pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Jinak ještě podotázka. Původně jsem byl v tom, že ta ryska (zářez) na výfukovém kole má lícovat se spodkem krytu ventilů. Už si nepamatuju odkud mám tuto informaci, nebo se mi to plete s jiným motorem. Nemvím to totiž teď najít v manuálu, jediný, co se tam píše je:
- nasadit rozvodová kola na vačky a nedotahovat
- nastavit první válec do TDC
- nasadit aretační domečky na palce vaček
- nasadit řemen tak, aby se ZNAČKY NA ŘEMENU PŘEKRÝVALY SE ZNAČKAMI NA HLAVNÍ ŘEMENICI A VÝFUKOVÉ ŘEMENICI
- pak už jen postup napnutí řemene a dotažení řemenic V návodu tedy není přesná poloha toho "zubu" na výfukové řemenici, jen její poloha vůči značce na řemenu. Na obrázku je sice natočená doprava, ale není určená její přesná poloha vůči bloku...
- nasadit rozvodová kola na vačky a nedotahovat
- nastavit první válec do TDC
- nasadit aretační domečky na palce vaček
- nasadit řemen tak, aby se ZNAČKY NA ŘEMENU PŘEKRÝVALY SE ZNAČKAMI NA HLAVNÍ ŘEMENICI A VÝFUKOVÉ ŘEMENICI
- pak už jen postup napnutí řemene a dotažení řemenic V návodu tedy není přesná poloha toho "zubu" na výfukové řemenici, jen její poloha vůči značce na řemenu. Na obrázku je sice natočená doprava, ale není určená její přesná poloha vůči bloku...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
spatne, vyfukova vacka je pojistena zamkem, ktery je odlity primo na ozubenym kole, nelze namontovat jinak a vacka by se jinak mohla protacet - neni tam kuzel jak napr. u bussa 24V, je to i kvuli tomu, ze privareny plech pro cidlo polohy ma assymetricke vykrojeni ( jinak by nemohl snimat presne casovani vacky ) . Samotna kombinace zamek/ vykrojeni ma vuli presne 1/2 zubu - to je tam kvuli nastaveni rozvodoveho remene, podobne jak u saci vacky + nejaka rezerva, kdyz se snizi hlava nebo blok atd.hno3 píše: 3.4.2017, pon 13:58 výfuková vačka je na šroub a není ničím pojištěná - teda alespoň tak jsem to měl na svejch 1.8 motorech.. dokonce jsme využil situace a přečasoval vačky podle svého s odpojeným variátorem..
A to vrtani na klikovce nejspis bylo od vyroby - je to assymetricky protoze kanalek do ojnicniho cepu jde ZESIKMA. Urcite bych nerozsiroval do boku, to ti akorat utece tlak rychleji bokem ven,,,,
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
tak proč sem si na stilu 1.8 tím kolem mohl kroutit jak sem chtěl ?
, zejména výfukovou (podotýkám měl jsem vněm 2l TS vačky= stejná specifikace jako 1.8 TS - větší maximální zdvih a doba otevření ventilů oproti původním - 9,5 vs. 9 a 8,5mm jedinej rozdíl mezi motory řj bosh nebo hitachi, -2 svíčky na válec, jiný kolo na výf. vačce.)

AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
To vrtání na klice nebylo. Bylo to prasácky dodělaný vrtačkou tím čunětem, co se v tom hrabal přede mnou. Původní díry byly symetricky uprostřed, kanálek je sešikma, což je logický když je to převrtaný do hlavních čepů, ale mimo střed se dostal až při převrtání kdy to svedlo vrták ve směru šikmého kanálu blíž k příslušnému hlavnímu čepu.rossogtv píše: 6.4.2017, čtv 12:01 A to vrtani na klikovce nejspis bylo od vyroby - je to assymetricky protoze kanalek do ojnicniho cepu jde ZESIKMA. Urcite bych nerozsiroval do boku, to ti akorat utece tlak rychleji bokem ven,,,,
Zpátky k rozvodovým kolům - včera jsem kontroloval postavení výfukového kola při 1.pístu v TDC na mým motoru, který je pořád v autě (ale připravený na demontáž). Výfuková vačka je ve stejné pozici jako na tom motoru co mám na stojanu, t.j.30° dozadu. Takže rozvody jsou nastavený správně. Co jsem si ale všiml je, že na mým motoru je to výfukové kolo jiné - na vnitřním obvodu jsou 4 vykrojení které snímá čidlo vačky, přičemž na tom druhým motoru na stojanu ze 156 má to kolo jenom 1 výřez. Takže stejně budu muset přehazovat to kolo aby s tím moje elektronika neměla problém. Tím pádem je celá polemika kolem rozvodů už zbytečná, mám rozjetou generálku mé hlavy, přetěsnění variátoru a přeházení nejlepších dílů mezi hlavama.
Takhle vypadá to kolo na mém původním motoru, je tam vidět 4 výřezy: Ke generálce hlavy - dal jsem si to předběžně nacenit u dvou firem se seznamem předpokládaných prací (srovnání, vyčištění, výměna vodítek a gufer, zabroušení sedel a ventilů). Z jedné firmy tady z BA se mi dostalo suché odpovědi, že mi žádno unabídku neudělají, prý jim mám tu hlavu přinést a za 15-25EUR bez DPH mi ji zkontrolujou a nacení. Že prej nemají žádný cenník jednotlivých úkonů ani nic podobného - takový způsob já zásadně odmítám.
Zato přístup druhé firmy z jiného města byl diametrálně odlišný - dostal jsem standardní cenovou ponuku s rozepsanými jednotlivými položkami a úkony spolu s poznámkou, že některé možná nebudou třeba (výměna vodítek) nebo se může zjistit něco navíc a taky mi nabídli vyzvednutí hlavy u mě a doručení zpátky za 5 EUR/cestu. To pokládám za profesionální přístup, kdy je dopředu známá cena za určitých předpokladů a zbytek je na konkrétním stavu hlavy.
EDIT: Ještě k tomu kolu na výfukové vačce - pravděpodobně se jedná o nějaký hybrid - ten motor je pravděpodobně poskládaný z CF2 bloku a na něm CF1 hlava, nebo minimálně ta vačka bude z CF1...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Souhlas s rossem. Výfuková řemenice má zámek přímo odlitý a je to uloženo s vůlí.
Jinak co se týče renovace hlavy tak v rho.cz cca 2,5-3tis. bez výměny vodítek.
Jinak co se týče renovace hlavy tak v rho.cz cca 2,5-3tis. bez výměny vodítek.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Ten repas hlavy mi nacenili u nas na 156€ vcetne vymeny voditek + 2x5€ doprava. Vyhoda je taky ze nejsou platci DPH.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Pokud ti nejaka firma nabidne, ze vymeni voditka a nasledne "zabrousi sedla a ventily" jsou to tezci amateri a cena tomu odpovida . Sedla se musi frezovat a ventily nabrousit na brusce.PRED zabrousenim. A pokud se meni voditka, plati to tutove, neexistuje aby nove voditka padly vzdy 100% tak jak byly puvodni, vzdy je to nekam lehce vyosene, MUSI se frezovat.A zajimalo by me, jakou techniku pouzivaji pri vyndavani/nasazeni voditek.
Cena +/- 5tis bez materialu je adekvatni za profesionalni praci.
Cena +/- 5tis bez materialu je adekvatni za profesionalni praci.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Naprostý souhlas s rossem, tohle prostě je nutné vždy a bylo to celkem pěkně vidět po té výměně vodítek, jak to nesedělo a muselo se ze sedel trochu ubrat. Není to o moc, ale jinak by to podfukovalo. Zabroušení mi příjde už je jen taková formalita pro ověření.
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Nejak nechapem k comu to je nutne u TS... Osobne som este nepocul aby bop problem s voditkami ci so sedlami
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Chlapi, já sem nepíšu všechno úplně exaktně. Já si dal jen nacenit jednotlivé úkony abych měl představu o rozsahu výsledné ceny. Postup, co se bude dělat už závisí od celkového stavu hlavy. Je docela možný, že ta hlava v minulosti prodělala GO a sedla s ventily budou v pořádku, to se zjistí až po její kontrole. Pokud bude třeba s nima něco dělat tak se nejdřív zafrézujou, ventily zabrousí a následně se to zalapuje. Při výměně vodítek to samý.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Motor je venku. Spustil jsem jej na vozík (takový ten pojezd na práce pod autem), zvedl karoserii a motor vysunul ven. Horší je, že nemám klíč RIBE M13 na hlavové šrouby (v sadě mám jenom M12 a M14 a stěmi to nejde). Zitra snad něco seženu...plus mi pouští zvedák a nemůžu k němu najít blok abych ho mohl zreklamovat

Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Žena se o víkendu flákala mimo domu, takže kuchyň byla zase bez dozoru

Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Hehe



AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Alespoň si nikdo nemůže stěžovat, že doma nepomáhám. Už jsem pekl, myl nádobí...zbývá už jen něco uvařit 

Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Na to se hodí termostat 

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Ten je nový, není třeba ho vařit. Ale něco se určitě najde. Akorát aby se to vlezlo do hrnce a žena nesmí být doma

Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Včera jsem chtěl sundat palici z mýho původního motoru a našel jeden stržený závit na držáku vačky
Tak jsem se nas...l a sundal hlavu z druhýho motoru - a nas...l se ještě víc. Nechápu co za mechanika dokáže napatlat silikon i pod těsnění hlavy. Ten silikon se samozřejmě roztlačil a vylezl do vodních kanálů. Naštěstí tam držel a neurval se ale čištění bude fakt zábava. Takže nakonec jde na repas hlava z toho "novýho" motoru. Jsem zvědav, v jakém je stavu, pokud bude naprd tak to zkusím ještě s tou původní hlavou a nechám na ní opravit ten závit. Navíc jsem zjistil další zajímavou věc. Motor, co jsem měl v autě doteď taky není originál. Blok je z CF3 AR32205 a v hlavě je navíc nevyužitý čidlo teploty. V tom "novým" motoru čidlo není, díra je zaslepená záslepkou a blok je AR32201 - sestava, která by měla být v spideru od výroby. Takže spider asi už v minulosti jednu smrt motoru překonal, tohle je už podruhé...

Tak jsem se nas...l a sundal hlavu z druhýho motoru - a nas...l se ještě víc. Nechápu co za mechanika dokáže napatlat silikon i pod těsnění hlavy. Ten silikon se samozřejmě roztlačil a vylezl do vodních kanálů. Naštěstí tam držel a neurval se ale čištění bude fakt zábava. Takže nakonec jde na repas hlava z toho "novýho" motoru. Jsem zvědav, v jakém je stavu, pokud bude naprd tak to zkusím ještě s tou původní hlavou a nechám na ní opravit ten závit. Navíc jsem zjistil další zajímavou věc. Motor, co jsem měl v autě doteď taky není originál. Blok je z CF3 AR32205 a v hlavě je navíc nevyužitý čidlo teploty. V tom "novým" motoru čidlo není, díra je zaslepená záslepkou a blok je AR32201 - sestava, která by měla být v spideru od výroby. Takže spider asi už v minulosti jednu smrt motoru překonal, tohle je už podruhé...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Právě dorazila krabice od alfiho...ješte to tak mít do čeho nalít:
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Kdyby si ty hlavy mel moc spatny, vali se mi v garazi jedna hlava, se 163 tisici kilometry na krku, je teda ale z 2.0 TS 

Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Dík za nabídku, ale podařilo se mi sundat tu moji původní hlavu a poslal jsem na repas i tu a repas té druhé jsem odvolal. Stav této mojí zhruba znám, proto dám radši na ní opravit závit a bude klid...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Zjistil jsem nový zajímavý věci - v autě jsem měl doteď motor 1.6 a nevěděl o tom.
Ten motor měl označení 60608900 M654.15, nevím z čeho pochází, možná ze 147. Na místě je otázka, co je na něm za převodovka, nenašel jsem relevantní čísla podle kterých by ji šlo identifikovat...
Ten motor měl označení 60608900 M654.15, nevím z čeho pochází, možná ze 147. Na místě je otázka, co je na něm za převodovka, nenašel jsem relevantní čísla podle kterých by ji šlo identifikovat...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Dnes jsi na foru už druhý :D
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
???
Pokud mas na mysli to tema ohledne pistu tak to je taky moje

Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: George Best a 1 host