honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
@speedy Doufám, že jsou na fotce trochu vidět přelakované ty panely s ovládáním oken ve dveřích. Je to taková ta klasika - originály jsou stříknuté jakousi gumovou barvou, která se za ty roky hnusně loupe a hlavně divně lepí. Tak jsem to odrbal (s použitím "HG Odstraňovač nálepek", doporučuju), obrousil, stříknul základem na plasty a navrch sprejem v odstínu RAL-7023.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Našel jsem ještě fotku těch přešitých věcí - područka a pytel řadičky, tak to sem šoupnu z důvodů dokumentace...
O víkendu jsem opět ležel pod autem a ošetřil nápravnici - sice jsem jí stříkal hned po koupi (Dinitrol Korrotec 485), ale za ty dva roky se to na místech pod výfukem odpařilo a začalo to mírně reznout hlavně na povrchu svárů. Takže flexa s ocelovým kartáčem, Alkyton, navrch znova Korrotec a dovnitř Sikagard 6250S. Nápravnice v lepším stavu, než když to vyjelo z fabriky!
Taky dorazily silentbloky od Strongflexu. První pokus nic moc - z osmi byli tři dost nekvalitní, asi bubliny ve formě viz foto. Zákaznický servis Stronglex.eu ale funguje skvěle, poslal jsem jim fotky, za dva dny zvonilo DPD s náhradami. Takže plán na víkend vcelku jasný - Stronglexy do horních ramen, a možná se taky ještě s tím ocelovým kartáčem mrknu na zadní nápravnici...
O víkendu jsem opět ležel pod autem a ošetřil nápravnici - sice jsem jí stříkal hned po koupi (Dinitrol Korrotec 485), ale za ty dva roky se to na místech pod výfukem odpařilo a začalo to mírně reznout hlavně na povrchu svárů. Takže flexa s ocelovým kartáčem, Alkyton, navrch znova Korrotec a dovnitř Sikagard 6250S. Nápravnice v lepším stavu, než když to vyjelo z fabriky!
Taky dorazily silentbloky od Strongflexu. První pokus nic moc - z osmi byli tři dost nekvalitní, asi bubliny ve formě viz foto. Zákaznický servis Stronglex.eu ale funguje skvěle, poslal jsem jim fotky, za dva dny zvonilo DPD s náhradami. Takže plán na víkend vcelku jasný - Stronglexy do horních ramen, a možná se taky ještě s tím ocelovým kartáčem mrknu na zadní nápravnici...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Tak Stronglexy jsou na autě...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6990
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Pěkný, je to nějak znát na tvrdosti auta, řízení atd. ?
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
@Speedy Přijde mi na tvrdší a řízení přesnější, a taky je víc slyšet přejetí příčné nerovnosti - ale možná to je jenom placebo..
Každopádně, jelikož olejová vana v jednom rohu trochu rosila, tak dneska šla dolů. (Nejdřív musí dolů řemeny pohonu příslušenství, olejová měrka, povolit klimakompresor - ale jde to v poho na autě, na nápravnici není vůbec potřeba sahat)
Ve vaně celkem čisto, mrknul jsem i na sací košík olejového čerpadla - a pohoda.
Podíval jsem se i na senzor teploty/hladiny oleje (OEM: 55192304). Tahle sranda nejde nikde pořádně koupit, a když jo, tak za strašný peníze... Trochu jsem to prozkoumal, a přišel jsem na to, že senzor samotný (odporový drátek a termistor, haha, 250 GBP na eBay!!!) jsou v pohodě. Problém je v kablíku, kterým dovnitř do konektoru navzlíná olej a rozpustí kontakty uvnitř. Rozdělat ten konektor je hroznej porod, napájet to na packy schované hluboko v mosazném těle konektoru taky, celé je to zalité v plastu - ale nakonec se podařilo a senzor zase fičí!
Každopádně, jelikož olejová vana v jednom rohu trochu rosila, tak dneska šla dolů. (Nejdřív musí dolů řemeny pohonu příslušenství, olejová měrka, povolit klimakompresor - ale jde to v poho na autě, na nápravnici není vůbec potřeba sahat)
Ve vaně celkem čisto, mrknul jsem i na sací košík olejového čerpadla - a pohoda.
Podíval jsem se i na senzor teploty/hladiny oleje (OEM: 55192304). Tahle sranda nejde nikde pořádně koupit, a když jo, tak za strašný peníze... Trochu jsem to prozkoumal, a přišel jsem na to, že senzor samotný (odporový drátek a termistor, haha, 250 GBP na eBay!!!) jsou v pohodě. Problém je v kablíku, kterým dovnitř do konektoru navzlíná olej a rozpustí kontakty uvnitř. Rozdělat ten konektor je hroznej porod, napájet to na packy schované hluboko v mosazném těle konektoru taky, celé je to zalité v plastu - ale nakonec se podařilo a senzor zase fičí!
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Po delší době zase nějaký update.
Někdy od léta jsem pozoroval velmi zvláštní zvuk a kolísání otáček volnoběhu a zvláštní vibrace, které se šířili celým autem. Projevovalo se to ale jen po krátkém couvání (couvám při parkování u baráku) a při teplotě oleje (podle budíku) mezi 80 a 90 stupni. Při studenějším, ani teplejším oleji se nic zvláštního nedělo. Diagnostika čas od času zaznamenala chybu P0505, ale nepřišel jsem na kroky, kterými bych mohl chybu snadno vyvolat. Nejzajímavější na tom bylo, že ten zvláštní zvuk přestal pokaždé pár sekund po tom, co jsem otevřel haubnu, takže jsem nikdy nestihl pořádně si poslechnout, odkud to jde.. Prostě noční můra, hlavně ty vibrace mi dělaly vrásky na čele a taky mi přišlo, že zmizelo trochu oleje..
No, nakonec jsem celé sání rozdělal znovu, a našel malou dírku v membráně PCV ventilu! Tahle malá gumová kravina má ve víčku kanálek, aby na horní stranu membrány mohl působit atmosférický tlak. Při určité teplotě se dírka v membráně otevřela, a tudy se přisával falešný vzduch, který způsoboval kolísání otáček a fakt strašidelný zvuk. Ta dírka taky způsobila, že se ventil zřejmě nikdy nezavíral, a tedy se tudy nasávala trocha oleje - proto ty úbytky! Originál ve FCA stojí něco okolo tisícovky, náhrada (původně pro BMW, např. Vaico V020-0722 stojí dvě stovky). Takhle ten hnus vypadá:
Takže, po výměně téhle malé sviňky za dvě stovky auto zase přede, to by mě fakt jeblo...
Jinak na autě proběhl nějaký ten běžný servis, výměna oleje a filtrů (co jsem tak pochopil, tak se přestala vyrábět Selenia StAR, nahradil jsem Miller Oils) a taky výměna vlnovce výfuku, který už měl to nejlepší za sebou.
Taky jsem sháněl nějakou vhodnou autosedačku místo vajíčka, pokud někdo řešíte to podobné, doporučuji Joie iSpin 360, dělá se i v šedé barvě která docela ladí k interiéru.
No, a vzhledem k tomu, že s autem jezdí víc i přítelkyně, tak přibyli nějaké šrámy na předním a zadním (ano, i přes parkovací senzory) nárazníku, takže po jarní technické se zřejmě půjde i něco lakovat..
Někdy od léta jsem pozoroval velmi zvláštní zvuk a kolísání otáček volnoběhu a zvláštní vibrace, které se šířili celým autem. Projevovalo se to ale jen po krátkém couvání (couvám při parkování u baráku) a při teplotě oleje (podle budíku) mezi 80 a 90 stupni. Při studenějším, ani teplejším oleji se nic zvláštního nedělo. Diagnostika čas od času zaznamenala chybu P0505, ale nepřišel jsem na kroky, kterými bych mohl chybu snadno vyvolat. Nejzajímavější na tom bylo, že ten zvláštní zvuk přestal pokaždé pár sekund po tom, co jsem otevřel haubnu, takže jsem nikdy nestihl pořádně si poslechnout, odkud to jde.. Prostě noční můra, hlavně ty vibrace mi dělaly vrásky na čele a taky mi přišlo, že zmizelo trochu oleje..
No, nakonec jsem celé sání rozdělal znovu, a našel malou dírku v membráně PCV ventilu! Tahle malá gumová kravina má ve víčku kanálek, aby na horní stranu membrány mohl působit atmosférický tlak. Při určité teplotě se dírka v membráně otevřela, a tudy se přisával falešný vzduch, který způsoboval kolísání otáček a fakt strašidelný zvuk. Ta dírka taky způsobila, že se ventil zřejmě nikdy nezavíral, a tedy se tudy nasávala trocha oleje - proto ty úbytky! Originál ve FCA stojí něco okolo tisícovky, náhrada (původně pro BMW, např. Vaico V020-0722 stojí dvě stovky). Takhle ten hnus vypadá:
Takže, po výměně téhle malé sviňky za dvě stovky auto zase přede, to by mě fakt jeblo...
Jinak na autě proběhl nějaký ten běžný servis, výměna oleje a filtrů (co jsem tak pochopil, tak se přestala vyrábět Selenia StAR, nahradil jsem Miller Oils) a taky výměna vlnovce výfuku, který už měl to nejlepší za sebou.
Taky jsem sháněl nějakou vhodnou autosedačku místo vajíčka, pokud někdo řešíte to podobné, doporučuji Joie iSpin 360, dělá se i v šedé barvě která docela ladí k interiéru.
No, a vzhledem k tomu, že s autem jezdí víc i přítelkyně, tak přibyli nějaké šrámy na předním a zadním (ano, i přes parkovací senzory) nárazníku, takže po jarní technické se zřejmě půjde i něco lakovat..
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
AR 159 JTS 2,2
Lancia Lybra 1,9 JTD ex
a
řada jiných ex
Lancia Lybra 1,9 JTD ex
a
řada jiných ex
- jan.machacek
- Příspěvky: 73
- Registrován: 28.5.2017, ned 20:34
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Ale do budoucna už ten star nebude, je nějakej 5w40 MOPAR olej asi jako náhrada, nevím, ale za majlant. Taky jsem přešel s 2.2 na Millers CFS NT+, myslím, že tím rozhodně motoru spíš pomůžu.
Jinak ta membrána separátoru - to je dobrá volovina. Je dobrý, že už se dá sehnat, dřív se musel kupovat celej ten díl dohromady.
Oprava toho senzoru je super, že jsi to sem dal, to mě taky bude čekat, teplotu mi to ukazuje, ale hladinu 1x za rok :-)
A po delší době nějaký poznatky s tím strongflexem vpředu? Na mě teď čekaj powerflex na zadní příčný ramena, tak jsem zvědavej co to udělá s autem.
Jinak ta membrána separátoru - to je dobrá volovina. Je dobrý, že už se dá sehnat, dřív se musel kupovat celej ten díl dohromady.
Oprava toho senzoru je super, že jsi to sem dal, to mě taky bude čekat, teplotu mi to ukazuje, ale hladinu 1x za rok :-)
A po delší době nějaký poznatky s tím strongflexem vpředu? Na mě teď čekaj powerflex na zadní příčný ramena, tak jsem zvědavej co to udělá s autem.
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2006
OIII 2017 1.4 TSI - firemní + péče o přítelkyně Mitsu Galant 2.5 V6
Ford Escort '93
OIII 2017 1.4 TSI - firemní + péče o přítelkyně Mitsu Galant 2.5 V6
Ford Escort '93
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Strongflexy vepředu dobrý - asi se mi je povedlo při montáži docela dobře namazat, protože nevržou, vliv na jízdní vlastnosti - teď už to nejsem úplně schopen posoudit, protože jsem si na to zvykl, po namotnování mi to přišlo ale takové "pevnější". Ve předu se chystám ještě na strongflexy do spodních ramen, do těch zadních velkých silentů.
Ten senzor oleje - přemýšlím, jak to vlastně funguje, celý senzor vypadá takto:
Je to plošňák s jedním termistorem a třemi tenkými drátky, měření teploty je jasný, ale jak určit hladinu - zaplavení těch tří drátků, když olej není zrovna nejlepší vodič, to moc nechápu.
Jinak, s opravou senzoru držím palce - celá ta část s konektorem je zalitá v nějakém plastu, je potřeba se dostat až k pinům uvnitř konektoru, vypadá to nějak takto:
Ale jestli to občas něco ukazuje, tak bych tipoval, že problém bude v těch samotných drátcích..
Ten senzor oleje - přemýšlím, jak to vlastně funguje, celý senzor vypadá takto:
Je to plošňák s jedním termistorem a třemi tenkými drátky, měření teploty je jasný, ale jak určit hladinu - zaplavení těch tří drátků, když olej není zrovna nejlepší vodič, to moc nechápu.
Jinak, s opravou senzoru držím palce - celá ta část s konektorem je zalitá v nějakém plastu, je potřeba se dostat až k pinům uvnitř konektoru, vypadá to nějak takto:
Ale jestli to občas něco ukazuje, tak bych tipoval, že problém bude v těch samotných drátcích..
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Tak, další větší job za mnou: Při studeném startu byl slyšet dost nepříjemné cvakání, hlavně z pravého podběhu. Cvakání trvalo pár vteřin a slyšitelné bylo jen z venku, navíc autem se někdy šířily hodně nepříjemné vibrace. Ale bylo to tak 50:50 - někdy to jelo normálně, někdy hnusně vibrovalo.
V pátek jsem to celé rozhodil, a přišel na to, že plastové vodítko napínáku na řetězovém pohonu vyvažovaček se rozpadlo. Řetízek tedy pěkně cvakal přímo o napínák, je na něm vidět jak ho články řetězu obrousily. Vyměnil jsem pro jistotu i celou sadu hlavního rozvodu, celou sadu rozvodu vyvažovaček, těsnění pod víkem rozvodu i těsnění pod ventildeklem a olej a filtry. Doufám, že už to nikdy nebudu muset dělat - mám dost omezené možnosti, kde to realizovat (na heveru před domem) a přístup z podběhu tam není nic moc.. Každopádně, podařilo se - o víkendu jsem s autem najel 400+ km, nikde se nic nerozpadlo, nepotkalo, nevyletělo ven a motor si opět krásně ševelí..
V pátek jsem to celé rozhodil, a přišel na to, že plastové vodítko napínáku na řetězovém pohonu vyvažovaček se rozpadlo. Řetízek tedy pěkně cvakal přímo o napínák, je na něm vidět jak ho články řetězu obrousily. Vyměnil jsem pro jistotu i celou sadu hlavního rozvodu, celou sadu rozvodu vyvažovaček, těsnění pod víkem rozvodu i těsnění pod ventildeklem a olej a filtry. Doufám, že už to nikdy nebudu muset dělat - mám dost omezené možnosti, kde to realizovat (na heveru před domem) a přístup z podběhu tam není nic moc.. Každopádně, podařilo se - o víkendu jsem s autem najel 400+ km, nikde se nic nerozpadlo, nepotkalo, nevyletělo ven a motor si opět krásně ševelí..
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6990
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Jsi prostě kluk šikovnej
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
-
Vaclav 159 2.2 jts
- Příspěvky: 1
- Registrován: 26.4.2022, úte 21:10
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Zdravím všechny mám dotaz mam alfu romeo159 2.2 jts.sprtvagon kdepak najdu čidlo teploty oleje litamne rafička nahoru dolu.jak to cidlo vypadá a kolik stoji.diky za info.
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Hele @Vasek 159 2.2 JTS, je fakt nutný psát takový dotaz sem, nota bene když o tom senzoru píšu o pár příspěvků výše?
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Jo, a takhle tedy vypadá rozpadené vodítko řetězu a ohoblovaný napínák:
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
STK v týdnu s jednou závadou A - povrchová koroze na zadní nápravnici. Hm, vím o tom, vyřeším snad teď o víkendu. Jinak tam technik nic nenašel, i když se tedy docela snažil..
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Koukám, že jsem sem už dlouho nic nepsal - takže shrnutí za poslední půlrok:
Obrousil jsem, pasivoval a natřel + zavoskoval zadní nápravnici, na kterou upozorňoval technik na STK.
Někdy v létě jsem měl problémy se startováním. Občas zahřáté auto vůbec nereagovalo na Start tlačítko. Naposledy se mi to stalo zrovna v nejmíň vhodné chvíli - v podzemním parkovišti v Bratislavě, kam jsem potřeboval jen na otočku zajet. Zkontroloval jsem všechny obvyklé věci - baterka, čidlo na klice a tak - a nakonec vyměnil startér. Od té doby zase pohodička.
No, a poslední věc: žena špatně odhadla poloměr zatáčení, když kamsi odbočovala a nabořila lem pravého zadního blatníku. Takže aktuálně čekám na volný termín u karosáře a v lakovně, protože stop po jejím užívání auta už je víc (škrábnutý přední a zadní nárazník + ten promáčklý lem).
Jinak auto jezdí denně a slouží bezvadně...
Obrousil jsem, pasivoval a natřel + zavoskoval zadní nápravnici, na kterou upozorňoval technik na STK.
Někdy v létě jsem měl problémy se startováním. Občas zahřáté auto vůbec nereagovalo na Start tlačítko. Naposledy se mi to stalo zrovna v nejmíň vhodné chvíli - v podzemním parkovišti v Bratislavě, kam jsem potřeboval jen na otočku zajet. Zkontroloval jsem všechny obvyklé věci - baterka, čidlo na klice a tak - a nakonec vyměnil startér. Od té doby zase pohodička.
No, a poslední věc: žena špatně odhadla poloměr zatáčení, když kamsi odbočovala a nabořila lem pravého zadního blatníku. Takže aktuálně čekám na volný termín u karosáře a v lakovně, protože stop po jejím užívání auta už je víc (škrábnutý přední a zadní nárazník + ten promáčklý lem).
Jinak auto jezdí denně a slouží bezvadně...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti