Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Ten náhradní zdroj připojil na kontakty v motoru, nebo v kufru?
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
nebudu tuhle značku hodnotit pro Stelvio, ale já jiné akumulátory nepoužívám. Můj dvorní servis mě do nich tlačí jak pro veterány tak pro moderní auta a VŽDYCKY jsem byl maximálně spokojený. O akumulátory se starám a u toho Banneru si snad ani nepamatuju, že bych nějakou baterku vyhazoval. Ale u všech aut to dělám tak, že akumulátor před zimou a po zimě nabiju... (u veteránu samozřejmě častěji).StrejdaGus píše: 23.3.2025, ned 22:38 Doporučili mi tedy AGM 95 Ah Banner Running Bull, byla sice dražší, ale podle mechanika je z dostupných baterek jako druhovýroba nejkvalitnější
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
To, ze EFB a AGM maji jine nabijeci napeti nikdo neresi? Pochybuji, ze si ten samoucici algoritmus sam odvodi, ze je v aute nova baterka. Doposavad slo u exide prehodit "odpadni" hadicku z leve strany na pravou jen vytazenim zaslepky a prendanim na druhou stranu... Ze by zacli i na tomhle setrit?
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Hele mám tam AGMko už skoro rok. Jednou už mě zradilo, ale to by udělala i ta EFB. Ale pokud to sem tam externě dobíjím, tak žádný problém. S&S běží pořád, takže kapacita je stále nad 78%.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 578
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Mám za to, že sa nenabíjajú iným nabíjacím napätím - ale prúdom.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
baterie typu EFB se tedy dobíjí klasickým režimem Auto (14,4V). Jaký zvolit režim pro baterii GEL nebo AGM? Pokud se jedná o baterii typu GEL je vhodné baterii klasickým režimem 14,4V. Pro dobíjení baterie typu AGM je vhodné zvolit režim AGM nebo vločka (podle typu nabíječky), kde je zvýšené dobíjecí napětí 14,7V.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Nabíjecí proud souvisí pouze s kapacitou baterky.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
- StrejdaGus
- Příspěvky: 22
- Registrován: 30.10.2024, stř 12:46
- Bydliště: Praha
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Náhradní zdroj připojil na kontakty u motoru. Mechanik mi změřil nabíjecí napětí nižší než má být, při volnoběhu asi 13,9 -14 V. Říkal, že to není úplně špatně, ale mělo by být přes 14 V. AGM se má nabíjet vyšším napětím, než běžná baterka. Měřil jsem to po několika dnech, je to stejné. Nevím co s tím, dá se to někde nastavit diagnostikou?
Stelvio Veloce Q4 AT8 2,2 154kW MY2021
AR 156 129 kW 2,4 JTD Sportvagon 2004
AR 156 129 kW 2,4 JTD Ti Sportvagon 2004
AR 155 2,0 8V
Lancia Thema 2,0
AR 156 129 kW 2,4 JTD Sportvagon 2004
AR 156 129 kW 2,4 JTD Ti Sportvagon 2004
AR 155 2,0 8V
Lancia Thema 2,0
- rapid
- Nováček
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
- Bydliště: SK - šurany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
AGM (Absorbent Glass Mat) a EFB (Enhanced Flooded Battery) batérie majú odlišné požiadavky na nabíjanie:
AGM batérie: Vyžadujú vyššie nabíjacie napätie, zvyčajne okolo 14,7 V, a sú citlivé na správne nastavenie nabíjačky. Nabíjanie by malo byť vykonávané v režime AGM alebo podobnom, ktorý je špecifický pre tento typ batérií2.
EFB batérie: Nabíjajú sa pri nižšom napätí, zvyčajne 14,4 V, a môžu byť nabíjané klasickým režimom pre olovené batérie. Sú menej náročné na presné nastavenie nabíjačky3.
Použitie nesprávneho režimu nabíjania môže viesť k poškodeniu batérie alebo k jej neefektívnemu nabíjaniu. Ak máte konkrétnu nabíjačku, odporúča sa skontrolovať jej kompatibilitu s typom batérie, ktorú chcete nabíjať.
ja používam len nabíjačky telwin doctor a tie majú aj EFB režim pri nabíjaní
AGM batérie: Vyžadujú vyššie nabíjacie napätie, zvyčajne okolo 14,7 V, a sú citlivé na správne nastavenie nabíjačky. Nabíjanie by malo byť vykonávané v režime AGM alebo podobnom, ktorý je špecifický pre tento typ batérií2.
EFB batérie: Nabíjajú sa pri nižšom napätí, zvyčajne 14,4 V, a môžu byť nabíjané klasickým režimom pre olovené batérie. Sú menej náročné na presné nastavenie nabíjačky3.
Použitie nesprávneho režimu nabíjania môže viesť k poškodeniu batérie alebo k jej neefektívnemu nabíjaniu. Ak máte konkrétnu nabíjačku, odporúča sa skontrolovať jej kompatibilitu s typom batérie, ktorú chcete nabíjať.
ja používam len nabíjačky telwin doctor a tie majú aj EFB režim pri nabíjaní
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Důvod proč jsem se ptal je, že tady většina nabíjí Stelvio přes kontakty v motoru. Moje nabíječka bez problémů nabíjí přes kontakty v motorový části u jiný značky. U Stelvia mi po chvíli hodí error a nenabíjí. Takže si budu muset vytáhnout nabíjecí konektor přímo z baterky, mimo ten "inteligentní " senzor dobíjení. Nebo pořídit "hloupější" nabíječku, která to tam bude krmit bez ohledu na odezvu.
Edit: Prostě ta auta začínají být tak "chytrá", až začínají být nefunkční.
Edit: Prostě ta auta začínají být tak "chytrá", až začínají být nefunkční.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Hele to je divný. Mám úplně obyčejnou "chytrou" nabíječku z Lidlu (má režim AGM) a nabíjím to normálně přes porty u motoru.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Ano, je to divný. U mých dalších aut se nabíječka (https://www.eshop-gude.cz/nabijecka-baterii-gdb-200/) chová bezproblémově. Ale u Alfy mám pořád něco poprvý.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Hustý, to máš na startování lokomotivy? 
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Já jsem jenom rád připravenej na cokoli :-)
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
>Americkej: To neni problem auta, ale beterky a tvoji nabijecky. Mam jednu "inteligentni" gude doma. Je sice mensi, ale myslim si, ze nabijeci algoritmus v ni bude podobny a nebo stejny. No a neni to nic moc. Nehci uplne rict, ze stoji za ho...o, ale CTEK se chova mnohem lip. Takze bych ti asi doporucil koupit lepsi a mensi nabijecku.
Jen tak mimochodem.
Nevim jak funguje tenhle "automaticky" startovaci box. Ja mam doma podobny (taky gude), ale silnejsi a hloupejsi (jeste klasicke odbockove trafo). Na nabijedni nakladakovych baterek jsem ho prave nahradil mensi "chytrou" nabijeckou do 15A, protoze kdyz jsem si zmeril to samotne trafo v tom boxu kolik si veme jen na svuj provoz pri dobijeni nejakych 3 - 5A na baterku tak je vysoce ztratove. Ovsem na pomocne startovani je to vyborna vec... Jen si to stitkove dokaze vzit i 7kW
.
Jen tak mimochodem.
Nevim jak funguje tenhle "automaticky" startovaci box. Ja mam doma podobny (taky gude), ale silnejsi a hloupejsi (jeste klasicke odbockove trafo). Na nabijedni nakladakovych baterek jsem ho prave nahradil mensi "chytrou" nabijeckou do 15A, protoze kdyz jsem si zmeril to samotne trafo v tom boxu kolik si veme jen na svuj provoz pri dobijeni nejakych 3 - 5A na baterku tak je vysoce ztratove. Ovsem na pomocne startovani je to vyborna vec... Jen si to stitkove dokaze vzit i 7kW

Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Na menší baterie (motorky a traktůrek) používám https://www.micronix.cz/nabijecka-optim ... -tm220-4a/, už jí mám skorem 20 let. Tím Gude nabíjím auta/100 Ah baterie vždy 5A proudem, 15-30-40 jsem nikdy nepoužil. Tuhle velkou jsem vybral kvůli tomu boost startu bez vlastního zdroje. A co umí výborně je desulfatace-rekondice, už pár sousedům vrátila baterky ze záhrobí. A baworáky mi nabíjí přes přední kontakty bezproblémově. Já jí platil kolem bůra, po pár letech je všude třipůl. Což napovídá, že bůhví jak supr asi celkově nebude...
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Tady úplně nevím, pokud baterii z auta vyndám (zcela odpojím) nabiju ji bez erroru. EFB jedu v režimu GEL. Prostě tam bude dělat neplechu nějaká ekofašistická EU fičura, se domnívám. Ale v elektrice nejsem silnej.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
- rapid
- Nováček
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
- Bydliště: SK - šurany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
ja som dobíjal len cez predne kontakty v motorovom pristore. mam profi masinu na to a nikdy to nehodilo chybu. https://www.topbattery.cz/nabijecky-sta ... v-24v.html
a ak treba nastartovat v terene tak na to mi pomohlo https://allegro.sk/ponuka/osram-startov ... 85cc74ca93
a ak treba nastartovat v terene tak na to mi pomohlo https://allegro.sk/ponuka/osram-startov ... 85cc74ca93
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
- rapid
- Nováček
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
- Bydliště: SK - šurany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
toto som našiel pri kodovani na giuliu. takze asi predsa by malo auto vediet ak zmenite typ akumulátora
Battery type
Body → CAN Setup
byte 63, bit 5:
xxxx0001 - 80Ah 680A - default setting for Giulia/Stelvio EU
xxxx0010 - 95Ah 800A - default setting for Giulia/Stelvio US
xxxx0011 - 80Ah 680A - default setting for diesel Giulia/Stelvio
xxxx1000 - H7 flooded;
xxxx1001 - H7 AGM;
xxxx1010 - H8 flooded;
xxxx1011 - H8 AGM - default setting for Giulia/Stelvio MY20 models US/EU
Battery type
Body → CAN Setup
byte 63, bit 5:
xxxx0001 - 80Ah 680A - default setting for Giulia/Stelvio EU
xxxx0010 - 95Ah 800A - default setting for Giulia/Stelvio US
xxxx0011 - 80Ah 680A - default setting for diesel Giulia/Stelvio
xxxx1000 - H7 flooded;
xxxx1001 - H7 AGM;
xxxx1010 - H8 flooded;
xxxx1011 - H8 AGM - default setting for Giulia/Stelvio MY20 models US/EU
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti