Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Ahoj,
tak se jdu pochlubit s novou kráskou :-)
Po roce ježdění se 159 (najeto 30 tis. km) jsem začal pokukovat po něčem lehčím, ostřejším a zábavnějším. Původní myšlenka byla, že půjdu do GT s Bussem. Nicméně bych potřeboval ještě druhé auto na daily ježdění, a když jsem si to tak počítal, tak jsem zjistil, že vlastně dosáhnu na QV. A mít jedno auto je přeci jen rozumnější volba .
Je to rok 2010, najeto 175 tis. km, koupena od Alfisty, který pro ní byl ve Švýcarsku.
Přivezl jsem si jí v pondělí. Zatím mám najeto kolem 1000 km, takže napíšu něco k prvním dojmům. Budu porovnávat se svojí 159 - třeba se to někomu bude hodit, pokud bude uvažovat o změně, tak jako já .
Design - je to věc vkusu - hodně lidí říká, že je to auto pro holky. Souhlasím s tím, že 159 je více "chlapská". Nicméně když potom ty rýpaly svezete, tak jim zklapne . Já osobně můžu říci, že se mi začíná líbit čím dál více.
Jízdní vlastnosti - absolutně jiný level.
Včera jsem se byl projet na okreskách v okolí Červené vody a nakonec jsem dojel i na Červenohorské sedlo, které si mě absolutně získalo. Pro mě zatím nejlepší silnice v ČR! Takže byla možnost Giuliettu pořádně otestovat - v rychlostech, při kterých se 159 hrne ven ze zatáčky a vy se jen modlíte ať neskončíte v příkopě, si jí Giulietta na pohodu vykrouží a vesele se žene do další a ještě Vás pobízí, ať jedete rychleji . Brzdy jsou taky výborné, nezaznamenal jsem žádné vadnutí, oproti 159 to brzdí neskutečně. Navíc se mi strašně líbí, že při opravdu ostrém brždění se spouštějí výstražná světla.
Motor - konečně mám Alfu v benzínu!
U 2,4 jsem byl zvyklý, že funkční rozsah otáček byl 2 - 4 tisíce. U TBi: 1 - 6 tisíc.
Na normální jízdu stačí bohatě 2,5 - 3tis. otáček. Pro courání po městě a klidnou jízdu volím režim Normal.
Dynamic dávám pouze, když se chci opravdu svézt. Případně když vím, že budu předjíždět (ale nutnost to není) - v tomto režimu je cítit, jak Giulietta ožije - máte k dispozici o 40 Nm více, reakce na plyn a řízení jsou ostřejší. Nejvíce zábavy si užijete v rozmezí 4 - 5,5 tis. otáček - zde motor nádherně táhne.
All weather jsem zatím nezkoušel.
Něco málo k rychlostem (tachometrovým):
4. převodový stupeň, 6 tis. otáček - 180 km/h,
5. převodový stupeň, 6 tis. otáček - 230 km/h,
na šestku při 240 km/h tam bylo 5 tis. otáček, pak už jsem musel brzdit.
Jediné na čem teda mohli Italové zapracovat je zvuk. Protože to v sérii nemá žádný. Takže první úprava Giulietty je jasná
Co se týče prostoru v autě - mám 2 metry -
sedadlo řidiče - nad hlavou mám více místa než ve 159. Pozice za volantem je v pořádku. Jediné co vytknu - oproti 159 mám nohy skoro v pravém úhlu a stává se mi, že pravým kolenem narážím do místa pod volantem.
Dozadu se na výšku nevejdu, ale překvapil mě prostor pro nohy - i se sedačkou řidiče nastavenou pro mojí výšku se tam vejdu! Ve 159 to bylo v podstatě nereálné.
Kufr Giulietty nemá žádné boční odkládací prostory, tak jako 159, která jich měla spoustu a schovali jste tam cokoliv Vás napadlo. Takže jsem povinnou výbavu narval k rezervě a pro zbytek věcí to bude chtít přikoupit něco na suchý zip.
No pro dnešek by toho vypisování bylo až, až. Tak už jen přidám pár fotek :-)
, ,
tak se jdu pochlubit s novou kráskou :-)
Po roce ježdění se 159 (najeto 30 tis. km) jsem začal pokukovat po něčem lehčím, ostřejším a zábavnějším. Původní myšlenka byla, že půjdu do GT s Bussem. Nicméně bych potřeboval ještě druhé auto na daily ježdění, a když jsem si to tak počítal, tak jsem zjistil, že vlastně dosáhnu na QV. A mít jedno auto je přeci jen rozumnější volba .
Je to rok 2010, najeto 175 tis. km, koupena od Alfisty, který pro ní byl ve Švýcarsku.
Přivezl jsem si jí v pondělí. Zatím mám najeto kolem 1000 km, takže napíšu něco k prvním dojmům. Budu porovnávat se svojí 159 - třeba se to někomu bude hodit, pokud bude uvažovat o změně, tak jako já .
Design - je to věc vkusu - hodně lidí říká, že je to auto pro holky. Souhlasím s tím, že 159 je více "chlapská". Nicméně když potom ty rýpaly svezete, tak jim zklapne . Já osobně můžu říci, že se mi začíná líbit čím dál více.
Jízdní vlastnosti - absolutně jiný level.
Včera jsem se byl projet na okreskách v okolí Červené vody a nakonec jsem dojel i na Červenohorské sedlo, které si mě absolutně získalo. Pro mě zatím nejlepší silnice v ČR! Takže byla možnost Giuliettu pořádně otestovat - v rychlostech, při kterých se 159 hrne ven ze zatáčky a vy se jen modlíte ať neskončíte v příkopě, si jí Giulietta na pohodu vykrouží a vesele se žene do další a ještě Vás pobízí, ať jedete rychleji . Brzdy jsou taky výborné, nezaznamenal jsem žádné vadnutí, oproti 159 to brzdí neskutečně. Navíc se mi strašně líbí, že při opravdu ostrém brždění se spouštějí výstražná světla.
Motor - konečně mám Alfu v benzínu!
U 2,4 jsem byl zvyklý, že funkční rozsah otáček byl 2 - 4 tisíce. U TBi: 1 - 6 tisíc.
Na normální jízdu stačí bohatě 2,5 - 3tis. otáček. Pro courání po městě a klidnou jízdu volím režim Normal.
Dynamic dávám pouze, když se chci opravdu svézt. Případně když vím, že budu předjíždět (ale nutnost to není) - v tomto režimu je cítit, jak Giulietta ožije - máte k dispozici o 40 Nm více, reakce na plyn a řízení jsou ostřejší. Nejvíce zábavy si užijete v rozmezí 4 - 5,5 tis. otáček - zde motor nádherně táhne.
All weather jsem zatím nezkoušel.
Něco málo k rychlostem (tachometrovým):
4. převodový stupeň, 6 tis. otáček - 180 km/h,
5. převodový stupeň, 6 tis. otáček - 230 km/h,
na šestku při 240 km/h tam bylo 5 tis. otáček, pak už jsem musel brzdit.
Jediné na čem teda mohli Italové zapracovat je zvuk. Protože to v sérii nemá žádný. Takže první úprava Giulietty je jasná
Co se týče prostoru v autě - mám 2 metry -
sedadlo řidiče - nad hlavou mám více místa než ve 159. Pozice za volantem je v pořádku. Jediné co vytknu - oproti 159 mám nohy skoro v pravém úhlu a stává se mi, že pravým kolenem narážím do místa pod volantem.
Dozadu se na výšku nevejdu, ale překvapil mě prostor pro nohy - i se sedačkou řidiče nastavenou pro mojí výšku se tam vejdu! Ve 159 to bylo v podstatě nereálné.
Kufr Giulietty nemá žádné boční odkládací prostory, tak jako 159, která jich měla spoustu a schovali jste tam cokoliv Vás napadlo. Takže jsem povinnou výbavu narval k rezervě a pro zbytek věcí to bude chtít přikoupit něco na suchý zip.
No pro dnešek by toho vypisování bylo až, až. Tak už jen přidám pár fotek :-)
, ,
Alfa Romeo Giulietta QV
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3817
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Ať slouží a nadšení vydrží co nejdýl ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Petulin940
- Pozorovatel
- Příspěvky: 396
- Registrován: 23.3.2016, stř 17:04
- Bydliště: Praha
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Já bych se s dovolením připojil ke gratulaci a díky za pěkné popsání srovnání obou alfiček.Kámošovi jsem doporučil přečíst !!!
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Díky za pěkný srovnání! Ať to jezdí a dělá jenom radost!
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Srovnání fajn, ale dost toho rozdílu podle mě dělala ta 2.4JTD ve 159. Škoda že si tu 159 neměl taky v TBI.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Hele já si myslím, že i kdyby měl 159 v tbi tak to bude podobný. Vem si, že ve 159 máš jiný turbo a průběh je tam dost podobnej naftě+ o nějakých 26kw méně a absenci jízdních režimů. Osobně si myslím že recenze by byla +- podobná ať by to srovnával s jakoukoliv motorizací.
Alfa Romeo Giulietta Qv 280hp
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7001
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
to je Giulietta od Tomáše Halouzky?
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Já myslel hlavně hmotnost toho dieselu a rozložení hmotnosti ve srovnání s Julčou.Nofofr píše: ↑6.7.2018, pát 12:29 Hele já si myslím, že i kdyby měl 159 v tbi tak to bude podobný. Vem si, že ve 159 máš jiný turbo a průběh je tam dost podobnej naftě+ o nějakých 26kw méně a absenci jízdních režimů. Osobně si myslím že recenze by byla +- podobná ať by to srovnával s jakoukoliv motorizací.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
auto hezký, ale srovnávat zrovna 159 a giuliettu asi moc zrovna nejde
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
To srovnání neberte tak, že jsem ty auta postavil proti sobě a řekl, že 159 je k ničemu a Giuletta je nejlepší na světě
Obě auta jsou o něčem jiném. Záleží jen na tom, co člověk od auta očekává - to je důvod, proč jsem udělal změnu. To porovnání je prostě jen způsob, jakým jsem chtěl popsat svoje pocity a dojmy.
Devítka je výborný silniční koráb, ideální volba na dálky a přesuny po dálnicích. Kila tam jsou znát, ale když se rozhýbe, tak s tou 2,4 jede velmi slušně a dá se s ní užít i spoustu zábavy.
QV je zase stavěné spíš na jízdu po okreskách. Zrychluje s lehkostí a fakt to letí neskutečně. Podvozek je mnohem tvrdší, takže na horších silnicích, kde si 159 jen tak "pluje", Vám Giuletta jasně dává najevo, že to není nejlepší volba. Nicméně i s dálkami si dokáže velmi dobře poradit, což jsem si tento víkend ověřil při výletu k Balatonu na AlfaCity18 - mimochodem můžu jen a jen doporučit! 1400 Alf na jednom místě, výborná akce, neskutečná atmosféra. Máme celkem dost fotek. Až to nějak přebereme, tak sem něco nahodím.
Obě auta jsou o něčem jiném. Záleží jen na tom, co člověk od auta očekává - to je důvod, proč jsem udělal změnu. To porovnání je prostě jen způsob, jakým jsem chtěl popsat svoje pocity a dojmy.
Devítka je výborný silniční koráb, ideální volba na dálky a přesuny po dálnicích. Kila tam jsou znát, ale když se rozhýbe, tak s tou 2,4 jede velmi slušně a dá se s ní užít i spoustu zábavy.
QV je zase stavěné spíš na jízdu po okreskách. Zrychluje s lehkostí a fakt to letí neskutečně. Podvozek je mnohem tvrdší, takže na horších silnicích, kde si 159 jen tak "pluje", Vám Giuletta jasně dává najevo, že to není nejlepší volba. Nicméně i s dálkami si dokáže velmi dobře poradit, což jsem si tento víkend ověřil při výletu k Balatonu na AlfaCity18 - mimochodem můžu jen a jen doporučit! 1400 Alf na jednom místě, výborná akce, neskutečná atmosféra. Máme celkem dost fotek. Až to nějak přebereme, tak sem něco nahodím.
Alfa Romeo Giulietta QV
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
No to je právě ono, ta 2.4 je pocitově úplně jiný auto než JTS, srovnáváš jablka s hruškama a to neříkám proto, že 159 mám a chtěl bych ji nějak bránit, naftová a benzínová 159 jsou úplně jiný auta.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Pěkné srovnání, hlavně tu QV taky někde nevysyp.
Souhlasím. Design je jedna z věcí, proč jsem Giuliettu bohužel diskvalifikoval z výběru. Že jezdí hothatch na okreskách líp než naftová 159 by měla být samozřejmost.
Vidíš, já to u 159 mám a neskutečně mě to irituje. Jdeš ostřeji na brzdy a blikáš jak herna v Las Vegas .
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Jasně. Bohužel jsem 159 s jiným motorem neřídil, takže nemůžu říci.
Alfa Romeo Giulietta QV
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Jojo. Na té Dubé jsem byl s Nofofrem. Jeli jsme se 4 autama, při cestě dolů k Mělníku jsem jel první, najednou koukám do zrcátka a nikde nikdo. Tak už mi bylo jasné, že bude nějaký průser. Je jí škoda, ale hlavně že se nikomu nic nestalo.
Alfa Romeo Giulietta QV
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Tak jsem si v pátek udělal radost a dovezl si první díl na úpravu Giulietty. Jedná se o diffuser. Momentálně je v černé lesklé, na slunci s jiskrami červené. Takže se ještě musím rozmyslet jakou barvu zvolit, protože na autě je vše v matných barvách. Přidělává se na originální díl, napasovat to tam nebude sranda, ale za ten výsledek to stojí. Nicméně se tam bude dávat až s novými výfuky, protože origo koncovky jsou strašně krátké.
A tím se dostávám k další plánované úpravě :-). Asi půjdu do zakázkové výroby, jen nejsem rozhodnutý jestli jít do celého výfuku nebo vyměnit pouze poslední díl.
Dále mám v plánu přední splitter, trochu výraznější zadní spoiler a chtěl bych sehnat volant z pofaceliftové verze QV.
A tím se dostávám k další plánované úpravě :-). Asi půjdu do zakázkové výroby, jen nejsem rozhodnutý jestli jít do celého výfuku nebo vyměnit pouze poslední díl.
Dále mám v plánu přední splitter, trochu výraznější zadní spoiler a chtěl bych sehnat volant z pofaceliftové verze QV.
Alfa Romeo Giulietta QV
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Alfa Romeo Giulietta QV
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3817
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
mám jednu v podobném duchu.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Tak dnes dorazil balík italských tekutin
Alfa Romeo Giulietta QV
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Naco ten litr "WRka" ?
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Sváťa - Alfa Romeo Giulietta QV
Aha, lekl jsem se jestli si nechtěl 6l toho sport poweru a neposlali ti blbou pixlu 5W-40 jako 5W-40
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host