tak se jdu pochlubit s novou kráskou :-)
Po roce ježdění se 159 (najeto 30 tis. km) jsem začal pokukovat po něčem lehčím, ostřejším a zábavnějším. Původní myšlenka byla, že půjdu do GT s Bussem. Nicméně bych potřeboval ještě druhé auto na daily ježdění, a když jsem si to tak počítal, tak jsem zjistil, že vlastně dosáhnu na QV. A mít jedno auto je přeci jen rozumnější volba
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Je to rok 2010, najeto 175 tis. km, koupena od Alfisty, který pro ní byl ve Švýcarsku.
Přivezl jsem si jí v pondělí. Zatím mám najeto kolem 1000 km, takže napíšu něco k prvním dojmům. Budu porovnávat se svojí 159 - třeba se to někomu bude hodit, pokud bude uvažovat o změně, tak jako já
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Design - je to věc vkusu - hodně lidí říká, že je to auto pro holky. Souhlasím s tím, že 159 je více "chlapská". Nicméně když potom ty rýpaly svezete, tak jim zklapne
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jízdní vlastnosti - absolutně jiný level.
Včera jsem se byl projet na okreskách v okolí Červené vody a nakonec jsem dojel i na Červenohorské sedlo, které si mě absolutně získalo. Pro mě zatím nejlepší silnice v ČR! Takže byla možnost Giuliettu pořádně otestovat - v rychlostech, při kterých se 159 hrne ven ze zatáčky a vy se jen modlíte ať neskončíte v příkopě, si jí Giulietta na pohodu vykrouží a vesele se žene do další a ještě Vás pobízí, ať jedete rychleji
![:-D](./images/smilies/003.gif)
Motor - konečně mám Alfu v benzínu!
![:-D](./images/smilies/003.gif)
U 2,4 jsem byl zvyklý, že funkční rozsah otáček byl 2 - 4 tisíce. U TBi: 1 - 6 tisíc.
Na normální jízdu stačí bohatě 2,5 - 3tis. otáček. Pro courání po městě a klidnou jízdu volím režim Normal.
Dynamic dávám pouze, když se chci opravdu svézt. Případně když vím, že budu předjíždět (ale nutnost to není) - v tomto režimu je cítit, jak Giulietta ožije - máte k dispozici o 40 Nm více, reakce na plyn a řízení jsou ostřejší. Nejvíce zábavy si užijete v rozmezí 4 - 5,5 tis. otáček - zde motor nádherně táhne.
All weather jsem zatím nezkoušel.
Něco málo k rychlostem (tachometrovým):
4. převodový stupeň, 6 tis. otáček - 180 km/h,
5. převodový stupeň, 6 tis. otáček - 230 km/h,
na šestku při 240 km/h tam bylo 5 tis. otáček, pak už jsem musel brzdit.
Jediné na čem teda mohli Italové zapracovat je zvuk. Protože to v sérii nemá žádný. Takže první úprava Giulietty je jasná
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Co se týče prostoru v autě - mám 2 metry -
sedadlo řidiče - nad hlavou mám více místa než ve 159. Pozice za volantem je v pořádku. Jediné co vytknu - oproti 159 mám nohy skoro v pravém úhlu a stává se mi, že pravým kolenem narážím do místa pod volantem.
Dozadu se na výšku nevejdu, ale překvapil mě prostor pro nohy - i se sedačkou řidiče nastavenou pro mojí výšku se tam vejdu! Ve 159 to bylo v podstatě nereálné.
Kufr Giulietty nemá žádné boční odkládací prostory, tak jako 159, která jich měla spoustu a schovali jste tam cokoliv Vás napadlo. Takže jsem povinnou výbavu narval k rezervě
![:-D](./images/smilies/003.gif)
No pro dnešek by toho vypisování bylo až, až. Tak už jen přidám pár fotek :-)
![Obrázek](https://s15.postimg.cc/4640tvvsn/IMG_20180701_130954.jpg)
![Obrázek](https://s15.postimg.cc/o0q2fxip3/IMG_20180701_130841.jpg)
![Obrázek](https://s15.postimg.cc/yashf7yav/IMG_20180701_131048_panorama.jpg)