Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ahoj lidi mam 159 1.9 automat a objevil se problém při řazení mezi 2000 otacek a výš cukaní
na diagnostice chyba
P1720 těleso voliče rychlostního stupne
máte někdo tušení o co jde ?
na diagnostice chyba
P1720 těleso voliče rychlostního stupne
máte někdo tušení o co jde ?
- Rasputin
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1926
- Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
nejaky rychly navod ako sundat stropny tapec, aby som ho neposkodil, plus info ak su v strope bagle, kde to ma cidla? Nerad by som pri manipulacii s tym tapecom dostal po hube od abg. Odpojit baterku, alebo nic take nehrozi? thx
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1425
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
ted kapec z jinej becky:
zajimalo by mne si nemame na jtdckach za ventilem totok :
http://imageshack.us/photo/my-images/25 ... e0776.jpg/
zajimalo by mne si nemame na jtdckach za ventilem totok :
http://imageshack.us/photo/my-images/25 ... e0776.jpg/
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Beztak to tam mame... cemu ti to vadi?
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2277
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Po přidání a ubrání plynu plynu bylo vždy slyšet kovové cvaknutí.
Dále se ozývalo hučení od diferenciálu.
Dnes vše rozděláno a zde je zjištění:
Cvaknutí způsoboval jeden vnitřní kloub poloosy.
Po rozdělání převodovky, jsou spatná obě kuželový ložiska diferáku.
Ještě jsou špatný silenbloky uchytu převodovky - díky nim trochu vibrovala řadička.
Aby toho nebylo málo, tak spojka je totálně sjetá a v setrvačníku je vůle jak při točení, tak když se na něj zalačí.
A to vůbec s autem nevibroval - nehučel.
Má někdo kontakt, kde celou dvouhmotovou sadu sehnat co nejlevněji?
Díky všem
Dále se ozývalo hučení od diferenciálu.
Dnes vše rozděláno a zde je zjištění:
Cvaknutí způsoboval jeden vnitřní kloub poloosy.
Po rozdělání převodovky, jsou spatná obě kuželový ložiska diferáku.
Ještě jsou špatný silenbloky uchytu převodovky - díky nim trochu vibrovala řadička.
Aby toho nebylo málo, tak spojka je totálně sjetá a v setrvačníku je vůle jak při točení, tak když se na něj zalačí.
A to vůbec s autem nevibroval - nehučel.
Má někdo kontakt, kde celou dvouhmotovou sadu sehnat co nejlevněji?
Díky všem
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
moc tě nepotěším, nedávno jsem zjisťoval celou sadu a ty ceny byly neskutečný
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2277
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No nejlevnější co jsem sehnal bylo 28.900,-
To je darda co.
To je darda co.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ja jsem daval pritlacak,lamelu,lozisko a dvojhmotu a tusim 24500kc.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Me to vyslo pred 14 dny na nejakych 23 i s postou 

AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2277
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Hoďte prosím odkaz kde jste to kupovali.
Díky Mirek
Díky Mirek
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Jak vypadá to hučení od diferenciálu? Posledni dobou slyším při stažených oknech zvuk jako od přímých zubů na zpátečce, ale na včech rychlostech dopředu. Dřív to bylo slyšet jen občas při ohřátém motoru.
159 3.2 Q4
ex: 159 SW 2.4 Q4
ex: 159 SW 2.4 Q4
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
"Ještě jsou špatný silenbloky uchytu převodovky - díky nim trochu vibrovala řadička."
béézva, mě se klepe trojka.
Zatim ale teda nic nehučí, necvaká, jen pořád stejně blbě řadí ...
béézva, mě se klepe trojka.

Zatim ale teda nic nehučí, necvaká, jen pořád stejně blbě řadí ...
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak to je šílený,už se těším až budu dělat spojkumcernoch píše:No nejlevnější co jsem sehnal bylo 28.900,-
To je darda co.



AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
hosi a kolik na tom tak mate odjeto? ja delal spojku v 302tkm a diferak byl ok,samo dvouhmota uz byla ko...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2277
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Když je auto na volnoběh a když to točíš, tak to není slyšet.HKou píše:Jak vypadá to hučení od diferenciálu? Posledni dobou slyším při stažených oknech zvuk jako od přímých zubů na zpátečce, ale na včech rychlostech dopředu. Dřív to bylo slyšet jen občas při ohřátém motoru.
Mě to nejvíc dělalo když jsem se rozjížděl a pak jak jsem pořádně přidal tak byl klid.
Zvuk se dá přirovnat ke starým autobusům.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2277
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Adamsquare píše:"Ještě jsou špatný silenbloky uchytu převodovky - díky nim trochu vibrovala řadička."
béézva, mě se klepe trojka.![]()
Zatim ale teda nic nehučí, necvaká, jen pořád stejně blbě řadí ...
Koukni na ty silenbloky jsou to tyhle dva.
Každej stojí skolo 2 litry.
Neboj diferákem to rozhodně nebude.
Cvakání bylo z poloosy a cvakal jeden vnitřní kloub.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
- Žížal
- Pozorovatel
- Příspěvky: 285
- Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
- Bydliště: Havirov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ty ceny dvouhmoty jsou peklo - nebylo by know how jak z dvouhmoty udelat jednohmotu? JTDm bezi celkem klidne, takze by to nemel byt zas takovy rozdil a neverim ze v bazarech tenhle mod bezne nedelaji...
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
http://stores.ebay.de/Idir-autoteile/_i ... 1068677588 ___:::spojkova sada
lozisko: http://stores.ebay.de/Idir-autoteile/_i ... 1068677588
zotrvak: http://stores.ebay.de/Idir-autoteile/_i ... 1068677588
lozisko: http://stores.ebay.de/Idir-autoteile/_i ... 1068677588
zotrvak: http://stores.ebay.de/Idir-autoteile/_i ... 1068677588
Alfa Romeo 159 sw.1.9JTDm 110kw, 2007.
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2277
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Žížal píše:Ty ceny dvouhmoty jsou peklo - nebylo by know how jak z dvouhmoty udelat jednohmotu? JTDm bezi celkem klidne, takze by to nemel byt zas takovy rozdil a neverim ze v bazarech tenhle mod bezne nedelaji...
Ono se nedoporučuje výměna dvouhmoty za jednohmotu, právě díky vyšším vstřikovacím tlakům a vyššímu nerovnoměrnému chodu na volnoběh. Je to názor pár lidí a pár lidí zase v tom nevidí problém. Ale při nižších otáčkách bude daleko hlučnější celý systém (to je snad jasný).
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Zdravím, mal by som záujem. Poslal som Vám SZ.Hansen píše:Mám doma starý originální koberec, který ještě vypadá docela dobře. Je ale béžový a sundal jsem z něho kovový znak Alfy.
Brera 2006 2,4 200 hp 204 000 km DPF off
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2277
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ahoj,
chtěl bych poděkovat všek za pomoc.
PŘÍŠTÍ TÝDEN SNAD UŽ BUDU JEZDIT
Než se mě to stalo, tak jsem uvažoval že jí prodám a koupím 3,2JTS.
No po takové opravě to už asi nemá smysl prodávat.
chtěl bych poděkovat všek za pomoc.
PŘÍŠTÍ TÝDEN SNAD UŽ BUDU JEZDIT

Než se mě to stalo, tak jsem uvažoval že jí prodám a koupím 3,2JTS.
No po takové opravě to už asi nemá smysl prodávat.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
- Žížal
- Pozorovatel
- Příspěvky: 285
- Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
- Bydliště: Havirov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No to je prave otazka na nekoho kdo ma jednohmotu, nebo zablokovanou dvouhmotu. Pokud nepresednes ze stejneho auta tak to poznas jen kdyz se na to zameris. Dela se to i na VW PD motorech a ty maji rozhodne vetsi problem s jemnosti chodu nez JTD. Kdyz jeste vemu dvouhmotu pre smrti, tak to zhorseni nebude asi velke, mozna se to i zlepsi
Doufam ze to nebudu muset resit.

Doufam ze to nebudu muset resit.
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2277
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak ještě několik málo slov k dvouhmotě:
Na předčasném opotřebení dvouhmotového setrvačníku největší vliv vysoká teplota (samotné zacházení se spojkou). Setrvačník se tak v důsledku vysokých teplot postupně vyhřeje a může dojít dokonce k jeho popraskání, což není výrobní vada. Za výrobní vadu může být považován únik maziva z dvouhmotového setrvačníku v důsledku čehož dojde k poškození vnitřní pružiny setrvačníku. To má za následek zvýšenou vůli a velkou hlučnost. Poté je nutné vozidlo rychle odstavit a následně opravit.
Ke stejnému poškození může dojít i v případě časté jízdy s podtočeným motorem!
To by si měli prostudovat hlavně ti v sekci spotřeba
K opotřebení dvouhmotého setrvačníku vede Chiptuning, který je u těchto vozidel stále velmi oblíben. Za přijatelné peníze si tak majitel může zvýšit výkon svého dieselu o zhruba 30% přičemž si rovnou zadělává na problémy. Motor totiž není stavěn na zvýšené teploty v důsledku zvýšeného točivého momentu či výkonu motoru. Dochází tak k překročení bezpečnostní rezervy dvouhmotového setrvačníku a během normálního jízdního provozu se pružiny tlačí zcela k sobě (permanentní přetěžování setrvačníku vyšším toč. momentem), což vede ke zhoršení tlumení hluku nebo dokonce ke škubání vozu. Jelikož se to děje s poloviční zapalovací frekvencí, dochází velmi rychle k vysokým hodnotám změny zátěže, kterými jsou poškozovány nejen dvouhmotový setrvačník, ale i převodovka, hnací hřídele a diferenciál. Přetěžování dvouhmotového setrvačníku v důsledku zvýšeného točivého momentu vede až k samotné destrukci setrvačníku.
Na předčasném opotřebení dvouhmotového setrvačníku největší vliv vysoká teplota (samotné zacházení se spojkou). Setrvačník se tak v důsledku vysokých teplot postupně vyhřeje a může dojít dokonce k jeho popraskání, což není výrobní vada. Za výrobní vadu může být považován únik maziva z dvouhmotového setrvačníku v důsledku čehož dojde k poškození vnitřní pružiny setrvačníku. To má za následek zvýšenou vůli a velkou hlučnost. Poté je nutné vozidlo rychle odstavit a následně opravit.
Ke stejnému poškození může dojít i v případě časté jízdy s podtočeným motorem!
To by si měli prostudovat hlavně ti v sekci spotřeba

K opotřebení dvouhmotého setrvačníku vede Chiptuning, který je u těchto vozidel stále velmi oblíben. Za přijatelné peníze si tak majitel může zvýšit výkon svého dieselu o zhruba 30% přičemž si rovnou zadělává na problémy. Motor totiž není stavěn na zvýšené teploty v důsledku zvýšeného točivého momentu či výkonu motoru. Dochází tak k překročení bezpečnostní rezervy dvouhmotového setrvačníku a během normálního jízdního provozu se pružiny tlačí zcela k sobě (permanentní přetěžování setrvačníku vyšším toč. momentem), což vede ke zhoršení tlumení hluku nebo dokonce ke škubání vozu. Jelikož se to děje s poloviční zapalovací frekvencí, dochází velmi rychle k vysokým hodnotám změny zátěže, kterými jsou poškozovány nejen dvouhmotový setrvačník, ale i převodovka, hnací hřídele a diferenciál. Přetěžování dvouhmotového setrvačníku v důsledku zvýšeného točivého momentu vede až k samotné destrukci setrvačníku.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1425
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
...a o to prave jde, co je u petivalcoveho jtdcka ktere ma 400Nm v 1500 otackach "podtoceni" ?mcernoch píše: podtočeným motorem
Sam Cendas rika ze uz desitky tisic km motor podtaci a dvohmota cajk...

Takze kdo vi jak to vlastne je..

Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti