po celým povrchu stejně, dochází k lokální zátěži..než se to oběhá je olej to jediný, co brání "záděrovýmu provozu"--jako při každým opracování kovu..a tohle hned tak nějaká sra.čka neumaže...

..ty díry POD HLAVOU V TĚSNĚNÍ by měly řešit PŘESNÝ průtočný množství..
čili by to mělo u slušnýho výrobce být spočítaný..není to od pasu..ty nový kruhy tomu vždycky nandaj--díky ovalitě určitě --čím lepší olej, tím menší riziko překročení lokálního tření přes únosnou mez a záděrovej režim jako následek....
..................................
Čili na jakou náplň jsi to "zabíhal" na nový kruhy.. ?
doufám že fakt ne Mogul nebo něcoi z Tesca atd..to je pak opravdu malér..
Ta 5W_60 co má v nabídce Alfi Silver166 je na tohle super volba, Selenia 20k minimum..
Nebo do tohom rovnou šoupnout- do teplýho oleje /50stC při nalití../po proplachu Bishop 460-G.. to umaže skoro cokoli.. zadřít se mi nepodařilo ani přidřenou ojnici během 30tis a to jsem se pokusně o to fakt snažil..:-) Na Bishop 460-G to podřít je opravdu umění..

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od hondzik » 4.4.2013, čtv 13:05

reproboy píše:...JInak novej olej je klasika 10W40, značku ani nevím, ale vzhledem k novým specifikacím olejů je prakticky jedno, jestli se tam dá supermogul, castrol nebo nedejbože Selenia - viskozní vlastnosti jsou pro tyhle oleje daný. tušim že značka oleje byla AP. ....

To si právě nemyslím že je to jedno co se tam naleje. Moje zkušenosti s 10-40 vs 10-60 selenia Racing hovoří jasně. Jak u TSka, tak u dělníka u kterýho jsem to vůbec nečekal... A zaběhnout na něco co je po ruce je evidentně blbě
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 4.4.2013, čtv 13:35

Stím souhlasím, ono dle mě hlavně až tak nejde oto, že by tam vyloženě musela být selenia. Ale i když tam naleješ nějakej olej kterej by prý mohl stačit tak věříš značce? AP? To, že je na krabičce nalepce něco napsané ještě neznamená, že ten olej tyhle vlastnosti skutečně má.

Ale takhle rychle by se to asi neodkraglovalo ani kdyby tam byl oliváč
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1929
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 4.4.2013, čtv 20:35

To že to po překroužkování táhlo jako tisícovka a masivně hulilo ukazuje, že to tímhle způsobem pojatý bylo mimo terč.a překroužkování nevyšlo /hulilo to už předtím.., čili ty válce už mohly být fakt mimo rozumnou toleranci../.bohužel..

reproboy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 19.6.2011, ned 19:39

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od reproboy » 5.4.2013, pát 17:15

tak mi to nedalo a válce jsou do šišky jenom tam kde chodily kruhy. Takže je to jasný. Jinak s olejem se neshodneme. Selenia podle mě není super turbo nejlepší olej pod sluncem, jak tvrdíte..ještě pochopim tutelu a paraflu, ale kdyz jsem videl co umi selenia po 1000km, tak uz proste ne. Kdyz se tam leje od začátku, budiž...
Alfa Romeo 145 QV Recaro 1997
Fiat Uno Turbo i.e. 207hp RED

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 5.4.2013, pát 17:40

Super turbo nikdo netvrdí. Jde oto, že to je ověřené a člověk může věřit tomu, že to co je napsáno skutečně splňuje. Oto de
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

reproboy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 19.6.2011, ned 19:39

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od reproboy » 5.4.2013, pát 18:32

oleje ktery beru jsou vyrobený v DE. zadny Polsko nebo čína.. nikdy jsem neměl problém. Selenia mi bohužel přijde předraženej prd ;)
Alfa Romeo 145 QV Recaro 1997
Fiat Uno Turbo i.e. 207hp RED

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1929
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 5.4.2013, pát 19:15

reproboy:
oleje ktery beru jsou vyrobený v DE. zadny Polsko nebo čína.. nikdy jsem neměl problém. Selenia mi bohužel přijde předraženej prd ;)

...ale kdyz jsem videl co umi selenia po 1000km, tak uz proste ne. Kdyz se tam leje od začátku, budiž...


"Běžný" syntetický nebo polosyntetický oleje 10W-40 jsou předražený minerály + trochu relativně levnýho oleje HC ...čili vhodný tak do nákupní tašky..
/to slovo syntetické na nálepce v těhle případech značí menšinový podíl HC složky, na který není syntetického nic a pouze reklamním trikem Castrolu, který se o tenhle způsob označování HC soudil je teď syntetickej olej všude, včetně regálu v Lidlu.."

................................
Nevím konkrétně,kterou přesně emulzi máš na mysli--ev.prosím-.., šoupni sem když tak materiálová list..ale s velkou pravděpodobností to bude směs HC s minerálkem..
Bohužel tyhle emulze motorům TS nechutnaj..

ono totiž...

Není moc firem na světě, který i oleje téhle třídy vyrábějí i kombinací skutečně syntetických složek v bázi /ale Selenia oleje 10W-40 postavené na bázích Agipu--čili ENI do této skupiny rozhodně patří., nevím co na téhle řadě považuješ za špatně.. TBN je sice už necelých 8 -to už není co bývalo, alepokud se podíváš ke konkurenci 11 už má málo kdo--trend low SAPS daný ekologickou politikou EU si vybírá daň ..nakonec u rozumnýho intervalu 8-10tis při svižným provozu s převahou studených startů--což je převážná většina dnešního běžnýho příměstskýho provozu.je to u benálovýho motoru celkem šumák /

Kvalitních PAO-ester olejů 10W-40 je tak málo, že ti na to stačí prsty na rukou..
Báze limituje možnosti emulze podstatně..v tomhle se určitě neshodneme..

nakonec..
Proč se tu bavíme na zátěžovej provoz u TS motoru o oleji 10W-40...
Výrobce agregátu stanovil jasně pro zátěžovej provoz nárok agregátu v podobě ester emulze 10W-60.
.
Selenia 10-60, Agip racing 10W-60, Milleroil 10W-60 a pár dalších emulzí by se našlo.
Ukaž mi TS motor tady z fora , přidřenej na týhle skupině olejů.., pokud hladina neklesla pod rozumný
minimum. :-)


.Máš negaativní zkušenost seSelenií ? takj to trochu rozeber..pokud šla do motoru bez odkalení po neznámé historii mazání, stát se může lecos--esterové oleje obsahují aditivaci silně eozpouštějící úsady..
Takže pokud někdo má ve vaně binec, jak ta 3.2 JTS ve vedlejšěím vlákně,a neodkalí se, může
dojít k rychlýmu rozpouštění úsad...to může způsobovat určitou komplkaci..
Pořád říkám--před použitím esterových emulzí při nejasný mazivostní historii ODKALIT EMULGUJÍCÍM
ODKALOVAČEM....pak nemůže dojít k žádný mimořádce..

Swarz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 21.12.2008, ned 19:09

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Swarz » 13.5.2013, pon 11:10

Mam prve skusenosti o jazdeni na Selenia 10W60 po 5000km. 2000km Normalne zmiesane jazdenie a 3000km dovolenka v Taliansku.

Spotreba:
Pri jazdeni po meste a po studenych startoch to zere viac, nedokazem to presne zmerat ale mam urcite trasy ktore jazdim a vyzera to ze oproti tomu 5w50 to ma tak o 0.5l mozno az 1L spotrebu benalu navyse. Ked idem dlhsiu trasu tak spotreba je vyssia len o malo - bezne sa mi podarilo pri kludnej jazde podla palubaku 6.6L /100km (realne okolo 7L/100) teraz mam obcas problem dostat sa pod 7L. Kola za to nemozu (merane na rovnakych zimnych).

Spotreba oleja:
Olej ubuda priblizne rovnakym tempom. Na tych 5000km som dolial 2.5L. Nejakych 1.5L som dolial ked som prisiel z dovolenky. Bol znacne pod riskou.

Rovno dolozim aj dalsie udaje.
Spotreba na dovolenke - 9.2/100km, Priemerna rychlost vyletu 74km/h. Dialnice medzi tachometrovych 150 - 160. Realne 145 - 155 km/h cize ziadne velke nahanacky alebo palby.
Trasa dovolenky bola z Bratislavy na Salzburg potom Dolomity (okolie Trento) kde sme za tri dni vela jazdili po okoli. Motor slape jak hodinky, z polovice nalozene auto neni problem na dialniciach v alpach udrzat v 150km/h na 5tku pripadne este zrychlovat. Na predchadzajucej 1.8TS bolo obcas treba podradit na 4.
Potom nasledovali menej narocne useky - dialnice medzi Florenciou, Sienou a cesta na Pisu. + Asi 300km po vinarskom okoli Chianti, systemom "stojim pri kazdom peknom vyhlade". Potom navrat smer Padova, Villach, Vieden.

Myslim ze spotreba paliva dobra ale ten olej :butthead: to aby clovek furt vozil plechovku Selenie so sebou :roll: a pravidelne otvaral kapotu. Nechapem jak vobec mohli pustit na cestu take auto, ktore zerie 0.5l oleja a nema funkcne cidlo hladiny oleja (alebo ho vobec nema?). Netreba sa divit tomu ze sa tieto motory zadierali castejsie ako ostatne, je tu vela negativnych faktorov. Motor potrebuje kvalitnejsie mazanie, pravidelne dolievanie, nefunkcne cidlo, vecsina ludi to honi co to da, lacne auto a z toho vyplyvajuca zanedbana udrzba atd. atd.
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 13.5.2013, pon 11:22

Nema to čidlo hladiny, ale spínací čidlo tlaku. A to funguje myslím na 0.3bar což je uplně k ničemu. Ale takhle fungujou všechna auta.
Problem nehledej v oleji, ale v motoru, žere Ti to moc oleje. Tak mi žere staré TSko z kterého co 10minut kape
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Eidy » 13.5.2013, pon 13:52

2 HonzaR: Trochu mě zajímá to co tvrdíš o Selenii. Já teda jezdím Castrol nebo Shell 10W-60, ale prozatimní zkušenosti jsou krátké a zadřenej motor důsledkem odlitého oleje v zatáčce. Hledal jsem údaje o Selenii ale nenašel jsem žádné viskozitní indexy ani nic podobného. Takový ty reklamní kecy mě nezajímají, tam se píše pořád to samý. Takže je nějaký podklad o lepším složení základových olejů pro Selenii? Nebráním se nalití dražšího oleje, ale musím vědět proč. Aby to nebyl jen reklamní trik.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 13.5.2013, pon 14:01

ty máš na tom TS chladič oleje?

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Eidy » 13.5.2013, pon 14:39

Petr147: Já? Nee. Ale dám tam výměník.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od roberto37 » 13.5.2013, pon 15:46

Eidy: hezky jsi tu škodovku ztuzil, nemáš se zač stydět.. :smt023
A na ten předraženej prd, jak nazýváš Selenii, tu ještě nikdo Twinspárka nezadřel. Třeba to je jen Placebo...Ať. Ne nadarmo se říká, že alfa má duši :wink:

Schwarz: Ano plechovku oleje s sebou vozím stále. A kapotu si otevřu každej týden. A to najezdím ho...o... A dolévám podle způsobu jízdy tak 0,1 až 0,5l na 1000.
Kvalitní mazivo je snad u motoru, co jde tak lehce do vysokých otáček a ve své době převyšoval poměrem výkonu na litr třeba BMW o 20-30,% snad jasná záležitost.
Čidlo hladiny oleje ti vysvětlil Dallen. A tato věta: "Nejakych 1.5L som dolial ked som prisiel z dovolenky. Bol znacne pod riskou." ta tě posílá do VW řad

ad Dallen: při hodně razantní jízdě by byla spotřeba 2,5l ještě dobrá. Avšak při jeho spotřebě to vypadá, že předchozí majitel taky doléval, až když už to měl hodně pod riskou :-D
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Flp » 13.5.2013, pon 16:15

Já mam asi vadnej TS, protože mě olej neubývá vůbec. :-D Jenom po tý jízdě na okruhu trošku ubylo (ale tam se taky dost ohřál).
Jinak ty 8V TS jsou asi méně náchylný, ale stejně bych tam chladič oleje dodělal, když to máš na okruhy...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Eidy » 13.5.2013, pon 16:27

Flp: a máš na mysli skutečně chladič nebo výměník? Každej má něco do sebe.

Jinak jsem už pohledal specifikace a Selenia je na papíře horší než srovnatelné oleje od Castrolu nebo Shellu.
Další názory jsou třeba zde: http://www.alfaowner.com/Forum/engines- ... a-oil.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... e-oil.html
Neříkám, že je Selenia špatná, ale aby to nebylo jenom placebo.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

h4Wk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 13.5.2013, pon 16:25

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od h4Wk » 13.5.2013, pon 16:32

Ahoj planuju nakup AR 147 1,6 TS rv.2006 a chtel bych se zeptat jestli motory v tomto roce jeste trpely na zadirani? Hledal jsem tady ve vlaknu ale vetsinou se diskutovaly motory do r.v.2001 tak bych se chtel informovat jestli to neni hloupost jit do tohoto motoru. Olej je v aute pouzit 10W40 od vyrobce a stav km (nedelam si iluze) 60tis ( v provozu od r.2007) puvod francie. V aute jsem jel, motor je tichy nic neklepe ani necvaka. Mam jen obavy o to zadreni. Budu moc vdecny za jakykoliv postreh. Dekuji
Alfa Romeo Giulietta, 2.0 JTDm 125kW TCT, r.v.2012
Alfa Romeo GT 3,2 BUSSO 176kW, r.v.2004
Alfa Romeo BRERA, 2,4JTDm 20V 154kW, r.v.2008 ex
Alfa Romeo 147, 1.9JTDm 16V 110kW, r.v.2007 ex

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Flp » 13.5.2013, pon 16:52

Eidy: Myslím chladič. Výměník je u 16V TS v základu, ale moc to podle mě na chlazení není účinný. Stačí to párkrát vytočit a už je teplota na 120°C a ani po delší klidný jízdě to neklesá, takže já jdu do chladiče...
Ale přeci jenom 8V TS je spolehlivější motor a možná tam bude výměník stačit.
Když tak koukni sem, řešíme tam dodělávku chladiče na TS:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=13864
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti