
DPF a vše kolem
Re: DPF a vše kolem
tak první oprava výměnou čidla pomohla na 200km, pak opět oranžová kontrolka.... teď vyměnili lambdu a prej už to bude dobrý....
zatím 70km od opravy a jezdí to....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: DPF a vše kolem
Ahoj Alfisti,
je tu někdo, kdo má 2.0 JTDM s funkčním DPF a byl by ochotný mi nalogovat nějaké údaje přes diagnostiku?
Díky.
je tu někdo, kdo má 2.0 JTDM s funkčním DPF a byl by ochotný mi nalogovat nějaké údaje přes diagnostiku?
Díky.
Re: DPF a vše kolem
Mám, s najetými 212tis. km. co bys potřeboval nalogovat? Mám diag. Multiecuscan.tydytek píše:Ahoj Alfisti,
je tu někdo, kdo má 2.0 JTDM s funkčním DPF a byl by ochotný mi nalogovat nějaké údaje přes diagnostiku?
Díky.

Re: DPF a vše kolem
Super, díky za ochotu.
Zajímaly by mě tyto údaje:
otáčky motoru, požadované a reálné množství vzduchu, požadovaná a aktuální poloha EGR, otevření EGR.
To vše nejlépe na trojku pod plným plynem, třeba do 4 tis. otáček.
Pak bych ještě rád porovnal jaký ti dává hodnoty snímač rozdílového tlaku (differential pressure sensor) na DPF, hodnoty při vypnutým motoru, na volnoběh a třeba na 2000 otáček (na místě).
Zajímaly by mě tyto údaje:
otáčky motoru, požadované a reálné množství vzduchu, požadovaná a aktuální poloha EGR, otevření EGR.
To vše nejlépe na trojku pod plným plynem, třeba do 4 tis. otáček.
Pak bych ještě rád porovnal jaký ti dává hodnoty snímač rozdílového tlaku (differential pressure sensor) na DPF, hodnoty při vypnutým motoru, na volnoběh a třeba na 2000 otáček (na místě).
Re: DPF a vše kolem
Hodnoty na místě ti udělám v pohodě, ale v provozu bohužel ne, klekla mi baterka v noťasu, tak prozatím není mobilní



Re: DPF a vše kolem
OK, pokud by se ti povedlo kouknout aspoň na hodnoty toho snímače tlaku na DPF, tak bych byl rád, aspoň bych to měl s čím porovnat.
Díky.
Díky.
Re: DPF a vše kolem
Zdarec, mam Deltu s 2.0 Multijetem, najeto 190 tkm.
Letos v unoru jsem byl na STK a prosel emise bez ztraty kyticky, ALE porad si pohravam s myslenkou nechat DPF odstranit.
Vim ze je to EU5 a DPF je dohromady s katem, jak je to ale s STK po odstraneni? Projde/neprojde?
Jde o to, ze regenerace u mne probiha co 150-200 km. Denne jezdim necelych 30+30km (okreska+dalnice) do prace a zpet. Co tak bohuzel az po 2 letech od koupe zjistuji, tak regenerace u 1.6/2.0 probihaji takto casto, v rozmezi 100-300km na zavislosti provozu (viz. Polske fora a wypalanie dpf 2.0 multijet)
Minuly rok jsme pres ECU scan zjistili, ze je kaputt cidlo co snima tlak za DPF, na regeneraci se to vsak po pocatecnim placebo efektu neprojevilo. Taktez byl meneny EGR, jelikoz cukal a auto pri studenem startu par sekund kourilo.
Bral jsem diesel, protoze T-Jety jsou ve srovnani s konkurencnimi turbobenziny hrozne uzrane (1,5-2l), nekdy toho vsak lituju.
Otazka zni, lze jezdit bez DPF a projit STK? Nebo se to musi resit napr. opetovnou montazi DPF a prehranim softu pred kazdou STK?
Tahle generace motoru se totiz dava v soucasne dobe do cehokoliv od FCA - Jeep, Alfa, Fiat.
Pro srovnani - otec s 1.9 110 kW jezdi kolem komina (kratke poskoky par km, jednou za cas na dalnici) a interval mezi regeneracemi ma cca 900km
Letos v unoru jsem byl na STK a prosel emise bez ztraty kyticky, ALE porad si pohravam s myslenkou nechat DPF odstranit.
Vim ze je to EU5 a DPF je dohromady s katem, jak je to ale s STK po odstraneni? Projde/neprojde?
Jde o to, ze regenerace u mne probiha co 150-200 km. Denne jezdim necelych 30+30km (okreska+dalnice) do prace a zpet. Co tak bohuzel az po 2 letech od koupe zjistuji, tak regenerace u 1.6/2.0 probihaji takto casto, v rozmezi 100-300km na zavislosti provozu (viz. Polske fora a wypalanie dpf 2.0 multijet)
Minuly rok jsme pres ECU scan zjistili, ze je kaputt cidlo co snima tlak za DPF, na regeneraci se to vsak po pocatecnim placebo efektu neprojevilo. Taktez byl meneny EGR, jelikoz cukal a auto pri studenem startu par sekund kourilo.
Bral jsem diesel, protoze T-Jety jsou ve srovnani s konkurencnimi turbobenziny hrozne uzrane (1,5-2l), nekdy toho vsak lituju.
Otazka zni, lze jezdit bez DPF a projit STK? Nebo se to musi resit napr. opetovnou montazi DPF a prehranim softu pred kazdou STK?
Tahle generace motoru se totiz dava v soucasne dobe do cehokoliv od FCA - Jeep, Alfa, Fiat.
Pro srovnani - otec s 1.9 110 kW jezdi kolem komina (kratke poskoky par km, jednou za cas na dalnici) a interval mezi regeneracemi ma cca 900km
Delta 2.0 Multijet 121 kW
Re: DPF a vše kolem
jen taková poznámka, jezdil jsem s T-jetem v Bravu lehce nad předpisové rychlosti za 7,5 dlouhodobě (verze 110kW, spotřeba dle dotankování). Pokud to konkurence umí o 1,5-2L méně, tak to teda klobouk dolů.... ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: DPF a vše kolem
1.4 T-Jet 88 kW - Ø 7,98 l/100 km https://www.spritmonitor.de/en/overview ... power_e=88
1.4 T-Jet 110 kW - Ø 8,42 l/100 km https://www.spritmonitor.de/en/overview ... ower_e=110
1.4TSI 110kW - Ø 6,73 l/100 km
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=1
1.4 T-Jet 110 kW - Ø 8,42 l/100 km https://www.spritmonitor.de/en/overview ... ower_e=110
1.4TSI 110kW - Ø 6,73 l/100 km
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=1
Delta 2.0 Multijet 121 kW
Re: DPF a vše kolem
u toho TSi tam máš v tom průměru i nejmodernější auta s ACT, start stop atd (což teda spotřebu snižuje, ale nevím jestli bys to v autě chtěl). Bral jsem T-jety z doby Brava vs dobová konkurence.... Ne auta z 2015 apod., kdy už se Delta dávno nevyráběla.... když si tam vyfiltruješ roky kdy se vyrábělo Bravo (2007-2013) tak ta spotřeba u TSi bude taky nad 7 (jestli jsem to dobře naklikal....). Navíc drtivá většina těch Fiatů co tam máš se 110kW jsou ve verzi Sport, která byla sériově na 18" pokud si pamatuju, což taky má vliv.... jako jo, asi ty TSička o něco míň braly, ale pokud bys ty auta nakonfiguroval úplně identicky tak na stejné trase bych to na víc jak litr neviděl....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a vše kolem
Počítej stím že bez DPF ty neprojdeš, právě kvuly tomu, že ho máš hned za turbem a součástí katalizátoru. Takže jak jsi si sám řekl, před každou stk to dát do továrního stavu.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: DPF a vše kolem
A jsem schopny si flashnout ECU pres Multiecuscan (tzn., hodit tam origo SW, po STK zase DPF ven a zpatky upraveny SW), nebo je to Cendlerovo know-how? 

Delta 2.0 Multijet 121 kW
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a vše kolem
Tohle opravdu multiecuscan neumí, nejde ani tak o program, ale o flashovací kabel, nedoporučuji kabel za pár korun na ebay, ty profi kabely stojí v řádu desítek tisíc, tak aby jsi byl v obraze.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: DPF a vše kolem
Je tady vůbec někdo komu se na dvoulitru vypaluje DPF v nějakým rozumným intervalu? U mě je to stejně jak psal Lacomme, okolo 150 - 250 km.
Přitom podle hodnot co dává snímač rozdílového tlaku se zdá že se filtr nijak dramaticky neplní, hodnoty při 3000 ot/min na místě jsou vždy od 23 do 30 mbar, jen ty procenta zaplnění hodně rychle naskakují..
Přitom podle hodnot co dává snímač rozdílového tlaku se zdá že se filtr nijak dramaticky neplní, hodnoty při 3000 ot/min na místě jsou vždy od 23 do 30 mbar, jen ty procenta zaplnění hodně rychle naskakují..
Re: DPF a vše kolem
Vzpominam si jak jsem na zacatku laboroval s aktualizaci softu RJ v autorizaku, protoze na Britskem Fiat foru resili totozny problem u aut ze zacatku vyroby (2009) a udajne to aktualizace resila.
Podobny problem jsem zachytil i u Oplu a 2.0 (Insignie), kdy to Opel vyresil novym SW (regenerace pote nadhernych 1000+km)
Apropo, Mazda pri uvedeni 2.2 Skyactive dieselu mela mj. problemy s castym vypalovanim DPF (co 300-500km), pote co zakaznici rvali to take vyresili udajne jinym SW a opet jako vysledek pres 1000km mezi regeneracemi
Podobny problem jsem zachytil i u Oplu a 2.0 (Insignie), kdy to Opel vyresil novym SW (regenerace pote nadhernych 1000+km)
Apropo, Mazda pri uvedeni 2.2 Skyactive dieselu mela mj. problemy s castym vypalovanim DPF (co 300-500km), pote co zakaznici rvali to take vyresili udajne jinym SW a opet jako vysledek pres 1000km mezi regeneracemi
Delta 2.0 Multijet 121 kW
Re: DPF a vše kolem
Dobrý vědět. Díky. Tobě to takhle často regeneruje už od začátku?
- rbiciste
- Pozorovatel
- Příspěvky: 259
- Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
- Bydliště: Divec u Hradce Králové
Re: DPF a vše kolem
Tohle mi přijde taky mimo. Odkaz na spritmonitor jsem viděl. Moc tomu nerozumím, ale zřejmě to bude zpřevodováním a rychlostí na dálnici v Německu a u nás. Měl jsem dvě auta s T-Jetem (FIAT 500L Living 88kW a Alfa Romeo Giulietta 77kW) a obě jezdily s průměrem kolem 7 litrů na 100 km. Auta jsem měl jako služební a jezdil jsem s nima z Hradce Králové do Ostravy jednou týdně mix dálnice a běs z Mohelnice do Hradce a zbytek ježdění po městě.Lacomme píše: 4.3.2017, sob 11:38 Bral jsem diesel, protoze T-Jety jsou ve srovnani s konkurencnimi turbobenziny hrozne uzrane (1,5-2l), nekdy toho vsak lituju.
Neslyším to o T-Jetu a užranosti poprvé, proto reaguji. Až budu pořizovat další auto tak to bude na 99 procent T-Jet.
Radovan
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Re: DPF a vše kolem
mám stejnou zkušenost, už jsem to psal výše.... (ale nespamujme jim to tady....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: DPF a vše kolem
Já to mám cca stejné, pokud jezdí pouze dálky, tak regeneruje po cca 250-300km, pokud se cukám po městě a krátké trasy, tak regeneruje okolo 150-200km. AR 159 2,0 JTDm 125kw najeto cca 215 tis. km.
Pokud začne regenerovat, tak se snažím jet na vyšší otáčky a dávat tomu trošku kopr, nikdy jsem regeneraci nepřerušil vypnutím motoru, ale nechávám ji dokončit alespoň na volnoběh. Mám v plánu ho zregenerovat přes diag, pokud by pomohlo přehrát SW, tak by to bylo zajímavé. Zkusím zjistit, zda by byla tato možnost přes autorizák
Pokud začne regenerovat, tak se snažím jet na vyšší otáčky a dávat tomu trošku kopr, nikdy jsem regeneraci nepřerušil vypnutím motoru, ale nechávám ji dokončit alespoň na volnoběh. Mám v plánu ho zregenerovat přes diag, pokud by pomohlo přehrát SW, tak by to bylo zajímavé. Zkusím zjistit, zda by byla tato možnost přes autorizák
Re: DPF a vše kolem
A rok výroby máš taky 2009, nebo něco novějšího?
Re: DPF a vše kolem
Sice mám koncern s euro 6, ale první vypálení jsem měl přesně ve 100km... ona to bude možná vlastnost novějších dpf
Re: DPF a vše kolem
jak to vypálení poznáte? já mám ve firmě Mondeo a Doblo v naftě (oboje 2013) a nikdy jsem to nezaznamenal.... U Mondea jsem si toho všiml fakt jen jednou (po zastavení kolem auta velké vedro) a u Dobla nikdy.... kontrolky mi to žádné nesignalizují a chováním auta to fakt nepoznám....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7220
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a vše kolem
aby ses tak necítil, tak já jsem to u svého auta taky ještě nezpozoroval, někdy jsem před garáží zkoušel dát ruku blíže k výfuku a nepřišlo mi, že by se tam generovalo nějaký nadměrný teplo, taky se mi nikdy nestalo, že bych někde popojížděl a zvýšili se mi otáčky, no a na spotřebu nekoukám, takže ani podle toho nemám regeneraci zmapovanou 

AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: DPF a vše kolem
Já to poznám docela jednoduše - po vypnutí při regeneraci běží naplno sahara a dochlazuje
Dřív bylo DPF pod autem a moc dobře to nefunguvalo, pravděpodobně pro nízkou teplotu, teď ho dávají prakticky na blok motoru a raději to chladí, ať to třeba nelehne plamenem 
http://www.mihocar.cz/fotocache/bigadd/ ... 48-800.jpg


http://www.mihocar.cz/fotocache/bigadd/ ... 48-800.jpg
Re: DPF a vše kolem
Tak v tom případě mi Leon asi regeneruje pořád 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti