Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Odpovědět
Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7730
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Harous » 10.11.2018, sob 09:49

To není tak úplně pravda. Prémiová paliva neobsahují biosložku. Do N95 můžeš nalít VIFu kolik chceš, ale těch kytek se zbavit nejde.
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)
KTM 990 Adventure ('07)

tatkoTom
Nováček

Příspěvky: 120
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od tatkoTom » 10.11.2018, sob 11:39

Rád by som veril, že vôbec neobsahujú :)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7730
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Harous » 10.11.2018, sob 14:54

Věřit tomu nemusíš, ale je to tak. :D
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)
KTM 990 Adventure ('07)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3507
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Ladis » 10.11.2018, sob 15:01

Když ho nabere u Eurooilu.....tak je to taky bez....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7730
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Harous » 10.11.2018, sob 15:38

To samozřejmě může. Já jen upozorňoval na to, že neplatí N98 = N95 + VIF. Aditiva tomu určitě pomůžou, ale oktanový číslo tím nezvednu a kytky z toho taky nedostanu. :D
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)
KTM 990 Adventure ('07)

romanc
Štamgast

Příspěvky: 934
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od romanc » 10.11.2018, sob 15:41

Klasicky natural 95 u Eurooilu bioslozku obsahuje. Az potom Optimal 95 bio nema a u N98 si nejsem jist.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3507
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Ladis » 11.11.2018, ned 11:27

Zajímavé......Co jsem koukal přes jejich aplikaci, tak konkrétně u nás ve Slavičíně tam biolih údajně nemají...
Jinak co píšou, tak i v optimalu ho mají, jen jsou tam vylepšené aditiva, aby asi odstranili nežádoucí dopad, a 98 by ho mít na 100% neměla....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14954
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Kubas » 26.2.2019, úte 16:57

Kvalitní marketingová akce MOL:
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/m ... omika_svob

občas jsem tam tankoval, sice výjimečně, ale občas jo.... tímto s nimi končím....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2787
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od rosso155 » 26.2.2019, úte 17:42

Akorát jsem to chtěl postnout, pěkná práce :smt068 .
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2015 Volvo FH 13 460 + tandem SVAN CHT202
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9904
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Petr147 » 26.2.2019, úte 18:30

Palivo totiž může začít vřít v čerpadle, palivové cestě a nebo injektorech, čímž znemožňuje správně dávkovat množství paliva v karburátoru.

Aha :D

To DVPE není vůbec problém, neřeknu při 40° vedrech, ale teď je to úplně o ničem... hlavně to rozložení do dalšího benzínu je úplně běžná praxe, takto to dělá rafinerie, velkosklady... jen si po tom změří parametry, zda teorie odpovídá realitě... takto se zde rozpouští v naftě různé kafilerní tuky, vyjetý olej, ropné zbytky...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14954
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Kubas » 26.2.2019, úte 18:45

No a MOL prave ty parametry neoveril a prevezl tu sracku jinam... S pokynem COI si vytrel zadek....

Je to jako kdyz najdou bordel v hospode kam chodim na obedy.... Prestanu tam chodit, samozrejme to neznamena ze v podniku kam budu chodit misto toho to bude lepsi.... ;-) ale dokud na to cesky spotrebitel nebude reagovat, nic se nezmeni....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9904
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Petr147 » 26.2.2019, úte 18:49

Ja vidím problém v nějaké likvidaci, to je jako ničit boty, protože mají o dvě dírky na tkaničky víc... Každopádně to nebylo manažersky zvládnuté, stačilo to dát do nádrže s jiným benzínem, zaplatit pár testů v akreditované laborce a mohlo to jít znovu do prodeje

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7948
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Hampice » 27.2.2019, stř 07:32

Vzhledem ke kvalitě článku to spíš vidím na nějakou dobře zaplacenou konkurenční agitku... U MOLu tankuju v podstatě výhradně a už dost dlouho a nikdy žádný problém. Beru cca 50:50 95 a 100. Například teď mám v Bravu 100 od Shellu a na volnoběh se to klepe jako drahej pes...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo 156 2.0 TS (2000) spící vrána
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)
Fiat Punto SX (2001)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14954
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Kubas » 27.2.2019, stř 20:07

Petr: jasně že je blbost to likvidovat, ale měli to s něčím rozumně namíchat a ověřit to.... jako převézt to jinam a doufat že se na to nepřijde mi fakt přijde jako hodně amatérské řešení :-)

Hampi: konkurenční boj je možná to, že se o tom píše.... ale že to MOL reálně udělal je prostě fakt....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7948
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Hampice » 28.2.2019, čtv 08:45

Kubas píše:
27.2.2019, stř 20:07
.... ale že to MOL reálně udělal je prostě fakt....
To nerozporuju, na druhou stranu to na 100% dělají všichni....
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo 156 2.0 TS (2000) spící vrána
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)
Fiat Punto SX (2001)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7730
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Harous » 28.2.2019, čtv 08:45

Neuvěřitelný, že článek na Nově je přesnější a celou situaci vysvětluje:
http://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/z ... nzinu.html
Tlak suchých par je parametr, který se mění podle sezóny. V zimním období platí jiné normy než v létě. V zimě jsou vyšší hodnoty tlaku par (maximálně 90 kPa) nutné pro dostatečné vypařování paliva (těkavosti benzínu) a spolehlivý start za nízkých teplot. V létě musí mít nižší tlak (maximálně 62 kPa) kvůli větší odparnosti za vyšších teplot.
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)
KTM 990 Adventure ('07)

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4719
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od A.J.Michal » 1.3.2019, pát 21:27

No neco ohledne kvality paliv. Mam ve Spideru i BMW cca 3 mesice starou 95tku z Tank Ono a kupodivu ty auta nastartovali a jedou jak kdyz jsem je odstavil :-) ..... Jen teda v lete mi to po roce a pul zalepilo vstriky na bussu V6 ,kdy jsem mel holt v nadrzi jen 10 litru a byly zrovna ty horka.

100 oktanovy benzin rizly Ethanolem 85tkou a benzinovym vifem a busso si zase prede jako za mlada :-D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
BMW E38 735i V8
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 3.0 V6
75 2.4 TD
Transporter t5
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao

tatkoTom
Nováček

Příspěvky: 120
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od tatkoTom » 1.3.2019, pát 22:18

VIF len prospeje :)

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 447
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od honzikd » 25.6.2019, úte 08:28

Ahoj, psal jsem to někde ve vlákně o Alfě 159, ale napíšu to i sem.
Mám Alfu 159, 2.2 JTS a všiml jsem si docela zajímavé věci. Tankuju Vervu 100 na stále stejné Benzině (Prostějov - u sjezdu Prostějov sever), kterou mám kousek od baráku. Když jedu okolo, a vidím, že jim tam přijela cisterna se "zbožím" a natankuju tam maximálně druhý den, tak je všechno jakž takž v pohodě.
Když tam ale natankuju mimo závoz zboží, nebo natankuju na jiné Benzině (zkoušel jsem např. Olomouc, Svitavy, Hlinsko a úplně nejhorší byl Ždírec nad Doubravou) - tak auto skoro nikdy nechytne napoprvé při prvním ranním studeném startu. Druhý pokus je potom bez problémů, motor nastartuje, jako by se nic nedělo. Po přídavku VIFu nebo čističe palivové soustavy od STP jsem nezaznamenal žádný rozdíl.

To mě trochu štve, takže jsem začal tankovat o dost dražší Shell VPower Racing 100 - když je tohle v nádrži, tak auto chytne úplně v pohodě napoprvé, motor má i (subjektivně) tišší a hladší chod.

No, a teď jsem jen pro porovnání natankoval na EuroOilu (Prostějov, Brněnská ulice) jejich natural Optimal 95E, nebo jak se to jmenuje - vím, že je tam min 5% biolihu plus nějaké aditivum. Co mě ale překvapilo - motor se chová stejně, jako s tím Shell VPower Racing 100. Ráno auto chytne studený napoprvé, žádný pocukávání, vše naprosto v pohodě.

Tak nevím, začínám mít pocit, že speciálně ta Verva 100 je pěknej ksindl a leštěnej prd - krom špatnýho startu nepozoruju žádný snížení spotřeby, hladší chod ani nic podobnýho.
Na druhou stranu, EuroOil Optimal mě dost překvapil - jestli se auto i po druhý nádrži bude chovat stejně, tak to budu střídat s tím Shellem - jednou plná Shellu, podruhý plná Optimalu...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9904
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Petr147 » 25.6.2019, úte 12:27

honzikd píše:
25.6.2019, úte 08:28
Tak nevím, začínám mít pocit, že speciálně ta Verva 100 je pěknej ksindl a leštěnej prd - krom špatnýho startu nepozoruju žádný snížení spotřeby, hladší chod ani nic podobnýho.
Největší kvalita je na tom marketingové oddělení :smt023

Leech
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 705
Registrován: 12.3.2012, pon 20:46
Bydliště: České Budějovice

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Leech » 26.6.2019, stř 07:29

Všichni s T-Jet motorem co znám a co měli problém se startováním tankovali benzinu. Když sem jim poradil aby přešli jinam, tak to zničho nic zmizelo. Já sem abartha startoval vždy až na druhý pokus, po přejití na Molku startuju napoprvé, i když kolikrát i tři týdny stojí na místě.
Abarth 500 esseesse
GT JTDm
GTV 2.0TS
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO | 147 1.6TS ECO | 159 1.9JTDm 8V, 147 Q2

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7948
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Hampice » 26.6.2019, stř 08:50

Já to říkám už tak 2 roky, že Verva a obecně Benzina (páč Verva je jen aditivovaná Vifem) je prostě sračka. Ale ukrutná. Pokaždý, když jsem měl jakýkoliv problémy s palivem, vždy to bylo po Benzině... Beru teď už dlouho jen Shell nebo MOL.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo 156 2.0 TS (2000) spící vrána
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)
Fiat Punto SX (2001)

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 433
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Protector » 26.6.2019, stř 09:27

Já třeba nikdy neviděl žádný rozdíl v naftě napříč značkami. Nedávno jsem ale měl benzínovou 500x jako náhradní vůz a můžu říct, že první tankování na Benzině ok a po druhém tankování na Shellce auto o dost zlenivělo.
Alfa Romeo159 SW,1.9 JTDm 16V

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3507
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Ladis » 26.6.2019, stř 12:18

Celé roky jsem tankoval eurooil + VIF......A teď pokusně jezdím už desátou nádrž na vervu....No a co si zapisuju tankování do aplikace, tak spotřeba je nižší o cca 0,4l......Takže nevím jestli je tam rovnítko mezi EU+VIF a verva.....takže tak jen pro zajímavost :D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14954
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)

Příspěvek od Kubas » 26.6.2019, stř 13:55

Leech píše:
26.6.2019, stř 07:29
Všichni s T-Jet motorem co znám a co měli problém se startováním tankovali benzinu. Když sem jim poradil aby přešli jinam, tak to zničho nic zmizelo. Já sem abartha startoval vždy až na druhý pokus, po přejití na Molku startuju napoprvé, i když kolikrát i tři týdny stojí na místě.
Me T-jet startoval blbe i na N95 od Shell....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti