Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
Ejsi

Příspěvky: 24
Registrován: 8.7.2013, pon 20:02

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Ejsi » 9.1.2014, čtv 22:01

joseee.90 píše:šteft na svodech.. měl jsem to samé.. ze začátku takhle nic extra a postupně se to rozječelo..
a po zahřátí nebo jízdě to přestalo ?

joseee.90
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 163
Registrován: 4.5.2012, pát 12:54
Bydliště: Praha - západ

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od joseee.90 » 9.1.2014, čtv 22:07

ze začátku jen za studena a hledal jsem dírku v hadici a asi za týden to ječelo furt.. jako nemusí to být ono, ale když jsem slyšel ten zvuk na videu tak jsem si na to uplně vzpomněl
Alfa Romeo Giulietta 1,4TB Multiair
Audi TT 2,0TFSI
Honda CBR 600rr
Ex Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 110kW DPF-off (Cendler)

Ejsi

Příspěvky: 24
Registrován: 8.7.2013, pon 20:02

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Ejsi » 9.1.2014, čtv 22:11

joseee.90 píše:ze začátku jen za studena a hledal jsem dírku v hadici a asi za týden to ječelo furt.. jako nemusí to být ono, ale když jsem slyšel ten zvuk na videu tak jsem si na to uplně vzpomněl
ten zvuk ma tak vysokou frekvenci ze ikdyz nad tím mam hlavu tak nejde poznat odkud to presne jde ale dneska jak jsem mel cas se tomu poradne venovat tak jsem myslel ze to jde z turba ale na svody se musim podivat trochu líp přece jenom směr je stejnej...tak budu doufat ze mas pravdu

joseee.90
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 163
Registrován: 4.5.2012, pát 12:54
Bydliště: Praha - západ

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od joseee.90 » 9.1.2014, čtv 22:20

víc by asi věděl Cendler to je na 159 machr :) jinak doufám, že to neni ta moje bývalá když vidim na videu stříbrnou s podobnýma kolama a ještě 1,9.. by byla velká náhodička.. každopádně good luck ;-)
Alfa Romeo Giulietta 1,4TB Multiair
Audi TT 2,0TFSI
Honda CBR 600rr
Ex Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 110kW DPF-off (Cendler)

Ejsi

Příspěvky: 24
Registrován: 8.7.2013, pon 20:02

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Ejsi » 9.1.2014, čtv 23:03

joseee.90 píše:víc by asi věděl Cendler to je na 159 machr :) jinak doufám, že to neni ta moje bývalá když vidim na videu stříbrnou s podobnýma kolama a ještě 1,9.. by byla velká náhodička.. každopádně good luck ;-)
neni je to dovoz ujel jsem snim 800 km domu a od ty doby samej problem :D po vikendu uvidime :-)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od cendler » 10.1.2014, pát 07:39

Můžou to být opravdu svody, ikdyž u 1,9 je to vzácnost, tak se to tolik nedělo, že by se trhaly štefty, ale zase nevíš, jestli to někdo neměl dole a blbě to neutáhnul a fouká to, nejvíc to to mu nasvědčuje, protože, svody mají roztažnou funkci, tzn. že když jsou studený muže tam být fuga a když se to ohřeje, tak se svody roztahují a tím se tam díra zacelý, takže bych začál tímhle, podotahovat šrouby na svodem, potom prohlídnout hadice od turba do mezichladiče, otestovat mezichladič a otestovat hadici od mezichladiče do sání, ikdyž to je nepravděpodobný, protože to by dělalo pořád, 90% bych řekl svody
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Lubenečko

Příspěvky: 18
Registrován: 11.6.2012, pon 11:33

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Lubenečko » 10.1.2014, pát 10:38

zdra, potrebujem helfnuť, tak prosím o radu :)

Kúpil som si aktívny subwoofer aby zvuk dostal trošku dynamiky. Potrebujem ho ale zapojiť. Všetko vyzerá v pohode, ale neviem ako vyriešiť zapojenie do autorádia. Zo subwooferu mi idú cinch káble ale ako tak pozerám, moja NAVI (starší model -06) nemá taký vstup. Ako ste to niekto riešili, kam ste to zapojili ? nejaká redukcia a potom do niektorých z pinov ?

Ďakujem :)

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od MichalT » 10.1.2014, pát 11:16

Jenom taková drobnost, jak je řešený podsvícení displejů, dalo by se nějak změnit z tý oranžovočervený na bílou?
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

MartinM
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 235
Registrován: 18.10.2011, úte 20:50
Bydliště: Trnava

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od MartinM » 10.1.2014, pát 20:41

to Ejsi: tiez to tipujen na zvody, mne sa to prejavovalo rovnako... Pri vyssich otackach sa to stracalo, najviac to piskalo medzi 1000-2000 ot. Je bud zalomeny alebo uvolneny stift (ja som mal zalomeny stift na 4 valci).
Skus dotiahnut, uvidis...
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW

You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.

Ejsi

Příspěvky: 24
Registrován: 8.7.2013, pon 20:02

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Ejsi » 11.1.2014, sob 16:20

cendler píše:Můžou to být opravdu svody, ikdyž u 1,9 je to vzácnost, tak se to tolik nedělo, že by se trhaly štefty, ale zase nevíš, jestli to někdo neměl dole a blbě to neutáhnul a fouká to, nejvíc to to mu nasvědčuje, protože, svody mají roztažnou funkci, tzn. že když jsou studený muže tam být fuga a když se to ohřeje, tak se svody roztahují a tím se tam díra zacelý, takže bych začál tímhle, podotahovat šrouby na svodem, potom prohlídnout hadice od turba do mezichladiče, otestovat mezichladič a otestovat hadici od mezichladiče do sání, ikdyž to je nepravděpodobný, protože to by dělalo pořád, 90% bych řekl svody
TAKZE zmena začaly jsme rozdělát trochu víc a opravdu zalomený šteft díky za rady kluci...jdem opravovat :-)

laker11

Příspěvky: 1
Registrován: 12.1.2014, ned 14:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od laker11 » 12.1.2014, ned 14:23

dobry den vedel by mi niekto z vas poradit mam AR 159 SW 1.9 110kw A/T a caka ma vymena homokinetickeho klbu
a vraj je rozdiel medzi manualnou poloosou a automatovou ale u nas v servisoch je v ponuke len jeden klb na 1.9 a nedefinuju tam ci je to na manual alebo automat

mira_mira
Uživatelský avatar

Příspěvky: 78
Registrován: 19.11.2013, úte 23:43
Bydliště: Krásný Jih země mé

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mira_mira » 14.1.2014, úte 21:26

mira_mira píše:
mcernoch píše:
Ladis píše:Vyhození hlášky check engine kvůli EGR neznamená, že motor pojede v nouzáku. Bude jenom svítit a motor pojede úplně normálně :wink:
Pokud odstraníš EGR i softem, tak počítej s tím, že EGR ovládá vypalování DPF.
Nejdřív se dělá DPF a pak teprve EGR.

Už se to tu 100x probíralo, mě auto taky cukalo při nižších otáčkách, občas, pak častěji a pak jsem jednou jel a na přechodu při rozjezdu na 2ku cuk cuk a oranžová kontrolka - check engine - chcíp. Pak na poprvé jsem nastartoval normálně a auto jede jak kdyby se nic nedělo :D

Žádnej nouzák, jezdím s tím doteď asi přes 300km, ještě jsem se nedostal kvůli času do Třeboně :) Sakra.

a letošní léto plánuju odstavit DPF & EGR, a i ty klapky... až bude nějaká akce :)

Ehm... mohly by to bejt vstřikovače? 2,4jtdm nechutná česká nafta? tankováno 60l na eurooil (bez řepky) ... předtím 60l rakouský nafty ... předtím německo... ? dík za příspěvky
Dreamcar Alfa Romeo 159 SW, 2,4JTDm, Ti 154kW

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Ladis » 14.1.2014, úte 21:33

Eurooil je jako základ dobrá, ale je málo aditivovaná a suchá, takže to chce nějaký doušek Vifka.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1138
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Tanguero » 15.1.2014, stř 08:35

Kluci, mám takový divný dojem, že poslední dobou tankuju naftu s čím dál menším cetanovým číslem. Dočetl jsem se totiž, že nízké cetanové číslo má za následek tvrdší chod motoru a zároveň menší tvorbu sazí. A přesně takhle jezdím už od podzimku. Dřív jsem dal plný plyn a z motoru bafly saze, teda ne jak z čipovaného TDI, ale v noci, když někdo jel za mnou a svítil, tak jsem to viděl. Teď nic, fakt nic, jako bych měl zpátky DPF. Ani koncovka není tak černá od sazí jak dřív.
Možná to souvisí i s EGR off, co mi Čendler na podzim udělal, úplně jinak teď lítá tlak v sání, žádné "nadráždění" turba před nějakou větší akcí, kdepak, ručička teď běhá jak čamrda nahoru a dolů.
Spotřeba na 16 zimákách je teď pod šest, už jsem zkoušel i eko-jízdu a v deset večer ze Zlína do Veselí s prázdným autem jsem dojel pod 5/100 a to jsem se rozhodně nevlekl šedesátkou..
Tak nevím, ale pro jistotu do plné nádrže přidávám tři odměrky Bischopových kapek na zvýšení cetanového čísla. :smt033
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od krteczek » 15.1.2014, stř 12:08

dotaz na skutečné znalce:
je nějaký rozdíl SW / limuzína v tapecírungu zadních dveří? podle různých obrázků na netu mi přijde, že tapec je jedna z mála věcí, co je na těch zadních dveří u SW i limuzíny stejný, ale naživo jsme je vedle sebe neviděl...
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1924
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Rasputin » 15.1.2014, stř 15:22

Ja mam taky dotaz, ak sa s tym niekto stretol. Je to uz dlhsi cas, co sa stalo, ze ako su pedale, tak odniekal odtial vypadla taka skrutena pruzinka(prirovnal by som to pruzinke aka byba na kolickoch na pradlo, ale vacsia), za jazdy to odniekal z okolia pedalov vypadlo, bolo to zadrbkane aj od vazeliny. Nieze by to malo vplyv na chod auta, a popravde netusim uz ani kde ta pruzina ostala, ale neviete co to mohlo byt? Nieco len co umelo tahalo niektory pedal do vratnej polohy? Vravim, na funkncosti sa nic nezmenilo, skor informativne, ci to nebude mat dohru neskor, pripadne sa jedna len o tzv. kurvitko.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

dollar
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5
Registrován: 27.11.2013, stř 20:39
Bydliště: SR

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od dollar » 15.1.2014, stř 15:35

to: Tanguero
Nazdar, na otázku si si aj odpovedal...bude to tým odpojeným EGR kom. Tiež som ho odpájal na mojom stile (1.9 jtd). Motor má teraz taký hrubší prejav za studena + menšia tvorba sadzí. Po vyradení EGR to nasáva čistý vzduch bez "prímesy" výfuk plynov...ale to asi vieš.
Tanguero píše:Tak nevím, ale pro jistotu do plné nádrže přidávám tři odměrky Bischopových kapek na zvýšení cetanového čísla.
:-D ja dávam obyčajný vif..

Maj sa
Fiat Stilo Jtd

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od lukee » 15.1.2014, stř 18:01

krteczek píše:dotaz na skutečné znalce:
je nějaký rozdíl SW / limuzína v tapecírungu zadních dveří? podle různých obrázků na netu mi přijde, že tapec je jedna z mála věcí, co je na těch zadních dveří u SW i limuzíny stejný, ale naživo jsme je vedle sebe neviděl...
Berlina ma normalne mekky tapec, SW ma plastovy.

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od krteczek » 16.1.2014, čtv 09:52

lukee píše:
Berlina ma normalne mekky tapec, SW ma plastovy.
To jsem myslel, že je spíš o konkrétní výbavě než principiální rozdíl mezi kombajnem a berlinou... každopádně tvarově a funkčně mi přijdou stejný.
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Envel » 16.1.2014, čtv 10:18

Tanguero píše:Kluci, mám takový divný dojem, že poslední dobou tankuju naftu s čím dál menším cetanovým číslem. Dočetl jsem se totiž, že nízké cetanové číslo má za následek tvrdší chod motoru a zároveň menší tvorbu sazí. A přesně takhle jezdím už od podzimku. Dřív jsem dal plný plyn a z motoru bafly saze, teda ne jak z čipovaného TDI, ale v noci, když někdo jel za mnou a svítil, tak jsem to viděl. Teď nic, fakt nic, jako bych měl zpátky DPF. Ani koncovka není tak černá od sazí jak dřív.
Možná to souvisí i s EGR off, co mi Čendler na podzim udělal, úplně jinak teď lítá tlak v sání, žádné "nadráždění" turba před nějakou větší akcí, kdepak, ručička teď běhá jak čamrda nahoru a dolů.
Spotřeba na 16 zimákách je teď pod šest, už jsem zkoušel i eko-jízdu a v deset večer ze Zlína do Veselí s prázdným autem jsem dojel pod 5/100 a to jsem se rozhodně nevlekl šedesátkou..
Tak nevím, ale pro jistotu do plné nádrže přidávám tři odměrky Bischopových kapek na zvýšení cetanového čísla. :smt033
Podle mě bude kouřivost taky spíš tím zaslepením EGR, nicméně pozoruji přesně opačný efekt ohledně cetanového čísla. Když dávám klasickou naftu+VIF(CČ +- 55-57) jde někdy při plném plynu pozorovat malinké zakouření(spíš lehké bafnutí), ale jak dám VERVU+VIF(což by mělo mít cetan. č. přes 60), tak žádné kouření není. Ta tvrdost chodu už sedí přesně jak píšeš a taky to pozoruji, tedy čím vyšší CČ tím tišší motor, nicméně tvrdý chod bude způsobovat asi i něco jiného, protože na srazu v létě když jsem slyšel jak tichounce předl Cendlerův teď už bývalý 5-ti hrnek, tak by tam musel lít naftu s CČ nejmíň 90.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1138
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Tanguero » 16.1.2014, čtv 10:25

Já vím, blíží se mi výročí (300kkm), takže vstřikovače by chtěli zkontrolovat a repásnout a taky silentbloky vyměnit, protože čím je větší zima, tím tvrdší se mi to zdá. Navíc čtyřhrnek je hlučnější z podstaty, s tím nic nenadělám. Ale jak radí Čendler, dokud to jede jak má, tak nehledat mouchy a jezdit.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Envel » 16.1.2014, čtv 11:02

Nájezdem, tedy snížením komprese, zestárnutím uchycení motoru a pod to asi nebude, já měl v létě cca 72 tis a on myslím přes 200 a přesto měl o poznání tišší chod, přičemž můj 5-ti hrnek byl jinak naprosto srovnatelný se všemi ostatními co jsem měl možnost slyšet. Je ale fakt, že vstřikovače měl Čenda relativně zánovní a já původní, takže tam by mohl být zakopán klíč k měkkosti chodu. Valit do toho peníze dokud mají vstřikovače korekce v normálu ale asi smysl opravdu nemá.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od pedro m » 16.1.2014, čtv 12:52

Mi posledni dobou tak kvici remen altiku (za studena) ze motor ani neslysim :D ale co se Pavla tyce, zvysenou hlucnost bych asi taky videl na vstrikovace.
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1138
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Tanguero » 16.1.2014, čtv 13:28

Peťo, Že tys osolil víc to topení? Tipnul bych si, že altík je tak zatížený, že řemenice začne prokluzovat. No nic, budem tam muset dát tu novou, nevytahanou.
S těma vstřikama - mám dojem, že už mám z Multijetu Unijet, spotřeba je podezřele nízká, takhle jezdily JTD v 156..
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od kejzi1 » 16.1.2014, čtv 17:04

Já taky furt poslouchám auto když otvírám garáž,tak někdy je tichoučký a jindy hlučnější,vždycky podle toho jak dlouho jsem jel :-D Každopádně se mi zdá,že i když ji šlápnu,tak nijak nezakouří,nikdy jsem nic neviděl
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 4 hosti