Rozvody
Re: Rozvody
Ešte otázka, ktorý postup je jednoduchší ? Vybrať to celé aj s nápravnicou alebo len motor ? Kebyže idem len motor tak odpadá robota s odpájaním riadenia + bŕzd pri kolach ?, či riadenie stačí odpojiť iba na volantovej tyči pri pedáloch ? Lebo zvrchu tam prístup nieje, možno keby sa zvody dajú preč...Brzdy som ešte na aute neodpájal iba odvzdušnoval, tam bude treba si odpojiť posilovač od sania ?
Treba mi meniť aj manžety na poloosiach čiže tie budem odpájať tak či tak, tak reku či by mi nebolo jednoduchšie vybrať len samotný motor, pozeral som to a je tam akurát kolízia na pravej strane ramena ako písal enzo...nato aby som odpojil poloosu od difu tak stačí povoliť spodok na ramene pri kotúči a hore čap na ramene a pojde vytiahnúť ?
Čo sa týka samotného odpájania príslušenstva kvoli vybratiu motora tak
-zložia sa downpipe medzi katmi (cf3)
-vypustí sa chladiaci systém
-odsať olej z nádobky serva a odpojiť to dole pri čerpadle ? Potom pri montáži stačí iba naliať a ono si natiahne či treba aj odvzdušniť ?
-palivo - vypustiť ventilom tlak z líšt a odpojiť hadičky ? Tie mi tam inak nejak slabo držia, namala by tam byť pružná hadičková spona ? Sú len nasunuté a skoro nekladú žiadny odpor pri pokuse o stiahnutie...
-spojku odpojiť len na valci čo je hore na prevodovke ?
-klima to je asi šumafuk keď je vyfučaná prázdna
Z predošlých strán, nezabudnúť poznačiť cievky a domce na vačkách, mám kúpené aj 4xO krúžky do trubice ešte niečo takéto záludné nič som nezabudol ?
Iba pri popustení motora kvoli lepšiemu prístupu by to bolo tak či tak treba všetko poodpojať že jo ?
Ešte aj tak zvažujem že skúsim servis zohnať ale zatial nič v BB, chlap odomňa zapýtal posledne 600€ len za robotu,tak preto reku si to radšej sám porobím aj vypucujem motor, lišty do farby/zinku atď. nech to vyzerá ako sa na busso patrí...
Treba mi meniť aj manžety na poloosiach čiže tie budem odpájať tak či tak, tak reku či by mi nebolo jednoduchšie vybrať len samotný motor, pozeral som to a je tam akurát kolízia na pravej strane ramena ako písal enzo...nato aby som odpojil poloosu od difu tak stačí povoliť spodok na ramene pri kotúči a hore čap na ramene a pojde vytiahnúť ?
Čo sa týka samotného odpájania príslušenstva kvoli vybratiu motora tak
-zložia sa downpipe medzi katmi (cf3)
-vypustí sa chladiaci systém
-odsať olej z nádobky serva a odpojiť to dole pri čerpadle ? Potom pri montáži stačí iba naliať a ono si natiahne či treba aj odvzdušniť ?
-palivo - vypustiť ventilom tlak z líšt a odpojiť hadičky ? Tie mi tam inak nejak slabo držia, namala by tam byť pružná hadičková spona ? Sú len nasunuté a skoro nekladú žiadny odpor pri pokuse o stiahnutie...
-spojku odpojiť len na valci čo je hore na prevodovke ?
-klima to je asi šumafuk keď je vyfučaná prázdna
Z predošlých strán, nezabudnúť poznačiť cievky a domce na vačkách, mám kúpené aj 4xO krúžky do trubice ešte niečo takéto záludné nič som nezabudol ?
Iba pri popustení motora kvoli lepšiemu prístupu by to bolo tak či tak treba všetko poodpojať že jo ?
Ešte aj tak zvažujem že skúsim servis zohnať ale zatial nič v BB, chlap odomňa zapýtal posledne 600€ len za robotu,tak preto reku si to radšej sám porobím aj vypucujem motor, lišty do farby/zinku atď. nech to vyzerá ako sa na busso patrí...
AR156 2.5 v6 2001
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
Re: Rozvody
Tie palivové hadice nemajú ísť lahko odpojit
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Rozvody
Není důvod ten motor vytahoval. Dělal jsem ty rozvody několikrát a vždy v autě
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Rozvody
Ok tie palivové hadičky preistotu vymením, už som videl pár krát busso v plameňoch...
Dallen
Idem to skúsiť najskôr bez vyberania motora, ale preistotu sa pýtam na postup v prípade že bude musiet von kvoli nejakej šroube čo nepojde vykrútiť...a aj tak ho budem zrejme neskôr vyberať kvoli spojke a voláko je prevodovka potečená od oleja
Dallen
Idem to skúsiť najskôr bez vyberania motora, ale preistotu sa pýtam na postup v prípade že bude musiet von kvoli nejakej šroube čo nepojde vykrútiť...a aj tak ho budem zrejme neskôr vyberať kvoli spojke a voláko je prevodovka potečená od oleja

AR156 2.5 v6 2001
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
Re: Rozvody
Nerozumiem celkom dôvodu prečo vyberať motor, ale pokiaľ chceš robiť nejaký väčší servis, tak OK. Neviem odpovede na všetky otázky (hlavne charakteristické pre 156), ale odpájal a vyberal som nedávno 3.0 Busso na Thesise, takže niečo čo si pamätám/viem. Ja som išiel cestou spustenia celého motora s nápravnicou aj s riadením. Riadenie som odpájal pod volantom na hriadeli.DusoI píše: 26.4.2020, ned 17:37 Ešte otázka, ktorý postup je jednoduchší ? Vybrať to celé aj s nápravnicou alebo len motor ? Kebyže idem len motor tak odpadá robota s odpájaním riadenia + bŕzd pri kolach ?, či riadenie stačí odpojiť iba na volantovej tyči pri pedáloch ? Lebo zvrchu tam prístup nieje, možno keby sa zvody dajú preč...Brzdy som ešte na aute neodpájal iba odvzdušnoval, tam bude treba si odpojiť posilovač od sania ?
Treba mi meniť aj manžety na poloosiach čiže tie budem odpájať tak či tak, tak reku či by mi nebolo jednoduchšie vybrať len samotný motor, pozeral som to a je tam akurát kolízia na pravej strane ramena ako písal enzo...nato aby som odpojil poloosu od difu tak stačí povoliť spodok na ramene pri kotúči a hore čap na ramene a pojde vytiahnúť ?
Čo sa týka samotného odpájania príslušenstva kvoli vybratiu motora tak
-zložia sa downpipe medzi katmi (cf3)
-vypustí sa chladiaci systém
-odsať olej z nádobky serva a odpojiť to dole pri čerpadle ? Potom pri montáži stačí iba naliať a ono si natiahne či treba aj odvzdušniť ?
-palivo - vypustiť ventilom tlak z líšt a odpojiť hadičky ? Tie mi tam inak nejak slabo držia, namala by tam byť pružná hadičková spona ? Sú len nasunuté a skoro nekladú žiadny odpor pri pokuse o stiahnutie...
-spojku odpojiť len na valci čo je hore na prevodovke ?
-klima to je asi šumafuk keď je vyfučaná prázdna
Z predošlých strán, nezabudnúť poznačiť cievky a domce na vačkách, mám kúpené aj 4xO krúžky do trubice ešte niečo takéto záludné nič som nezabudol ?
Iba pri popustení motora kvoli lepšiemu prístupu by to bolo tak či tak treba všetko poodpojať že jo ?
Ešte aj tak zvažujem že skúsim servis zohnať ale zatial nič v BB, chlap odomňa zapýtal posledne 600€ len za robotu,tak preto reku si to radšej sám porobím aj vypucujem motor, lišty do farby/zinku atď. nech to vyzerá ako sa na busso patrí...
Servoolej nemusíš odsávať, jednoduchšie je odpojiť nejakú spodnú hadicu, ja som odpájal spoj ktorý bol pod nápravnicou a bola to pevná trubka priamo z riadenia, ktorá sa napájala na gumenú hadičku vedúcu do chladiča servooleja. Pri montáži naliať olej, odvzdušňovať otáčaním k dorazom riadenia a prípadne dolievať.
Palivo som nikdy špeciálne neriešil, proste som odpojil hadičky a to decko benzínu som nechal stiecť na handričku. Pokiaľ myslíš, že ti slabo držia rýchlospojky palivová hadica - palivová rampa, tak na to pozor, je to slabá stránka bussa a pár ich už kvôli tomu zhorelo. Odporúčam poriešiť. Ja som jednu rýchlospojku (90°) vymenil za novú, rovnú sa mi nepodarilo zohnať, tak som to poriešil takto.
Klíma pokiaľ je prázdna odpoj kde ti to najviac vyhovuje.
Keď spomínaš o-krúžky na rúry chladenia, tak ma napadlo, že ak budeš vyťahovať vstreky, budeš potrebovať nové krúžky aj na ne - 12ks rozmeru 7,5x3,5mm. Pri montáži niečim namazať, nesmieš ich poškodiť/zdeformovať, mne kvôli tomu na twinsparku začal tiecť vstrek na severe Fínska

Veľa zdaru.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Rozvody
Jakub_mt
vdaka to som potreboval počuť, inak aj na motofore som čítal že im tiekli tie rýchlospojky na palivo, neviem či by nebolo najrozumnejšie to dať napriamo s pružnou hadicovou sponou a do toho záhybu normálne hadicovú odbočku. Alebo rýchlospojku a kontrolovať to, keď to potečie tak hádam ucítiš v kabíne benzín skôr než to blafne
. Ďalšia vec že teraz to palivo E10 čo leptá tieto tesnenia či nerozleptá aj tieto o-krúžky v tých spojkách (zatial tam lejem len 100vku E5 kým je) ok dosť bolo spamu :x
vdaka to som potreboval počuť, inak aj na motofore som čítal že im tiekli tie rýchlospojky na palivo, neviem či by nebolo najrozumnejšie to dať napriamo s pružnou hadicovou sponou a do toho záhybu normálne hadicovú odbočku. Alebo rýchlospojku a kontrolovať to, keď to potečie tak hádam ucítiš v kabíne benzín skôr než to blafne

AR156 2.5 v6 2001
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
Re: Rozvody
Po dnešku musím dodať jedno upozornenie - over si aký vonkajší obvod má 41mm orech, ktorý chceš použiť, môže sa ti stať, že bude mať napr. 58mm ako môj a nedáš ho do remenice 

146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Rozvody
orech už mám doma a vošiel LTT našťastie (musel som remenicu očistiť aby vošiel), ale zistil som že nemám gola nadstavec redukciu z 1/2 na 3/4 - (3/4 je orech) tak ešte na to čakám. Tieto eshopy katasrofa, všetci píšu skladom ale keď človek objedná tak čaká vyše týždňa
a budem to páčiť trubkou takú hrdú silnú pištol nemám tak snáď nerupne tá "1/2 gola" časť toho mojho prípravku vyskladaného z troch predlžovacích nadstavcov (aby som sa dostal von z blatníku s trubkou dvojmetrovou) 


AR156 2.5 v6 2001
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
Re: Rozvody
Tak mne sa dnes zadarilo. Jednoduchý aretačný prípravok, od ktorého som ani nič nečakal
kovaný orech, 3/4" vratidlo a k tomu 2m trubka a hneď na druhý pokus sa ozvalo prasknutie, ktoré mohlo znamenať len to, že sa niečo pojebalo alebo že matka povolila
. Našťastie druhá možnosť bola správna. Najviac času mi zabralo opracovať vonkajší obvod orechu aby sa vošiel do remenice. Aj po opracovaní sa tam vošiel len tak-tak, plus bol opracovaný trochu nerovnomerne (+/- 0,5mm je tu veľa), takže som mal obavu, že mi bude chytať okrajom remenicu a budem vyvíjať silu nie len na matku, ale aj remenicu. Okrem toho som kvôli karosérii nevedel nasadiť orech úplne kolmo na maticu. No proste som to len skúsil a už som mal vyhliadnutú požičovňu náradia s veľkým rázovým uťahovákom, prípadne som bol pripravený matku navŕtať. Trochu som motor podvihol, párkrát s ním cez páku zatriasol a bolo to. Takže zajtra sa mení.


146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Rozvody
To jsi šťastlivec.
Já párkrát zlomil ten čtyřhran 1/2".
Docela hledím kolik je v thesisu místa pod kapotou. Na Alfach vždy přes prodloužení a před podběh ven..
Já párkrát zlomil ten čtyřhran 1/2".
Docela hledím kolik je v thesisu místa pod kapotou. Na Alfach vždy přes prodloužení a před podběh ven..
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Rozvody
Asi vybral prednu priečku aj s chladicom ci?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Rozvody
Ten motor je v podstate vybratý - celé aj s nápravnicou a prevodovkou je to položené na zemi a auto zodvihnuté. Takže v porovnaní s klasickým stavom je momentálne motor minimálne o 30cm nižšie oproti karosérii.
A okrem toho tam nie je elektronika, chladiaci systém ani sanie
A okrem toho tam nie je elektronika, chladiaci systém ani sanie

146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Rozvody
Páni, vie mi niekto pozrieť uťahovacie momenty domčekov vačiek?
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
18 - 20 Nm
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: Rozvody
zatial sa mi to nepodarilo povolit - buď zohne tie vysokopevnostné šrouby prípravku čo strkám do remenice alebo samotný jakel mi zohlo stenu...je to tam slušne zapečené, čo poviete je dobrý nápad navariť elektrodou na tú matku husenicu ? (Rezervnú maticu mám aj s podložkou).Priestoru by bolo tá matka je dost široká...a chytro povolovat nech to teplo nejde do kluky ? či je to risk ? Ak nie tak ešte som dnes spravil silnejší prípravok a na ceste je trhák na 3/4 orech aj s predĺžením lebo už mi ten 1/2 začo tiež krútiť...inak to vidím už len na servis, rázovým utahovakom by to malo ist, mám doma ale ten má len 370Nm s tým to asi nepovolím...
AR156 2.5 v6 2001
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
Re: Rozvody
Pokiaľ máš náhradnú maticu, najjednoduchšie by asi bolo tú súčasnú nejakým cca 3mm vrtákom navŕtať.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Rozvody
Chlapi, na 166 2.5 a 3.0 jdou rozvody udělat normálně na autě? Omlouvám se za hloupý dotaz, ale s Bussem jsme se ještě pořádně nepoznali
.

Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Rozvody
myslíš že ju to natolko oslabí že by sa jej chcelo dole potom ? No uvidím ak nebude iná možnosť...Pokiaľ máš náhradnú maticu, najjednoduchšie by asi bolo tú súčasnú nejakým cca 3mm vrtákom navŕtať.
...inak tie palivové lišty si dával normálne pochrómovať či je to sprej ? Vyzerá to dobre

jo na 166 je to pohodičkarammstein píše: 4.5.2020, pon 14:16 Chlapi, na 166 2.5 a 3.0 jdou rozvody udělat normálně na autě? Omlouvám se za hloupý dotaz, ale s Bussem jsme se ještě pořádně nepoznali.
AR156 2.5 v6 2001
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
Re: Rozvody
V chromu vypadají skvěle, tohle me chromoval zdejší Tonda než šel do důchodu.DusoI píše: 4.5.2020, pon 16:51
...inak tie palivové lišty si dával normálne pochrómovať či je to sprej ? Vyzerá to dobre![]()
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody

Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: Rozvody
Paráda
Já už to "suším" třetím rokem ve skříni a furt nemám čas jen lepím provozní záležitosti ...

Já už to "suším" třetím rokem ve skříni a furt nemám čas jen lepím provozní záležitosti ...
Re: Rozvody
Buď ju to oslabí a keď nie, tak ju presekneš úplne.DusoI píše: 4.5.2020, pon 16:51myslíš že ju to natolko oslabí že by sa jej chcelo dole potom ? No uvidím ak nebude iná možnosť...Pokiaľ máš náhradnú maticu, najjednoduchšie by asi bolo tú súčasnú nejakým cca 3mm vrtákom navŕtať.
...inak tie palivové lišty si dával normálne pochrómovať či je to sprej ? Vyzerá to dobre![]()
Palivové lišty som len prebrúsil a preleštil, do chrómu to pôjde spolu so sacími kolenami niekedy na jeseň/v zime.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Rozvody
Imbus na vodiacej kladke ma teda potrápil niekoľkonásobne viac ako matica na remenici. Po celom víkende neúspešného povoľovania som si dal týždeň pauzu a vrátil som sa k tomu dnes. Napokon som musel vybrať celé hliníkové uloženie, na ktorom je kladka primontovaná, vŕtať, sekať, búchať, ale nakoniec sa podarilo
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Rozvody
Odstrojené. Pri tej príležitosti som vybral aj rúru chladenia medzi vodnou pumpou a termostatom, tú pretesním a vymením čidlá klepania.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti