Variátor + nastavení rozvodů...
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
ventil jsem kontroloval, i ten bazmek pod tim, bordel tam nebyl a chodi to hladce, nezadrhava se to.
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Jeste se zeptam, ciste teoreticky kdyby byl variator malo dotazeny na vackach moh by se pri sepnuti povolovat/dotahovat a tim delat ten kraval nebo je to blbost?
K tomu oleji, mozna bych sehnal budik, jaky tlak by tam mel byt?
edit: tlak jsem nasel v elearnu, idle 1 - 1,5bar / 4000rpm 3,5-4,5bar
diky.
K tomu oleji, mozna bych sehnal budik, jaky tlak by tam mel byt?
edit: tlak jsem nasel v elearnu, idle 1 - 1,5bar / 4000rpm 3,5-4,5bar
diky.
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Pokud to začalo dělat s novým variátorem a časování je určitě ok, tak podle mě bude špatný variátor (možná nějaká vada z výroby).
To že to dělá jenom někdy (po zahřátí) je protože jednotka ventil nesepne dokud motor není zahřátý.
Tím dotáhnutím to podle mě nebude (to by dělalo bordel i bez sepnutýho variátoru)..
To že to dělá jenom někdy (po zahřátí) je protože jednotka ventil nesepne dokud motor není zahřátý.
Tím dotáhnutím to podle mě nebude (to by dělalo bordel i bez sepnutýho variátoru)..
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
máš dotažený ty 4 šrouby co drží kolo k variátoru?
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Tohle delal i ten stary, prave proto sem koupil novej, jenze ten to dela taky
ve starem jsem menil tesneni+pruzinku a vydrzelo to mesic, pak se to zaclo takhle s*at.
Srouby dotazene budou, v tydnu sem kontroloval casovani a to bylo ok,
kdyby to bylo volne tak by saci vacka asi nesedela
K tomu spinani, to muzu jeste overit, kdyz to je studene jestli to fakt nespina.
Ale pokud to spina az zahrate tak ten limit zahrati to musi mit fakt vysoko, termostat musi na 90C jeste chvili bejt nez to zacne drncet, co mi prijde divne
mozna to z nudy o vikendu rozhodim a zkusim projit jestli tam neni nekde bordel mezi ventilem a variatorem, a overim potreti to casovani + ty srouby, mereni toho oleje teprv resim tak zkusim zatim aspon tohle.
edit: jeste kdyz sem menil tesneni+pruzinku tak sem daval novy rozvody+filtr+olej+bishop 460 <-- nemohlo tohle udelat ten bordel?
jinak to ma nakrouceno 160k
ve starem jsem menil tesneni+pruzinku a vydrzelo to mesic, pak se to zaclo takhle s*at.
Srouby dotazene budou, v tydnu sem kontroloval casovani a to bylo ok,
kdyby to bylo volne tak by saci vacka asi nesedela
K tomu spinani, to muzu jeste overit, kdyz to je studene jestli to fakt nespina.
Ale pokud to spina az zahrate tak ten limit zahrati to musi mit fakt vysoko, termostat musi na 90C jeste chvili bejt nez to zacne drncet, co mi prijde divne
mozna to z nudy o vikendu rozhodim a zkusim projit jestli tam neni nekde bordel mezi ventilem a variatorem, a overim potreti to casovani + ty srouby, mereni toho oleje teprv resim tak zkusim zatim aspon tohle.
edit: jeste kdyz sem menil tesneni+pruzinku tak sem daval novy rozvody+filtr+olej+bishop 460 <-- nemohlo tohle udelat ten bordel?
jinak to ma nakrouceno 160k
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
zkus si k tomu ventilu natáhnout zvlášť kabely od baterky se spínačem a pak to sepnout zastudena. Poznali bysme, jestli na to má vliv teplota oleje.
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
ok, o vikendu vyzkousim.
edit: tlak zmereny: volnobeh 3,9 (coz je oproti manualu o dost vic ), v 4000rpm je to 5,9
edit: tlak zmereny: volnobeh 3,9 (coz je oproti manualu o dost vic ), v 4000rpm je to 5,9
Naposledy upravil(a) Weex dne 12.6.2015, pát 22:18, celkem upraveno 1 x.
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Chlapi,prosim vas mne nejde otvorit ten manual na nastavenie rozvodov resp.otvori mi to stranku ale neni to tam.pomozete mi s tym nejako?dakujem.mam alfu spider 2.0 TS a chcel by som repasnut ten variator + mam pochybnosti o tom ako niekto naposledy zmontoval rozvody.pripravky mam.Dakujem
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Tak zastudena, zvuk to sice zmeni ale zevnitr auta to poznat neni, u motoru je poznat ze to ma jiny zvuk ale nic tak brutalniho jako kdyz se to ohreje.Kůrkyn píše:zkus si k tomu ventilu natáhnout zvlášť kabely od baterky se spínačem a pak to sepnout zastudena. Poznali bysme, jestli na to má vliv teplota oleje.
jinak jeste kdyz necham ventil sepnuty a ohreje se to tak i na volnobeh to drnci, ale s mensi frekvenci, da se rict podle otacek.
Jeste sem si vsimnul ze na napinaku jak je ta packa tak docela lita (tak o 0,5cm), ale i kdyz to nedrnci, nevim jetsli to je normalni ...
zacinam se smirovat s tim ze to pujde do Acek s odpojenym variatorem
sranda, jeste tomu chvili dam
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
A máš správně nastavený napínák řemenu?Weex píše: Jeste sem si vsimnul ze na napinaku jak je ta packa tak docela lita (tak o 0,5cm), ale i kdyz to nedrnci, nevim jetsli to je normalni ...
Ten tlak oleje je OK - měřil si nejspíš za studena a to je olej hustější a je větší tlak oleje...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
napinak je v poriadku ma to tak behat... co tam mas vlastne za olej?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Tady ale nejde o samotnej napínák, ale o řemen - pokud je málo napnutý, tak to může drnčet..
Možná by pomohlo, kdyby si ten zvuk nahrál a dal ho sem...
Možná by pomohlo, kdyby si ten zvuk nahrál a dal ho sem...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Napinak je napnuty tak ze ta "packa" je kousek nad tou drazkou s kolikem.
Olej zrovna studeny nebyl, bylo to merene po jizde do servisu (40min) a stalo to max pul hodky nez sme nasli cidlo
Pokusim se to necim slusnym nahrat ...
Olej v tom je Selenia 20K AR
Olej zrovna studeny nebyl, bylo to merene po jizde do servisu (40min) a stalo to max pul hodky nez sme nasli cidlo
Pokusim se to necim slusnym nahrat ...
Olej v tom je Selenia 20K AR
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
šipka na napínáku musí směřovat proti té malé dírce
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Tak bych rek ze asi tak nejak bude, ale proverim to jeste.
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
tak... ted se posadte, mohl za to napinak, ale ne ze byl malo/hodne napnutej
ale proste to byl smejd (novej mimochodem), dal jsem tam starej a je klid
takze verdikt 4x rozdelane rozvody, 2x variator ... (z toho zbytecne kupovanej novej, no aspon je nahradni, hodit se urcite bude )
ale proste to byl smejd (novej mimochodem), dal jsem tam starej a je klid
takze verdikt 4x rozdelane rozvody, 2x variator ... (z toho zbytecne kupovanej novej, no aspon je nahradni, hodit se urcite bude )
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
co na nom bolo zle ze sposoboval klepot variatora?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
absolutne nechapu, navolno v nem nic nechrasti a vule v nem prakticky zadna neni (oproti staremu), takze fakt nevim o co mu slo
napnuty byl dobre, zkousel jsem ho i povolit/pritahnout a vliv to prakticky nemelo.
jestli se mi ho nepodari reklamovat tak mam tezitko znacky SNR
napnuty byl dobre, zkousel jsem ho i povolit/pritahnout a vliv to prakticky nemelo.
jestli se mi ho nepodari reklamovat tak mam tezitko znacky SNR
- AlfaAlfons
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 24.6.2014, úte 12:11
- Bydliště: Praha
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
weex kolik by si chtěl za ten variátor ?
Alfa Romeo 159 SW - 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2.0 T.S. [114kW][1999]
Alfa Romeo 156 2.0 T.S. [114kW][1999]
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
ten novy je v aute, zustal mi ten stary kerymu nic asi nebude, ale ten hadam nechces
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Zdravim, měnim variator a chtěl bych se zeptat, na jaký moment jej mám dotáhnout ??
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
přiměřeně - cca jako desítku šroub. Závit je svorný, určitě se to nepovolí. Není potřeba to nějak dorvat:)
- TomasAR147
- Příspěvky: 83
- Registrován: 27.10.2010, stř 15:44
- Bydliště: Plzeň
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Ahoj,
tímto se na vás obracím s prosbou a zároveň s problémem.
Vlastním AR GT 2.0 JTS.
Jestliže je motor zahřátý, začne se cca při 2200-3000rpm projevovat jakési klepání (vždy při jízdě, občas i na volnoběh na místě). Z diskusí, které zde jsou odhaduji, že by to mohlo souviset s variátorem. Navíc mi poslední dobou rapidně vzrostla spotřeba oleje (jezdím pouze na Selenii 10W60) a při prudkém zatočení (např. vjezd na kruhový objezd) se rozsvítí - nízký tlak oleje, přestože oleje je tam dost. Jinak při nastartování se mi zda že variátor lehce zarachtá (opravdu jen lehce a ne vždy).
Moje otázky zní:
1. Lze variátor nějakým způsobem odpojit a tím mít 100℅ jistotu, že se skutečně jedná o variátor?
Popřípadě s odpojeným jezdit jen po dobu nezbytně nutnou (tj. do včasné výměny) a to bez dalších následků?
2. Pokud se jedná o špatný variátor, než ho vyměním nezničím něco jiného (např. motor)?
3. Nestačí vyměnit jen čidlo tlaku oleje (třeba, že dává špatný signál) a proto celá závada vznikla?
Všem Alfistům předem moc děkuji za cenné rady
tímto se na vás obracím s prosbou a zároveň s problémem.
Vlastním AR GT 2.0 JTS.
Jestliže je motor zahřátý, začne se cca při 2200-3000rpm projevovat jakési klepání (vždy při jízdě, občas i na volnoběh na místě). Z diskusí, které zde jsou odhaduji, že by to mohlo souviset s variátorem. Navíc mi poslední dobou rapidně vzrostla spotřeba oleje (jezdím pouze na Selenii 10W60) a při prudkém zatočení (např. vjezd na kruhový objezd) se rozsvítí - nízký tlak oleje, přestože oleje je tam dost. Jinak při nastartování se mi zda že variátor lehce zarachtá (opravdu jen lehce a ne vždy).
Moje otázky zní:
1. Lze variátor nějakým způsobem odpojit a tím mít 100℅ jistotu, že se skutečně jedná o variátor?
Popřípadě s odpojeným jezdit jen po dobu nezbytně nutnou (tj. do včasné výměny) a to bez dalších následků?
2. Pokud se jedná o špatný variátor, než ho vyměním nezničím něco jiného (např. motor)?
3. Nestačí vyměnit jen čidlo tlaku oleje (třeba, že dává špatný signál) a proto celá závada vznikla?
Všem Alfistům předem moc děkuji za cenné rady
Alfa Romeo GT 1.9 JTD
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo 147 1.9 JTD
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo 147 1.9 JTD
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
1) na sacím potrubí je solenoid, ke kterýmu vede kabel a ten odpojíš..
jezdit se s tím dá, jen to tolik nepojede v rozmězí 1500-4600
2) s variátorem lze jezdit stále, nic zničit nejde jen to prostě má zvukový efekty..
3) oleje tam je dost? jseš si jistej?
to že se rozvítí nízkej tlak při zatáčení, tak se onažuje sací koš..tj máš tam s bídou tak 2 litry oleje... čidlo tlaku nepomůže a s ničím nesouvisí...
a to rachtání nemusí bejt variátor, ale hydroštely... to už mam ozkoušený že to jsou spíš hydra než avriátor, protže variátor ve svý 1.8mě nemám a zarachtá to stejně jako motor s variátorem.
tudíš problém je v oleji, kterej zdegradoval (jak je starej?)., a stejká z5 do vany,...
jezdit se s tím dá, jen to tolik nepojede v rozmězí 1500-4600
2) s variátorem lze jezdit stále, nic zničit nejde jen to prostě má zvukový efekty..
3) oleje tam je dost? jseš si jistej?
to že se rozvítí nízkej tlak při zatáčení, tak se onažuje sací koš..tj máš tam s bídou tak 2 litry oleje... čidlo tlaku nepomůže a s ničím nesouvisí...
a to rachtání nemusí bejt variátor, ale hydroštely... to už mam ozkoušený že to jsou spíš hydra než avriátor, protže variátor ve svý 1.8mě nemám a zarachtá to stejně jako motor s variátorem.
tudíš problém je v oleji, kterej zdegradoval (jak je starej?)., a stejká z5 do vany,...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- TomasAR147
- Příspěvky: 83
- Registrován: 27.10.2010, stř 15:44
- Bydliště: Plzeň
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Zkusim tedy ten variátor odpojit a uvidim zda to přestane nebo ne.hno3 píše:1) na sacím potrubí je solenoid, ke kterýmu vede kabel a ten odpojíš..
jezdit se s tím dá, jen to tolik nepojede v rozmězí 1500-4600
2) s variátorem lze jezdit stále, nic zničit nejde jen to prostě má zvukový efekty..
3) oleje tam je dost? jseš si jistej?
to že se rozvítí nízkej tlak při zatáčení, tak se onažuje sací koš..tj máš tam s bídou tak 2 litry oleje... čidlo tlaku nepomůže a s ničím nesouvisí...
a to rachtání nemusí bejt variátor, ale hydroštely... to už mam ozkoušený že to jsou spíš hydra než avriátor, protže variátor ve svý 1.8mě nemám a zarachtá to stejně jako motor s variátorem.
tudíš problém je v oleji, kterej zdegradoval (jak je starej?)., a stejká z5 do vany,...
Olej tedy ještě skouknu, ale minulý týden jsem dolil litr a bylo to skoro u maxima. Čím by to mohlo být, že by to tolik žralo olej?
Olej má najeto cca 13tkm a je asi trictvrte roku starý (ale stále ho dolévám)...
Děkuji.
Alfa Romeo GT 1.9 JTD
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo 147 1.9 JTD
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo 147 1.9 JTD
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti