Baterie a problémy s ní spojené

Odpovědět
gallibob
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 24.3.2012, sob 08:41

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od gallibob » 18.12.2014, čtv 08:04

no ja to stou udrzbou akumulatoru mam horsi(tahat baterku do 5.patra od auta se moc casto neda) a opravdu se priznam ze sem ji od namontovani nedobijel(tj.cca 2 roky), ze bych toho hodne najezdil se taky rict neda, pres tyden auto vecinou stoji(venku,pred domem) a jezdi o vikendech,ale se starty problem neni a zatim jeste nebyl. Baterie je Varta Silver dynamic 12V 74Ah 750A na motorizaci 1,9 jtdm.Nezda se mi ze by auto po 3tydnech nemelo nastartovat,to je hloupost a bude tam nejaky problem(jak uz pisi vyse,spatne dobijeni, ci alarm,nebo nejaky staly odber),ale osobne me se nestalo ze by auto po 3tydnech nenastarovalo.Samozrejme je po delsi odstavce vozu potom nutno jet delsi trat aby mel akumulator moznost se dobyt a ne jen na nakup a zpatky,ale to snad kazdy vi...
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V 100KW r.v. 08
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88

Matees
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 15.8.2014, pát 06:40

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Matees » 19.12.2014, pát 12:48

Tak jsem včera objednal Exide ea770, dnes dorazí. Předpokládám, že po výměně baterie bude mít auto alespoň o 50 koní víc :D No, alespoň při startování.
Alfa Romeo 159 2.4 ti
Hyundai SantaFe 2.2 CRDI 4x4
Moto Guzzi V11
Simson S51 enduro

Alfa Romeo 156 1.8TS ex

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1622
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od sunic » 19.12.2014, pát 16:38

Si piš, motor zdrhne ven jak se lekne až s ním startér zavrtí :-D
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od glassonion » 20.12.2014, sob 12:17

Jen aby nevylítl jako první startér, až dostane tu šlehu od nový baterky :-D
AR 145 1.4TS Juniorka

Matees
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 15.8.2014, pát 06:40

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Matees » 20.12.2014, sob 22:26

Baterka nainstalovana a vyzkousena. Motor i starter vydrzel na svem miste. Alfa zase startuje jako za mlada.
Alfa Romeo 159 2.4 ti
Hyundai SantaFe 2.2 CRDI 4x4
Moto Guzzi V11
Simson S51 enduro

Alfa Romeo 156 1.8TS ex

Kysi
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 26.2.2014, stř 21:30
Bydliště: Praha

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Kysi » 10.1.2015, sob 13:50

Dneska jsem koupil novou baterii BOSCH S5 - 77 Ah. Vyzvedl jsem jí dopoledne rovnou v Letňanech a pán byl tak hodný, že mi jí rovnou i vyměnil :smt023 . A za super cenu http://www.cekl-eshop.cz/bosch/autobate ... 2-s50-080- Najednou se mi sklidnilo i kopnutí při startu a motor naskočí tak za necelou vteřinu. Při staré baterce 2-3 vteřiny a to jsem u toho brečel :roll:
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 362
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Skippy » 14.1.2015, stř 10:50

no, já buďto altík a nebo je v tahu baterka. Tu mám ale 2 roky, v říjnu mi, jak na sviňu padla záruka. Zítra jedu do Lídlu pro nabiječku a do ovy otestovat baterii. U hlavního nádraží, je prodejna Varty, byli tam docela ochotní a ledaco vysvětlili. Byl jsem tam se služebním autem tak zkusím ještě i moji Alfici.
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 362
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Skippy » 16.1.2015, pát 13:42

Tak moje poznatky. Baterka je v poho. Čili alternátor v knedli. Dobijí pouze 13,2 V. Když se pozapinaly nějake spotřebiče tak spadlo napětí až pod 12,9 V. Minimalní hodnota, doporučená vyrobcema baterek je 13,8 V
Tanguero, co jsi myslel s tím že počkat raději než umře? To myslím že nebude nejšťastnější řešení. Co když umře někde mimo ČR.
Máte někdo zkušenosti s výndaním alternátoru na AR 159 a nebo případnou repasi? Co všechno na něm jde vyměnit???
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1052
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Tanguero » 16.1.2015, pát 14:23

No tak to si napřed najdi odborníka na repasi altíku, ať přesně ví, co bude potřeba vyměnit.
A pak někoho, kdo ti ho dokáže dát ven a HLAVNĚ vrátit zpět. Že budeš potřebovat nový mikrořemen, snad nemusím dodávat. Jedním z těch co ví a umí je Pedro, tak mu pošli SZ.

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 362
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Skippy » 23.1.2015, pát 15:35

má někdo nějakou radu co se týče, kde repasovat alternátor, jak ho nejlíp vyndat a třeba co se mohlo pokazit? já mám pocit, protože umiral asi pomalu a ještě neumřel úplně že se zbrousily uhlíky. Je to možné? A popřípadě, pokud by stačilo jen vyměnit uhlíky, udělat ještě třeba něco navíc když bude venku? Jako výměna ložisek nebo ještě něčeho?
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

Kocour666
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 581
Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
Bydliště: Ostrava-Svinov
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Kocour666 » 24.1.2015, sob 11:27

na rotoru alternatoru jsou dva medene krouzky vedle sebe.Na ne dolehaji dva uhliky s regulatoru ktery zmenou budiciho proudu v rotoru reguluje napeti.Vetsinou se stava ze se v tech krouzcich vyjedou od tech uhliku drazky a pak uhlik nekdy blbe dosedne(prave pres tu hranu drazky) a blbne.Pokud tam nejsou moc velke drazky da se to na soustruhu zarovnat krasne a vylestit.Uhliky se na regulator blbe schanej spis cely regulator.Ale vetsinou odchazi diody(staci jedna) na usmernovacim mustku...spis bych to videl tam pokud malo dobiji...
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 362
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Skippy » 31.1.2015, sob 17:43

jj to jsem se taky tak nějak dočetl, domnívám se tedy že zgeneralkovat altík v domácím podmínkach nebude až tak složite. Kromě toho jak tady čtu problémy s řemenem, jeho nasazením a pak i popřípadě se šrouby na altíku. Že byly špatně dany a přes přírubu turba nešly vyndat. Máte někdo pro mě radu jak ho vytáhnout? Jak složité je rozebrat chladičovou stěnu? a když ji rozeberu, vytáhnu pak lehce alternátor, jaký je k němu přístup?? nedělal už to někdo a nemá případně nějaké fotky? Koukal jsem na kartu od pedra m. a problémy s altíkem. Vidím to docela bledě.
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

radka

Příspěvky: 30
Registrován: 26.6.2013, stř 21:02

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od radka » 2.11.2015, pon 15:57

Zdravím pánové, na mojí alfičce umřel alternátor, dala jsem ho zrepasovat a teď mně zlobí kontrolka.
Když nastartuju tak se mi zobrazí symbol baterie, zhasnu motor a znovu nastartuju a symbol se už nerozsvítí. Napětí na baterii se po startu zvýší cca o 1V i když svítí symbol, takže dobíjet by to mělo.
Alternátor jsme vyndavali doma, nemusí se chyba smáznout přes diagnostiku? Poraďte prosím.
AR 159 1,9 8v 85kw

Kocour666
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 581
Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
Bydliště: Ostrava-Svinov
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Kocour666 » 2.11.2015, pon 17:27

radka píše:Zdravím pánové, na mojí alfičce umřel alternátor, dala jsem ho zrepasovat a teď mně zlobí kontrolka.
Když nastartuju tak se mi zobrazí symbol baterie, zhasnu motor a znovu nastartuju a symbol se už nerozsvítí. Napětí na baterii se po startu zvýší cca o 1V i když svítí symbol, takže dobíjet by to mělo.
Alternátor jsme vyndavali doma, nemusí se chyba smáznout přes diagnostiku? Poraďte prosím.
bych to videl na spatny repas...asi.. napeti na volnobeh se zapnutymi spotrebici to je svetla apod.by melo byt od 13.5V do 14,2V bezne je tak 13,8V vse co je pod a nad je pravdepodobne vadny regulator :???:Kontrolka se mazat nemusi nevim jestli si 159 vubec uklada tuto chybu do pameti... jinak jeste zkontrolovat vyvody altiku jestli je dobre pritahla matka na vyvodu z Altiku a dobre zastrceny konektor buzeni(ten malej dratek tenky:-)
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90

radka

Příspěvky: 30
Registrován: 26.6.2013, stř 21:02

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od radka » 2.11.2015, pon 21:02

Díky za radu.
AR 159 1,9 8v 85kw

radka

Příspěvky: 30
Registrován: 26.6.2013, stř 21:02

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od radka » 5.11.2015, čtv 14:06

Všechno je zkontrolované, napětí je 13,9V a když nastartuju rožne se kontrolka, vypnu motor a hned nastartuju a kontrolka se už nerožne. Když vypnu motor 10 minut počkám a nastartuju tak se rožne.
Tak nevím, zkoušeli jsme to připojit na diagnostiku a žádnou chybu to nehlásilo.
AR 159 1,9 8v 85kw

radka

Příspěvky: 30
Registrován: 26.6.2013, stř 21:02

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od radka » 6.11.2015, pát 06:15

Nikdo žádný nápad? :(
AR 159 1,9 8v 85kw

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1052
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Tanguero » 6.11.2015, pát 09:28

radka píše:Všechno je zkontrolované, napětí je 13,9V a když nastartuju rožne se kontrolka, vypnu motor a hned nastartuju a kontrolka se už nerožne. Když vypnu motor 10 minut počkám a nastartuju tak se rožne.
Tak nevím, zkoušeli jsme to připojit na diagnostiku a žádnou chybu to nehlásilo.
Ahoj, zkusím poradit. Jen mi chybí jedna informace, po té opravě, zkušela jsi to auto projet? To je hodně důležité.
Jde totiž o to, že alternátor je samobudící, ale aby se vybudil, potřebuje vyšší otáčky. Řídící jednotka s tím počítá, takže pokud nastartuješ a alternátor při poslední jízdě fungoval normálně, jednotka čeká a baterka se nerozsvítí hned. Jakmile se rozjedeš a přidáš plyn, alternátor musí začít dodávat proud, jinak zareaguje jednotka rozsvícením baterky. Naopak pokud při poslední jízdě altík nepracoval správně, rozsvítí se chyba hned, ale jakmile se rozjedeš a altík začne pracovat, tak baterka zhasne. Tak se to chovalo v mojí alfě.
Pokud jen nastartuješ a zase vypneš a zase nastartuješ, můžeš jednotku zmást.
Jinak, pokud máš na svorkách napětí 13,9 i při rozsvícených světlech , puštěném rádiu, klimatizaci atd.., tak altík funguje správně.
Chyba se v diagnostice mazat nemusí.

radka

Příspěvky: 30
Registrován: 26.6.2013, stř 21:02

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od radka » 23.11.2015, pon 18:50

Tanguero píše:
radka píše:Všechno je zkontrolované, napětí je 13,9V a když nastartuju rožne se kontrolka, vypnu motor a hned nastartuju a kontrolka se už nerožne. Když vypnu motor 10 minut počkám a nastartuju tak se rožne.
Tak nevím, zkoušeli jsme to připojit na diagnostiku a žádnou chybu to nehlásilo.
Ahoj, zkusím poradit. Jen mi chybí jedna informace, po té opravě, zkušela jsi to auto projet? To je hodně důležité.
Jde totiž o to, že alternátor je samobudící, ale aby se vybudil, potřebuje vyšší otáčky. Řídící jednotka s tím počítá, takže pokud nastartuješ a alternátor při poslední jízdě fungoval normálně, jednotka čeká a baterka se nerozsvítí hned. Jakmile se rozjedeš a přidáš plyn, alternátor musí začít dodávat proud, jinak zareaguje jednotka rozsvícením baterky. Naopak pokud při poslední jízdě altík nepracoval správně, rozsvítí se chyba hned, ale jakmile se rozjedeš a altík začne pracovat, tak baterka zhasne. Tak se to chovalo v mojí alfě.
Pokud jen nastartuješ a zase vypneš a zase nastartuješ, můžeš jednotku zmást.
Jinak, pokud máš na svorkách napětí 13,9 i při rozsvícených světlech , puštěném rádiu, klimatizaci atd.., tak altík funguje správně.
Chyba se v diagnostice mazat nemusí.
Tak jsem po brutální chřipce konečně vyzkoušela alfinu. Když nastartuju tak se hned rozsvítí baterka a svítí pořád i při jízdě. Udělala jsem několik zkušebních koleček a baterka svítí pořád. Jinak na volnoběh
dává 13,9 V při rozsvícených světlech, rádiu atd.
AR 159 1,9 8v 85kw

Kocour666
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 581
Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
Bydliště: Ostrava-Svinov
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Kocour666 » 24.11.2015, úte 16:29

Odkud jsi?Zmeril bych ti to dobijeni.Nevim kde jsi presne to napeti merila,ale pokud dava 13,9 nemuze svitit....
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90

radka

Příspěvky: 30
Registrován: 26.6.2013, stř 21:02

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od radka » 24.11.2015, úte 20:18

Kocour666 píše:Odkud jsi?Zmeril bych ti to dobijeni.Nevim kde jsi presne to napeti merila,ale pokud dava 13,9 nemuze svitit....
Jsem od Mikulova ale žiju v Rakousku. Napětí bylo měřeno na kontaktech baterie.
AR 159 1,9 8v 85kw

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1052
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Tanguero » 25.11.2015, stř 07:31

radka píše:
Kocour666 píše:Odkud jsi?Zmeril bych ti to dobijeni.Nevim kde jsi presne to napeti merila,ale pokud dava 13,9 nemuze svitit....
Jsem od Mikulova ale žiju v Rakousku. Napětí bylo měřeno na kontaktech baterie.
Radko, tvůj altík určitě dodává proud, jinak by na baterce bylo napětí kolem 12V.
Proč svítí kontrolka se dá zjistit měřením napětí na tom slabším drátu, co je na altíku. To je kontakt, který má dvě funkce, při startu by na něm mělo být přivedeno 12V z akumulátoru, aby se altík vybudil a začal hned dávat proud. Pokud tam toto napětí není, musí se altík samovybudit, což on umí, jen musíš přidat plyn, anebo zůstane v kotvě zbytkové magnetické pole, pokud motor zhasneš a hned nastartuješ.
No a pokud altík funguje (dává těch 13,9), tak by toto napětí mělo být i na této svorce. A toto napětí by měla vyhodnotit ovládací elektronika a zhasnout baterku.

radka

Příspěvky: 30
Registrován: 26.6.2013, stř 21:02

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od radka » 29.11.2015, ned 20:32

Tak problém už je odstraněn. Nakonec mi pomohl Enšpa (ještě že naše firmy spolupracují), bylo to v tom tenkým drátu od buzení. Díky vám všem za rady, jste fajn kluci. :smt023
AR 159 1,9 8v 85kw

Filip B52

Příspěvky: 7
Registrován: 2.2.2015, pon 05:34

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Filip B52 » 7.12.2015, pon 02:52

Ahoj vsem,chtel jsem se vas zeptat,to opravdu mate ve 159ce 2,4 baterii nejakych 74 Ah? Ja tam mam origo z italie a ma 100Ah a startovaci proud 950A.diky za odpoved

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1086
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od michal96 » 13.12.2015, ned 09:59

zdar hosi, meril jste nekdo odebirany proud z aku? Ja nameril odber pri zamcenych dverich 0,022 - 0,027 amperu. Ten rozptyl dela ledka. Ale stejne se mi ten odber zda docela velikej...kolik mate vy? Dik.m
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host