159 2.4 - prasklá hlava?
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
To je zajímavý, protože na oběh vody nemá zaplé/vyplé topení žádný vliv.. jen na její teplotu.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7220
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
To je pravda, může to být i dobré vodítko při hledání problému s tím zapnutým topením
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
No je to zvláštní.
Hlavně to, že s topením to jede a když vypnu topeni a po par minutách opět zapnu, tak topeni prestane topit a termostat prestane otevirat, dokud nepovolim odvzdusnovak u hlavy, pak se to zas rozjede.
Někde se to zavzdušňuje nebo tlakuje, protože jsem včera při poslední jízdě zastavoval každé 2 - 3min a povoloval odvzdusnovak u hlavy a pokaždé z toho vyslo dost vzduchu a hadice poté trochu změkly. Dělal jsem to tak asi 20x a pokaždé vyšlo dost vzduchu.
Z vyfuku nejde bily dým, tak nejspíš voda do spalování nejde, voda se nemicha s olejem a ani olej s vodou, žádná emulze, proste nic.
Komplet chlazení a hadice byly profoukané, nic ucpane nikde není, nový termostat, nová pumpa, nová expanzka s vickem..
Hlavně to, že s topením to jede a když vypnu topeni a po par minutách opět zapnu, tak topeni prestane topit a termostat prestane otevirat, dokud nepovolim odvzdusnovak u hlavy, pak se to zas rozjede.
Někde se to zavzdušňuje nebo tlakuje, protože jsem včera při poslední jízdě zastavoval každé 2 - 3min a povoloval odvzdusnovak u hlavy a pokaždé z toho vyslo dost vzduchu a hadice poté trochu změkly. Dělal jsem to tak asi 20x a pokaždé vyšlo dost vzduchu.
Z vyfuku nejde bily dým, tak nejspíš voda do spalování nejde, voda se nemicha s olejem a ani olej s vodou, žádná emulze, proste nic.
Komplet chlazení a hadice byly profoukané, nic ucpane nikde není, nový termostat, nová pumpa, nová expanzka s vickem..
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7220
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Jak jsem psal, já taky neměl žádné klasické projevy, nic se taky nemíchalo, prostě vždycky jen ztvrdly hadice a až když jsem otevřel expanzku tak voda jela nahoru, jinak bez otevření se ani hladina neměnila. Nakonec tlaková zkouška ukázala prasklinu někde na pátém válci.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Jo, jak říkáš, je to určitě praskla hlava. Nicméně se zaplym topenim to kupodivu jede
takže zítra to s tím risknu do práce, každopádně naradi v kufru a destilka je samozřejmostí
kdo vi, třeba se s tím bude takhle dat jezdit i dal, než poresim, jestli půjdu do opravy nebo ne 



Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Ještě me napadla taková fušeřinka, když vždycky natlakuje a ztvrdnou hadice a pomůže odvzdusneni u hlavy, tak místo šroubu tam dat automaticky odvzdusnovaci ventil. Sice by to funelo jak parní lokomotiva, ale třeba by to mohlo fungovat, kdo ví. Zkusím a dam vědět 

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Tak včera jsem namontoval odvzdusnovaci ventil a průběžně si odfrkava vzduch a kupodivu auto jede s topenim i bez topeni. Když topeni vypnu, tak klidně i po opětovném zapnutí po 20min jízdě opět topí. Ještě s tím budu určitě více experimentovat až bude více casu, možná lepší ventil, pripadne zaexperimentunu ještě s jedním někde k hadicim pripdne zkusim různé kombinace s povolenym vickem apod, jelikož hadice jsou stale tvrdší. Dale budu muset sledovat hladinu vody, jestli se moc neodparuje přes ten ventil, ale po vcerejsi hodinové jízdě nebyl problem a alfa jezdí pořád stejně. Prikladam fotky, člověk by ani nerekl, ze to tam není od výroby 

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Hezké udělátko na to odvzdušňováním, jen bych možná to vyústění hadičkou poslal někam, kde nebude vadit, pokud by při velkém přetlaku šla ventilem ven i voda.
Já měl palici prasklou několikrát a když jsem nad tím špekuloval, teoreticky mi to vyšlo tak, že prasklina musí být v sání před ventily, ne ve spalovacím prostoru, nebo výfukové straně ventilů. Ta fakta byla: hadice tvrdnou, ale z nádobky nejde smrad po spálené naftě, tudíž se to tlakuje čistým vzduchem. EGR jsem měl odstavený, výměník k EGRU odstraněný. Tlakování ještě nebyl opravdový failure mode. Ten nastával náhodně kdy při jízdě motor vytlačil ven z hadic více než litr vody přes povolené víčko nádržky. Pokud by to jen probublávalo, nebyl by problém, ale zjevně se to někdy nestačilo přes nádržku odvzdušňovat a hladina dostoupala po vrch a přeteklo to. Jak může sání přetlačit chlazení? Tlak dodá turbo.
A prasklinu na takovém místě najdeš jen s endoskopem, musíš ale dát dolů sání, což je na 2,4 porod. Já ji nehledal, tudíž ani nenašel, proto je to celé jen teorie. Místo toho teď mám TBI a klid od prasklých hlav na JTDm.
Jo a ještě dodám, že JTDm bez vody jede stejně dobře jako s vodou, protože diesel má lepší účinnost než benzín, nehřeje se tak moc a hlava se uchladí olejem.
Já měl palici prasklou několikrát a když jsem nad tím špekuloval, teoreticky mi to vyšlo tak, že prasklina musí být v sání před ventily, ne ve spalovacím prostoru, nebo výfukové straně ventilů. Ta fakta byla: hadice tvrdnou, ale z nádobky nejde smrad po spálené naftě, tudíž se to tlakuje čistým vzduchem. EGR jsem měl odstavený, výměník k EGRU odstraněný. Tlakování ještě nebyl opravdový failure mode. Ten nastával náhodně kdy při jízdě motor vytlačil ven z hadic více než litr vody přes povolené víčko nádržky. Pokud by to jen probublávalo, nebyl by problém, ale zjevně se to někdy nestačilo přes nádržku odvzdušňovat a hladina dostoupala po vrch a přeteklo to. Jak může sání přetlačit chlazení? Tlak dodá turbo.
A prasklinu na takovém místě najdeš jen s endoskopem, musíš ale dát dolů sání, což je na 2,4 porod. Já ji nehledal, tudíž ani nenašel, proto je to celé jen teorie. Místo toho teď mám TBI a klid od prasklých hlav na JTDm.
Jo a ještě dodám, že JTDm bez vody jede stejně dobře jako s vodou, protože diesel má lepší účinnost než benzín, nehřeje se tak moc a hlava se uchladí olejem.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
To je dobrý nápad, určitě to hned navedu hadičkou někam mimo.
No ja mám momentálně vypozorované, že i s povolenym vickem to okamzite vytlakovalo vodu až po okraj nadobky. S vickem to netlakovalo až po okraj, jen při vyplem topeni. Taktéž mam egr chladic včetně egr odstaveny a v nadobce mi přijde, ze je voda lehce zakalena, lil jsem tam teď momentálně čistou destilku, když to furt chlustalo ven, predtim s nemrznouci to nebylo vidět nebo muže být zakalená třeba jen z nějaké nečistoty z chladiče, kdo vi, ale smrdet nesmrdi. Jednou se mi taky stalo, že když byla voda až po okraj, z vyfuku šly mraky bílého dýmu, ale to udelalo jen jednou, po opětovném nastartovani nic a od te doby to zas nekouří vůbec. Takže kdo ví, kde ta prasklina/praskliny jsou. Každopádně až si s tím více pohraju a pojezdim, tak dam info, jak to dopadlo/vypadá.
A jak si to myslel ohledně té vody, pokud by přes ten tlak necirkulovala voda přes hlavu, tak se nemusim bát?
No ja mám momentálně vypozorované, že i s povolenym vickem to okamzite vytlakovalo vodu až po okraj nadobky. S vickem to netlakovalo až po okraj, jen při vyplem topeni. Taktéž mam egr chladic včetně egr odstaveny a v nadobce mi přijde, ze je voda lehce zakalena, lil jsem tam teď momentálně čistou destilku, když to furt chlustalo ven, predtim s nemrznouci to nebylo vidět nebo muže být zakalená třeba jen z nějaké nečistoty z chladiče, kdo vi, ale smrdet nesmrdi. Jednou se mi taky stalo, že když byla voda až po okraj, z vyfuku šly mraky bílého dýmu, ale to udelalo jen jednou, po opětovném nastartovani nic a od te doby to zas nekouří vůbec. Takže kdo ví, kde ta prasklina/praskliny jsou. Každopádně až si s tím více pohraju a pojezdim, tak dam info, jak to dopadlo/vypadá.
A jak si to myslel ohledně té vody, pokud by přes ten tlak necirkulovala voda přes hlavu, tak se nemusim bát?
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Pokud je hlava bez vody, nemusíš se bát, že uvaříš motor, pokud nepojedeš jako prase. Já s hlavou bez vody do jel z Veselí n.M. až k Pardubicím na výměnu motoru. Ale té hlavě to život neprodlouží, spíš se ta trhlinka může zhoršit.
Pokud ti šel bílý kouř při teplém motoru, tak je možné, že se to ze strany sání tlakovalo a prasklinkou u vstřikovače to chcalo z chlazení do válců.
Ta voda je bílá protože v tom systému je kopec usazenin. Já ji zase měl rezavou.
Pokud ti šel bílý kouř při teplém motoru, tak je možné, že se to ze strany sání tlakovalo a prasklinkou u vstřikovače to chcalo z chlazení do válců.
Ta voda je bílá protože v tom systému je kopec usazenin. Já ji zase měl rezavou.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Tak to je super, diky.
Ona voda tam je, ale jak se to zavzdusni (natlakuje) tak tam potom neprojde, diky tomu odvzdusnovacimu ventilu teď cirkuluje, takže otazka, jak dlouho to vydrží takhle fungovat. Ono pokud by se ta prasklinka měla zhoršit, tak to asi ničemu nevadí, že? Predpokladam, ze zavařeni a oprava hlavy je asi hloupost. Uvidim, možná si udělám projekt a pustim se některé víkendy do výměny hlavy, záleží, jak dlouho se bude dat jezdit s touhle.
Ona voda tam je, ale jak se to zavzdusni (natlakuje) tak tam potom neprojde, diky tomu odvzdusnovacimu ventilu teď cirkuluje, takže otazka, jak dlouho to vydrží takhle fungovat. Ono pokud by se ta prasklinka měla zhoršit, tak to asi ničemu nevadí, že? Predpokladam, ze zavařeni a oprava hlavy je asi hloupost. Uvidim, možná si udělám projekt a pustim se některé víkendy do výměny hlavy, záleží, jak dlouho se bude dat jezdit s touhle.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Není známo, v jakém stavu je zbytek auta, ale u průměrných dnešních 159 je to nerentabilní oprava 
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Tak mám ji par měsíců a chtěl jsem si ji dávat postupne dokupy, bohuzel mě potkalo to s hlavou. Nějaká koroze prahů a napravnice tam je, jinak to není zas taková hruza. Vule na podvozku taky nejsou, převodovka jde poměrně hladce. Motor jde taky pekne. Nerikam, je tam dost práce na tom autě, proto budu zvažovat tu opravu hlavy, jestli se mi do toho vůbec chce. Kdyby to nebylo tak finančně nákladné, tak nevaham.
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Ta koroze prahů by pro mě byla kritériem. Nápravnice se obrousí a natře a vydrží. Ale pokud je vidět zvenčí koroze prahu, často to znamená, že zevnitř už je to celé shnilé a při pokusu o očištění se objeví díry.
Při výměně hlavy pozor na to, aby ta repasovaná hlava byla se zárukou toho, že není prasklá. Nová stojí nehorázné peníze. Já tohle svého času řešil radši výměnou celého motoru, ale to byla 1.9 a v roce 2019 byla cena dílu i opravy akceptovatelná. Motor musí být z bouraného auta, které má historii (např Mates). Pokud byl vymontovaný z nebouraného auta prodávaného na díly, je zde značné riziko, že bude mít prasklou hlavu, je to jeden z nejčastějších důvodů proč jdou nebourané 159 na vrakoviště. No a pak si sehnat automechanika, který to celé bude chtít udělat, což je možná ještě větší problém než sehnat ten motor.
Já bych jezdit s tím odvzdušňovákem dokud to bude fungovat.
Při výměně hlavy pozor na to, aby ta repasovaná hlava byla se zárukou toho, že není prasklá. Nová stojí nehorázné peníze. Já tohle svého času řešil radši výměnou celého motoru, ale to byla 1.9 a v roce 2019 byla cena dílu i opravy akceptovatelná. Motor musí být z bouraného auta, které má historii (např Mates). Pokud byl vymontovaný z nebouraného auta prodávaného na díly, je zde značné riziko, že bude mít prasklou hlavu, je to jeden z nejčastějších důvodů proč jdou nebourané 159 na vrakoviště. No a pak si sehnat automechanika, který to celé bude chtít udělat, což je možná ještě větší problém než sehnat ten motor.
Já bych jezdit s tím odvzdušňovákem dokud to bude fungovat.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
A kam s takovou nemocnou karou chces jezdit? Max nekam kolem komina a rychle zpet. Dovolit si s tim vyjed nekam dal je risk, ze ti to nekde v nejlepsim klekne... To aby jsi sebou permanentne vozil v kapse prachy v hodnote te hlavy na pripadny odtah domu. Dalsi moznost je, ze pri plahovani dovolene zahrnes do itinerare i vytipovana mista, kde to nechas hned zvrakovat v pripade, ze to klekne.
Co to muze stat?
Hlava 20 kkc ?
Prace taky do 20 kkc ?
Co to muze stat?
Hlava 20 kkc ?
Prace taky do 20 kkc ?
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Jak říkáš, když to funguje, tak s tím teď chvíli budu jezdit. První mrknu na ty prahy apod. a podle toho se uvidí, jestli půjdu do te opravy. Protože pokud bych si delal hlavu, tak bych si rovnou udělal i takovou menší generálku motoru, radši bych asi zainvestoval do generalky a mám jistotu, ze bude motor v pohodě, než nějaký z vrakoviste a doufat, že to vydrží, ale to už je projekt na delší dobu po víkendech. Při jednom, když bych vytahoval motor, tak bych si udělal i tu nápravnici a věci okolo. Nebo možná jak říkáš dojezdit tenhle, potom sehnat druhy a jen si ho prohodim.
A pro swoopa, nikdo nerikal, ze s tím budu jezdit na dovolené a trasy 200km, samozřejmě je to teď momentálně kolem komina a na dojíždění do práce apod, takže tvým příspěvkem si mi vážně nic nového nesdělil.
A pro swoopa, nikdo nerikal, ze s tím budu jezdit na dovolené a trasy 200km, samozřejmě je to teď momentálně kolem komina a na dojíždění do práce apod, takže tvým příspěvkem si mi vážně nic nového nesdělil.
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Tak ono neni ani co bych noveho sdeloval. Pokud jsi si to potvridil ze je hlava v prdeli tak budto budes jezdit a riskovat, ze to dojebes jeste vic a nebo to zacnes resit. Nic noveho mezi tim nevidim. Asi jsem spis jen chtel upozornit na mozne problemy a ne zrovna komfortni situace a pak taky asi na hrozici vicenaklady.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Ano, s tím samozřejmě pocitam.
Tak nakonec alfičku odstavuji a o víkendu vyndam motor a pustim se do rozebírání. Aspoň zjistím, jak moc špatné to je a dam to do kupy. Rozhodl jsem se, že do opravy půjdu a dám ji tak nějak celkově do kupy včetně Prahu, napravnice atd. Myslim, že téma můžeme uzavrit, jelikoz jsme přišli na příčinu problému
Všem moc děkuji.
Tak nakonec alfičku odstavuji a o víkendu vyndam motor a pustim se do rozebírání. Aspoň zjistím, jak moc špatné to je a dam to do kupy. Rozhodl jsem se, že do opravy půjdu a dám ji tak nějak celkově do kupy včetně Prahu, napravnice atd. Myslim, že téma můžeme uzavrit, jelikoz jsme přišli na příčinu problému

- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7220
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Teď bych nic neuzavíral. Jestli budeš rozebírat motor, tak dej vědět jestli to fakt byla hlava, k tomu nějaké fotky a téma jak víno 
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Přesně tak, teď to teprve začíná být zajímavé. Jsem zvědavý co na té palici najdeš. Jinak k té generálce motoru, nevím o nikom, kdo by na JTDM rozebíral spodek a měnil šály, nebo kroužky. Jediné co doporučuje, tak vyměnit gufera a vyčistit sání, včetně klapky. Oblíbeným slabým místem jsou štefty na svodech, ty bych asi taky vyměnil, prasklý šteft při skoro hotovém motoru n.a.s.e.r.e. A pak samozřejmě oblíbené a drahé kombo, dvouhmota a spojka. Pokud nevíš jak je tam dlouho, nebo jde spojka těžko sešlápnout, bude to chtít vyměnit.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7220
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Znám motory 2.4 co už mají po generálce kliky, jsou to ale opravdu ojedinělé případy
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] a 2 hosti