Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Tak sa hlásim znova. Od vtedy čo mi to zadymilo poriadne kľud, štarty v pohode. Skôr má trápi iná vec:
- keď je auto už poriadne zohriate, šlapnem tomu na trojke, tlak turba sa drží na maxime a ťahá super
- keď na štvorke tomu šlapnem, to 2500ot. tiež krásne tlačí, potom to klesne niekde do polovice, citelne to prestane ťahať, po 2-3 sekundách znova fajn a ide ďalej.
Auto začalo byť akosi lenivé, niekedy mu trvá 3-4 sekundy kým zareaguje na to že som stačil pedál a začne turbo tlačiť. Klapky nemám, EGR je zaslepené, sanie bolo čistené 40t km dozadu, DPF je vykuchane.
Tak isto je nový menič tlaku turba, original Bosh tiež 40tkm dozadu. Oleje nové filtre dávam vždy nové , momentálne všetky filtre UFI.
Pozeral som hadice od IC aj turba, a všetko je bez dier a na spojoch neprefukuje.
Jediné čo ma sere je že tlačí celkom dosť oleja do sania, dostal som nejake info že môže byť upchaté odvetrávanie...
- keď je auto už poriadne zohriate, šlapnem tomu na trojke, tlak turba sa drží na maxime a ťahá super
- keď na štvorke tomu šlapnem, to 2500ot. tiež krásne tlačí, potom to klesne niekde do polovice, citelne to prestane ťahať, po 2-3 sekundách znova fajn a ide ďalej.
Auto začalo byť akosi lenivé, niekedy mu trvá 3-4 sekundy kým zareaguje na to že som stačil pedál a začne turbo tlačiť. Klapky nemám, EGR je zaslepené, sanie bolo čistené 40t km dozadu, DPF je vykuchane.
Tak isto je nový menič tlaku turba, original Bosh tiež 40tkm dozadu. Oleje nové filtre dávam vždy nové , momentálne všetky filtre UFI.
Pozeral som hadice od IC aj turba, a všetko je bez dier a na spojoch neprefukuje.
Jediné čo ma sere je že tlačí celkom dosť oleja do sania, dostal som nejake info že môže byť upchaté odvetrávanie...
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
zdar...mam mensi problemek s turbem...kdyz jedu delsi vzdalenost v kolone a je venku horko, tak kdyz se potom rozjedu pridam tak mi to skoci do nouzaku, spadne vykon, ale jet muzu dal. repase turba to neopravila. ma nekdo podobny problem? pripadne i reseni?diky moc
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
co píše diagnostika?
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
to zjistim zitra, dneska uz to bohuzel nestiham
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
co čidlo tlaku v sání?
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
zdarec...tak dneska sem byl konečně na diagnostice a vyhodilo nám to chybu P0235 - Přeplňovací tlak/neplatný signál/občasný
zkusili jsme vyměnit overboost ventil a uvidíme...jinak je vše v pohodě
na autě bylo za poslední 2 měsíce měněno pár věcí jako EGR ventil, všechny filtry, všechny tekutiny, servo a bylo repasovaný turbo a altík, jestli to nějak pomůže ;)
je to Alfa 147 1.9 jdt 2002 85 kw
na netu jsem ted našel, že by to mohl být MAP senzor, je to možný?
zkusili jsme vyměnit overboost ventil a uvidíme...jinak je vše v pohodě
na autě bylo za poslední 2 měsíce měněno pár věcí jako EGR ventil, všechny filtry, všechny tekutiny, servo a bylo repasovaný turbo a altík, jestli to nějak pomůže ;)
je to Alfa 147 1.9 jdt 2002 85 kw
na netu jsem ted našel, že by to mohl být MAP senzor, je to možný?
Naposledy upravil(a) butcher22 dne 15.6.2017, čtv 10:26, celkem upraveno 1 x.
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
řekl bych čidlo tlaku, jak píše jarin. Nemáš náhodou 85kw motor?
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
mám 85kw ...podle mojí dedukce a závistihodné neznalosti aut předpokládám že čidlo tlaku je MAP sensor 

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
zajímavý, asi nějaká nemoc těch motorů
Mě to občas takhle zablbne na Stilu, ale dělá to i s novým snímačem, takže možná špatnej kontakt. Asi bych prvně zkusil ten snímač vyčistit, hlavně jeho konektor, vzhledem k tomu že to píše neplatný signál a nic o tom že by byl moc vysoký tlak nebo tak něco.
Jinak je to MAP, zezadu na sání, je to dobře přístupný.

Jinak je to MAP, zezadu na sání, je to dobře přístupný.
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
mě to zase dělá, že když jedu tak v pohodě, ale jak zastavim někde tak to spadne do nouzáku pokud nedržim motor v otáčkách. Ale jakmile to chcípnu a nastartuju tak je to v pohodě.
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
díky pánové, zkusíme se na to mrknout a po nějaké době se ozvu zda se to podařilo opravit...díky moc!
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
zdarec...po měsíci a 1500 km testovacího režimu jsme si potvrdili, že za to mohl overboost ventil ;) MAP sensoru sem se ani nedotkl....doufám, že to pomůže ostatním ;)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zdravím, asi vím v čem mám problém, ale chtěl bych si to potvrdit... Dneska po cca 20min jízdy GTčkem jsem si všimnul kolem 2000 otáček syčení, které přestalo, jakmile jsem sundal nohu z plynu. Trochu jsem to otestoval a syčení se ozve vždycky, když by mělo začít zabírat turbo, a pokračuje dokud neuberu plyn. Výkon úplně v řiti, hluk toho unikajícího vzduchu hlasitější než motor, když to syčí tak vzadu černý dým. ŘJ zatím nic nehlásí, najel jsem takhle asi 50km.
Podle mě prasklá hadice turba, pravděpodobně spodní, ta vrchní vypadá OK a zvuk jde jakoby zespodu. Pokud to je fakt ono, určitě nebudu první ani poslední - kolik tak cca stojí oprava a jak dlouho trvá? Dá se to jen nějak zalepit, nebo se musí koupit nová origo? Předpokládám že intercooler tohleto neudělá, ten kdyby prasknul tak to bude asi vypadat jinak...
Podle mě prasklá hadice turba, pravděpodobně spodní, ta vrchní vypadá OK a zvuk jde jakoby zespodu. Pokud to je fakt ono, určitě nebudu první ani poslední - kolik tak cca stojí oprava a jak dlouho trvá? Dá se to jen nějak zalepit, nebo se musí koupit nová origo? Předpokládám že intercooler tohleto neudělá, ten kdyby prasknul tak to bude asi vypadat jinak...
GT 1.9 JTD 16V
EX: 159 1.9 JTDm 8V
EX: 159 1.9 JTDm 8V
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
s největší pravděpodobností prasklá spodní hadice. Opravovat nemá smysl, kup novou. Pokud nechceš origo, někde tady je odkaz na kvalitní druhovýrobu.
159
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Díky, prohledal jsem fórum a našel:
https://www.motointegrator.cz/produkty/ ... c-dcd001tt
Pro jistotu zítra ještě kouknu zespoda, abych náhodou neobjednal něco zbytečně, tak snad to bude fakt ono.
Update: opravdu byla v hadici v ohybu prorvaná asi 2cm díra, vyměněno a opět vše OK
https://www.motointegrator.cz/produkty/ ... c-dcd001tt
Pro jistotu zítra ještě kouknu zespoda, abych náhodou neobjednal něco zbytečně, tak snad to bude fakt ono.
Update: opravdu byla v hadici v ohybu prorvaná asi 2cm díra, vyměněno a opět vše OK

GT 1.9 JTD 16V
EX: 159 1.9 JTDm 8V
EX: 159 1.9 JTDm 8V
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Vyskytla se u mě taková zvláštní závada - při důraznějším přidání plynu na vyšší převodové stupně přepla jednotka do nouzového režimu. Nebylo to doprovázeno žádnými zvuky, větším kouřem ani čímkoli jiným. Po vypnutí a zapnutí zapalování jela alfička opět normálně, tedy zase až do opakování situace. Jak se posléze (díky Hynkovi) ukázalo, problém byl v podložce pod regulací turba. Její spodní strana, která není normálně vidět, trochu zrezivěla a vzhledem ke zvětšení objemu rzi vůči čistému kovu se nepatně zvedla. To pak bránilo hladkému chodu regulace a natáčení lopatek, což řídicí jednotka vyhodnocovala jako chybu a přepínala na nouzový režim ...
156 SW 1.9 JTDm
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
zdarec technická,
u 2.4JTDm,padá mi to do nouzáku při podlaze....Vysoký tlak turba....
overboost funguje(75-19%diag),váha při rozjezdu dává sice málo,ale pak už dává dobře(mám objednanou novou)
tlak prostě leze furt nahoru dokud to nespadne do nouze....
mohl by na to mít vliv částečně zaalepený EGR?(4dírová záslepka) u ovládání lopatek jsem zkoušel s tím táhlem hýbat a není tam žádný odpor,chodí to,ale na lopatky samozřejmě na autě nevidim
díky za info
u 2.4JTDm,padá mi to do nouzáku při podlaze....Vysoký tlak turba....
overboost funguje(75-19%diag),váha při rozjezdu dává sice málo,ale pak už dává dobře(mám objednanou novou)
tlak prostě leze furt nahoru dokud to nespadne do nouze....
mohl by na to mít vliv částečně zaalepený EGR?(4dírová záslepka) u ovládání lopatek jsem zkoušel s tím táhlem hýbat a není tam žádný odpor,chodí to,ale na lopatky samozřejmě na autě nevidim
díky za info
Subaru G3X Justy 1.316V 4*4
Fiat Croma 2.4JTDm Emotion
Fiat Croma 2.4JTDm Emotion
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zdravim,ma nekdo zkušenosti z FlexaMiauto? https://www.flexamiauto.cz/turbodmychad ... repas/914/
shanim turbo na AR159 1.9jtd 88kw
shanim turbo na AR159 1.9jtd 88kw
AR 159 SW 1.9 JTDm 8V 2008
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
chcem sa spýtat,ktorý regulator turba?kde je vzduchový filter,alebo ten na vrchu,ako je palivový filter?dakujem vopred.
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
edit: tak ja dal použite od Matesa
zatím cajk :)snad chvili vydrži




AR 159 SW 1.9 JTDm 8V 2008
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Pánové, jednoduchá otázka, čekám jednoduché odpovědi 
Kde, u koho koupit kvalitní repasované turbo? Nerad bych po 10k km měnil znovu
Diky za tipy

Kde, u koho koupit kvalitní repasované turbo? Nerad bych po 10k km měnil znovu

Diky za tipy
Škoda Octavia 1.6 75kW
Alfa Romeo 156 2.0 110kW
Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110kW
Alfa Romeo 156 2.0 110kW
Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110kW
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Já to nechal dělat před pár lety zde a zatím šlape....
https://www.rematurbo.cz/firemni-profil/o-nas
Kamarád mechanik, je už roky využívá a taky v pohodě.....i když určitě bys to sehnal i levněji....
https://www.rematurbo.cz/firemni-profil/o-nas
Kamarád mechanik, je už roky využívá a taky v pohodě.....i když určitě bys to sehnal i levněji....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- Ferro
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
- Bydliště: Stod--> Dobřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Ahoj potřeboval bych poradit s 1,9 110kw ve 156. Auto padá do nouzáku ale žádná kontrolka nesvítí ani diag nic nehlásí. Vetšinou se to děje když je auto dost ohřáté (aspoň 30km) a jede na plný výkon buď do velkého kopce nebo větší rychlostí po dálnici. Ale nespadne tam v tahu ale až po ubrání plynu. Nějak nevím u čeho začít. Díky za rady.
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7206
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
začal bych připojením na diagnostiku, třeba to bude blbost
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- Ferro
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
- Bydliště: Stod--> Dobřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
No ta právě nic nepíše a nasimulovat to za jízdy se mi nepovedlo.
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti