Takže pokud to chápu dobře. Pokud bych koupil Giuliettu TD z 83 od pána ( auto je na značkách ale určitě nemá zaplacené eko) a já to chtěl na sebe přihlási, takže možnost vyřídit si atestaci a potom s tím zajít na úřad bych ekopoplatek platit tedy nemusel.Pak ještě existuje třetí způsob provozu vozidla – máte ho na běžných značkách, ale vyřídíte si klubovou testaci. Toto vás pak opravňuje ke snížené sazbě povinného ručení (10% z původní sazby, takto to má například Česká podnikatelská pojišťovna). Tento způsob jsem si zvolil já, protože jsem jednak chtěl mít značky co nejrychleji (vyřízení vete-značek vždy trvá déle než těch běžných) a za druhé mi někdo z lidí z oboru řekl, že pokud má auto klubovou testaci tak při přihlášení na běžné značky neplatí eko-poplatek. Bohužel toto tvrzení se ukázalo jako nepravdivé, eko-poplatek se platí. Pravidla jsou totiž taková, že eko-poplatek se odpouští autům s klubovou testací pouze v případě, že byla již dříve registrována v ČR (čili se jedná o převod vozidla mezi českými majiteli). Pokud je auto z dovozu, platíte vždy.
Jen nevím, jak tu atestaci stihnout a přehlášení stihnout do 10 dnů od koupi a ještě se to musí dělat na jejich úřadě, kde je auto přihlášené