Americkej - AR Stelvio 2.0T 280k 2021 Q4 Veloce

Odpovědět
Americkej
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Americkej - AR Stelvio 2.0T 280k 2021 Q4 Veloce

Příspěvek od Americkej » 4.5.2025, ned 14:21

Před necelým rokem během června jsem si přivezl svojí první Alfu. Měl jsem dost požadavků na barvu a výbavu s malým nájezdem, hledal jsem skoro 4 měsíce. Nakonec se povedla skoro ve všech bodech: barva Vesuvio, pod 70 tkm nájezd, Veloce Q4, 280k motorizace, pádla, v kůži, po FL, LSD,od prvního majitele. Jediné, kde jsem byl nucen slevit, byla absence TZ. To jsem si dodělal (13 pin odnímatelné 2300 kg) a drobnou promáčklinu v hraně střechy mi odstranil místní člen Franik metodou PDR. Teď je auto krom drobné kosmetiky na zadním nárazníku v top stavu. Zas jsem navíc dostal k autu příčníky Thule plus kompletní sadu 19" kol na zimákách. V prosinci jsem pak měnil první olej, samozřejmě Selenia. Ještě zvažuju k autu sehnat by-pass, protože následnej reset olejovýho intervalu byl vcelku problémovej. Letos pak půjde olej i s automatem a diferáky. Teď mám nakoupené brzdy, kotouče Zimmermann plus desky Ferodo obě nápravy. při 76 tkm už mají nárok. Příští týden až se mi uvolní zvedák si je přeházím. Jinak mi Alfička dělá jen radost, jízdně je to zábavný auto. Pouze dvě věci bych jí vytknul: zaprvé tragická prodleva plynu a FCW system. Tu odezvu jsem vyřešil nákupem DTE pedal boxu od Remuse ke své spokojenosti. Bohužel FCW nepřeperu. Kéž bych tam směl mít jeden vypínač navíc a tomuhle dílu satanovu mohl zavřít hubu...
Jinak je to na současný poměry pro-řidičsky orientovaný auto, který je snadný si zamilovat.
Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Americkej dne 6.5.2025, úte 12:08, celkem upraveno 2 x.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19009
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Americkej - AR Stelvio 2.0T 280k 2021 Q4 Veloce

Příspěvek od Kubas » 4.5.2025, ned 21:02

jj jezdi to fakt pekne.... povedene auto, budeme vzpominat 😉
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Americkej
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Americkej - AR Stelvio 2.0T 280k 2021 Q4 Veloce

Příspěvek od Americkej » 7.5.2025, stř 11:00

Budu si sem odkládat historii provedených věcí na autě, snad toho nebude moc.
76 tkm. Včera jsem nasadil nové brzdy a vyměnil brzdovou kapalinu. Dnes je budu zajíždět.
Co jsem vyndal, tak na všech kolech byly vnitřní desky výrazně opotřebenější, než vnější strany.
Jinak práce pěkná, bez zádrhelů a Alfu musím pochválit za servisní mod parkovací brzdy.
Obrázek
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1398
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Americkej - AR Stelvio 2.0T 280k 2021 Q4 Veloce

Příspěvek od swoop01 » 7.5.2025, stř 12:39

Ty jo, uprimna zavist. Ten zvedak a ta podlaha ... nadherne hnizdecko.
Mel bych dotaz na tu vymenu. Popis nam ji trochu. Vymenil jsem vsecho naraz i s vymenou kapaliny, nebo jsi tam mel nejake technicke prestavky jako treba ze:
- vymenim predni brzdy
- aktivuji auto klickem (slapnu treba na brzdu)
- pak az vymenim zadni brzdy
- zase aktivuji auto klicem (slapnu treba znova na brzdu)
- nasledne odsaji a vymenim kapalinu

Jde mi o to, zda jsi treba nemel problem v pripade, ze by jsi udelal vsechny kola naraz treba s detekci zavzdusneni brzd. Precejen by tam uz byla ta zmena na brzdach docela vyrazna oproti stavu v jakem to bylo pred vymenou a nasledne po vymene nez si vsechny desky sednou po prvnim slapnuti na brzdu.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 427
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: Americkej - AR Stelvio 2.0T 280k 2021 Q4 Veloce

Příspěvek od honzikd » 7.5.2025, stř 12:55

Nadhera, fakt nadherna "garaz".
Giulia 2.0T
ex. 159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

Americkej
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Americkej - AR Stelvio 2.0T 280k 2021 Q4 Veloce

Příspěvek od Americkej » 7.5.2025, stř 17:59

Jo, problem jsem měl. Přeházel jsem všechno najednou, tzn současně komplet pístky všech okruhů protlačit z koncového vysunutí zpátky do brzdičů. Samozřejmě otevřená nádobka zabalená do ručníku, počítal jsem, že si trochu odplivne. Pak čerstvou kapalinu jsem tahal z brzdičů, mám odsávačku. Přední mají dva odvzdušňováky, levá a pravá strana každýho brzdiče. V kombinaci s kámošem, šlapáním pedálu a hlídáním hladiny v nádobce. Takže "mechanická" část fertig. Pak jsem nasadil kola a začalo peklo. Vyskákaly snad všechny errory, který Stelvio má. Auto bylo stále pojízdné, ale brzdy táhly brutálně doprava. Takže místo plánovaných 30 km na zajetí brzd jsem se po kiláku otočil. Pravá přední a levá zadní byly horký, levá přední a pravá zadní vůbec nic. Ani náznak kontaktu. Z nějaký chyby při montáži jsem se vůbec nepodezříval, byl jsem extra pečlivej. Doma jsem prošel zahraniční fóra a přesně tenhle jev tam byl už popsanej. Diagonal lock. Takže jsem zajel rovnou do servisu, kde mi minule chlapík smazal tu výměnu oleje i bez by-passu. Chvilku se tak mračil, asi 15-20 min laboroval. Pak si vzal šestikilo a já projel Alfu. Všechno bylo zas jak má být, cestou domů jsem zajížděl brzdy, domů to mám 20km. Doma už byly všechny kotouče hezky pravidelně vyleštěný.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1398
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Americkej - AR Stelvio 2.0T 280k 2021 Q4 Veloce

Příspěvek od swoop01 » 7.5.2025, stř 19:24

Jo no, to jsme mel na mysli. Myslim, ze kdyby jsi to udelal na vic etap napr. nejdrivm predek, pak auto nechat nabehnout a parkrat slapnout na brzdu at se to nove oblozeni usadi a pak az stejnym postupem zadek. No a az by jsi to mel cajk a vedel, ze je to ok tak az uplne na zaver teprve vymenil odsavackou kapalinu. Myslim, ze pak by jsi se tomuhle problemu vyhnul. Je to ale jen teorie, sam se na to nekdy v budoucnu chystam no a muj predpoklad je ten, ze kdyz se to udela vsechno naraz tak diky tomu, ze pri prvnim seslapnuti brzdy se vymezi vsechny vule, ktere se tam vymenou vnesly tak tohle "vymezeni" muze zapricinit neovykly ubytek kapaliny, ktery muze byt detekovan bud jako zavada na brzdach a nebo zavzdusneni... nevim co je tomu systemu milejsi.

Jinak "vyslapavani" kapaliny je u tohohle asi k nicemu, cely system by mel byt elektronicky a tedy bez odsavacky si neskrtnes.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

ivos
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 28.6.2010, pon 23:09
Bydliště: liberec

Re: Americkej - AR Stelvio 2.0T 280k 2021 Q4 Veloce

Příspěvek od ivos » 7.5.2025, stř 20:09

Jj páni. psal jsem o tom a poučen kolegy - sorry....tak jsem to dělal per partes. U mne vždy odešly dříve zadní desky a přední se zpožděním tak 10 tkm.
Nyní mám 150 tkm, ve 115 tkm zadek komplet a ve 130 tkm komplet předek. Předtím zhruba na polovině jenom desky, ale zvlášť.
Někde mám přesný postup vč toho, že nesmíte zapnout "klíček" a zašlápnout, ale bez jakéhokoliv zapnutí velice zlehka a pomalu vymezit vůli. Jsem poučen z jiných...
Takhle jsem to zatím udělal pokaždé a OK
Jinak kvelbik s heverem super - to i pak baví
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020

Americkej
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Americkej - AR Stelvio 2.0T 280k 2021 Q4 Veloce

Příspěvek od Americkej » 7.5.2025, stř 20:25

Swoope, tak až to budeš dělat podle své teorie, dej pak vědět, jak jsi dopadl. Možná bys to mohl rozdělit na tři etapy: 1 zadek, 2 levá předek, 3 pravá předek. Bylo by fajn to zmáknout bez následný potřeby diagnostiky. Ale co už, Alfička je zas medová a až tak zásadní problém to pro mě nebyl. Uvážím-li den pohodový práce, plus cca desítku náklady na materiál a dalších 75 tkm klid... Tak těch dvacet "zbytečnejch" km a pár stovek jsou nepodstatný. Spíš mě vždy mrzí, že něco nezvládnu celý sám. Nebejt starej a línej, asi bych šel někam na kurzy diagnostiky. Jo a umístění i přístup k brzdový nádobce rozhodně designoval sadista :-)

Ivosi, no jo, já si vždy prošlapávám cestu. Brzdy jsem měnil komplet, kvůli počínajícím vibracím, obložení vpředu i vzadu ještě "kaput" nebylo. A základ dobrý dílny je krom liftu i kávovar na presso a nápojová lednička s Plzní, pak to baví i když se nedaří.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7231
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Americkej - AR Stelvio 2.0T 280k 2021 Q4 Veloce

Příspěvek od speedy » 8.5.2025, čtv 11:45

Já jsem třeba popisoval někde v servisním tématu, že jsem měnil jen přední kotouče a desky na Giulii a taky mi vyskákaly chyby a brzdil jen jeden okruh. Takže se to pak řešilo s diagnostikou a to už byla rychlovka :)
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host