Co se mi stalo - měl jsem na e-měrce cca 20% nad minimem, ujel jsem 600km, pak auto odstavil trochu nakřivo a pak dostal při startu rovnou hlášku málo oleje a červenou kontrolku. Nic moc.... Ten diesel mi mezi 5.000km a 11.000km vzal nějakého půl litru, nevím jestli to bude i do budoucna, nebo jde jen o záběh.... jezdím jen dlouhé trasy a v klidu, co už.
Když pak naslepo do auta nalijete olej, tak měrka se nemusí aktualizovat a pak nevíte, jestli lít dál atd. atd, ve finále to přelijete, že....
Čili správný postup je tento:
1) vozte s sebou olej na dolití. Už jsem tomu odvykl, ale vzít si to něco může, takže je to prostě lepší.
2) pokaždé při nízké hladině dostanete červenou kontrolku. Trošku matoucí, myslím že spousta aut dává při potřebě dolití jen oranžovou, červenou až když je ho fakt málo. Alfa tedy holt rovnou červenou.
3) pokud se to stane, je info od Tomáše Kováčika z Imofy takové, že nemáte nic řešit a prostě dolít půl litru, né víc. Ta měrka nemusí být úplně přesná, tak ať to nepřelejete. Začne to hlásit když jste na minimu, čili tím půllitrem se dostanete hezky mezi rysky.
4) pokud pak máte čas, můžete si měrku zkalibrovat viz výtažek z návodu níže (platí pro MY2022, nevím jak pro předchozí).
Já jsem to nevěděl, byl v Rakousku, spěchal na check-in v hotelu, takže jsem tam nalil půl litru, nechal chvíli běže na volnoběh a pak chvíli odstavil a na měrce se to neprojevilo. Tak jsem nalil ještě půl litru a furt nic. Pak ještě dvě deci a najdenou byla měrka na maximu, ale po dalším startu to zas řeklo že je oleje málo a hodilo červenou kontrolku. To už jsem na to hodil bobek a s červenou kontrolkou ujel dalších 200km, pak to za jízdy samovolně zhaslo a od té doby klid a ukazuje to hladinu 100%. Je to asi trošku přelité, ale ne moc, protože to má i kontrolku přelití a ta se nerozsvítila.
Takže návod viz níže a snad to pomůže ostatním že to nebudou řešit ve strestu jako já
