Osm let a osm měsíců, 250 tis. km - život s AR 156 2.0 TS
Osm let a osm měsíců, 250 tis. km - život s AR 156 2.0 TS
Předem se omlouvám, že je to tak dlouhé a asi i celkem nudné, ale chtělo se mi trochu bilancovat a tak jsem u jistého „výročí“ sesmolil menší elaborát na téma „Alfa Romeo 156 2.0 TS“.
Datum: 1. 12. 2008, čas: 09:16, místo: dálnice D5 směr Plzeň, událost: najeto 250 tis. km
Možná je tak trochu čas bilancovat dosavadní život s Alfou Romeo 156 2.0 TS.
Fakta:
Alfa Romeo 156, rok výroby 3/2000, motor 2.0 TwinSpark, výkon 114 kW (155 HP), SportPacket II*, doplňky z Alfa Romeo katalogu - velké DTM křídlo, 17“ bílá paprsková kola SpeedLine, červená barva, koupen jako nový v Nizozemí za cenu 32600 NLG (v době pořízení 1 NLG = 15 Kč). Vůz nemá klimatizaci a ostřik předních světel.
* SportPacket II – snížený podvozek o 25/25 mm, prahy, kožený volant a řadící páka, černé budíky s červeným podsvícením, středový panel v karbonové úpravě, sedačky Recaro s látkovou úpravou Antracit, příprava pro handsfree s anténkou na střeše, litá kola 16“ 205/60 (později změněno na 17“ 215/45).
Provoz:
Do konce roku 2002 byl vůz provozován převážně v Nizozemí, sporadicky na německých dálnicích a v České republice. Od roku 2003 převážně v České republice.
Během trvání záruky byl vůz servisován pouze u autorizovaných servisů (jak v Nizozemí, tak i v ČR). Po skončení záruky částečně u autorizovaných servisů, ale jinak převážně u doporučených automechaniků.
Servis prováděn vždy podle předepsaných úkonů, nebo podle potřeb. Na dokreslení jen pár příkladů: výměny rozvodů každých 80 tis. km (doporučeno výrobce, vždy originál), výměny oleje každých 20 tis. km (doporučeno výrobcem), výměna svíček každých 100 tis. km (doporučeno výrobcem, vždy originální).
Motor provozován na olejích: Castrol 10W40, Selenia 10W60, a pouze jednou s olejem 0W30. Pořadí odpovídá četnosti použití oleje. Hladina kontrolována průběžně, nicméně vždy držena minimálně v horní polovině maximálního množství.
Palivo tankováno v 99 procentech případů Natural 95, za posledních 5 tis. km převážně Shell V-Power 95.
Styl jízdy střídavý, povětšinou poklidný. Občasný sportovní styl ve vyšších spektrech otáček (nejčastěji na klikatých a kvalitních silnicích), jednou na okruhu v Mostě, třikrát v životě dotaženo do omezovače, velmi sporadické delší sportovní etapy (Praha – Olomouc 2:04 hod, Frankfurt (D) – Brunssum (NL) 1:40 hod).
Spotřeba se pohybuje v rozmezí 8-12 litrů (podle stylu jízdy a místech provozu). Přesně monitorována je pouze posledních 5 tis. km, kdy je provoz převážně na Shell V-Poweru a pohybuje se na hodnotě 8.73 l/100 km v opravdu kombinovaném provozu (Praha, dálnice, silnice I. tř, silnice II. tř.)
Závady během provozu:
V době trvání záruky se na vozidle vyskytla jediná závada.
2002 – spojkový pedál zůstával na podlaze, znemožněno řazení rychlostí. Odvezeno do autorizovaného servisu Ricardo v Plzni. Opraveno nadvakrát. Nejprve vyměněn hlavní spojkový válec spolu se spojkovým válcem na převodovce. Po nějaké době se závada opakovala znova. Reklamační oprava provedena opět v Ricardu výměnou hadice mezi spojkovými válci. Od té doby se závada již neopakovala.
Leden 2003 – zamrzlá chladící kapalina. Následek neodborného posouzení chladící kapaliny v autorizovaném servisu. Deklarovaná hodnota – 37 stupňů nebyla pravdivá. Motor zamrzl při – 18 stupních. Vůz dotažen do servisu, kde došlo k rozmražení, výměně termostatu, chladící kapaliny a „zátek“ motoru. Provedeno v Autoservisu Dojáček, Praha.
2005 – nutnost kompletní výměny horních a dolních ramen přední nápravy. Výměna příčných ramen zadních náprav.
2006 – snímač otáček motoru.
2007 – oprava olejového šroubu na vaně motoru. Stržený závit při výměně oleje u A.T.U. První pomoc poskytnuta v autoservisu Dojáček, oprava odborně dokončena v servisu FIAT v Litoměřicích.
2007 – vozidlo neprošlo STK, na vině špatná lambda sonda. Měněno v Autoservisu Kameník.
2009 – výměna silentbloků zadní nápravy. Měněno v Autoservisu Kameník.
(Hodnocení jednotlivých servisů bych si nechal do jiné sekce na trochu jiný čas.)
Další opravy a výměny:
2003 – první vloupání do vozidla. Poškozen zámek u řidiče, poškozen středový panel při dolování radia, poškozen zámek u schránky před spolujezdcem. Vše opraveno z pojištění vozidla, zaslepeny zámky. Provedeno u Autoservis Dojáček.
2005 – při výjezdu z garáže odřeny pravé zadní dveře. Oprava a lakování v Autoservisu Kameník.
2006 – při drobné nezaviněné nehodě v Praze nutnost výměny předního nárazníku. Oprava a lakování provedeno u Autoservis Kameník.
2007 – celkem třikrát vloupání do vozu. Při jednom rozlomena klika u řidiče. Koupena na vrakovišti, vyměněna u Autoservis Kameník.
2002 a 2007 – oprava prohnutých (naražených) litých 17¨“ disků.
Pak už se jednalo pouze o provozní výměny. Mimo jiné se dvakrát měnil vlnovec na výfuku, dvakrát výměna brzdových kotoučů a jiné. Nejotravnější výměna je u obrysových světel. Přístup k žárovce je otřesný a halogenová žárovka 6W, která odchází poměrně často, není zase z nejlevnějších. Neznáte někdo kloudnou náhradu?
K uvedeným opravám a servisním úkonům mám, z 95 procent, veškerou dokumentaci.
Co potřebuje opravu:
Variátor – typická „závada“ u TS motorů, údajně ji způsobuje konstrukční nedokonalost.
(opraveno v únoru 2009)
Přední sklo – znáte to, jedete na dálnici, předjíždíte kamion a najednou rána. Na skle krátká čárka, která se po ujetí dalších několika kilometrů rozšíří natolik, že je nesnesitelná nejen pro příslušníky Policie.
(vyměněno v prosinco 2008)
Potah volantu – kožený potah volantu je na jedné straně už opotřebován a tak dojde k jeho přešití.
Co potřebuje zkontrolovat a zhodnotit stav:
Podvozek – sportpacketový podvozek ve spojení se 17“ koly na tankodromu ČR trpí společně s uložením náprav. Bude potřeba opět nechat zkontrolovat uložení podvozku (jak předek, tak i zadek) a nechat změřit opotřebovanost tlumičů a pružin.
(Únor 2009 - stav ještě stále ucházející)
Převodovka – mírný průsak oleje ve spojení motoru a převodovky. Potřeba zhodnotit jak vážné to je a případně nechat přetěsnit.
(Nikterak závažné. Bude stačit přetěsnit s případnou opravou nebo výměnou spojky)
Motor – v poslední době se objevil olej v místech, kde by se mohlo jednat o průsak v oblasti těsnění pod hlavou.
(Únor 2009 - výměna těsnění ventilů)
Výfuk a spodek vozu – téměř 9 let celoročního provozu se na nich určitě podepsal. Je třeba zhodnotit stav a provést případné opravy a úpravy.
(Únor 2009 - výměna střední části, koncovka je zatím ucházející)
Vlastní úpravy:
Sportovní vložka sání Autodelta, odstranění kužele z boxu sání a „šneka“ před boxem.
… a nakonec pocity uživatele:
Před AR156 jsem měl Mazdu 323F 1.8 DOHC z roku 1994. Přechod byl úžasný. Hlášky typu: „Ku.va to jede“, „A jak to zatáčí“, „Tak jsem zabrzdil 50 metrů před křižovatkou, páč si nemůžu pořád zvyknout na ty brzdy“, „Hele, mrkej na to – 100, 130, 150, 170, 190, 200, 220.. Brzdi vole jedeš nějak rychle“, atd. byly téměř na denním pořádku. Nebo konstatování kamaráda: „Až pojedeš těch 180 tak mi řekni“, v tu chvíli bylo na tachometru 210 :o).
Ale teď objektivně.
Ergonometrie celého prostoru vozu a uspořádání ovladačů je pro mě naprosto dokonalé. Barevné provedení je i po těch letech atraktivní. Pohodlí v autě je pro mě více než dostačující, sedadla mají boční vedení vynikající i při razantnější jízdě, pro delší cesty by se hodila bederní opěrka (poznámka manželky). Místa jak vpředu, tak vzadu je dostatečně. Cestoval jsem na zadních sedadlech celkem dost kilometrů a stísněně jsem se necítil a kolena také netrpěla. A to nejsem nejmenší (182 cm). I po těch letech stále velice pohledná karoserie nepotřebuje komentáře, elegantní řešení klik zadních dveří vzbuzuje u lidí pocit dvoudveřového provedení. Nespočetněkrát jsem musel vysvětlovat, že přední sedadlo se opravdu nevyklápí a klika na těch zadních dveřích opravdu je. Provedení sedan má sice limitující přístup do kufru a jeho velikost taky není ohromující, ale s tím se musí při pořizování daného vozu počítat. Mě to nijak neomezuje a co jsem potřeboval přepravit jinam, tak jsem přepravil.
Motoru trochu chybí výkon v nižších otázkách, ale dokonale to vynahrazuje v těch vyšších. Je radost jezdit s motorem o kterém víte, že mu vyšší otáčky vůbec nevadí, spíše naopak, si v nich libuje. No a zvukový doprovod… I když jen čtyřválec, tak je fascinující a se zvyšujícími se otáčkami přímo ohromující. Malá motoristická symfonie :o)
Podvozek s továrním sportovním nastavením a snížením o 25 mm na obou nápravách funguje dokonale. Na kvalitních silnicích dokáže vůz držet stopu hodně do krajností, když si člověk už myslí, že povolí, tak pořád ještě může… Na nekvalitních silnicích je hodně cítit nerovnost povrchu a vůz se chová trochu kostrbatě. Úplným neštěstím jsou pak podélné a říčné koleje. Tam je vůz už poměrně dost nestabilní (u mě částečně způsobeno 17“ koly a pneu 215/45). Řízení má strmý chod, což jen podtrhuje sportovnější ambice auta. Daní za to je pak malý poloměr otáčení, který občas způsobuje problémy při parkování nebo ježdění v parkových domech.
Poruchovost a nutnost oprav nevybočuje z normálu. Některé výměny na voze jsou daní za jeho sportovnější charakter a tak mu není potřeba to vyčítat. Pokud bych chtěl odolné auto na naše cesty, odolné proti nehodám, blbcům na parkovištích, schopné transportovat materiál na stavbu a celkově nudné koupím si obrněný transportér. I když s tím transportérem je vlastně sranda… Koupil bych si něco z domácích luhů a hájů a nebo z nejmenovaného koncernu…
V celkovém hodnocení mám vůz, který chci a vyhovuje mi. I po těch letech mi dává radost z jeho řízení a radost z jízdy. A dá se říci, že kdykoliv jsem měl jakýkoliv splín, tak AR mi tento stav dokonale zaplašil… Když usednu za volat, přistihnu se, jak se usmívám a těším se na jízdu… A ta drobná husí kůže po těle při lehkém vytáčení motoru… Hmmmm… Je tam… :o)
Závěr:
Načichl jsem k Alfám.. Těší mě to… Drží mě to… Baví mě to… A až přijde na další výměnu, třeba z důvodu rozrůstání rodiny, vím, že to bude zase Alfa… Nejspíše, jak říká manželka, čičí 159 Sportwagon :o)))
Tak to je vše přátelé… Načínám dalších, snad pohodových, 250 tis. km. :o)))
Datum: 1. 12. 2008, čas: 09:16, místo: dálnice D5 směr Plzeň, událost: najeto 250 tis. km
Možná je tak trochu čas bilancovat dosavadní život s Alfou Romeo 156 2.0 TS.
Fakta:
Alfa Romeo 156, rok výroby 3/2000, motor 2.0 TwinSpark, výkon 114 kW (155 HP), SportPacket II*, doplňky z Alfa Romeo katalogu - velké DTM křídlo, 17“ bílá paprsková kola SpeedLine, červená barva, koupen jako nový v Nizozemí za cenu 32600 NLG (v době pořízení 1 NLG = 15 Kč). Vůz nemá klimatizaci a ostřik předních světel.
* SportPacket II – snížený podvozek o 25/25 mm, prahy, kožený volant a řadící páka, černé budíky s červeným podsvícením, středový panel v karbonové úpravě, sedačky Recaro s látkovou úpravou Antracit, příprava pro handsfree s anténkou na střeše, litá kola 16“ 205/60 (později změněno na 17“ 215/45).
Provoz:
Do konce roku 2002 byl vůz provozován převážně v Nizozemí, sporadicky na německých dálnicích a v České republice. Od roku 2003 převážně v České republice.
Během trvání záruky byl vůz servisován pouze u autorizovaných servisů (jak v Nizozemí, tak i v ČR). Po skončení záruky částečně u autorizovaných servisů, ale jinak převážně u doporučených automechaniků.
Servis prováděn vždy podle předepsaných úkonů, nebo podle potřeb. Na dokreslení jen pár příkladů: výměny rozvodů každých 80 tis. km (doporučeno výrobce, vždy originál), výměny oleje každých 20 tis. km (doporučeno výrobcem), výměna svíček každých 100 tis. km (doporučeno výrobcem, vždy originální).
Motor provozován na olejích: Castrol 10W40, Selenia 10W60, a pouze jednou s olejem 0W30. Pořadí odpovídá četnosti použití oleje. Hladina kontrolována průběžně, nicméně vždy držena minimálně v horní polovině maximálního množství.
Palivo tankováno v 99 procentech případů Natural 95, za posledních 5 tis. km převážně Shell V-Power 95.
Styl jízdy střídavý, povětšinou poklidný. Občasný sportovní styl ve vyšších spektrech otáček (nejčastěji na klikatých a kvalitních silnicích), jednou na okruhu v Mostě, třikrát v životě dotaženo do omezovače, velmi sporadické delší sportovní etapy (Praha – Olomouc 2:04 hod, Frankfurt (D) – Brunssum (NL) 1:40 hod).
Spotřeba se pohybuje v rozmezí 8-12 litrů (podle stylu jízdy a místech provozu). Přesně monitorována je pouze posledních 5 tis. km, kdy je provoz převážně na Shell V-Poweru a pohybuje se na hodnotě 8.73 l/100 km v opravdu kombinovaném provozu (Praha, dálnice, silnice I. tř, silnice II. tř.)
Závady během provozu:
V době trvání záruky se na vozidle vyskytla jediná závada.
2002 – spojkový pedál zůstával na podlaze, znemožněno řazení rychlostí. Odvezeno do autorizovaného servisu Ricardo v Plzni. Opraveno nadvakrát. Nejprve vyměněn hlavní spojkový válec spolu se spojkovým válcem na převodovce. Po nějaké době se závada opakovala znova. Reklamační oprava provedena opět v Ricardu výměnou hadice mezi spojkovými válci. Od té doby se závada již neopakovala.
Leden 2003 – zamrzlá chladící kapalina. Následek neodborného posouzení chladící kapaliny v autorizovaném servisu. Deklarovaná hodnota – 37 stupňů nebyla pravdivá. Motor zamrzl při – 18 stupních. Vůz dotažen do servisu, kde došlo k rozmražení, výměně termostatu, chladící kapaliny a „zátek“ motoru. Provedeno v Autoservisu Dojáček, Praha.
2005 – nutnost kompletní výměny horních a dolních ramen přední nápravy. Výměna příčných ramen zadních náprav.
2006 – snímač otáček motoru.
2007 – oprava olejového šroubu na vaně motoru. Stržený závit při výměně oleje u A.T.U. První pomoc poskytnuta v autoservisu Dojáček, oprava odborně dokončena v servisu FIAT v Litoměřicích.
2007 – vozidlo neprošlo STK, na vině špatná lambda sonda. Měněno v Autoservisu Kameník.
2009 – výměna silentbloků zadní nápravy. Měněno v Autoservisu Kameník.
(Hodnocení jednotlivých servisů bych si nechal do jiné sekce na trochu jiný čas.)
Další opravy a výměny:
2003 – první vloupání do vozidla. Poškozen zámek u řidiče, poškozen středový panel při dolování radia, poškozen zámek u schránky před spolujezdcem. Vše opraveno z pojištění vozidla, zaslepeny zámky. Provedeno u Autoservis Dojáček.
2005 – při výjezdu z garáže odřeny pravé zadní dveře. Oprava a lakování v Autoservisu Kameník.
2006 – při drobné nezaviněné nehodě v Praze nutnost výměny předního nárazníku. Oprava a lakování provedeno u Autoservis Kameník.
2007 – celkem třikrát vloupání do vozu. Při jednom rozlomena klika u řidiče. Koupena na vrakovišti, vyměněna u Autoservis Kameník.
2002 a 2007 – oprava prohnutých (naražených) litých 17¨“ disků.
Pak už se jednalo pouze o provozní výměny. Mimo jiné se dvakrát měnil vlnovec na výfuku, dvakrát výměna brzdových kotoučů a jiné. Nejotravnější výměna je u obrysových světel. Přístup k žárovce je otřesný a halogenová žárovka 6W, která odchází poměrně často, není zase z nejlevnějších. Neznáte někdo kloudnou náhradu?
K uvedeným opravám a servisním úkonům mám, z 95 procent, veškerou dokumentaci.
Co potřebuje opravu:
Variátor – typická „závada“ u TS motorů, údajně ji způsobuje konstrukční nedokonalost.
(opraveno v únoru 2009)
Přední sklo – znáte to, jedete na dálnici, předjíždíte kamion a najednou rána. Na skle krátká čárka, která se po ujetí dalších několika kilometrů rozšíří natolik, že je nesnesitelná nejen pro příslušníky Policie.
(vyměněno v prosinco 2008)
Potah volantu – kožený potah volantu je na jedné straně už opotřebován a tak dojde k jeho přešití.
Co potřebuje zkontrolovat a zhodnotit stav:
Podvozek – sportpacketový podvozek ve spojení se 17“ koly na tankodromu ČR trpí společně s uložením náprav. Bude potřeba opět nechat zkontrolovat uložení podvozku (jak předek, tak i zadek) a nechat změřit opotřebovanost tlumičů a pružin.
(Únor 2009 - stav ještě stále ucházející)
Převodovka – mírný průsak oleje ve spojení motoru a převodovky. Potřeba zhodnotit jak vážné to je a případně nechat přetěsnit.
(Nikterak závažné. Bude stačit přetěsnit s případnou opravou nebo výměnou spojky)
Motor – v poslední době se objevil olej v místech, kde by se mohlo jednat o průsak v oblasti těsnění pod hlavou.
(Únor 2009 - výměna těsnění ventilů)
Výfuk a spodek vozu – téměř 9 let celoročního provozu se na nich určitě podepsal. Je třeba zhodnotit stav a provést případné opravy a úpravy.
(Únor 2009 - výměna střední části, koncovka je zatím ucházející)
Vlastní úpravy:
Sportovní vložka sání Autodelta, odstranění kužele z boxu sání a „šneka“ před boxem.
… a nakonec pocity uživatele:
Před AR156 jsem měl Mazdu 323F 1.8 DOHC z roku 1994. Přechod byl úžasný. Hlášky typu: „Ku.va to jede“, „A jak to zatáčí“, „Tak jsem zabrzdil 50 metrů před křižovatkou, páč si nemůžu pořád zvyknout na ty brzdy“, „Hele, mrkej na to – 100, 130, 150, 170, 190, 200, 220.. Brzdi vole jedeš nějak rychle“, atd. byly téměř na denním pořádku. Nebo konstatování kamaráda: „Až pojedeš těch 180 tak mi řekni“, v tu chvíli bylo na tachometru 210 :o).
Ale teď objektivně.
Ergonometrie celého prostoru vozu a uspořádání ovladačů je pro mě naprosto dokonalé. Barevné provedení je i po těch letech atraktivní. Pohodlí v autě je pro mě více než dostačující, sedadla mají boční vedení vynikající i při razantnější jízdě, pro delší cesty by se hodila bederní opěrka (poznámka manželky). Místa jak vpředu, tak vzadu je dostatečně. Cestoval jsem na zadních sedadlech celkem dost kilometrů a stísněně jsem se necítil a kolena také netrpěla. A to nejsem nejmenší (182 cm). I po těch letech stále velice pohledná karoserie nepotřebuje komentáře, elegantní řešení klik zadních dveří vzbuzuje u lidí pocit dvoudveřového provedení. Nespočetněkrát jsem musel vysvětlovat, že přední sedadlo se opravdu nevyklápí a klika na těch zadních dveřích opravdu je. Provedení sedan má sice limitující přístup do kufru a jeho velikost taky není ohromující, ale s tím se musí při pořizování daného vozu počítat. Mě to nijak neomezuje a co jsem potřeboval přepravit jinam, tak jsem přepravil.
Motoru trochu chybí výkon v nižších otázkách, ale dokonale to vynahrazuje v těch vyšších. Je radost jezdit s motorem o kterém víte, že mu vyšší otáčky vůbec nevadí, spíše naopak, si v nich libuje. No a zvukový doprovod… I když jen čtyřválec, tak je fascinující a se zvyšujícími se otáčkami přímo ohromující. Malá motoristická symfonie :o)
Podvozek s továrním sportovním nastavením a snížením o 25 mm na obou nápravách funguje dokonale. Na kvalitních silnicích dokáže vůz držet stopu hodně do krajností, když si člověk už myslí, že povolí, tak pořád ještě může… Na nekvalitních silnicích je hodně cítit nerovnost povrchu a vůz se chová trochu kostrbatě. Úplným neštěstím jsou pak podélné a říčné koleje. Tam je vůz už poměrně dost nestabilní (u mě částečně způsobeno 17“ koly a pneu 215/45). Řízení má strmý chod, což jen podtrhuje sportovnější ambice auta. Daní za to je pak malý poloměr otáčení, který občas způsobuje problémy při parkování nebo ježdění v parkových domech.
Poruchovost a nutnost oprav nevybočuje z normálu. Některé výměny na voze jsou daní za jeho sportovnější charakter a tak mu není potřeba to vyčítat. Pokud bych chtěl odolné auto na naše cesty, odolné proti nehodám, blbcům na parkovištích, schopné transportovat materiál na stavbu a celkově nudné koupím si obrněný transportér. I když s tím transportérem je vlastně sranda… Koupil bych si něco z domácích luhů a hájů a nebo z nejmenovaného koncernu…
V celkovém hodnocení mám vůz, který chci a vyhovuje mi. I po těch letech mi dává radost z jeho řízení a radost z jízdy. A dá se říci, že kdykoliv jsem měl jakýkoliv splín, tak AR mi tento stav dokonale zaplašil… Když usednu za volat, přistihnu se, jak se usmívám a těším se na jízdu… A ta drobná husí kůže po těle při lehkém vytáčení motoru… Hmmmm… Je tam… :o)
Závěr:
Načichl jsem k Alfám.. Těší mě to… Drží mě to… Baví mě to… A až přijde na další výměnu, třeba z důvodu rozrůstání rodiny, vím, že to bude zase Alfa… Nejspíše, jak říká manželka, čičí 159 Sportwagon :o)))
Tak to je vše přátelé… Načínám dalších, snad pohodových, 250 tis. km. :o)))
Naposledy upravil(a) Tazdevil dne 26.1.2010, úte 18:13, celkem upraveno 3 x.
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině
Je věrnost a věrnost. Doma máme ještě Ochcáfku v tédéíčku (66kW) a tou taky občas jezdím. Jenžemodenaboy píše: Ale tahle věrnost je úžasná, oceňuju tvůj smysl pro pořádek a nekončící lásku k Alfě.

A jestli je moje láska k Alfě nekončící? Jsem tak trochu i konzervativní člověk (jednou značkou žiletek se holím už 8 let, na jedné motorce mám najeto už 93 tis. km, atd.) a pokud mě to auto někdy vypeklo, tak jsem nadával, ale jakmile zase bylo v pohybu, tak veškeré negativní emoce byly fuč... Prostě Alfa mě bavila, baví... A chci věřit tomu, že nadále bavit bude...
=D>
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Modenaboy ten rozdíl mezi Ochtou Tdi 66kw a JTS 122kw ti mohu klidně posat já. Měl jsem jí 3 roky. Lil jsem do ní jen naftu, byla spolehliva, ale o nějakém prožitku ani vidu ani slechu. A startování v zimě, myslím ten randál co dělala s olejem 0w-30 Brrrr. No když jsem sednul do Alfy byl jsem z ní úplně hotovej. Ten rozdíl je nepopsatelný.
Jinak Tazdevilova recenze je lék pro vysokooktanové cuore srdce
Jinak Tazdevilova recenze je lék pro vysokooktanové cuore srdce
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
- kravitzUL
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
- Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří
..krásnej popis
.. taky mám ty samé pocity k A.R. ...sportpacket TS jsem taky zažil, takže chápu 


Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
Re: Osm let a osm měsíců, 250 tis. km - život s AR 156 2.0 T
koukam, ze jsme na tom stejneTazdevil píše:Když usednu za volat, přistihnu se, jak se usmívám a těším se na jízdu… A ta drobná husí kůže po těle při lehkém vytáčení motoru… Hmmmm… Je tam… :o)

paradni recenze


Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
- Doktor1962
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 25.3.2008, úte 12:46
Parádní recenze. Přál bych alfám více takových prvních majitelů jako si ty.
Já sám mám názor že nejsou auta lepší a horší teda co do spolehlivosti samozřejmě :-). Jelikož dnes stejně výrobci dělají všechny díly do všech aut na jedno brdo. Jen první majitel má zásluhu pak na životnosti celého vozu. Je těžké koupit auto od člověka pro něhož je maximálním technickým úkonem otevřít víčko nádrže. Nedej bože se ho zeptat na měrku na olej
. Pak takové auto třeba 6 let staré koupíte z bazaru , na něm napsané dovoz D a na tachometru poctivých
95 tisíc km. Ze slovy bazarysty že si alfičku ze 160 konama a sportpaketem koupila babka na nákupy. Přitom jsem viděl noví model Mondea 1 rok a 7 měsíců starého dotaženého z německa a na tachometru přes českého překupníka 45 tis. km. po sléze na pc 168 tisíc. Kolik pak může mít taková alfa za šet let ? A u nás se pak takové auta zatracují, aspon v takovém případě jako je Tazdevil jde vidět že úplně zbytečně.
Přeju hodně dalších kilometrů.
Já sám mám názor že nejsou auta lepší a horší teda co do spolehlivosti samozřejmě :-). Jelikož dnes stejně výrobci dělají všechny díly do všech aut na jedno brdo. Jen první majitel má zásluhu pak na životnosti celého vozu. Je těžké koupit auto od člověka pro něhož je maximálním technickým úkonem otevřít víčko nádrže. Nedej bože se ho zeptat na měrku na olej


Přeju hodně dalších kilometrů.

Prvotní, záchraná oprava spočívala v tom, že šroub namastili nějakou pastou a zatočili to do toho poškozeného závitu, ta pasta se vlivem tepla zatáhla a utěsnila spoj.JiVi píše:oprava zavitu zatky oleje, to me bude taky cekat. jakpak se to opravuje?
Konečná oprava spočívala v tom, že se vyřezal do poškozeného závitu nový, mírně větší průměr a použil se jiný, větší šroub, který odpovídá průměru toho nového závitu...
Takhle mi to bylo vysvětlano tím, kdo to opravoval...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině
- Strawberry156
- Příspěvky: 32
- Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
- Bydliště: Praha
Tazdevil - Chtěl bych se tě zeptat,kolik ti to po těch 250 tisících žere oleje.No,pak by mě zajímalo jestli jsi měnil spojku (lamelu,přítlačák a ložisko).Co převodovka,synchronizace pořád OK?měnil jsi v ní olej?Proč jsi dával pryč toho šneka ze sání?Mě přijde,že tam není až tak zbytečnej,určitě je naladěnej k sacímu traktu jako celku,možná trochu ochlazuje vzduch..jede to bez toho šneka líp,nebo to má vliv na zvuk,nebo jakej účel je vyhodit toho šneka?
Variátor jsi tedy ještě neměnil?Máš ho tam celejch 250tkm - v kolika km se u něj začalo projevovat klepání(opotřebení)?
Jinak jezdíš převážně město,nebo venek,nebo v jakym poměru?
Variátor jsi tedy ještě neměnil?Máš ho tam celejch 250tkm - v kolika km se u něj začalo projevovat klepání(opotřebení)?
Jinak jezdíš převážně město,nebo venek,nebo v jakym poměru?
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost
Tak trochu popořádku:Strawberry156 píše:Tazdevil - Chtěl bych se tě zeptat,kolik ti to po těch 250 tisících žere oleje.No,pak by mě zajímalo jestli jsi měnil spojku (lamelu,přítlačák a ložisko).Co převodovka,synchronizace pořád OK?měnil jsi v ní olej?Proč jsi dával pryč toho šneka ze sání?Mě přijde,že tam není až tak zbytečnej,určitě je naladěnej k sacímu traktu jako celku,možná trochu ochlazuje vzduch..jede to bez toho šneka líp,nebo to má vliv na zvuk,nebo jakej účel je vyhodit toho šneka?
Variátor jsi tedy ještě neměnil?Máš ho tam celejch 250tkm - v kolika km se u něj začalo projevovat klepání(opotřebení)?
Jinak jezdíš převážně město,nebo venek,nebo v jakym poměru?
Oleje si bere tak 2-3l/10000 km. Ale ty tři litry naskočí v momentě kdy se jezdím opravdu projet.
Po novém roce jsem domluven na takovou malou prohlídku, při které se budou měřit tlaky ve válcích, různé vůle a tak... Výsledek tu samozřejmě zveřejním...
Spojku (lamelu,přítlačák a ložisko) mám zatím stále originální a původní, nebylo měněno. Olej měněn v převodovce zatím třikrát. Naposled při 240 tis. km. Synchrony i převodovka zatím fungují normálně. Jen za studena tam jde jednička trochu hůře (ale to by nemělo naznačovat žádný problém).
Kužel ze sacího boxu jsem vyndal protože jsem tam dal vloku GREEN a dočetl jsem se o tom na AR stránkách, tak jsem to chtěl zkusit. Konzultoval jsem to i Vencou Kameníkem a po jeho konzultaci vyndal i toho šneka. To znamená, že vzduch teď jde přímo do boxu ke vložce a pak bez překážek rovnou do sacího potrubí. Vliv na výkon nemám podložen žádným měřením, zvukový doprovod je ale znatelný.
Variátor mám pořád původní, opotřebení se projevilo kolem 150. tis. km. Údajně má mírný negativní vliv na průběh výkonu a spotřebu. Možné to je, proto teď půjde nejprve zkusit zrepasovat a pak případně úplně vyměnit... Když se optáš, proč jsem ho neměnil dříve... Dobrá otázka... Taky bych si na ní rád odpověděl...

A poměr provozu... No... Teď je to docela diskutabilní, protože bydlím v Praze a tam i když jedeš mimo, tak vlastně najedeš několik km i městem. Ale než jsem zakotvil v hlavním městě, tak převažovaly cesty mimo město delšího charakteru (bydlel jsem na vesnici 60 km od Prahy a jezdil do ní za prací)... Dobře, střelím vod voka - převažují delší cesty, než jen od futer k futrům...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině
- Strawberry156
- Příspěvky: 32
- Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
- Bydliště: Praha
Tazdevil - Kolik na ní hodláš ještě najezdit?Docela by mě zajímalo kolik km ten motor má skutečnou životnost..Na tu spotřebu oleje by možná stačilo vyměnit jen kroužky,navíc to ještě není žádnej extrém.
Ty tlaky mě docela zajímaj.Mám změřený tlaky od několika dvoulitrů,tak jsem zvědavej na výsledek po 250tkm.Pak sem ty tlaky určitě dej.
Ta spojka mě docela uklidnila,už jsem se bál,že budu muset d dohledný době měnit,ale koukám,docela vydrží,to je super.Mám 170tkm najeto.
Ty tlaky mě docela zajímaj.Mám změřený tlaky od několika dvoulitrů,tak jsem zvědavej na výsledek po 250tkm.Pak sem ty tlaky určitě dej.
Ta spojka mě docela uklidnila,už jsem se bál,že budu muset d dohledný době měnit,ale koukám,docela vydrží,to je super.Mám 170tkm najeto.
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost
K tomu měnění oleje v převodovce - mám na JTD najeto přes 200tkm a olej v převodovce furt původní. Při prohlídce ve 200 jsem svému servisu říkal, ať to vymění, ale oni mi tvrdili, že to je zbytečné, že převodovka je na ten svůj olej už zvyklá a že by to byla změna spíš k horšímu.... Auto řadí naprosto bez problémů.... Tak co vy na to? Jinak na ten servis nedám dopustit, mám s nima výborné zkušenosti, takže jim věřím...
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti