Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
ja jsem sedacky menil - hadr za kuzi. hadrovy byly napevno a kozeny sklapeci. oboje ze sedana, predface za poface. jak jsem na to pri ty akci koukal, tak jedinou rozdilnou veci (sedan/sw) bude asi system zaklapnuti sklapecich operaku ve svisle poloze - sedan to ma vprostredku dilu sklapeciho operaku do oka v pricniku / platu, ale sw to ma myslim na boku - nevim. myslim, ze sklapeci verze ze sedana a sw jsou jinak stejny, ale vedle sebe jsem ty sedacky nemel moznost porovnat. rozdily sklapeci a pevny verze (obe sedan) jsou tyhle:
1/ sedak u sklapeci verze je prichycenej ke karoserii pres 2 takovy haky, ktery jsou u pevnyho operadla soucasti kostry operadla a u sklapecich jsou ty haky samostatnymi dily. ale daji se odziznout z te stare kostry operaku nebo sundat z "darce organu" (puvodniho auta) a do novyho namontovat - zavit ve stary kastli byl. 2/ stejne tak je rozdil nahore u plata - pevnej operak je tam jakoby zavesenej na dvojici takovejch spuntu a sklopnej operak se tam zacvakava do nerezovyho oka - spunty i oka ale jsou pridelany sroubama do stejnych zavitu v karoserii, takze to taky neni zasadni problem. 3/ dalsi rozdil je ve stredovym kotevnim oku v dolni casti v miste deleni sklopnyho operaku - pevnej operak to oko samozrejme nepotrebuje. vlastni oko je ovsem pridelany zase sroubama do zavitu v kastli, ktery tam byly pripraveny. 4/ dalsi rozdil je v umisteni stredniho pasu - pevna verze ma ten navijak a pas integorvanej do zadniho plata a sklapeci verze do operadla, takze vymena pevnyho za sklapeci je mozna jen budes vozit 2 stredni pasy, nebo si das slusnou praci s vypreparovanim navijaku z vrchni strany plata = po odcalouneni, vymena obracene (sklapeci verze za pevnou) nevim - jedine komplet s vrchni / interierovou casti plata, protoze jinak ti tam bude chybet skvira na pas v tapecu plata. 5/ jeste je rozdil v takovych tech uzkych bocnich dilech, co jsou u obou dveri (vlevo i vpravo) u sklapeci verze jsou tyhle dily napevno prisroubovany ke kastli; u pevny verze samozrejme nejsou vubec, ale zase zavity v kastli tam byly pripraveny; taky si myslim, ze tohle je jedina vec, kde muze byt teoreticky rozdil sedan / sw, ale podle obrazku z obou ty dily vypadaji stejne - lepsi by ovsem bylo to videt nazivo... 6/ jeste jedna vec - verze s pevnym operakem ma plechovou prepazku mezi kufrem a kabinou ktera je natvrdo privarena ke karoserii, takze upgrade z pevne na sklopnou verzi bez pouziti flexy neumozni prepravu dlouhych nakladu stejne jinak nez tunelem na lyze, takze nabyta vyhoda sklopnosti opraku je nevyuzitelna. faktem urcite bude, ze ta prepazka ma pozitivni vliv na celkovou tuhost kastle, na druhou stranu 159 neni zrovna motokarou svadejici k proletavani ostrych zatacek za "jekotu" motoru a kvileni a smradu z gum...i presto jsem tu prepazku (zatim) nevypreparoval...hlavnim duvodem je ovsem primarne vlastni lenost :-)
shrnuto - zmena z pevny na sklopnou verzi vyzaduje krome porizeni novych sedacek i vsech nezbytnych uchytnych prvku - bez toho to nepujde! zmena ze sklapeci na pevnou verzi pujde jedine vcetne domontovani stredovyho pasu a tapecu plata a nebo pri ozeleni stredniho pasu (nevim co pak technicka a policajti...); dalsi okolnosti je skutecnost, ze pevny operak je jenom pena s takovou mrizovou kostrou a tudiz je otazka jak se tahle vec bude chovat pri opreni v aute bez prepazky v karoserii mezi kufrem a kabinou, ale to je asi resitelny pro sikovnyho hracicku (nakonec, kdyz uz zvladnes vsechno vys popsany :-) ). posledni vec - pokud budes kupovat pouzity sedacky bez osobni prohlidky (treba z allegra) - dej si pozor na rhd (anglickou) verzi tapecirungu a elektrickych sedacek (myslim, ze nektery verze meli pameti jen u ridicovy) a stav airbagu vcetne napinaku pasu...
1/ sedak u sklapeci verze je prichycenej ke karoserii pres 2 takovy haky, ktery jsou u pevnyho operadla soucasti kostry operadla a u sklapecich jsou ty haky samostatnymi dily. ale daji se odziznout z te stare kostry operaku nebo sundat z "darce organu" (puvodniho auta) a do novyho namontovat - zavit ve stary kastli byl. 2/ stejne tak je rozdil nahore u plata - pevnej operak je tam jakoby zavesenej na dvojici takovejch spuntu a sklopnej operak se tam zacvakava do nerezovyho oka - spunty i oka ale jsou pridelany sroubama do stejnych zavitu v karoserii, takze to taky neni zasadni problem. 3/ dalsi rozdil je ve stredovym kotevnim oku v dolni casti v miste deleni sklopnyho operaku - pevnej operak to oko samozrejme nepotrebuje. vlastni oko je ovsem pridelany zase sroubama do zavitu v kastli, ktery tam byly pripraveny. 4/ dalsi rozdil je v umisteni stredniho pasu - pevna verze ma ten navijak a pas integorvanej do zadniho plata a sklapeci verze do operadla, takze vymena pevnyho za sklapeci je mozna jen budes vozit 2 stredni pasy, nebo si das slusnou praci s vypreparovanim navijaku z vrchni strany plata = po odcalouneni, vymena obracene (sklapeci verze za pevnou) nevim - jedine komplet s vrchni / interierovou casti plata, protoze jinak ti tam bude chybet skvira na pas v tapecu plata. 5/ jeste je rozdil v takovych tech uzkych bocnich dilech, co jsou u obou dveri (vlevo i vpravo) u sklapeci verze jsou tyhle dily napevno prisroubovany ke kastli; u pevny verze samozrejme nejsou vubec, ale zase zavity v kastli tam byly pripraveny; taky si myslim, ze tohle je jedina vec, kde muze byt teoreticky rozdil sedan / sw, ale podle obrazku z obou ty dily vypadaji stejne - lepsi by ovsem bylo to videt nazivo... 6/ jeste jedna vec - verze s pevnym operakem ma plechovou prepazku mezi kufrem a kabinou ktera je natvrdo privarena ke karoserii, takze upgrade z pevne na sklopnou verzi bez pouziti flexy neumozni prepravu dlouhych nakladu stejne jinak nez tunelem na lyze, takze nabyta vyhoda sklopnosti opraku je nevyuzitelna. faktem urcite bude, ze ta prepazka ma pozitivni vliv na celkovou tuhost kastle, na druhou stranu 159 neni zrovna motokarou svadejici k proletavani ostrych zatacek za "jekotu" motoru a kvileni a smradu z gum...i presto jsem tu prepazku (zatim) nevypreparoval...hlavnim duvodem je ovsem primarne vlastni lenost :-)
shrnuto - zmena z pevny na sklopnou verzi vyzaduje krome porizeni novych sedacek i vsech nezbytnych uchytnych prvku - bez toho to nepujde! zmena ze sklapeci na pevnou verzi pujde jedine vcetne domontovani stredovyho pasu a tapecu plata a nebo pri ozeleni stredniho pasu (nevim co pak technicka a policajti...); dalsi okolnosti je skutecnost, ze pevny operak je jenom pena s takovou mrizovou kostrou a tudiz je otazka jak se tahle vec bude chovat pri opreni v aute bez prepazky v karoserii mezi kufrem a kabinou, ale to je asi resitelny pro sikovnyho hracicku (nakonec, kdyz uz zvladnes vsechno vys popsany :-) ). posledni vec - pokud budes kupovat pouzity sedacky bez osobni prohlidky (treba z allegra) - dej si pozor na rhd (anglickou) verzi tapecirungu a elektrickych sedacek (myslim, ze nektery verze meli pameti jen u ridicovy) a stav airbagu vcetne napinaku pasu...
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Dakujem za odpoveď ,tie kožené sedačky su sklopné zo sedana a chcel by som ich dat do sw, včera sme to po tme pozreli-zistil som akurat ze maju inde tie oká ,sw na boku a sedan kúsok pod platom asi10- 15cm od kraja, predávajúci to do soboty demontuje a skusim to este prirovnať-mozno by stačilo prerobiť na operadlach tie uchyty-ale zas nechcem zničiť tie látkové sedačky, este by sa niekomu hodili a mne tiež nejaka korunka za ne 

Alfa Romeo Stelvio 2,2 JTD Q4
ex. MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
ex. MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Rád bych jen upozornil, že v sedadlech je bezpečnostní pás a pokud v případě nehody dojde k selhání uchycení, není to zrovna sranda...
Různou modifikací tam lze dát sedačky z Favorita i Maybachu.
Nechci nikomu kazit nadšení, ale dal bych si na to pozor...
Různou modifikací tam lze dát sedačky z Favorita i Maybachu.
Nechci nikomu kazit nadšení, ale dal bych si na to pozor...

//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
no, myslim, ze precalounit ty operaky - kuze ze sedana na kostru z sw bude pekna pracicka
ja pri ty moji akci precalounoval sedak - kostra toho kozenyho, co jsem tam chtel byla dost hnuta z bouracky, takze jsem ten potah musel prehodit na starou kostru - a i tak to stacilo - priserna prace!

ja pri ty moji akci precalounoval sedak - kostra toho kozenyho, co jsem tam chtel byla dost hnuta z bouracky, takze jsem ten potah musel prehodit na starou kostru - a i tak to stacilo - priserna prace!
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Za kazdu cenu to tam pchat nebudem, ked to nepojde rozumným spôsobom tak kašlem na to,až také zlé sedačky nemám
,
noooo z maybachu by bola asi jedna opierka hlavy drahšia ako celý interiér 159

noooo z maybachu by bola asi jedna opierka hlavy drahšia ako celý interiér 159

Alfa Romeo Stelvio 2,2 JTD Q4
ex. MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
ex. MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ještě dotaz, nezkoušel někdo vyměnit obyčejné zpětné zrcátko za samozatmavovací.
Koukal jsem na foto bude to chtí přivést napájení, dešťový senzor nepotřebuji. Popřípadě jestli to někdo měnil, budu rád za rady. Díky.[/quote]
To s tym zrkadlom by ma tiež zaujimalo
Koukal jsem na foto bude to chtí přivést napájení, dešťový senzor nepotřebuji. Popřípadě jestli to někdo měnil, budu rád za rady. Díky.[/quote]
To s tym zrkadlom by ma tiež zaujimalo

Alfa Romeo Stelvio 2,2 JTD Q4
ex. MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
ex. MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
- Tomas89
- Příspěvky: 20
- Registrován: 11.7.2013, čtv 20:41
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Takze panove...
Dekuji Vam za doporuceni na Cendlera. I ja Cendlera budu kazdymu rad doporucovat.
Na motor se mi mrknul, nic neshledal. Holt tam neco malinko klape a je to hlucnejsi. Ale neni treba to resit.
Dale na vase doporuceni (konkretne ENVELa) mam ode dneska DPF a EGR OFF. Dost me to preKVApilo, jak motor zabira v nizsich otackach.
Jinak mi Cendler ve volne chvili mrknul na podvozek...a opet me potesil, v jakem stavu Alfonse mam.
Takze jeste jednou dik jak vam, tak velky DIK Cendlerovi

Dekuji Vam za doporuceni na Cendlera. I ja Cendlera budu kazdymu rad doporucovat.
Na motor se mi mrknul, nic neshledal. Holt tam neco malinko klape a je to hlucnejsi. Ale neni treba to resit.
Dale na vase doporuceni (konkretne ENVELa) mam ode dneska DPF a EGR OFF. Dost me to preKVApilo, jak motor zabira v nizsich otackach.
Jinak mi Cendler ve volne chvili mrknul na podvozek...a opet me potesil, v jakem stavu Alfonse mam.
Takze jeste jednou dik jak vam, tak velky DIK Cendlerovi


- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- Tomas89
- Příspěvky: 20
- Registrován: 11.7.2013, čtv 20:41
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak furt bych chtel. Ale nebylo mi to zrovna moc doporučeno. Takze si vystačím s tím co mam. Oproti předchozímu autu (Opel tigra) si teď pískámEnvel píše:, takže předpokládám, že už ani akutně neřešíš CHIPování, co?

- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
OT: Dle barvy soudím, že jsem tě ráno potkal na kruháči
Jinak s hlukem a klapáním. Tankuji teď dost často na LukOilu a také mi přijde motor klapavější.

Jinak s hlukem a klapáním. Tankuji teď dost často na LukOilu a také mi přijde motor klapavější.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- Tomas89
- Příspěvky: 20
- Registrován: 11.7.2013, čtv 20:41
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Joo, to jsme se zdraviliAdamsquare píše:OT: Dle barvy soudím, že jsem tě ráno potkal na kruháči![]()
Jinak s hlukem a klapáním. Tankuji teď dost často na LukOilu a také mi přijde motor klapavější.

Ja porad tankoval u nás v Mezirolí. Zkusím příště něco lepšího na Shellce, nebo Benzine. Snad se to utiší.,,
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
K výměně zrcátka za samozatmavovací alfa 159.
Je to více práce, než se zdá. Nejprve se musí rozdělat tapec, některé vozy mají přípravu pro zrcátko už ve stropnici-to je lepší verze. Bohužel u mého vozu nebyla, takže jsem to zbytečně rozdělával.
Musí se demontovat staré zrcátko - to jde poměrně jednoduše opatrně zatlačit směrem k palubní desce a zrcátko se vycvakne, na skle zůstane přilepená kovová část na kterou se může nacvaknout samozatmavovací zrcátko. Ale pozor!!!!! nebude Vám navazovat konec zrcátka ke stropnici a bude tam nevzhledná 10cm mezera viz foto.
Je nutné předělat držák, který zůstal na skle a ten teda drží!!!!!!Pozor ať Vám neprasnke sklo při demontáži. Nebo sehnat nový a přelepit to o těch 10cm výše.
Dále držák u samozatmavovacího zrcátka přesně neseděl, musel jsem to trochu poupravit, aby se zrcátko nekomíhalo při drobnějších otřesech. Zrcátko po nasunutí na původní přilepenou úchytku bylo volné.
Dále bude nutné elegantně zakrýt vnitřek zrcátka při pohledu zepředu přes sklo, protože zatmavení skla je jen částečné.
Napojení elektriky. Na konektoru v zrcátku je více drátů, přímo do samozatmavovacího zrcátka vedou naštěstí jen 3 dráty: černý, žlutý, zelený. Po sérii pokusů: černý= -, zelený +, žlutý je na připojení + od zpátečky (zrcátko se odtmavý při zařazení zpátečky, pokud je zatmavené). Stačí napojit černý a zelený a bude Vám fungovat stmívání a to v módu automat indikované zelenou ledkou. Spínač na spodu zrcátka bude fungovat jako ON/OFF automatického módu.
Ostatní jsem neřešil.
(Dešťový senzor -jestli někdo ví více co kam napojit, pošlete mně zprávu. Děkuji.)
Ještě to nemám doladěné do detailu, hrubá montáž a vyzkoušení při provozu. Práce cca 1 den.
Jsem nadšen, jak dobře zrcátko funguje.
Je to více práce, než se zdá. Nejprve se musí rozdělat tapec, některé vozy mají přípravu pro zrcátko už ve stropnici-to je lepší verze. Bohužel u mého vozu nebyla, takže jsem to zbytečně rozdělával.
Musí se demontovat staré zrcátko - to jde poměrně jednoduše opatrně zatlačit směrem k palubní desce a zrcátko se vycvakne, na skle zůstane přilepená kovová část na kterou se může nacvaknout samozatmavovací zrcátko. Ale pozor!!!!! nebude Vám navazovat konec zrcátka ke stropnici a bude tam nevzhledná 10cm mezera viz foto.
Je nutné předělat držák, který zůstal na skle a ten teda drží!!!!!!Pozor ať Vám neprasnke sklo při demontáži. Nebo sehnat nový a přelepit to o těch 10cm výše.
Dále držák u samozatmavovacího zrcátka přesně neseděl, musel jsem to trochu poupravit, aby se zrcátko nekomíhalo při drobnějších otřesech. Zrcátko po nasunutí na původní přilepenou úchytku bylo volné.
Dále bude nutné elegantně zakrýt vnitřek zrcátka při pohledu zepředu přes sklo, protože zatmavení skla je jen částečné.
Napojení elektriky. Na konektoru v zrcátku je více drátů, přímo do samozatmavovacího zrcátka vedou naštěstí jen 3 dráty: černý, žlutý, zelený. Po sérii pokusů: černý= -, zelený +, žlutý je na připojení + od zpátečky (zrcátko se odtmavý při zařazení zpátečky, pokud je zatmavené). Stačí napojit černý a zelený a bude Vám fungovat stmívání a to v módu automat indikované zelenou ledkou. Spínač na spodu zrcátka bude fungovat jako ON/OFF automatického módu.
Ostatní jsem neřešil.
(Dešťový senzor -jestli někdo ví více co kam napojit, pošlete mně zprávu. Děkuji.)
Ještě to nemám doladěné do detailu, hrubá montáž a vyzkoušení při provozu. Práce cca 1 den.
Jsem nadšen, jak dobře zrcátko funguje.
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
nadšen
, já to teda mám a použil jsem to snad 1 za ty 3roky co mám alfu
kdyby se stmívaly i boční, tak neřeknu, ale jen tohle je kničemu, když ti zase svítí do očí ty boční

kdyby se stmívaly i boční, tak neřeknu, ale jen tohle je kničemu, když ti zase svítí do očí ty boční
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
S tim nemohu souhlasit,zkus si to vypnout ja to jednou omylem udelal a kdyz jede dodavka nebo nekdo za tebou na prdeli,je to dobra vec
ty bocni nejsou zas takove peklo...

AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ahoj, nemůžu nikde v navodu ani tady najít jaká má být baterka v 159 s motorem 2.0. V konfiguratorech Varta a Banner to nabizi 60Ah až 77Ah, což je dost velký rozptyl. Nemáte někdo nějakou ucelenou tabulku baterek všech motorizaci, kterou by jste sem dali pro všechny ?
159SW 2.0JTDm Distinctive Rubino
155 1.8ST Sport
155 1.8ST Sport
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Měla by být 74Ah.
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2276
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
ryb píše:Ahoj, nemůžu nikde v navodu ani tady najít jaká má být baterka v 159 s motorem 2.0. V konfiguratorech Varta a Banner to nabizi 60Ah až 77Ah, což je dost velký rozptyl. Nemáte někdo nějakou ucelenou tabulku baterek všech motorizaci, kterou by jste sem dali pro všechny ?
Vem tuto a nebudeš litovat:
Varta Silver Dynamic 77Ah 12V 780A
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
tak jednoznacny to neni.
Pokud jezdis male trasy, hodne startujes a svitis s hl. svetly a baterku pravidelne nedobijis externi nabijeckou, tak ti velke ah jsou k nicemu, protoze ta kapacita tam neni ani nahodou.Spis je to horsi, protoze vyhodis velky peniz za ah a ona ti zato odejde daleko drive kvuli sulfataci.
Pokud jezdis dlouhe trasy a baterie se staci plne nabijet, tak potom jsou velke ah ok.
Pokud jezdis male trasy, hodne startujes a svitis s hl. svetly a baterku pravidelne nedobijis externi nabijeckou, tak ti velke ah jsou k nicemu, protoze ta kapacita tam neni ani nahodou.Spis je to horsi, protoze vyhodis velky peniz za ah a ona ti zato odejde daleko drive kvuli sulfataci.
Pokud jezdis dlouhe trasy a baterie se staci plne nabijet, tak potom jsou velke ah ok.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Dik,taky se klonim k těm silnejsim, ale kde jsi na to přišel ? Primo na baterce? Já ji věku nemel a pres ten fusak co je na ní jsem nic nevidel. Nekde tady na foru jsem nasel tabulku jen pro benziny.
159SW 2.0JTDm Distinctive Rubino
155 1.8ST Sport
155 1.8ST Sport
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
To cendler:
Nedělej "Zagorku" a nekaž radost z dobře vykonané práce
Nedělej "Zagorku" a nekaž radost z dobře vykonané práce

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Jak psal Bobas, samostmívačka je určitě v mnoha případech příjemná věcička. Já ji mám aktivní furt a už jsem skoro zapomněl, jak to může být nepříjemné, když se přiřítí zezadu blbec s dálkovýma. Nedávno jsem ale jel večer služebním s obyč. zrcátkem a přesně takového potkal, takže jsem si hned vzpomněl na Alfici. Je to fakt rozdíl.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2276
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Pokud máš baterku na kamna, tak je nejdůležitější startovací proud.michal96 píše:tak jednoznacny to neni.
Pokud jezdis male trasy, hodne startujes a svitis s hl. svetly a baterku pravidelne nedobijis externi nabijeckou, tak ti velke ah jsou k nicemu, protoze ta kapacita tam neni ani nahodou.Spis je to horsi, protoze vyhodis velky peniz za ah a ona ti zato odejde daleko drive kvuli sulfataci.
Pokud jezdis dlouhe trasy a baterie se staci plne nabijet, tak potom jsou velke ah ok.
Ve velkých mrazech každá baterka ztrácí výkon a pokud máš startovací proud baterky 680A, tak může být v reálu klidně o 30% menší.
Proto baterka se startovacím proudem 780 A bude vždy lepší a pravděpodobnost že nastartuješ je daleko větší.
Tak to prostě je.

Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Co píše "michal96" je pravda. Proto je nejlepší tam dát to co doporučuje výrobce. Je na to "naladěný" celý systém. Dal jsem si teda práci a podíval se přímo na baterku. Hodnoty jsou překrytý tím páskem co ji drží a skoro až pod těmi pojistkami.
Mám tam originál se samolepkou AR. Výrobce je EXIDE. Hodnoty 60Ah, 12V, 580A - stratovací proud
Podle tohoto mi připadne nejvhodnější baterka od Varty - SILVER dynamic 563 400 061 nebo jiná podobná.
http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/pr ... 63-400-061
Nevím jaké máte zkušenosti s jinými výrobci, ale v AR155 mám Bannerku z roku 2009 a teda nic moc. Už mě párkrát vypekla. Nechci dělat negativní reklamu, ale to stejné mi potvrdili i elektrikáři, kteří se u nás v podniku starají o 400 busů. Údajně baterky od Bannera z roku 2004 byly dobrý, donedávna je brali. Ale postupně to šlo z kopce a teď tam dávají od Varty. Prý jsou teď lepší.
Prý že, pokud nová baterka leží víc jak půl roku v regále obchodu, tak jí nemám kupovat. Čím mladší, tím lepší.
Mám tam originál se samolepkou AR. Výrobce je EXIDE. Hodnoty 60Ah, 12V, 580A - stratovací proud
Podle tohoto mi připadne nejvhodnější baterka od Varty - SILVER dynamic 563 400 061 nebo jiná podobná.
http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/pr ... 63-400-061
Nevím jaké máte zkušenosti s jinými výrobci, ale v AR155 mám Bannerku z roku 2009 a teda nic moc. Už mě párkrát vypekla. Nechci dělat negativní reklamu, ale to stejné mi potvrdili i elektrikáři, kteří se u nás v podniku starají o 400 busů. Údajně baterky od Bannera z roku 2004 byly dobrý, donedávna je brali. Ale postupně to šlo z kopce a teď tam dávají od Varty. Prý jsou teď lepší.
Prý že, pokud nová baterka leží víc jak půl roku v regále obchodu, tak jí nemám kupovat. Čím mladší, tím lepší.
159SW 2.0JTDm Distinctive Rubino
155 1.8ST Sport
155 1.8ST Sport
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No, hlavně se nelekni až sundáš ten "fusak", já tam měl jakousi nounejmku a to jsem si medil, že mám baterku od novoty a jak je kvalitní.
Já dal Vartu Silver 74Ah, vlezla by i 77Ah, ale tohle na 1.9 bohatě stačí.
Nechápu proč by velká baterka měla dřív odejít. Baterka má určitou kapacitu, a pokud ji část vybiju, tak ji musím dobít, ať už je velká, nebo malá. Pokud vyleju z plného kýblu litr vody, musím litr dolít, ať už do kýblu vlezou tři litry, nebo deset.
Já dal Vartu Silver 74Ah, vlezla by i 77Ah, ale tohle na 1.9 bohatě stačí.
Nechápu proč by velká baterka měla dřív odejít. Baterka má určitou kapacitu, a pokud ji část vybiju, tak ji musím dobít, ať už je velká, nebo malá. Pokud vyleju z plného kýblu litr vody, musím litr dolít, ať už do kýblu vlezou tři litry, nebo deset.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host