Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2283
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od mcernoch » 30.9.2013, pon 15:26

pedro m píše:kluci, budu si prihrev motoru delat sam+kamarad (elektrika),
potrebujeme ale 12V, ktere se sepnou az s nastartovani motoru, rozhodne ne driv a to za zadne situace...
mate ideu kde je mam vzit?
kde se po nastartovani motoru objevi 12v ktere tam bez behu motoru nejsou?
jde o to ze az po tomto privedeni napeti se sepnou relatka a zacne sosani asi 45A z altiku, proto nesmi k sepnuti dojit bez altiku, to by bylo zle...

poradite prosim? :smt102

Oměř pojistky co jsou v motorovým prostoru zda tam jde napětí proti kostře.
Potom strč klíček a měř znovu, ale jen ty kde napětí nebylo.
No a pokud bude ještě nějaká pojistka kde napětí není, tak nastartuj a změř kde se objeví.
Potom už máš vyhráno.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od pedro m » 30.9.2013, pon 16:05

mcernoch:
rozumne, diky !
btw.konkretni uzel te asi nenapada co ? :oops:
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2283
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od mcernoch » 30.9.2013, pon 17:01

pedro m píše:mcernoch:
rozumne, diky !
btw.konkretni uzel te asi nenapada co ? :oops:

Když budeš mít elektrické schéma tak ti to určím, ale nemám čas hledat Elearnu.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od pedro m » 30.9.2013, pon 20:35

Elearn jsem prosel, ideu mi nevnuklo nic nez primy join na altik, nicmene ten je tak zasity ze se tim nehodlam zabyvat a hledam dal, uvitam rady a pomoc vas vsech :smt056 :diky
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od Dallen » 30.9.2013, pon 20:38

Časové relé?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2283
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od mcernoch » 30.9.2013, pon 21:07

Originál topení od Alfy je na pojistce F72.
Hodnota pojistky je 50A.
Spotřebič který se tam montoval měl příkon 600W.
72.jpg
Prdni tam tu pojistku a zapoj to tam.
Přístup je tam super a máš to pořešeno.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2283
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od mcernoch » 30.9.2013, pon 21:11

A nebo zde máš nejrychlejší a nejlevnější variantu:
http://www.autio.cz/pridavne-topeni-roz ... c/d-86337/

:smt044 :smt044 :smt044 :smt044 :smt044
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od pedro m » 1.10.2013, úte 06:43

Dallen: casove rele mi nic nepomuze, potrebuju napeti podle ktereho rele budu spinat, napeti, ktere se na nejake svorkovnici objevi az po tom co zacne bezet motor...

mcernoch: co pises ty je OT, vim kde si sahnout pro napajeni, udelam to jak pises ty, tahle pojistka na +, zbytek kostra, ted ale potrebuju (jak uz jsem psal), napeti podle ktereho budu SPINAT RELE...
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2283
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od mcernoch » 1.10.2013, úte 07:17

pedro m píše:Dallen: casove rele mi nic nepomuze, potrebuju napeti podle ktereho rele budu spinat, napeti, ktere se na nejake svorkovnici objevi az po tom co zacne bezet motor...

mcernoch: co pises ty je OT, vim kde si sahnout pro napajeni, udelam to jak pises ty, tahle pojistka na +, zbytek kostra, ted ale potrebuju (jak uz jsem psal), napeti podle ktereho budu SPINAT RELE...

Ty se která je teda naotravuješ. :smt033
Buď F8 která je přímo na ovládání ohřevu a nebo
F19 která je relé které spouští klimatizaci.
11.jpg
Nechápu, proč chceš na relé napět,í který tam bude až po nastartování motoru?
Stačí přece napětí, které se objeví až po zasunutí klíčku.
To relé musíš prece ovládat vypínačem a když zapneš vypínač,
tak se ti sepne relé a přes pojistku F72 se ti zapne spotřebič který bude topit,
nebo to máš vymyšlené jinak?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od pedro m » 1.10.2013, úte 07:33

mcernoch:
ja vim ze su otravny :-D

myslenkove pochody mas dobre, bohuzel ale moc podobne tem, co mam ja / tak ti je zrovna zneguju :smt033 :
pojistka F08 u me neni osazena, dokonce v patici nema kovove svorky aby osazena mohla byt, rozumej tomu tak ze kdyz ji chces dat, zajede tam jak do (metaforu si domysli kazdy sam :smt023 )

kdyz mi kapec vysvetlis jak funi spinani na te F19, budu vdecny...

jinak vymyslene to mam nasledovne,
do maleho obehu pujde predehrev z octavie, hlinikove teleso se 3ma zhavkama, ma to zhruba 500w,
videt je to zde :
http://www.drive2.ru/cars/skoda/octavia ... 152727803/

priruba jde na kostru, svicky na +, spinat budu samoze +

svicky bude ovladat jedno 70A rele (20A rezerva at vydrzi dyl), rele bude pripojene na snimac teploty kapaliny v okruhu, ten bude v okruhu asi 20cm za ohrivacim elementem tak aby nebyl ovlivnen teplem ze svicek, teplotni cidlo bude jen a pouze spinat a to tak ze bude sepnute ve stavu ZAPNUTO do 70 st.Celsia, pote da pokyn k vypnuti relatka,
to napajeni co tu s vama hledam bude slouzit k tomu, aby k zapnuti topneho elementu nemohlo nikdy dojit s vypnutym motorem,
musi to teda byt napeti, kterym muzu kontrolovat to zda motor na 100% bezi (napeti musi byt 100% zavisle na bezicim motoru) a relatko tak muze sepnout + pro topny clen + samoze jen v pripade ze voda ma pod tech 70 stupnu
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2283
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od mcernoch » 1.10.2013, úte 08:03

pedro m píše:mcernoch:
ja vim ze su otravny :-D

myslenkove pochody mas dobre, bohuzel ale moc podobne tem, co mam ja / tak ti je zrovna zneguju :smt033 :
pojistka F08 u me neni osazena, dokonce v patici nema kovove svorky aby osazena mohla byt, rozumej tomu tak ze kdyz ji chces dat, zajede tam jak do (metaforu si domysli kazdy sam :smt023 )

kdyz mi kapec vysvetlis jak funi spinani na te F19, budu vdecny...

jinak vymyslene to mam nasledovne,
do maleho obehu pujde predehrev z octavie, hlinikove teleso se 3ma zhavkama, ma to zhruba 500w,
videt je to zde :
http://www.drive2.ru/cars/skoda/octavia ... 152727803/

priruba jde na kostru, svicky na +, spinat budu samoze +

svicky bude ovladat jedno 70A rele (20A rezerva at vydrzi dyl), rele bude pripojene na snimac teploty kapaliny v okruhu, ten bude v okruhu asi 20cm za ohrivacim elementem tak aby nebyl ovlivnen teplem ze svicek, teplotni cidlo bude jen a pouze spinat a to tak ze bude sepnute ve stavu ZAPNUTO do 70 st.Celsia, pote da pokyn k vypnuti relatka,
to napajeni co tu s vama hledam bude slouzit k tomu, aby k zapnuti topneho elementu nemohlo nikdy dojit s vypnutym motorem,
musi to teda byt napeti, kterym muzu kontrolovat to zda motor na 100% bezi (napeti musi byt 100% zavisle na bezicim motoru) a relatko tak muze sepnout + pro topny clen + samoze jen v pripade ze voda ma pod tech 70 stupnu
Takže ta F19 je na spínání klimatizace, ale není to spínání relé ale silové části.
Musíš tedy najít, které relé je na klimatizaci a od tam vzít napětí.
Toto napětí by se mělo objevit až po vložení klíčku.

Pokud by jsi to chtěl více zabezpečit, tak by jsi musel vytvořit hradlový obvod na který by jsi přivedl:
• na jeden pin napětí až po vložení klíčku
• na druhý pin napětí z vypínače
• výstup z hradla by byl na relé

Hradlo by bylo nastaveno tak, že když budou oba vstupy logické 1, tak se dostane napětí na relé, které sepne.

Pokud by jsi neměl klíček v zapalování tak ti relé nesepne a nebo pokud nebudeš mít zapnutý vypínač, tak se ti taky nesepne.
Pouze když budeš mít zapnutý obě dvě věci najednou - jak klíč tak vypínač.
A aby jsi to ještě vymakal, tak tam zapoj časova,č který ti třeba po 10minutách automaticky vypne a nemáš už co řešit.
Jo a toho tvýho elekrikáře rychle vyměň. :hotovej
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od Envel » 1.10.2013, úte 08:16

Sice tomu vůbec nerozumím, jen mě napadlo tam dát další spínací relátko napojené třeba na konektor od EGRu nebo motorku swirl klapek, tam by mělo být napětí právě až po nastartování, tím sepneš okruh toho žhavení a později ti to odpojí to tvoje druhé relátko podle teploty. Pokud jsem totálně mimo, tak si mě nevšímejte. :roll:
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2283
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od mcernoch » 1.10.2013, úte 08:20

Envel píše:Sice tomu vůbec nerozumím, jen mě napadlo tam dát další spínací relátko napojené třeba na konektor od EGRu nebo motorku swirl klapek, tam by mělo být napětí právě až po nastartování, tím sepneš okruh toho žhavení a později ti to odpojí to tvoje druhé relátko podle teploty. Pokud jsem totálně mimo, tak si mě nevšímejte. :roll:

Zajímavý myšlenka, jenom je potřeba to oměřit zda tomu tak je.
Obávám se však, že obě zařízení řídí jednotka a nebude tam napětí stále.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od pedro m » 1.10.2013, úte 08:48

kluci dik moc ale mcernoch ma pravdu, motorek serva nema vlastni logiku, napeti dostava az kdyz ma, nedosatava kdyz uz nema, nehlede ze dostat se k tomu motorku je des, to uz je pomalu lepsi se rvat k tomu altiku... :(
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od Envel » 1.10.2013, úte 10:12

S tím přístupem to je fakt. A co EGR(tam není motorek), taky nemá na nějakém pinu konektoru stálé napětí při spuštěném motoru a je pouze regulovaný z ŘJ na dálku? Asi ano, jak říkám, nevím, jen střílím.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od pedro m » 1.10.2013, úte 10:53

Envel:
svorku EGRu vyzkousim promerit, diky za tip...
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2283
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od mcernoch » 1.10.2013, úte 11:36

pedro m píše:Envel:
svorku EGRu vyzkousim promerit, diky za tip...
Na EGR je jenom magnetická cívka,
ale protože je spojen s jednotkou tak tuším že to taky nepůjde.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od pedro m » 2.10.2013, stř 18:09

nakonec asi udelame relatka ovladana mikroprocesorem a za bezici motor budeme povazovat zvysene napeti v siti, to bude jedna podminka, dalsi podminky asi pridame, napr.zap.zapalovani...
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3822
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od Franik » 9.10.2013, stř 09:55

a co takhle koupit relatko co se pouziva na denni sviceni, spina DRL az po nastartovani kkdyz se zvysi napeti na baterce za nej dat to relatko 70A a mas to nejjednoduseji.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od pedro m » 9.10.2013, stř 10:52

Franik:
Diky za navrh, tez mna to napadlo ale test neprosel.
Jakmile zatizis okruh odberem 50A, napeti klasne, relatko vypne, napeti se zase zvysi, relatko zapne a tak stale dokola. Samoze jakmile uz by clovek jel v otackach, ve kterych uz to altik zmakne, bylo by to cajk.
Problem je teda vyhradne na volnibeh kdy by se relatko zesralo za chvilku.
Momentalne se pracuje na kompletne dynamickem rizeni mikroprocesorem, ktery bude hlidat palubni napeti, plynule pak v zavislosti na nem regulovat vykon topeni a zaroven hlidat soucasnou teplotu chladici kapaliny. Topeni pojede az do 80stupnu. Spinani zajisti trandaky.
Kompletni rizeni by se melo nacpat do rele boxu u motoru.
Sledujte vlakno, novinky sem dycky dam.
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od Envel » 9.10.2013, stř 11:01

To zní zajímavě... :smt023
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od Dallen » 9.10.2013, stř 11:06

Na altiku nic neziskas, ten se asi budí a navíc je spojen s baterii, aby ji dobijel ;)
Co to udelat na tlacitko, neco takoveho by mozna i sedlo pekne do loketky :-D
Obrázek
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2283
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od mcernoch » 9.10.2013, stř 11:45

Dallen píše:Na altiku nic neziskas, ten se asi budí a navíc je spojen s baterii, aby ji dobijel ;)
Co to udelat na tlacitko, neco takoveho by mozna i sedlo pekne do loketky :-D
Obrázek

To tlačítko se tam do toho interiéru vyloženě hodí :smt044
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od pedro m » 9.10.2013, stř 12:10

vy ste volove :-D
neco takoveho ma Obama na odpaleni atomovky :smt044
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Přídavný ohřev motoru / nezávislé topení

Příspěvek od Envel » 9.10.2013, stř 12:40

Ne ne, takové má Putin, Obama má na atomovky určitě pochromované.
Jinak cokoli na čudlík je na prd. Jak na to člověk musí myslet, tak to nefunguje. Zjistil jsem to podle kamerky, kterou jsem ze stropního panelu napojil na stálých 12V, takže z 10 jízd ji 8x zapomenu zapnout a když už zapnu, tak po zaparkování zas zapomenu vypnout, takže až si to uvědomím běhám po nocích do garáže vypínat, abych příště vůbec nastartoval. Musím to předělat na napájení a automatický start po vložení klíčku, jinak to nedopadne dobře.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host