U Brery TBi jsem šel do "neznačkových" koncových tlumičů a to polské UlterSport - jednak cena samozřejmě :-) a pak taky že nejsou o moc hlasitější než originál (nebyl to hlavní účel - chtěl jsem hlavně nahradit ty stávající zašlé). Aktuálně teda v nízkých otáčkách pěkný sytý zvuk (ale decentně) a čím jde člověk s otáčkama výš, tím se to přibližuje originálu, jízda po dálnici je bez dunění v hlavně. Ono prostě to turbo oproti atmosféře ten zvuk utlumí ... ale jak říkám, já jsem takhle spokojený :-)Jiriik píše: 6.2.2022, ned 16:13 Zdravíčko, najde se tu někdo se 159 TBi kdo měnil koncové tlumiče za nějaké značkové napřiklad typu Ragazzon? Zajímá mě jak moc se změní zvukový projev oproti stock tlumičům.
TBi - pokec
Re: TBi - pokec
Brera TBi TI
Re: TBi - pokec
po 2 letech co mam Oil catch tanky doma doslo na jejich instalaci, jeden do podtlakové větve, druhy do turbovětve.. tak snad to nebude už moc zasirat sani
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
Stala se mi nemilá věc. Během jízdy sem zpozoroval u spolujezdce kouř zpod kapoty, zastavil sem a auto chcípnul - na budíkách byla telota vody 90° a žádná chyba. Praskla hadice chlazení (z chladiče do motoru), voda pod tlakem stříkala přesně do rozvodů. Zavolal sem si odtah, koupil hadici, dolil vodu a auto nestartuje... Podotýkám že motor sem chcípnul já a neslyšel sem žádný zaklepání. Auto při otočení klíčem zní jako bez komprese. Z vnitřní strany kapoty, na tom tlumícím koberci jako nad nádobkou na chladící kapalinu je pár kapek oleje (asi odněkud vystříknul).
Sám si na tohle netroufám, tak čekám až si udělá čas mechanik, ale trochu mě užírá co se mohlo stát. Nemáte někdo podobnou zkušenost, nebo nápad co se všechno mohlo stát? Mohlo to skočit na rozvodech jenom proto že tam šla voda? Případně co všechno odchází když skočí rozvody? Střihnou se vahadla jako na naftě, nebo jdou do čoudu ventily? Případně jestli tam je nějaký čidlo, který to mohlo vyzkratovat a proto to nenaskočí? Nebo sem to uvařil, fouklo těsnění/praskla hlava,spečený kroužky, .. vůbec netuším jak dlouho to bez vody běželo než sem to zdechnul, ale odhaduju že moc dlouho ne - v hadici je díra 2cm široká,takže voda pod tlakem z toho tekla rychle a já jí ještě viděl stříkat když sem otevřel kapotu.
Sám si na tohle netroufám, tak čekám až si udělá čas mechanik, ale trochu mě užírá co se mohlo stát. Nemáte někdo podobnou zkušenost, nebo nápad co se všechno mohlo stát? Mohlo to skočit na rozvodech jenom proto že tam šla voda? Případně co všechno odchází když skočí rozvody? Střihnou se vahadla jako na naftě, nebo jdou do čoudu ventily? Případně jestli tam je nějaký čidlo, který to mohlo vyzkratovat a proto to nenaskočí? Nebo sem to uvařil, fouklo těsnění/praskla hlava,spečený kroužky, .. vůbec netuším jak dlouho to bez vody běželo než sem to zdechnul, ale odhaduju že moc dlouho ne - v hadici je díra 2cm široká,takže voda pod tlakem z toho tekla rychle a já jí ještě viděl stříkat když sem otevřel kapotu.
Spider 3.0 V6 12v
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
Re: TBi - pokec
Ajaj tak to je nemile.... :-( technicky neporadim, tak aspon vyjadruji ucast....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: TBi - pokec
Zmeraj tlaky vo valcoch, ak budú ok tak to bude elektrický problem. Nemyslím ze by skočil rozvod. Ten olej uz mohol byt súčasťou vody, po jej odpareni tak ostal na kapote.
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: TBi - pokec
No ... duvod proc ta hadice bouchla mohlo bejt KO tesneni pod hlavou a funelo to do vody. (zazil jsem nafukujici se nadobku chladiva kdyz bylo KO teseni) vytocil bych svice a kouknul co se na nich deje a co se deje ve spalovaku... pak zkontrolovat kde jsou rozvody... S vodou ve vavalci moh nastat hydrolock a pri pokusu o start zmasakrovat co se da... samozrejm e diagnostika by mohla taky neco ukazat.. co se deje a nedeje. Kdyz skoci rozvody zalezi jak moc tam je mista.. minimalne zohejmaby, nebo naklepany ventily a roztemovany pisty... okem nepoznas, mikrometrem ano. Pripadne po xxxkm provozu, kdy se vylesti plochy ve valcu v miste kde pist nakynul tim jak do nej nalit ventil
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
Že by před hadicí byl problém s hlavou bych neřekl, všechno fungovalo jak mělo a nebyl problém jak s topením, tak se zahříváním, udržením teploty motoru .. zítra vytočím svíčky, tlaky doma nezměřím a budu muset počkat až se auto dostane na dílnu, stejně s rozvodama toho moc nevymyslím a budu muset objednat přípravky, protože mechank je taky nemá ..
Zítra můžu vyfotit hadici jak je praklá, podle mě byla špatně namontovaná, byla "v tahu" a přesně v tom místě bohužel praskla.
Přidávám video kde sem se pokusil o nastartování po výměně hadice a dolití vody, tak pro představu co to dělá ..
https://www.youtube.com/shorts/_eAELro1OKo
Každopádně sem rád za každou reakci a všechno beru v úvahu, děkuju
Zítra můžu vyfotit hadici jak je praklá, podle mě byla špatně namontovaná, byla "v tahu" a přesně v tom místě bohužel praskla.
Přidávám video kde sem se pokusil o nastartování po výměně hadice a dolití vody, tak pro představu co to dělá ..

https://www.youtube.com/shorts/_eAELro1OKo
Každopádně sem rád za každou reakci a všechno beru v úvahu, děkuju

Spider 3.0 V6 12v
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
Re: TBi - pokec
pripravky mam já, ale jsou pujcene u jendoho clena tady...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
Není tam někde u rozvodů snímač otáček klikovky?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: TBi - pokec
snimac otacek klikovky je na strane setrvaku, zezadu bloku
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
Mě je totiž divný, že zůstává otáčkoměr na 0. Ale netuším jak to má u Giulietty být a z čeho si to palubka bere.
Hlavně ať se to dá brzo do kupy a moc to nebolí...
Hlavně ať se to dá brzo do kupy a moc to nebolí...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: TBi - pokec
po mesici jezdeni kntrola sajrajtcatchtanku
doporucuju do kazdeho TBI
doporucuju do kazdeho TBI
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9098
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: TBi - pokec
To pak ale musí chybět v motoru ne?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: TBi - pokec
No to určitě. Ale alespoň vi, kolik. Tohle by se jinak spálilo v motoru a zasiralo saní.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Re: TBi - pokec
hele, moc nechybí... protože konzistencí to je spíš voda, ne olej...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
Tak jasne, jsou to olejovy výpary a vzdušná vlhkost. Ale vecicka je to k nezaplacení. Nevěděl jsem až do teď, ze něco takovýho existuje.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9098
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: TBi - pokec
No to není tak úplně pravda. V PCV to má zkondenzovat a zkapat zpět do lázně. Pokud tedy vše funguje jak má. Do sání má jít čistě ta "odpařená mlha". Že je tohle pro motor čistější řešení se nepřu, jen je třeba větší péče (vylévat cranky a dolívat olej).michal96 píše: 27.4.2022, stř 09:12 No to určitě. Ale alespoň vi, kolik. Tohle by se jinak spálilo v motoru a zasiralo saní.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: TBi - pokec
Konečně se mi povedlo dostat auto na dílnu a nastartovat - byl zaseklej palivovej ventil (? ta lesklá věc nahoře vzadu na motoru). Motor naskočí, ale hádá se to mezi prvním a druhým válcem (asi propálený těsnění mezi válcema), po ohřátí a v otáčkách se to zlepší, ale na volnoběh to běží většinou na tři válce (střídá se první a druhý).
Bude mi to dělat tchán, automechanik. Jenom chce zjistit pár věcí, který mu pro 1.8tbi neukazuje pogram, který používá:
1) Když se sundá vačkový kolo, nastavuje se časování přípravkem, nebo se jen aretuje vačka?
2) Jak se aretuje klika
3) Mění se šrouby na hlavě?
4) Vyrábí se rozdílná tlouštka těsnění? Ze zkušeností je lepší dát Reinz/Elring/OEM? Případně 1/2/3 tečky?
5) neznáte utahovací momenty?
Mimochodem, nemáte někdo na půjčení přípravky, než je objednám?
Bude mi to dělat tchán, automechanik. Jenom chce zjistit pár věcí, který mu pro 1.8tbi neukazuje pogram, který používá:
1) Když se sundá vačkový kolo, nastavuje se časování přípravkem, nebo se jen aretuje vačka?
2) Jak se aretuje klika
3) Mění se šrouby na hlavě?
4) Vyrábí se rozdílná tlouštka těsnění? Ze zkušeností je lepší dát Reinz/Elring/OEM? Případně 1/2/3 tečky?
5) neznáte utahovací momenty?
Mimochodem, nemáte někdo na půjčení přípravky, než je objednám?

Spider 3.0 V6 12v
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
Re: TBi - pokec
1) když se rozhodí rozvody, je třeba použít přípravky (správně je třeba s rozvodama měnit i rozvodový kola.. ale to kvůli ceně nedělá nikdo..)
2) klika -viz přípravky
3) šrouby se mění vždy
4) nevím, nezkoumal jsme ale teoreticky ano - pro kompenzaci úběru při rovnání
5) utahovací momenty viz papír přiloženej k těsnění
přípravky mám já, jsou momentálně pujčené u člena "rad" memberlist.php?mode=viewprofile&u=12379 kdyžtak se s ním spoj a dohodněte se, on je ještě nepoužil
2) klika -viz přípravky
3) šrouby se mění vždy
4) nevím, nezkoumal jsme ale teoreticky ano - pro kompenzaci úběru při rovnání
5) utahovací momenty viz papír přiloženej k těsnění
přípravky mám já, jsou momentálně pujčené u člena "rad" memberlist.php?mode=viewprofile&u=12379 kdyžtak se s ním spoj a dohodněte se, on je ještě nepoužil

AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
informace sem předal a díly objednal
Pokud by to předání přípravků nevyšlo - je to tahle sada? Podle vin tam mám 1.8-TRB-230CV-CF5-Q.VERDE-4P.GS.6M- https://www.mall.cz/vybaveni-garaze/qua ... escription

Spider 3.0 V6 12v
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
Re: TBi - pokec
Jj ta vypadá, že bude ok. Tu, kterou mám půjčenou od hno3 (a ještě jsem ji nepoužil
) je tahle: https://www.autodily-pema.cz/aretace-ro ... -a-ar175tb

159 SW TBi 2011
Re: TBi - pokec
Volal sem si tatkou, že to naběhlo a přípravky vyzvednul, takže si je během víkendu předáme a hned se na to vrhneme, děkuju za pomoc 

Spider 3.0 V6 12v
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
Re: TBi - pokec
NZ
kdyztak si pisnem sz na nejakem symbolickem vyrovnani az bude hotovo.
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
Hotovo, fouklo těsnění pod hlavou, vyměnilo se a auto zase jezdí. I když ne tak docela
Po nastartovaní z motoru něco cvakalo a motor šel dost nevyrovnaně. Dělá to vysokotlaký palivový čerpadlo .. (55220390). Otázka zní, dá se to nějak rozebrat a vyčistit, koupit třeba jen nějakou část, nebo budu shánět použitý čerpadlo?
Auto už mi začíná chybět a potřeboval bych ho začít používat, dá se s tím jezdit, nebo hrozí poškození motoru/ propálení ventilů?


Spider 3.0 V6 12v
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
Re: TBi - pokec
vidí v tom logu někdo něco...
povedlo se mi nalogovat studenej start kdy par sekund po TBI zakopne a div nechcípne a pak běží cajk..
sání těsný - tlimuč hluku před a za váhou měl podezřelé napojení, tak dotěsněno, membrána na separátoru oleje čistá, neprasklá, ...
nezdá se mi najednou yvsokej tlak paliva
za jízdy mi pak nesedí, že desired boost pressure je někdy trochu větší než normální boost pressure...
povedlo se mi nalogovat studenej start kdy par sekund po TBI zakopne a div nechcípne a pak běží cajk..
sání těsný - tlimuč hluku před a za váhou měl podezřelé napojení, tak dotěsněno, membrána na separátoru oleje čistá, neprasklá, ...
nezdá se mi najednou yvsokej tlak paliva
za jízdy mi pak nesedí, že desired boost pressure je někdy trochu větší než normální boost pressure...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host