Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
spíš tam vytvoříš určitý podtlak (jakoby fixírka), ale vzhledem k objemu toho nárustku jde o minimum vzduchu v porovnání s tím co leze přes filtr a co potřebuje motor na volnoběh byť i při půl otáčce......
takže jak jsem řek.. primárně to jsou 2 helmholtzovy komory (jeden hrb je ejště zespodu) naladěný an potačení(či vylepšení -což se taky často děje)) zvuku motoru
takže jak jsem řek.. primárně to jsou 2 helmholtzovy komory (jeden hrb je ejště zespodu) naladěný an potačení(či vylepšení -což se taky často děje)) zvuku motoru
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Vytvořit podtlak (který saje přes filtr) na určitou hodnotu je rychlejší v menším objemu vzduchu. Tedy v každá dutině která je mezi filtrem a klapkou je zásoba přefiltrovaného vzduchu (ještě tam ústí odvětrání motoru, ale to je omezené průměrem) kterou motor nemusí v okamžiku zvýšené potřeby nasát přes filtr (podtlak je v sání za chodu motoru pořád, jen se mění jeho hodnota). V tom že je to marginální oproti celkovému objemu co motor saje a že primární účel komor je zvuk nejsme ve sporu.
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Chlapy co tu trubku co jde z airboxu říznout kousek za tím prvním kolenem? Tak aby šel nasávaný vzduch vlastně náporem proti směru jízdy. Chápeme?
Podle mě by to mohlo pomoct, teoreticky nasaje více vzduchu
Podle mě by to mohlo pomoct, teoreticky nasaje více vzduchu
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
to už rovnou výrazně zvětš díru v obalu filtru a natáhni tam z nárazníku co největší hadice se vejde... tenhle chobot drží na 1 šrobu..škoda práce ho řezat..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Pravda taky řešení akorát bude potřeba měnit filtr častěji, řekneme s každou výměnou oleje...
hno3, jak to máš teda ty ten filtr box? Máš foto? Diky
hno3, jak to máš teda ty ten filtr box? Máš foto? Diky
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
v aflách jedu serii
v coupe a tipu jedu takhle z boku vyvrtáno 6 děr, aby byl co nejlepší přístup vzduchu a násos z nárazníku... k tomu odpojenej vodní předehřev klapky...
postupným zkoušením a měřením to takhle bere nejstudenější vzduch.. nejprve byl jen spodek airboxu bez chobotu .... po jízdě poznáš teplotu co motor sál snadno, kdy na sání udržíš ruku... v seriovým stavu s předehřevem, či kombinaci bez násosu rozhodně ne...
v coupe a tipu jedu takhle z boku vyvrtáno 6 děr, aby byl co nejlepší přístup vzduchu a násos z nárazníku... k tomu odpojenej vodní předehřev klapky...
postupným zkoušením a měřením to takhle bere nejstudenější vzduch.. nejprve byl jen spodek airboxu bez chobotu .... po jízdě poznáš teplotu co motor sál snadno, kdy na sání udržíš ruku... v seriovým stavu s předehřevem, či kombinaci bez násosu rozhodně ne...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Pěkný, je vidět že jsi chvíli laboroval než jsi našel top řešení
Sundal jsem tu přívodní rouru k airboxu,viz foto, teď je ten vstup do airboxu přesně v úrovni mřížky v nárazníku kudy proudí vzduch.
Podle ještě lepší bude nechat udelat koleno rouru s větším průměrem a vyvést někam k té mřížce v nárazníku, nebo 2 možnost vyříznout celý obal airboxu,ale jen z té strany vstupu, takže jedna strana by byla komplet otevřená?
Otázka co bude lepší?
Sundal jsem tu přívodní rouru k airboxu,viz foto, teď je ten vstup do airboxu přesně v úrovni mřížky v nárazníku kudy proudí vzduch.
Podle ještě lepší bude nechat udelat koleno rouru s větším průměrem a vyvést někam k té mřížce v nárazníku, nebo 2 možnost vyříznout celý obal airboxu,ale jen z té strany vstupu, takže jedna strana by byla komplet otevřená?
Otázka co bude lepší?
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
udělal bych díru co největší na násos z trubky co největší tam dokážeš dostat/sehnat.. ono i když to je zespoda zakrytovaný, tak tam v tomhle místě lítá dost bordelu od kol.. a to není zrovna věc co by člověk chtěl....bejt filtr někde nahoře jako mam u coupe, no problem.. (popravdě..2.5tka má v tomto místě nádobku chlazení, ale některý motorizace ji maj na druhý straně.. takže bych přemejšlel, jak třeba dostat filtrbox z coupe turbo do místa jako to má coupe, tipo, bravo, 145 ajiné.. nádobku použiješ z jinejch mtoorizací (třeba GTA, nebo twinspakry ve 145/6atd).. tím narovnáš sání a trochu třeba uklidíš v motoráku
u některejch aut jsem jezdil třeba jen vršek airboxu s torzem spodku, který mělo za úkol jen držet na kastli a držet filtr..ale prostě to nebylo takhle dole na ráně vodě, prachu bordelu...... ten papírák má nejlepší filtrační schopnost a díky svý ploše v rozloženým stavu má srovnatelnou tlakovou ztrátu jako bavlna...
u některejch aut jsem jezdil třeba jen vršek airboxu s torzem spodku, který mělo za úkol jen držet na kastli a držet filtr..ale prostě to nebylo takhle dole na ráně vodě, prachu bordelu...... ten papírák má nejlepší filtrační schopnost a díky svý ploše v rozloženým stavu má srovnatelnou tlakovou ztrátu jako bavlna...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Zrovna teď jsem měnil chladící kapalinu a kupoval novou nádobku, která se ne zrovna dobře sháněla myslím že nejjednodušší a nejlepší řešení bude dát tam trubku jen s jedním kolenem ke spodnímu nasosu vzduchu z nárazníku o průměru 95mm, ta origo má cca 80mm a 3 kolena. Dále vyměním od boxu ke klapce za hliníkovou s o něco větším průměrem než ta origo s rezonátorem a ta gumová. To musí být znát
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
s většíma průměrama bacha na poloměry ohybu...o bezztrátovým poloměru ohybu se můžeme bavit okolo CLR=2xD a víc,
větší průměr trubky, pokud má menší poloměr ohybu se pak chová jako trubka s průměrem kterej vecpeš do toho co máš, ale má to CLR ty 2D... takže to sice může bejt průměrově koleno třeba 80mm, ale průtokově se chovat jako bídná 50...
s tím CLR to ve fabrice znaj moc dobře tak to jak na sání, i výfuku docela dodržujou.. zrovna tu dělám reverze enginnering jedněch fabrickejch svodů, a tam všechno tohle je dodrženo... (což se třeba nedá říct o některjch rádoby sportovních aftermarket..)
větší průměr trubky, pokud má menší poloměr ohybu se pak chová jako trubka s průměrem kterej vecpeš do toho co máš, ale má to CLR ty 2D... takže to sice může bejt průměrově koleno třeba 80mm, ale průtokově se chovat jako bídná 50...
s tím CLR to ve fabrice znaj moc dobře tak to jak na sání, i výfuku docela dodržujou.. zrovna tu dělám reverze enginnering jedněch fabrickejch svodů, a tam všechno tohle je dodrženo... (což se třeba nedá říct o některjch rádoby sportovních aftermarket..)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
https://www.facebook.com/motoservispetr ... 0Zsxy3LldW
Rozborka motoru motorky se špatně ošetřeným filtrem... jinak tem chlap je celkem frajer
Rozborka motoru motorky se špatně ošetřeným filtrem... jinak tem chlap je celkem frajer
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
.. říkám to furt.. nejlepší do normálního provozu je papírák.. jen trochu probrat airbox což mě neomezuje ani u motoru s o 70% navýšeným výkonem oproti serii..
do terénu - např. autokross bavlna s molitanovým převlekem, a ten mezi rozjížďkama prát... nabo.. pokud sledujete dakar.. tak co největší papírák se vleze
do terénu - např. autokross bavlna s molitanovým převlekem, a ten mezi rozjížďkama prát... nabo.. pokud sledujete dakar.. tak co největší papírák se vleze
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host