Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Americkej
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Americkej » 24.3.2025, pon 07:38

Ten náhradní zdroj připojil na kontakty v motoru, nebo v kufru?
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18985
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Kubas » 24.3.2025, pon 09:14

StrejdaGus píše: 23.3.2025, ned 22:38 Doporučili mi tedy AGM 95 Ah Banner Running Bull, byla sice dražší, ale podle mechanika je z dostupných baterek jako druhovýroba nejkvalitnější
nebudu tuhle značku hodnotit pro Stelvio, ale já jiné akumulátory nepoužívám. Můj dvorní servis mě do nich tlačí jak pro veterány tak pro moderní auta a VŽDYCKY jsem byl maximálně spokojený. O akumulátory se starám a u toho Banneru si snad ani nepamatuju, že bych nějakou baterku vyhazoval. Ale u všech aut to dělám tak, že akumulátor před zimou a po zimě nabiju... (u veteránu samozřejmě častěji).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1394
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od swoop01 » 24.3.2025, pon 09:44

To, ze EFB a AGM maji jine nabijeci napeti nikdo neresi? Pochybuji, ze si ten samoucici algoritmus sam odvodi, ze je v aute nova baterka. Doposavad slo u exide prehodit "odpadni" hadicku z leve strany na pravou jen vytazenim zaslepky a prendanim na druhou stranu... Ze by zacli i na tomhle setrit?
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9101
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Hampice » 24.3.2025, pon 18:10

Hele mám tam AGMko už skoro rok. Jednou už mě zradilo, ale to by udělala i ta EFB. Ale pokud to sem tam externě dobíjím, tak žádný problém. S&S běží pořád, takže kapacita je stále nad 78%.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 578
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od tatkoTom » 24.3.2025, pon 19:23

Mám za to, že sa nenabíjajú iným nabíjacím napätím - ale prúdom.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1103
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od michal96 » 24.3.2025, pon 19:51

baterie typu EFB se tedy dobíjí klasickým režimem Auto (14,4V). Jaký zvolit režim pro baterii GEL nebo AGM? Pokud se jedná o baterii typu GEL je vhodné baterii klasickým režimem 14,4V. Pro dobíjení baterie typu AGM je vhodné zvolit režim AGM nebo vločka (podle typu nabíječky), kde je zvýšené dobíjecí napětí 14,7V.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex

Americkej
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Americkej » 24.3.2025, pon 20:13

Nabíjecí proud souvisí pouze s kapacitou baterky.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

StrejdaGus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 30.10.2024, stř 12:46
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od StrejdaGus » 28.3.2025, pát 21:08

Náhradní zdroj připojil na kontakty u motoru. Mechanik mi změřil nabíjecí napětí nižší než má být, při volnoběhu asi 13,9 -14 V. Říkal, že to není úplně špatně, ale mělo by být přes 14 V. AGM se má nabíjet vyšším napětím, než běžná baterka. Měřil jsem to po několika dnech, je to stejné. Nevím co s tím, dá se to někde nastavit diagnostikou?
Stelvio Veloce Q4 AT8 2,2 154kW MY2021
AR 156 129 kW 2,4 JTD Sportvagon 2004
AR 156 129 kW 2,4 JTD Ti Sportvagon 2004
AR 155 2,0 8V
Lancia Thema 2,0

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 196
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od rapid » 29.3.2025, sob 12:42

AGM (Absorbent Glass Mat) a EFB (Enhanced Flooded Battery) batérie majú odlišné požiadavky na nabíjanie:

AGM batérie: Vyžadujú vyššie nabíjacie napätie, zvyčajne okolo 14,7 V, a sú citlivé na správne nastavenie nabíjačky. Nabíjanie by malo byť vykonávané v režime AGM alebo podobnom, ktorý je špecifický pre tento typ batérií2.

EFB batérie: Nabíjajú sa pri nižšom napätí, zvyčajne 14,4 V, a môžu byť nabíjané klasickým režimom pre olovené batérie. Sú menej náročné na presné nastavenie nabíjačky3.

Použitie nesprávneho režimu nabíjania môže viesť k poškodeniu batérie alebo k jej neefektívnemu nabíjaniu. Ak máte konkrétnu nabíjačku, odporúča sa skontrolovať jej kompatibilitu s typom batérie, ktorú chcete nabíjať.


ja používam len nabíjačky telwin doctor a tie majú aj EFB režim pri nabíjaní
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000

Americkej
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Americkej » 30.3.2025, ned 12:03

Důvod proč jsem se ptal je, že tady většina nabíjí Stelvio přes kontakty v motoru. Moje nabíječka bez problémů nabíjí přes kontakty v motorový části u jiný značky. U Stelvia mi po chvíli hodí error a nenabíjí. Takže si budu muset vytáhnout nabíjecí konektor přímo z baterky, mimo ten "inteligentní " senzor dobíjení. Nebo pořídit "hloupější" nabíječku, která to tam bude krmit bez ohledu na odezvu.
Edit: Prostě ta auta začínají být tak "chytrá", až začínají být nefunkční.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9101
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Hampice » 30.3.2025, ned 17:05

Hele to je divný. Mám úplně obyčejnou "chytrou" nabíječku z Lidlu (má režim AGM) a nabíjím to normálně přes porty u motoru.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Americkej
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Americkej » 30.3.2025, ned 17:44

Ano, je to divný. U mých dalších aut se nabíječka (https://www.eshop-gude.cz/nabijecka-baterii-gdb-200/) chová bezproblémově. Ale u Alfy mám pořád něco poprvý.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9101
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Hampice » 30.3.2025, ned 19:01

Hustý, to máš na startování lokomotivy? 😃
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Americkej
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Americkej » 30.3.2025, ned 19:34

Já jsem jenom rád připravenej na cokoli :-)
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1394
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od swoop01 » 31.3.2025, pon 09:51

>Americkej: To neni problem auta, ale beterky a tvoji nabijecky. Mam jednu "inteligentni" gude doma. Je sice mensi, ale myslim si, ze nabijeci algoritmus v ni bude podobny a nebo stejny. No a neni to nic moc. Nehci uplne rict, ze stoji za ho...o, ale CTEK se chova mnohem lip. Takze bych ti asi doporucil koupit lepsi a mensi nabijecku.

Jen tak mimochodem.
Nevim jak funguje tenhle "automaticky" startovaci box. Ja mam doma podobny (taky gude), ale silnejsi a hloupejsi (jeste klasicke odbockove trafo). Na nabijedni nakladakovych baterek jsem ho prave nahradil mensi "chytrou" nabijeckou do 15A, protoze kdyz jsem si zmeril to samotne trafo v tom boxu kolik si veme jen na svuj provoz pri dobijeni nejakych 3 - 5A na baterku tak je vysoce ztratove. Ovsem na pomocne startovani je to vyborna vec... Jen si to stitkove dokaze vzit i 7kW :D.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

Americkej
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Americkej » 31.3.2025, pon 11:22

Na menší baterie (motorky a traktůrek) používám https://www.micronix.cz/nabijecka-optim ... -tm220-4a/, už jí mám skorem 20 let. Tím Gude nabíjím auta/100 Ah baterie vždy 5A proudem, 15-30-40 jsem nikdy nepoužil. Tuhle velkou jsem vybral kvůli tomu boost startu bez vlastního zdroje. A co umí výborně je desulfatace-rekondice, už pár sousedům vrátila baterky ze záhrobí. A baworáky mi nabíjí přes přední kontakty bezproblémově. Já jí platil kolem bůra, po pár letech je všude třipůl. Což napovídá, že bůhví jak supr asi celkově nebude...
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

Americkej
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Americkej » 31.3.2025, pon 11:33

swoop01 píše: 31.3.2025, pon 09:51 >Americkej: To neni problem auta, ale beterky a tvoji nabijecky.
Tady úplně nevím, pokud baterii z auta vyndám (zcela odpojím) nabiju ji bez erroru. EFB jedu v režimu GEL. Prostě tam bude dělat neplechu nějaká ekofašistická EU fičura, se domnívám. Ale v elektrice nejsem silnej.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 196
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od rapid » 1.4.2025, úte 07:15

ja som dobíjal len cez predne kontakty v motorovom pristore. mam profi masinu na to a nikdy to nehodilo chybu. https://www.topbattery.cz/nabijecky-sta ... v-24v.html

a ak treba nastartovat v terene tak na to mi pomohlo https://allegro.sk/ponuka/osram-startov ... 85cc74ca93
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 196
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od rapid » 13.4.2025, ned 07:16

toto som našiel pri kodovani na giuliu. takze asi predsa by malo auto vediet ak zmenite typ akumulátora
Battery type
Body → CAN Setup
byte 63, bit 5:
xxxx0001 - 80Ah 680A - default setting for Giulia/Stelvio EU
xxxx0010 - 95Ah 800A - default setting for Giulia/Stelvio US
xxxx0011 - 80Ah 680A - default setting for diesel Giulia/Stelvio
xxxx1000 - H7 flooded;
xxxx1001 - H7 AGM;
xxxx1010 - H8 flooded;
xxxx1011 - H8 AGM - default setting for Giulia/Stelvio MY20 models US/EU
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000

Odpovědět

Zpět na „Stelvio“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host