EGR ventil

Odpovědět
Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Erik166 » 19.7.2013, pát 09:29

major33 píše:Tak jsem si zaslepil včera konečně EGR a vyčistil snímač plního tlaku, nastartoval a dobrý. Na druhej start začala řvát kontrolka motoru. Tak jsem to zas odslepil a jel na diagnostiku. Ta psala něco a špatnym průtoku vzduchu. Koukal jsem přímo na ten snímač při nahozeným motoru a zapojený diag. a hodnoty se pohybovaly kolem 240 +/- pak to skočilo asi na 350 a zase na 240 a drželo. Známej servisák usoudil že asi ok, že to bylo tou záslepkou. Chyba se vymazala a auto jelo normálně. Nějak mi to vrtalo hlavou, tak jsem to dnes zaslepil znova. Do záslepky udělal ze 6-8mm díru. Auto jsem protáh a kontrolka motoru nic, auto jelo parádně. Tak jsem se chtěl zeptat jak se projevoje špatnej snímač plnícího tlaku??? Dodávam, že auto mi černě kouří není to nic hroznýho, ale je to dost vidět. I se zaslepením pořád stejný. Tento problém mám už asi měsís a stále se nedaří ho vyřešit. Diagnostika nic neukázala, hadice jsem kontroloval, měl jsem vypadlej jeden podtlak k turbu. Tak jsem dal všechny hadičky na podtlak nové. Ostatní hadice ok. EGR jako novej, po rozebrání nebylo co čistit. Teď ještě začínam pozorovat větší spotřebu. Už fakt nevím co stím. Auto jede parádně necuká, nechcípe akcelerace jako víno. Jedná se o 156 1,9 JTDm 103Kw. r.v.04 Můžete mi někdo poradit, děkuji.

Vyskusaj este druhu vahu vzduchu
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Erik166 » 19.7.2013, pát 09:33

BecaOo píše:No ja sem sundal hadici od sani k turbu a lopatky se tocili krasne volne.. Kde jinde bych prisel na poskozeny turbo?


Pokial to piska tak mas bud osekane lopatky na vyfukovej strane turba alebo nejaku netesnost v systeme.
Btw variabilita na turbe ti ide lahko? To je zaklad.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

BecaOo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 17.2.2013, ned 20:35
Bydliště: Plzeň

Re: EGR ventil

Příspěvek od BecaOo » 19.7.2013, pát 10:31

No tak na to sem nekoukal ale myslim ze ne. Protoze kdyz sem s tim otacel tak bych si snad vsimnul.. a navic na diagnostice to ukazuje ze turbo dava spravny hodnoty.

major33

Příspěvky: 74
Registrován: 3.7.2011, ned 14:10
Bydliště: Rtyně v P. Je to na Trutnovsku

Re: EGR ventil

Příspěvek od major33 » 19.7.2013, pát 15:17

Myslíš odpojit váhu vzduchu u filtru, i když diagnostika nic neukazuje?

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Erik166 » 19.7.2013, pát 21:40

BecaOo píše:No tak na to sem nekoukal ale myslim ze ne. Protoze kdyz sem s tim otacel tak bych si snad vsimnul.. a navic na diagnostice to ukazuje ze turbo dava spravny hodnoty.
Od kedy to piska?
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Erik166 » 19.7.2013, pát 21:42

major33 píše:Myslíš odpojit váhu vzduchu u filtru, i když diagnostika nic neukazuje?
Nie nie mam na mysli vymenit vahu kus za kus. Nahodit a skusit sa povozit. na diagnostiku sa uplne spolahnut neda
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

major33

Příspěvky: 74
Registrován: 3.7.2011, ned 14:10
Bydliště: Rtyně v P. Je to na Trutnovsku

Re: EGR ventil

Příspěvek od major33 » 20.7.2013, sob 09:21

Aha. Tak to bude trošku problém. Kámoš alfu prodal a nějak mě nikdo nenapadá kdo by mi ji půjčil. Akorát asi jeden člověk, ale to mam 80Km. Pokud by ta váha byla špatná a jen bych ji odpojil tak se žádná změna neukáže?

BecaOo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 17.2.2013, ned 20:35
Bydliště: Plzeň

Re: EGR ventil

Příspěvek od BecaOo » 20.7.2013, sob 12:28

Po takovym vetsim tukanci na predek. Kdy sem menil inzercoler, filtry a filter box..

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Erik166 » 21.7.2013, ned 21:59

major33 píše:Aha. Tak to bude trošku problém. Kámoš alfu prodal a nějak mě nikdo nenapadá kdo by mi ji půjčil. Akorát asi jeden člověk, ale to mam 80Km. Pokud by ta váha byla špatná a jen bych ji odpojil tak se žádná změna neukáže?

ja som na mojej alfe najazdil cca 500km z odpojenou vahou vzduchu :smt021 , spotreba v priemere nezmenena ale bolo citit ze auto takmer nereaguje na priadnie plynu. predbiehal som jak keby mam 1.2HTP . po opetovnom zapojeni bolo ihned poznat ze auto aj pri jemnom pridani plynu lahucko akceleruje.
odpoj tu svoju a skusaj jazdit (rovinky , kopce atd. ) potom ju zapoj a znovu jazdi ci pocitis nejaku zmenu.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Erik166 » 21.7.2013, ned 22:19

BecaOo píše:Po takovym vetsim tukanci na predek. Kdy sem menil inzercoler, filtry a filter box..
pokial to pred tym nepiskalo tak by som sa zameral na tie menene veci. moze byt niekde diera, alebo prasklina.
mne tiez piska turbo pri zabere ale pokial auto taha tak to neriesim.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

BecaOo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 17.2.2013, ned 20:35
Bydliště: Plzeň

Re: EGR ventil

Příspěvek od BecaOo » 22.7.2013, pon 07:59

Erik166 píše:
BecaOo píše:Po takovym vetsim tukanci na predek. Kdy sem menil inzercoler, filtry a filter box..
pokial to pred tym nepiskalo tak by som sa zameral na tie menene veci. moze byt niekde diera, alebo prasklina.
mne tiez piska turbo pri zabere ale pokial auto taha tak to neriesim.
A mohl byna to mit vliv intercoler? Tan sem kupoval uz pouzitej..

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Erik166 » 22.7.2013, pon 18:52

Relativne mohol. Staci mala prasklina alebo netesnost a lubi to piskat. Chcelo by to cooler vymontovat a omrknut. Samozrejme aj hadice obidve ktore idu na turbo.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

GTAlfaCZE
Uživatelský avatar

Příspěvky: 53
Registrován: 19.2.2013, úte 11:26

Re: EGR ventil

Příspěvek od GTAlfaCZE » 8.8.2013, čtv 11:52

Kluci je tu někdo na Ostravsku kdo umí vymazat egr z řj.

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Stanys » 13.8.2013, úte 13:43

Tak jsem dnes po všech trápeních,které jsou na předchozích stránkách popsány, demontoval a pročistil EGR.Proč jsem píšu ,je taková drobnost,že po demontáži ventilu byly dva horizontální otvory do sání úplně zalepené usazeninami(saze,olej).Po mechanickém odstranění tohoto humusu jak z ventilu ,tak i z komory sání a následném profouknutí čističem, jsem to dal dohoromady a zkouška startu.Motor se velmi neochotně roztočil,cosi zabrblal a chcípl.Pak následovalo několik marných pokusů nastartovat.Motor točil úplně jak hluchý bez komprese.Byl sem z toho dost zpocenej.Na další pokus z plným plynem jsem to dostal do chodu,z výfuku šedo bílá sra.....Po pár minutách se to zklidnilo a vše je OK.Pak následovalo smazání oranžové kontrolky na dagnostice a vše je 100%.Auto má jiný zvuk,podstatně lépe jede od spodu a vůbec nehulí.Howg domluvil jsem.
AR 156SW 1,9 JTDm 16V,103kW. :)
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: EGR ventil

Příspěvek od elbandito » 25.8.2013, ned 11:52

Máme problém na Lancia Delta 1,9JTDm twinturbo 140kW, rv. 2010, zaseklej EGR. Jde to vyčistit nebo se musí vyměnit, popřípadě kde a za kolik sehnat? Nikde ho nemůžu najít.

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: EGR ventil

Příspěvek od Ladis » 25.8.2013, ned 12:48

Tady máš přesný postup, teda jestli je ten EGR stejný.... http://ulozto.cz/xiqgPNW/fix-egr-multijet-pdf
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

razorcz91
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 534
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: EGR ventil

Příspěvek od razorcz91 » 21.9.2013, sob 21:58

Nezjistil už někdo, proč 166 JTD má na sání od filtru po turbo ten horní a spodní resonátor, když 156 2.4 JTD má jen holou trubku? Není to pro lepší kroutící moment v nižších otáčkách, aby se nějak vyrovnal ten váhovej přírustek 166ky, když mají obě shodné hodnoty z 0 na 100 km/h?
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Erik166 » 22.9.2013, ned 18:17

Uz som sa to tu minule pytal ale nikto nevedel. Ja na svojej 166 ke tie picoviny uz nemam a aj tak taha lepsie jak kamosova 156 ka ktora to nema od vyroby
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

razorcz91
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 534
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: EGR ventil

Příspěvek od razorcz91 » 22.9.2013, ned 20:25

Tak pokud si nepozoroval, žádné zmenšení kroutáku v určitých otáčkách tak to taky hodim do riti, na co to tam budu mit, když nemusim.
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Erik166 » 23.9.2013, pon 23:34

Suhlasim. Uvidis ze to auto pojde uplne rovnako. Jediny vykonovy rozdiel som citil ked som ten separator skrtol o zem a rozbil ho. Bola tam diera, chvilu som a tym jazdil a auto bolo zivsie. Po odstraneni a zaslepeni dier to uz take neni.
Podla mna je to tym ze vaha pocita aj zo vzduchom cez egr , lenze ten je slepí. Kedze bola ta diera za vahou vzduchu , malo to zrejme rovnaky efekt egr len s tym ze to nasavaop cisty vzduch.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

filipes
Nováček

Příspěvky: 129
Registrován: 6.10.2011, čtv 13:18
Bydliště: Praha 9

Re: EGR ventil

Příspěvek od filipes » 1.11.2013, pát 11:19

Zaslepení EGR - mě se v hlavě pořád honí jedna otázka, když si čtu o plechu s nějakejma malejma dírkama...
Jako průser EGR vnímám krom toho že se přes něj do motoru ženou srač.. místo vzduchu to, že se ucpává sazema, je ho třeba čistit (občas), jinak jsou problémy s tím že se seká, auto cuká atp.
Jak může být řešením to, že místo velké díry, která tam je, dělám pár menších do plechu kterým tu díru ucpu? To se přeci musí zanést sazema během chvilky a dosáhnu tim jenom toho, že to budu muset čistit mnohem častejš. To že tím vnutím jednotce to, že tam něco jde a nebude házet chybu mi nepřijde z tohoto důvodu dobrý nápad. Během chvilky to musí být ucpané a chyba v jednotce stejně bude. Nehledě na to, že jednotka, pokud se neupraví, musí pořád počítat, že do válce se žene stejný objem vzduchu, i když ta část z EGRu chybí, to asi taky nemůže být optimální.
Zkuste mi kdyžtak říct proč by to tak nemělo být, třeba si pak do toho plechu co tam mám udělám dirky. Jsem v tom absolutní laik, ale zajímá mě to jak třeba tyhle věci fungujou.
Alfa Romeo 147 - 1,9 JTD 85kW - r.v. 2001

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: EGR ventil

Příspěvek od Ladis » 1.11.2013, pát 11:45

Tak jednoduše, menší dírou se dostane míň bordela a neboj ty navrtané dírky se neucpou, už to mám tak 2 roky.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Erik166 » 2.11.2013, sob 20:49

Filipes- dobre si to napisal. Je to cele na hlavu. U niekoho to funguje a u niekoho nie. Taktiez tam hral dost vela stav motora. Pokial niekomu motor huly na cierno tak sa zasere znovu. Hlavne je ako vela motor dycha.pokial je saci trakt zvnutra zadrbany od olejovych vyparov z odvetrania klukovej skrine. Vtedy sa tie sadze maju na co nalepit.

Mna by skor zaujimalo ako motor spozna to zaslepenie egr ked priamo na nom nieje ziadne cidlo? Vaha vzduchu to nezmera a snimac tlaku turba na sacom to nerospozna.

Chystam sa vyskusat jednu vec ohladom egr tak potom podam info.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

mari-mari

Příspěvky: 7
Registrován: 4.11.2013, pon 12:16

Re: EGR ventil

Příspěvek od mari-mari » 4.11.2013, pon 12:29

Zdravim, konecne jsem si poridil vysnenou Alfu ale mel bych par otazek. Mam ji chvili doma, ale nejak se mi nepozdava reakce na plyn.
Prudky kopec, 4stupen, plyn na podlahu - auto jede pekne do 2200 citim zatah turba, potom proluka do nejakych 2500 a pote zase citim narust rychlosti a tahu.
Po koupi jsem nasel zaslepenou hadicku skrtici klapky sroubkem a asi i odpojeny konektor z EGR. Z nevedomosti jsem pripojil konektor a hadicku do klapky, v ramci akuratnosti :) Moje prvni zkusenost s JTD.
Ze zacatku jsem zadny problem nepocitoval, ale po par jizdach citim tento problem. Po precteni par stranek tohoto fora to prikladam memu pripojeni egr.
Muzu ho nyni znovu odpojit a hadicku zaslepit, aniz by mi vyskocila nejaka chyby na palubce? Muze to byt timto?
Alfa 147, 1,9 JTD 8V, 85 kW
Diky

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Erik166 » 4.11.2013, pon 12:39

V prvom rade treba zistit preco to tak niekto odpojil a zaslepil.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host