Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Odpovědět
riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od riprex » 23.7.2014, stř 22:23

Jo jo... protáčející se matky a šrouby ustřižené při povolování jsou naprosto krásná věc. Ty přivařený matky jsou většinou neskutečný svinstvo a ty divný protáčející se vložky se závitem v nápravnici jsem taky nepochopil (nevím jak to má 156, ale 159 je má). To pak ty nadávky lítaj :-D Teď u povolování nápravnice se jeden šroub střihnul a odvrtat nešel... pak holt došly asi po hodině nervy a šel i s kusem kastle :-D

btw. jak se má vysávat ta klima? Já prostě jen povolil hadice a nechal to ufouknout...

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Petr147 » 23.7.2014, stř 22:26

na ty zmetky v nápravnici jsou takové kleště :)

Obrázek
riprex píše:btw. jak se má vysávat ta klima? Já prostě jen povolil hadice a nechal to ufouknout...
napojil jsem to na plničku a nechal vysát, po odpojení hadice to pak jenom pšouklo :)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Dallen » 23.7.2014, stř 22:35

Zajimavý, na 156 sem ty vlozky (a celkove vsechny zavity) mel uplne ok...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Petr147 » 23.7.2014, stř 22:39

jo a zas je dirka v manžetě na homokineťáku, zatím malinká, ale potěší to... po půl roce? naštěstí je to na poloose, co musí stejně ven, protože když byla posledně venku, tak nedali nové gufero a teče olej... si tak říkám, že mít alfu je docela slušný koníček, jen to chce mít doma sloupový hever, na to věčné "dolaďování"... jen zas servisáci, kteří přišli na kafe konstatovali, že jako alfy super jezdí, jen je to peklo servisovat a rozhodně by to nechtěli a jsem magor, že máme doma dvě... :D

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od riprex » 23.7.2014, stř 22:45

To jo, ale ty kleště pomůžou s výměnou těch maticových nýtů, ale co dělat v případě, kdy chci povolit šroub a ono se to v tý nápravnici protáčí a není to za co chytnout? :smt102 Uflexit to ne vždy jde, protože toho místa tam zas tolik není.
Jinak bez sloupového zvedáku se vyžít dá :-D

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Petr147 » 23.7.2014, stř 22:49

já to vzal zahnutýma klešťema a pneumatikou, protože aku tím protáčela a v kleštích to klouzalo... to je mosaz?... jo vyžít se dá, ale celý žhavý to stavět věčně na špalky... :D

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od riprex » 23.7.2014, stř 23:06

No já to u 159 mosazný 100% nemám. Je to evidentně hliník nebo něco podobně vhodného. Celkově je na tom autě cokoliv radost dělat. S tím klima kompresorem je to tam ještě složitější, ale zatím jsem ho ven tahat nemusel, uvidíme jak dlouho vydrží. Každopádně ten zvedák by se určitě hodil, to zas jo :-D Jen není nezbytnej a i bez něj se to auto dá rozebrat.

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Dallen » 24.7.2014, čtv 06:43

Petre, ale kdyz snad sam vis, ze to je picovina. Nebo si snad fakt myslus ze se na jine auta vyrabi jine manzety, gufera, loziska?
Jiste se muzem bavit o konatrukcnich vecech ktere jsou u nekrerych alf na <> jako koroze rady 156/147/gt, pripadne nejake problemy s el. instalaci.
Ale gufero tece bo ho nekdo zmrvil pri vymene poloosy a manzeta tece bo je proste smejd. Na 156 manzety byli puvodni, sice mirne prasklinky, ale furt origo lepsi nez ty nove smejdy.

Celkove kvalita vsech novych dilu ( zejmena pryzi a kloubu) je jeden velkej pruser
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Petr147 » 24.7.2014, čtv 07:22

To, že to servisoval idiot a zmrvil co mohl (gufero) mi až tak nevadí, ale že po pár km odejde nová manžeta, to mi docela vadí a podobné věci se řeší stále dokola, ten nový napínák s pérem je taky kousnuty a nejde povolit... Na rozvody to půjde do Fiatu, ať je to s papírem a plnou zárukou... Včera na to koukali, proč je to tak blbě dělaný, že se musí pohnout s motorem, aby šel vyndat šroub od toho druhého napinaku... To auto vystřídalo asi 4 servisy a byl to idiot vedle idiota... To samé v ČR, kolik je tu servisů, co dělají italy a dá se jim plně věřit? Co skončil kurkyn a autoscan, tak to docela proridlo a zůstalo jich jenom pár, o Brychtovi se taky něco povidalo, že přestal brát lidi, to si musím ještě ověřit... Pak jich tu zůstává opravdu jenom pár... Včera jsem to řešil s lidma, co dělají auta přes 30let a ani jeden by si alfu na servis dobrovolně nevzal...

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Petr147 » 25.7.2014, pát 12:57

takže ještě info k tomu kompresoru, jelikož ukáplo trochu oleje, který se podle servisu na klimatizace plní šroubem, ale může vytéct otvory pro chladivo, tak ho odmítl naplnit s tím, že se musí vypustit komplet a dát přesné nové množství oleje, jinak by hrozilo zadření...

ale... našel jsem na jednom Fiat foru, že jsou dva druhy kompresorů, rotační a pístový, ten rotační používá pouze olej s chladivem, do pístového se leje další olej...

v autě je Denso 7sbu16c, nevíte někdo, jaký je to druh? nějak se mi to nedaří najít...

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Dallen » 25.7.2014, pát 13:06

Ja si myslim, ze v autech jsou vsechny rotacni

Jinak ve Fiatu jsou slusni kokoti, jestli ti rekli, ze musi hybat s motorem, aby vytahli kladku tak jim hned jednu dej, at chytnou rozum ;)

Jistě, na golu tam neni misto a klic tam nedas, ale kdyz se zapoji mozek tak to jde

Obrázek
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Petr147 » 25.7.2014, pát 13:17

Tomu pravému napinaku zavazi silentblok od motoru a nejde vytáhnou šroub... I jinde pouštěli dolů motor....

A to je přesně ono, když jsem dělal ten kompresor, tak tvrdili, že je tam jenom olej s chladivem a těch 250ml PAGu je tam jenom pro rozehnani oleje po soustavě při novém kompresoru a ze stejně půjde ven při odsátí a teď ten člověk, co dělá jenom klimatizace, že je tam ještě jeden olej, žlutý a toho tam musí být přesné množství a dává se tam tím napoustecim šroubem... Jdu najít ještě jiný servis na klimatizace, co mi poví...

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Dallen » 25.7.2014, pát 13:38

No tak by to mělo být. V kompresoru je olej, ale současně je i olej v soustavě kterého se tam dává ale naprosté minimum (cca 7ml pokud se nepletu) a dávkuje si to sama plnička.

Obrázek
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Petr147 » 25.7.2014, pát 14:27

Taková zajímavost, poslední záznam ze servisu byl v Itálii na dva roky starém autě a mělo 137tis km :) Teď má 9 a 167tis :)

Jsem zvědavý, jestli se jim podaří zjistit reálné km


Klima se bude řešit příští týden s mechanikem na klimatizace ve Fiatu...

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Dallen » 25.7.2014, pát 14:32

Pak došli talianum eura a dostali jen 50E na měsíc na naftu :-D
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Petr147 » 25.7.2014, pát 14:44

Ale zas po dovozu z Itálie tam byl origo podvozek a na SK jezdil ještě rok, takže docela slušná výdrž, to samé turbo... :)

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1557
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od bobas » 25.7.2014, pát 15:18

Takovou mame taky doma , tacho 148tkm,real tak 350+ :-D ale jezdi a vypada k svetu,tak co uz:-D
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Jakub_mt » 26.7.2014, sob 21:20

146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Petr147 » 30.7.2014, stř 07:21

Kontaktoval jsem nakonec jednoho člověka, co na něj bylo hodně dobrych referencí ohledně servisu klimatizace:

Dobrý den,

předem chci říci, že z časových důvodů již opravy nedělám. Nyní k vašim dotazům:

v podstatě byl servis udělán v pořádku, to že je olej v kompresoru je opravdu jen pro to aby se neroztočil nasucho a u nového okruhu je naplněn předepsaným množstvím pro celý okruh. Olej se váže na chladivo a běhá v celém okruhu. Nejen, že má samozřejmě mazací funkci jak v kompresoru tak například ve ventilu, tak i plní těsnící funkci u gumových částí okruhu. Proto se stává, že když se auto, respektive klimatizace dlouho nepoužívá (zimní období a nebo například to stojí dlouho v bazaru) tak chladivo uteče. Olej steče a otevřou se mikropory a tím chladivo, které je 4x řidší než vzduch unikne. Pokud tedy vyteklo nepatrné množství nic zásadního se neděje a olej byl doplněn při plnění okruhu společně s odsátým olejem. Proplachování okruhu se dělá několika metodami, ale upřímě nejsou účinné a jsou finančně nákladné. Výměnu filtr/dehydrátoru bych doporučil, nejen že by se měl cca po 3 letech měnit (v česku se to prakticky nedělá), ale pokud byl okruh opravou kompresoru otevřen delší dobu, bude dehydratační činnost filtru již nefunkční. Klimatizační olej je velice hydroskopický, váže na sebe vzdušnou vlhkost.

Já osobně při opravách tohoto tipu jsem vždy olej z kompresoru vylil (tedy to co šlo bez rozebírání), vždy po rozpojení okruhu jsem okruh utěsnil například hadrem a nebo igelitovým sáčkem a zagumičkoval. Při zpětné montáži jsem do kompresoru nalil stejné množství oleje nového, které jsem z něj předtím vylil, rukou jsem jej protočil pomalu, aby se olej dostal na pístovou část, odtěsnil jsem okruh a napojil vše zpět. Samozřejmostí je výměna těsnění na připojení kompresoru. Tímto postupem jsem si zajistil, že se do okruhu nedostala vzdušná vlhkost.

Olejová náplň u nového okruhu je cca 250ml a jak jsem psal olej se v jednotlivých částech usazuje a to přibližně takto: 15% kompresor, 10% výparník (chladič v palubce), 25% kondenzátor (chladič v motoru) a 20% filtr. Ostatní olej stále koluje v okruhu. Pokud se některý z těchto dílů mění je potřeba s tím počítat při zpětném plnění a dát tam o tato procenta více oleje....

S pozdravem
Michal Pospíšil

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Petr147 » 3.8.2014, ned 19:58

Obrázek
Obrázek

trošku jsem si s ní byl vyvětrat hlavu... ale ten posed... 147 s Ti sedačkama je něco jako Lotus Elise... :)


Ale ten pocit, když na D1 předjedete BMW s italskou SPZ a oni zpomalí na 90... to je k nezaplacení... :D

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7269
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od speedy » 3.8.2014, ned 20:01

no jestli si tomu BMW rozsvítil ještě stroboskopy za sklem tak se nedivím :-D
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Petr147 » 3.8.2014, ned 20:05

už bylo docela šero a on to byl "CENSORED", si tak zpomalím až na 7O, že si na něj počkám a on drže rozestup pár set metrů a pak zmizel na benzínku :D

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Petr147 » 8.8.2014, pát 07:44

příští rok je na řadě podvozek, tak koukám, že se dělají Eibachy pro Nivomaty... :)

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1356.html

takže do předu - 30mm Eibach + Sachsy nebo Bilsteiny...

současný stav pružin je asi takový, že ty přední jsou dost vymačkané a mají tak -50mm + :D a nechceme přijít o výhodu nivomatů, jen by to se serii na předku vypadalo docela nakople... uvidí se podle testu tlumičů, jak jsou na tom ty Nivomaty... :)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7269
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od speedy » 8.8.2014, pát 08:03

těch Nivomatů by bylo škoda no, mě prostě jeden vytekl, takže šly do věčných lovišť
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)

Příspěvek od Ladis » 8.8.2014, pát 13:23

Petr147 píše:příští rok je na řadě podvozek, tak koukám, že se dělají pro Nivomaty... :)

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1356.html

takže do předu - 30mm Eibach + Sachsy nebo Bilsteiny...

současný stav pružin je asi takový, že ty přední jsou dost vymačkané a mají tak -50mm + :D a nechceme přijít o výhodu nivomatů, jen by to se serii na předku vypadalo docela nakople... uvidí se podle testu tlumičů, jak jsou na tom ty Nivomaty... :)
Příští rok mě to taky čeká, když bych nešel do Ápéček ( mám strach aby to nebylo tvrdé jako prase, ale zase ta cena....), tak bych se s Tebou svezl a vzal ty Eibachy. :-k
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 4 hosti