Baterie a problémy s ní spojené
Re: Baterie a problémy s ní spojené
no ja to stou udrzbou akumulatoru mam horsi(tahat baterku do 5.patra od auta se moc casto neda) a opravdu se priznam ze sem ji od namontovani nedobijel(tj.cca 2 roky), ze bych toho hodne najezdil se taky rict neda, pres tyden auto vecinou stoji(venku,pred domem) a jezdi o vikendech,ale se starty problem neni a zatim jeste nebyl. Baterie je Varta Silver dynamic 12V 74Ah 750A na motorizaci 1,9 jtdm.Nezda se mi ze by auto po 3tydnech nemelo nastartovat,to je hloupost a bude tam nejaky problem(jak uz pisi vyse,spatne dobijeni, ci alarm,nebo nejaky staly odber),ale osobne me se nestalo ze by auto po 3tydnech nenastarovalo.Samozrejme je po delsi odstavce vozu potom nutno jet delsi trat aby mel akumulator moznost se dobyt a ne jen na nakup a zpatky,ale to snad kazdy vi...
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V 100KW r.v. 08
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Tak jsem včera objednal Exide ea770, dnes dorazí. Předpokládám, že po výměně baterie bude mít auto alespoň o 50 koní víc
No, alespoň při startování.

Alfa Romeo 159 2.4 ti
Hyundai SantaFe 2.2 CRDI 4x4
Moto Guzzi V11
Simson S51 enduro
Alfa Romeo 156 1.8TS ex
Hyundai SantaFe 2.2 CRDI 4x4
Moto Guzzi V11
Simson S51 enduro
Alfa Romeo 156 1.8TS ex
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Si piš, motor zdrhne ven jak se lekne až s ním startér zavrtí 

Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
- glassonion
- Pozorovatel
- Příspěvky: 338
- Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
- Bydliště: sokolovsko
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Jen aby nevylítl jako první startér, až dostane tu šlehu od nový baterky 

AR 145 1.4TS Juniorka
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Baterka nainstalovana a vyzkousena. Motor i starter vydrzel na svem miste. Alfa zase startuje jako za mlada.
Alfa Romeo 159 2.4 ti
Hyundai SantaFe 2.2 CRDI 4x4
Moto Guzzi V11
Simson S51 enduro
Alfa Romeo 156 1.8TS ex
Hyundai SantaFe 2.2 CRDI 4x4
Moto Guzzi V11
Simson S51 enduro
Alfa Romeo 156 1.8TS ex
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Dneska jsem koupil novou baterii BOSCH S5 - 77 Ah. Vyzvedl jsem jí dopoledne rovnou v Letňanech a pán byl tak hodný, že mi jí rovnou i vyměnil
. A za super cenu http://www.cekl-eshop.cz/bosch/autobate ... 2-s50-080- Najednou se mi sklidnilo i kopnutí při startu a motor naskočí tak za necelou vteřinu. Při staré baterce 2-3 vteřiny a to jsem u toho brečel 


Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
no, já buďto altík a nebo je v tahu baterka. Tu mám ale 2 roky, v říjnu mi, jak na sviňu padla záruka. Zítra jedu do Lídlu pro nabiječku a do ovy otestovat baterii. U hlavního nádraží, je prodejna Varty, byli tam docela ochotní a ledaco vysvětlili. Byl jsem tam se služebním autem tak zkusím ještě i moji Alfici.
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Tak moje poznatky. Baterka je v poho. Čili alternátor v knedli. Dobijí pouze 13,2 V. Když se pozapinaly nějake spotřebiče tak spadlo napětí až pod 12,9 V. Minimalní hodnota, doporučená vyrobcema baterek je 13,8 V
Tanguero, co jsi myslel s tím že počkat raději než umře? To myslím že nebude nejšťastnější řešení. Co když umře někde mimo ČR.
Máte někdo zkušenosti s výndaním alternátoru na AR 159 a nebo případnou repasi? Co všechno na něm jde vyměnit???
Tanguero, co jsi myslel s tím že počkat raději než umře? To myslím že nebude nejšťastnější řešení. Co když umře někde mimo ČR.
Máte někdo zkušenosti s výndaním alternátoru na AR 159 a nebo případnou repasi? Co všechno na něm jde vyměnit???
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
No tak to si napřed najdi odborníka na repasi altíku, ať přesně ví, co bude potřeba vyměnit.
A pak někoho, kdo ti ho dokáže dát ven a HLAVNĚ vrátit zpět. Že budeš potřebovat nový mikrořemen, snad nemusím dodávat. Jedním z těch co ví a umí je Pedro, tak mu pošli SZ.
A pak někoho, kdo ti ho dokáže dát ven a HLAVNĚ vrátit zpět. Že budeš potřebovat nový mikrořemen, snad nemusím dodávat. Jedním z těch co ví a umí je Pedro, tak mu pošli SZ.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Baterie a problémy s ní spojené
má někdo nějakou radu co se týče, kde repasovat alternátor, jak ho nejlíp vyndat a třeba co se mohlo pokazit? já mám pocit, protože umiral asi pomalu a ještě neumřel úplně že se zbrousily uhlíky. Je to možné? A popřípadě, pokud by stačilo jen vyměnit uhlíky, udělat ještě třeba něco navíc když bude venku? Jako výměna ložisek nebo ještě něčeho?
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie a problémy s ní spojené
na rotoru alternatoru jsou dva medene krouzky vedle sebe.Na ne dolehaji dva uhliky s regulatoru ktery zmenou budiciho proudu v rotoru reguluje napeti.Vetsinou se stava ze se v tech krouzcich vyjedou od tech uhliku drazky a pak uhlik nekdy blbe dosedne(prave pres tu hranu drazky) a blbne.Pokud tam nejsou moc velke drazky da se to na soustruhu zarovnat krasne a vylestit.Uhliky se na regulator blbe schanej spis cely regulator.Ale vetsinou odchazi diody(staci jedna) na usmernovacim mustku...spis bych to videl tam pokud malo dobiji...
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: Baterie a problémy s ní spojené
jj to jsem se taky tak nějak dočetl, domnívám se tedy že zgeneralkovat altík v domácím podmínkach nebude až tak složite. Kromě toho jak tady čtu problémy s řemenem, jeho nasazením a pak i popřípadě se šrouby na altíku. Že byly špatně dany a přes přírubu turba nešly vyndat. Máte někdo pro mě radu jak ho vytáhnout? Jak složité je rozebrat chladičovou stěnu? a když ji rozeberu, vytáhnu pak lehce alternátor, jaký je k němu přístup?? nedělal už to někdo a nemá případně nějaké fotky? Koukal jsem na kartu od pedra m. a problémy s altíkem. Vidím to docela bledě.
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Zdravím pánové, na mojí alfičce umřel alternátor, dala jsem ho zrepasovat a teď mně zlobí kontrolka.
Když nastartuju tak se mi zobrazí symbol baterie, zhasnu motor a znovu nastartuju a symbol se už nerozsvítí. Napětí na baterii se po startu zvýší cca o 1V i když svítí symbol, takže dobíjet by to mělo.
Alternátor jsme vyndavali doma, nemusí se chyba smáznout přes diagnostiku? Poraďte prosím.
Když nastartuju tak se mi zobrazí symbol baterie, zhasnu motor a znovu nastartuju a symbol se už nerozsvítí. Napětí na baterii se po startu zvýší cca o 1V i když svítí symbol, takže dobíjet by to mělo.
Alternátor jsme vyndavali doma, nemusí se chyba smáznout přes diagnostiku? Poraďte prosím.
AR 159 1,9 8v 85kw
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie a problémy s ní spojené
bych to videl na spatny repas...asi.. napeti na volnobeh se zapnutymi spotrebici to je svetla apod.by melo byt od 13.5V do 14,2V bezne je tak 13,8V vse co je pod a nad je pravdepodobne vadny regulatorradka píše:Zdravím pánové, na mojí alfičce umřel alternátor, dala jsem ho zrepasovat a teď mně zlobí kontrolka.
Když nastartuju tak se mi zobrazí symbol baterie, zhasnu motor a znovu nastartuju a symbol se už nerozsvítí. Napětí na baterii se po startu zvýší cca o 1V i když svítí symbol, takže dobíjet by to mělo.
Alternátor jsme vyndavali doma, nemusí se chyba smáznout přes diagnostiku? Poraďte prosím.

Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Všechno je zkontrolované, napětí je 13,9V a když nastartuju rožne se kontrolka, vypnu motor a hned nastartuju a kontrolka se už nerožne. Když vypnu motor 10 minut počkám a nastartuju tak se rožne.
Tak nevím, zkoušeli jsme to připojit na diagnostiku a žádnou chybu to nehlásilo.
Tak nevím, zkoušeli jsme to připojit na diagnostiku a žádnou chybu to nehlásilo.
AR 159 1,9 8v 85kw
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Ahoj, zkusím poradit. Jen mi chybí jedna informace, po té opravě, zkušela jsi to auto projet? To je hodně důležité.radka píše:Všechno je zkontrolované, napětí je 13,9V a když nastartuju rožne se kontrolka, vypnu motor a hned nastartuju a kontrolka se už nerožne. Když vypnu motor 10 minut počkám a nastartuju tak se rožne.
Tak nevím, zkoušeli jsme to připojit na diagnostiku a žádnou chybu to nehlásilo.
Jde totiž o to, že alternátor je samobudící, ale aby se vybudil, potřebuje vyšší otáčky. Řídící jednotka s tím počítá, takže pokud nastartuješ a alternátor při poslední jízdě fungoval normálně, jednotka čeká a baterka se nerozsvítí hned. Jakmile se rozjedeš a přidáš plyn, alternátor musí začít dodávat proud, jinak zareaguje jednotka rozsvícením baterky. Naopak pokud při poslední jízdě altík nepracoval správně, rozsvítí se chyba hned, ale jakmile se rozjedeš a altík začne pracovat, tak baterka zhasne. Tak se to chovalo v mojí alfě.
Pokud jen nastartuješ a zase vypneš a zase nastartuješ, můžeš jednotku zmást.
Jinak, pokud máš na svorkách napětí 13,9 i při rozsvícených světlech , puštěném rádiu, klimatizaci atd.., tak altík funguje správně.
Chyba se v diagnostice mazat nemusí.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Tak jsem po brutální chřipce konečně vyzkoušela alfinu. Když nastartuju tak se hned rozsvítí baterka a svítí pořád i při jízdě. Udělala jsem několik zkušebních koleček a baterka svítí pořád. Jinak na volnoběhTanguero píše:Ahoj, zkusím poradit. Jen mi chybí jedna informace, po té opravě, zkušela jsi to auto projet? To je hodně důležité.radka píše:Všechno je zkontrolované, napětí je 13,9V a když nastartuju rožne se kontrolka, vypnu motor a hned nastartuju a kontrolka se už nerožne. Když vypnu motor 10 minut počkám a nastartuju tak se rožne.
Tak nevím, zkoušeli jsme to připojit na diagnostiku a žádnou chybu to nehlásilo.
Jde totiž o to, že alternátor je samobudící, ale aby se vybudil, potřebuje vyšší otáčky. Řídící jednotka s tím počítá, takže pokud nastartuješ a alternátor při poslední jízdě fungoval normálně, jednotka čeká a baterka se nerozsvítí hned. Jakmile se rozjedeš a přidáš plyn, alternátor musí začít dodávat proud, jinak zareaguje jednotka rozsvícením baterky. Naopak pokud při poslední jízdě altík nepracoval správně, rozsvítí se chyba hned, ale jakmile se rozjedeš a altík začne pracovat, tak baterka zhasne. Tak se to chovalo v mojí alfě.
Pokud jen nastartuješ a zase vypneš a zase nastartuješ, můžeš jednotku zmást.
Jinak, pokud máš na svorkách napětí 13,9 i při rozsvícených světlech , puštěném rádiu, klimatizaci atd.., tak altík funguje správně.
Chyba se v diagnostice mazat nemusí.
dává 13,9 V při rozsvícených světlech, rádiu atd.
AR 159 1,9 8v 85kw
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Odkud jsi?Zmeril bych ti to dobijeni.Nevim kde jsi presne to napeti merila,ale pokud dava 13,9 nemuze svitit....
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Jsem od Mikulova ale žiju v Rakousku. Napětí bylo měřeno na kontaktech baterie.Kocour666 píše:Odkud jsi?Zmeril bych ti to dobijeni.Nevim kde jsi presne to napeti merila,ale pokud dava 13,9 nemuze svitit....
AR 159 1,9 8v 85kw
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Radko, tvůj altík určitě dodává proud, jinak by na baterce bylo napětí kolem 12V.radka píše:Jsem od Mikulova ale žiju v Rakousku. Napětí bylo měřeno na kontaktech baterie.Kocour666 píše:Odkud jsi?Zmeril bych ti to dobijeni.Nevim kde jsi presne to napeti merila,ale pokud dava 13,9 nemuze svitit....
Proč svítí kontrolka se dá zjistit měřením napětí na tom slabším drátu, co je na altíku. To je kontakt, který má dvě funkce, při startu by na něm mělo být přivedeno 12V z akumulátoru, aby se altík vybudil a začal hned dávat proud. Pokud tam toto napětí není, musí se altík samovybudit, což on umí, jen musíš přidat plyn, anebo zůstane v kotvě zbytkové magnetické pole, pokud motor zhasneš a hned nastartuješ.
No a pokud altík funguje (dává těch 13,9), tak by toto napětí mělo být i na této svorce. A toto napětí by měla vyhodnotit ovládací elektronika a zhasnout baterku.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Tak problém už je odstraněn. Nakonec mi pomohl Enšpa (ještě že naše firmy spolupracují), bylo to v tom tenkým drátu od buzení. Díky vám všem za rady, jste fajn kluci. 

AR 159 1,9 8v 85kw
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Ahoj vsem,chtel jsem se vas zeptat,to opravdu mate ve 159ce 2,4 baterii nejakych 74 Ah? Ja tam mam origo z italie a ma 100Ah a startovaci proud 950A.diky za odpoved
Re: Baterie a problémy s ní spojené
zdar hosi, meril jste nekdo odebirany proud z aku? Ja nameril odber pri zamcenych dverich 0,022 - 0,027 amperu. Ten rozptyl dela ledka. Ale stejne se mi ten odber zda docela velikej...kolik mate vy? Dik.m
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 5 hostů