Kontrola/dolévání oleje (Stelvio, Giulia)
Kontrola/dolévání oleje (Stelvio, Giulia)
Abych ušetřil nervy ostatním, sepíšu postup jak řešit problematiku dolévání oleje Stelvio/Giulia diesel/benzín. Jde o to že ty auta od pozdějších modelových roků s výjimkou QV nemají klasickou měrku (benzín 2.0T myslím neměl nikdy) a tím pádem je to při zablbnutí té elektronické měrky trošku problém.
Co se mi stalo - měl jsem na e-měrce cca 20% nad minimem, ujel jsem 600km, pak auto odstavil trochu nakřivo a pak dostal při startu rovnou hlášku málo oleje a červenou kontrolku. Nic moc.... Ten diesel mi mezi 5.000km a 11.000km vzal nějakého půl litru, nevím jestli to bude i do budoucna, nebo jde jen o záběh.... jezdím jen dlouhé trasy a v klidu, co už.
Když pak naslepo do auta nalijete olej, tak měrka se nemusí aktualizovat a pak nevíte, jestli lít dál atd. atd, ve finále to přelijete, že....
Čili správný postup je tento:
1) vozte s sebou olej na dolití. Už jsem tomu odvykl, ale vzít si to něco může, takže je to prostě lepší.
2) pokaždé při nízké hladině dostanete červenou kontrolku. Trošku matoucí, myslím že spousta aut dává při potřebě dolití jen oranžovou, červenou až když je ho fakt málo. Alfa tedy holt rovnou červenou.
3) pokud se to stane, je info od Tomáše Kováčika z Imofy takové, že nemáte nic řešit a prostě dolít půl litru, né víc. Ta měrka nemusí být úplně přesná, tak ať to nepřelejete. Začne to hlásit když jste na minimu, čili tím půllitrem se dostanete hezky mezi rysky.
4) pokud pak máte čas, můžete si měrku zkalibrovat viz výtažek z návodu níže (platí pro MY2022, nevím jak pro předchozí).
Já jsem to nevěděl, byl v Rakousku, spěchal na check-in v hotelu, takže jsem tam nalil půl litru, nechal chvíli běže na volnoběh a pak chvíli odstavil a na měrce se to neprojevilo. Tak jsem nalil ještě půl litru a furt nic. Pak ještě dvě deci a najdenou byla měrka na maximu, ale po dalším startu to zas řeklo že je oleje málo a hodilo červenou kontrolku. To už jsem na to hodil bobek a s červenou kontrolkou ujel dalších 200km, pak to za jízdy samovolně zhaslo a od té doby klid a ukazuje to hladinu 100%. Je to asi trošku přelité, ale ne moc, protože to má i kontrolku přelití a ta se nerozsvítila.
Takže návod viz níže a snad to pomůže ostatním že to nebudou řešit ve strestu jako já
Co se mi stalo - měl jsem na e-měrce cca 20% nad minimem, ujel jsem 600km, pak auto odstavil trochu nakřivo a pak dostal při startu rovnou hlášku málo oleje a červenou kontrolku. Nic moc.... Ten diesel mi mezi 5.000km a 11.000km vzal nějakého půl litru, nevím jestli to bude i do budoucna, nebo jde jen o záběh.... jezdím jen dlouhé trasy a v klidu, co už.
Když pak naslepo do auta nalijete olej, tak měrka se nemusí aktualizovat a pak nevíte, jestli lít dál atd. atd, ve finále to přelijete, že....
Čili správný postup je tento:
1) vozte s sebou olej na dolití. Už jsem tomu odvykl, ale vzít si to něco může, takže je to prostě lepší.
2) pokaždé při nízké hladině dostanete červenou kontrolku. Trošku matoucí, myslím že spousta aut dává při potřebě dolití jen oranžovou, červenou až když je ho fakt málo. Alfa tedy holt rovnou červenou.
3) pokud se to stane, je info od Tomáše Kováčika z Imofy takové, že nemáte nic řešit a prostě dolít půl litru, né víc. Ta měrka nemusí být úplně přesná, tak ať to nepřelejete. Začne to hlásit když jste na minimu, čili tím půllitrem se dostanete hezky mezi rysky.
4) pokud pak máte čas, můžete si měrku zkalibrovat viz výtažek z návodu níže (platí pro MY2022, nevím jak pro předchozí).
Já jsem to nevěděl, byl v Rakousku, spěchal na check-in v hotelu, takže jsem tam nalil půl litru, nechal chvíli běže na volnoběh a pak chvíli odstavil a na měrce se to neprojevilo. Tak jsem nalil ještě půl litru a furt nic. Pak ještě dvě deci a najdenou byla měrka na maximu, ale po dalším startu to zas řeklo že je oleje málo a hodilo červenou kontrolku. To už jsem na to hodil bobek a s červenou kontrolkou ujel dalších 200km, pak to za jízdy samovolně zhaslo a od té doby klid a ukazuje to hladinu 100%. Je to asi trošku přelité, ale ne moc, protože to má i kontrolku přelití a ta se nerozsvítila.
Takže návod viz níže a snad to pomůže ostatním že to nebudou řešit ve strestu jako já
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8728
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kontrola/dolévání oleje (Stelvio, Giulia)
Díky
Zrovna mi zase nějaký procento ubylo a jsem cca na půlce. Ale příští týden jde auto na servis, tak to snad chvíli nebudu muset řešit.
Zrovna mi zase nějaký procento ubylo a jsem cca na půlce. Ale příští týden jde auto na servis, tak to snad chvíli nebudu muset řešit.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- fafo
- Pozorovatel
- Příspěvky: 251
- Registrován: 12.4.2010, pon 13:07
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola/dolévání oleje (Stelvio, Giulia)
Jak ubylo ?
To musíš najezdit denně stovky km.
Doufám že mě ukazuje dobře, pořád se nic neděje.
Giulia Super 2,0 147kW automat
ex AR166 FL 2,4 JTDm 20V automat
ex AR166 FL 2,4 JTD 10V
ex AR166 2.5 V6 automat
ex AR164 2.0 V6 turbo
ex AR166 FL 2,4 JTDm 20V automat
ex AR166 FL 2,4 JTD 10V
ex AR166 2.5 V6 automat
ex AR164 2.0 V6 turbo
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 340
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola/dolévání oleje (Stelvio, Giulia)
Na 280k benzínu mi nikdy neubyl ani dílek. Ale mám malý nájezd, za rok čili jednu výměnu najedu na tomto autě max do 10 tis. km. Češi v Ostravě lili olej po max, Poláci vždy jeden dílek pod max, což mi přijde rozumnější....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
- czemarecek
- Nováček
- Příspěvky: 214
- Registrován: 9.1.2018, úte 12:05
Re: Kontrola/dolévání oleje (Stelvio, Giulia)
Také mi neubývá nic. Doufám ze to tak vydrží
Alfa Romeo 156 2.0 TS...ex
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8728
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kontrola/dolévání oleje (Stelvio, Giulia)
Nevím, najel jsem zatím necelé 2000km. Když jsem to bral, ukazovalo to tak 4/5. Teď před pár km to začalo ukazovat o trošku méně, něco lehce nad půlku
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Kontrola/dolévání oleje (Stelvio, Giulia)
Já jsem olej minulý rok měnil po půl roce a po cca 5000 km (vzhledem k předchozímu majiteli a způsobu provozu), a nepamatuju si, že by to ukazovalo něco jinýho, než po rysku max. Včera jsem to pro jistotu omrknul a pořád max.
2018 Alfa Romeo Giulia 2,0 turbo 200 hp (2021-...)
1999 Alfa Romeo 156 1,8 T.Spark Ex (2009-2021)
1989 Alfa Romeo 75 2,0 T.Spark Ex (2004-2009)
1988 Alfa Romeo 75 2,0 T.Spark Ex (Winter Car 2005)
Předtím les Lad 2103 a jedna 2107 ;)
1999 Alfa Romeo 156 1,8 T.Spark Ex (2009-2021)
1989 Alfa Romeo 75 2,0 T.Spark Ex (2004-2009)
1988 Alfa Romeo 75 2,0 T.Spark Ex (Winter Car 2005)
Předtím les Lad 2103 a jedna 2107 ;)
Re: Kontrola/dolévání oleje (Stelvio, Giulia)
ale jo, matce to na 2.0T 200ps taky nic nežere... proto mě tak překvapil ten nafťák....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Kontrola/dolévání oleje (Stelvio, Giulia)
Nie som si istý, či som neprelial olej pri dopĺňaní. Mne tá digitálna mierka vôbec nefunguje, pritom som to skúšal presne podľa návodu. Mechanická mierka je asi tá najhoršia, čo som videl, ťažko sa číta, je tam zlý prístup. Zdalo sa mo, že je tesne nad minimom, tak som dolieval a je dosť možné, že som tam nalial cca 1 liter, možno aj 1,2 litra, čo je príliš veľa. Keď kontrolujem hladinu oleja, určite je na maxime a neviem či aj nie vyššie, lebo úplne suché to tam nie je. Upozorní ma aj moja Giulia (2018) na prekročenie maximálnej hladiny oleja, podobne ako to robí Stelvio? Teda stačí jedenkrát zapnut tlačidlo bez naštartovania a malo by to prejsť kontrolou? Dá sa na to bezpečne spoľahnúť?
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6999
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola/dolévání oleje (Stelvio, Giulia)
Nevim no, ale já na tý měrce odečítal úplně normálně. Ale jestli máš pocit že si to přelil, tak si kup odsávačku oleje z lidlu a vytáhni přebytečný olej ven.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8728
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kontrola/dolévání oleje (Stelvio, Giulia)
Za mě teda dobře funguje i ta elektrická.
V tuhle chvíli bych to osobně asi celý (za tepla) vypustil a dal správné množství nového oleje.
V tuhle chvíli bych to osobně asi celý (za tepla) vypustil a dal správné množství nového oleje.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host