QTRONIC
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: QTRONIC
Kolik to stálo? tady v Domažlicích za to chtějí 7000 kč
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: QTRONIC
2455,- Olej
655,- Diagnostika
1225,- 1,5h práce
150,- Materiál
-------------------
4485 Kč vč. DPH
+ 2000 za naftu
Jinak v Praze si řekli o 10 s nejistotou, že neví kolik spotřebují oleje atd.
V Kladně mi dokonce dali nůžky 12-17 tisíc
655,- Diagnostika
1225,- 1,5h práce
150,- Materiál
-------------------
4485 Kč vč. DPH

+ 2000 za naftu

Jinak v Praze si řekli o 10 s nejistotou, že neví kolik spotřebují oleje atd.
V Kladně mi dokonce dali nůžky 12-17 tisíc

//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: QTRONIC
To je hodně dobrá cena. Jaký ti tam dali olej? Za takové peníze to asi nebyla Tutela, ale nějaká jiná značka se stejnou specifikací. Je to tak?
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: QTRONIC
Taky jsem byl v Kaps, kde mi menili těsnění olejove vany a olej davaji Total.
Jinak těsnění po tydnu prasklo, tak tam dali napodruhé silikon
Jinak těsnění po tydnu prasklo, tak tam dali napodruhé silikon
AR STELVIO 2.0T Q4 206Kw
EX - AR 159 SW 1,9JTDm 110Kw Q-Tronic
EX - AR 159 SW 1,9JTDm 110Kw Q-Tronic
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: QTRONIC
Tomu Aisinu je naprosto jedno jaká značka oleje tam je. Všechno je to obyčejné převodové ATF, a jelikož TF80 má každé druhé auto z té doby, tak si tam taky každá automobilka dává svoje nasmlouvané oleje. Co tam tedy nalili je mi šumák, kapalina je tam správná a funguje to.
Kaps neznám, byl jsem tam poprvé. Nemám důvod je propagovat ani hanit, ale jedou to tam ve velkém, tak snad to umí. Za mě naprosto ok, jak zázemí, tak lidi na mě působili, že ví o čem mluví... no a hlavně zapůsobili cenou
Kaps neznám, byl jsem tam poprvé. Nemám důvod je propagovat ani hanit, ale jedou to tam ve velkém, tak snad to umí. Za mě naprosto ok, jak zázemí, tak lidi na mě působili, že ví o čem mluví... no a hlavně zapůsobili cenou

//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: QTRONIC
Podle recenzí o podle toho, že jsem s Kaps-em i nějakolikrát telefonicky neco řešil, tak vždy k plné spokojenosti, takže u nich bych se toho opravdu nebál, s olejem je to jak píše Adam, každý výrobce automobilu a že tenhle Aisin je v několika autech, tak každý si dává svůj olej.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: QTRONIC
To je mi jasné, že je jedno, od jaké značky olej je, když je převodovka stejná ve Volvu, Peugeotu, Fordu a spoustě dalších značek. Jen mě zajímalo, jestli náhodou Adam nebude vědět, co konkrétně mu tam nalili, aby pak mohl říct např. při další výměně, jak na tom daný olej byl s výdrží atp. Ta Tutela je jeden z nejdražších olejů, takže se pak na té výměně dá docela ušetřit, pokud koupím ekvivalentní olej za poloviční cenu.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
- levakbob88
- Příspěvky: 81
- Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
- Bydliště: Liberec
Re: QTRONIC
ahoj uz jste se nekdo setkal s tim ze vam u te radici paky nesla zmacknout ta pojistka pro prerazeni na R P atd...? v cem muze byt problem mimo spinace u brzdoveho pedalu? už se mi to stalo dvakrat a ted podruhe se mi to uz nepodarilo odblokovat ani zboku tou pojistkou kde je primo ten magnet. Díky za pomoc. e
Re: QTRONIC
Bouchnout z boku po hlavici páky. Seká se ti ten mechanismus přepákování té pojistky. Jestli při zmáčknutí brzdy slyšíš cvaknutí, tak ti funguje všechno jak má. Jestli ti to nejde ani pojistkou h boku tak je to v té hlavici. Taky mi to semtam udělá. Někdy jednou za týden, někdy 2x za den. Musím to rozdělat a mrknout co se tam zasekává. Každopádně správná rána z boku a jedeš dál 
AR 159SW 2.4JTDm 147kW Q-tronic FL
AR 166 2.4 JTD manuál
AR 166 2.4 JTD manuál
Re: QTRONIC
levakbob88: Někdy mě to necvakne při sešlápntí brzdy a hodilo by se umět odblokovat pojistku z boku na tunelu, jak je to plastové víčko.
Není tam vidět a neumím nic nahmatat. Můžeš mě prosím popsat, co se tam má udělat, zatáhnout, nebo zmáčknout ?
Není tam vidět a neumím nic nahmatat. Můžeš mě prosím popsat, co se tam má udělat, zatáhnout, nebo zmáčknout ?
2.4 JTDm147kw
Re: QTRONIC
Hele je tam takovy gumovy táhlo nebo jak bych to popsal. Jako bys ho chtěl tím otvorem vytáhnout ven. Já tam vrazím 2 prsty levé ruky, ukazováček a prostředníček a sáhnu až za tu gumu a povytáhnu to ven. Ale já to mám celkem nacvičeny. Než sem přišel na to, proč mi praská pojistka service, na které je i snímač pedálu, tak sem ho používal docela hojně. Nacvič si to dopředu. Zapni klíč, nešlapej na brzdu a zkoušej. Jde to fakt docela snadno. Potáhneš to tak o 2 milimetry a už to jde odjistit. Skoro si ani nevšimneš že jsi s tím pohl. Pojistku na páce samozřejmě strjně musíš použít.
AR 159SW 2.4JTDm 147kW Q-tronic FL
AR 166 2.4 JTD manuál
AR 166 2.4 JTD manuál
Re: QTRONIC
Aha, tak potáhnout gumu, zkusím to. A pojistka na páce jde zmačknout bez pedálu a toho cvaknutí? To potažení tedy nahradí to cvaknutí?
2.4 JTDm147kw
Re: QTRONIC
Přesně tak. Mechanická pojistka z boku mechanismu voliče slouží jako nahrazení uvolnění voliče třeba při poruše snímače brzdového pedálu. Jeden volič mám vymontovaný z auta, tak můžu udělat fotku, jak ta pojistka vypadá.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: QTRONIC
Fotka by pomohla, snad i ostatnim, kteri maji automat a nikdy to nevideli. Clovek nikdy nevi.
2.4 JTDm147kw
Re: QTRONIC
Udělal jsem teda pár fotek a stručný popis pro představu.
Nejdřív celý volič (zařazeno jakoby "D", páka směřuje dozadu; na dalších fotkách už je v poloze "P"). Když je celý mechanismus voliče namontovaný v autě, táhlo pojistky s gumovým obdélníkem směřuje k řidiči a je schované za plastovou krytkou v bočním koberci tunelu. Samotná pojistka po demontáži. Účko blokuje pohyb voliče z parkovací polohy, protože do něj zapadá čep vyfocený na následujících fotkách. Při vytažení pojistky se čep uvolní a díky tomu je možné voličem pohybovat. Když všechno funguje, jak má, pojistka se po sešlápnutí brzdového pedálu elektromagneticky vysune po přivedení proudu do cívky. Volič je v parkovací poloze. Na fotce je čep voliče, když není stisknuté tlačítko na hlavici voliče. Po stisknutí tlačítka na hlavici se čep takhle vysune dolů a je umožněn pohyb voliče z parkovací polohy. Vlevo je v dráze čepu vidět další "schod", kam čep zapadne, když se volič nachází v poloze zpátečky "R". Proto je potřeba při pohybu "R" -> "P" stisknout tlačítko na hlavici voliče.
Nejdřív celý volič (zařazeno jakoby "D", páka směřuje dozadu; na dalších fotkách už je v poloze "P"). Když je celý mechanismus voliče namontovaný v autě, táhlo pojistky s gumovým obdélníkem směřuje k řidiči a je schované za plastovou krytkou v bočním koberci tunelu. Samotná pojistka po demontáži. Účko blokuje pohyb voliče z parkovací polohy, protože do něj zapadá čep vyfocený na následujících fotkách. Při vytažení pojistky se čep uvolní a díky tomu je možné voličem pohybovat. Když všechno funguje, jak má, pojistka se po sešlápnutí brzdového pedálu elektromagneticky vysune po přivedení proudu do cívky. Volič je v parkovací poloze. Na fotce je čep voliče, když není stisknuté tlačítko na hlavici voliče. Po stisknutí tlačítka na hlavici se čep takhle vysune dolů a je umožněn pohyb voliče z parkovací polohy. Vlevo je v dráze čepu vidět další "schod", kam čep zapadne, když se volič nachází v poloze zpátečky "R". Proto je potřeba při pohybu "R" -> "P" stisknout tlačítko na hlavici voliče.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: QTRONIC
Super! Jen ještě jedna věc. Všiml jsem si, že mě naposledy nešlo zmačknout tlačítko na páce, které podle tebe musím zmačknout i při potažení gumy.
Potažení gumy tedy umožní stisknutí tlačítka, nebo je to samostatný další zabezpečovací krok? Rozumím, co dělá guma/elektromagnet, hýbe s čepem, ale co dělá to tlačítko na páce?
Potažení gumy tedy umožní stisknutí tlačítka, nebo je to samostatný další zabezpečovací krok? Rozumím, co dělá guma/elektromagnet, hýbe s čepem, ale co dělá to tlačítko na páce?
2.4 JTDm147kw
Re: QTRONIC
Jj, vytažení gumy umožní stisknutí tlačítka. Stejně jako sešlápnutí brzdového pedálu, bez kterého také nejde stisknout tlačítko na páce voliče.
Guma/elektromagnet právě nehýbe čepem. Ale vytahují to "účko" směrem k řidiči, čímž se odjistí čep a může se pohybovat směrem doleva (na fotce).
Co dělá tlačítko na páce? Na první fotce je úplně nahoře na celém mechanismu voliče vidět bílý plast, který vede z kovové trubky. Když stiskneš tlačítko na páce, bílý plast zatlačíš dolů a tím odjistíš i čep dole v mechanismu voliče.
Takhle to popisovat je docela kostrbaté, nejlepší je, když to máš celé před sebou a můžeš si vyzkoušet, jak co funguje a za jakých podmínek. Ale doufám, že už je ti to jasnější.
Guma/elektromagnet právě nehýbe čepem. Ale vytahují to "účko" směrem k řidiči, čímž se odjistí čep a může se pohybovat směrem doleva (na fotce).
Co dělá tlačítko na páce? Na první fotce je úplně nahoře na celém mechanismu voliče vidět bílý plast, který vede z kovové trubky. Když stiskneš tlačítko na páce, bílý plast zatlačíš dolů a tím odjistíš i čep dole v mechanismu voliče.
Takhle to popisovat je docela kostrbaté, nejlepší je, když to máš celé před sebou a můžeš si vyzkoušet, jak co funguje a za jakých podmínek. Ale doufám, že už je ti to jasnější.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: QTRONIC
Myslím, že už ano, díky. Tak mě napadlo, kdyby se to porouchalo, asi by šlo to povytažení nějak zajistit a nechat to odjištěné pořád. Starší auta si napamatuju, že by to měly. U jednoho auta jsem měl kdysi dokonce odjištěný i tlačítko, o čemž jsem nevěděl, když jsem koupil starší a v domění, že se páka zastaví na neutrálu z " D " při tlačení dopředu, jsem ji zatlačil až na " P " za jízdy a zablokovaly se kola. :-)
2.4 JTDm147kw
- levakbob88
- Příspěvky: 81
- Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
- Bydliště: Liberec
Re: QTRONIC
Ahoj poradí mi někdo pomůže? teče mi pravé gufero na automatické převodovce (AISIN) na výstupu na poloosu na pravé straně a za boha nemůžu sehnat to spravné gufero. Už jsme objednali 3 druhy a ani jedno není správné. před Třemi lety jsem měnil na levé straně a tam žádný problém. Ale pravá strana je jiná. VIN: ZAR93900007145908. díky moc.
Re: QTRONIC
ahoj. v eperi pise cislo 77363668 - polozka cislo 10 (vid priloha, je to podla tvojho VIN). je tam napisany aj presny rozmer. mozno si to uz ale zohnal.levakbob88 píše: 12.6.2020, pát 09:07 Ahoj poradí mi někdo pomůže? teče mi pravé gufero na automatické převodovce (AISIN) na výstupu na poloosu na pravé straně a za boha nemůžu sehnat to spravné gufero. Už jsme objednali 3 druhy a ani jedno není správné. před Třemi lety jsem měnil na levé straně a tam žádný problém. Ale pravá strana je jiná. VIN: ZAR93900007145908. díky moc.
________________________
AR 159 SW ti 2,4 JTDm AT, 147kW, r.v. '07
AR 147 2.0TS Selespeed, 110kW, r.v. '01
AR 166 2,5 V6 - BA/LPG, 140kW, r.v. '99
AR 156 SW 2,4 JTDm, 129kW, r.v. '04 ex
AR 156 2,5 V6, 140kW, r.v. '99 ex
AR 159 SW ti 2,4 JTDm AT, 147kW, r.v. '07
AR 147 2.0TS Selespeed, 110kW, r.v. '01
AR 166 2,5 V6 - BA/LPG, 140kW, r.v. '99
AR 156 SW 2,4 JTDm, 129kW, r.v. '04 ex
AR 156 2,5 V6, 140kW, r.v. '99 ex
Re: QTRONIC
Nazdar .....repasoval uz niekto diferenciál na qtronicu? Myslím tým vymena ložísk a podobne.....lebo ich je počuť a tiež aj ulozenie poloosi v difu ma volu ....



Re: QTRONIC
Zdravím páni,
objednával ste niekto nejaký aftermarket tesnení na vstupe polosí do prevodovky ?
čísla sú 77363669 a 77363668 (1.9 AT)
objednával ste niekto nejaký aftermarket tesnení na vstupe polosí do prevodovky ?
čísla sú 77363669 a 77363668 (1.9 AT)
Re: QTRONIC
Rammstein: Zdravím, tak až dnes po dlouhé době mě po příjezdu domů nešlo zařadit " P ". Konečně jsem mohl vyzkoušet to potažení gumy.
Našel jsem ji díky tvým fotkám snadno, ale potáhnout nešla. Potáhl jsem kleštěma a gumu utrhnul. Pořád ale koukal kolíček, za který šlo tahat.
Chvíli jsem zkoušel kvedla řadící pákou mezi N a D, až po chvíli šlo kolíček potáhnout a já mohl zmačknout tlačítko na řadící páce a zařadit P.
Tak se obávám, že tam je nějaký problém v mechanismu. Občas se to zaeskne. Elektromagnet necvaká, ale v něm chyba nebude, když to nejde ani ručně. Mám z toho strach a lehce ztrácím důvěru.
Ještě mě napadlo, že bych zkusil ten povytáhlý kolíček nějak zajistit, možná drátkem, aby zůstal povytáhlý na pořád. To bych byl spokojený.
Našel jsem ji díky tvým fotkám snadno, ale potáhnout nešla. Potáhl jsem kleštěma a gumu utrhnul. Pořád ale koukal kolíček, za který šlo tahat.
Chvíli jsem zkoušel kvedla řadící pákou mezi N a D, až po chvíli šlo kolíček potáhnout a já mohl zmačknout tlačítko na řadící páce a zařadit P.
Tak se obávám, že tam je nějaký problém v mechanismu. Občas se to zaeskne. Elektromagnet necvaká, ale v něm chyba nebude, když to nejde ani ručně. Mám z toho strach a lehce ztrácím důvěru.

Ještě mě napadlo, že bych zkusil ten povytáhlý kolíček nějak zajistit, možná drátkem, aby zůstal povytáhlý na pořád. To bych byl spokojený.
2.4 JTDm147kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti