odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci

Odpovědět
Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19011
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci

Příspěvek od Kubas » 22.3.2024, pát 10:00

pánové karbonování u přímovstřikových motorů je známá věc, co teda říkáte na odlučovače oleje?

tady je jeden na 4C ale obecně by tahle věc mohla být užitečná pro všechny TBi i Multiairy ne?

https://www.galemotorsport.com/product-page/OCC

(když proklikáte galerii produktu tak je tam i video)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 950
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci

Příspěvek od hno3 » 22.3.2024, pát 12:42

za 540 ecek to je docela draha sranda.. na prekup z aliexpresu..

mam tyhle 2 nadobky za 300,- kus... kazdy mesic vylejvam..

chtelo to akorat upravit vyvod na sani motoru a dat tam zpetnej ventil (z LPG)
Přílohy
IMG_20240322_124119_024.jpg
IMG_20240322_124123_132.jpg
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19011
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci

Příspěvek od Kubas » 22.3.2024, pát 13:09

jj vůbec neřeším ten produkt ale prostě tu funkci.... :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19011
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci

Příspěvek od Kubas » 8.10.2024, úte 12:40

jen pro info, tohle ten odlučovač nasbíral za 2000km.... (je to v kelímku od jogurtu ať máte měřítko) :D
Přílohy
oil.jpg
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 584
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci

Příspěvek od tatkoTom » 8.10.2024, úte 14:36

Neide tomu karbónovaniu predchádzať - VIF, včasné výmeny predpísaného oleja?
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 950
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci

Příspěvek od hno3 » 10.10.2024, čtv 09:44

ne nejde... pouze zařazením odlučovače, nebo vůbec nepouštět ten sajrajt do sání...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 584
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci

Příspěvek od tatkoTom » 10.10.2024, čtv 10:37

Mal som desaťročia benzínové autá no posledných desať výlučne diesely preto sa pýtam, lebo problematiku benzínových priamovstrekov poznám iba z dosluchu. No videl som nejedno pojednanie o výhodách napríklad VIFu pri nich.
Nekarbónuje to vinou nasávaných spalín? Lebo ak tomu akotak rozumiem - tie odlučovače "chytajú" olej z odvetrávania kľukovky. Ten by nemal robiť zásadný problém.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Wanderer
Uživatelský avatar

Příspěvky: 45
Registrován: 22.5.2024, stř 20:22
Bydliště: Beskydy

Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci

Příspěvek od Wanderer » 9.6.2025, pon 16:14

Nemáte někdo otestované nebo vyhledané grafy, jak přesně se změní tlak v systému po instalaci oct ? Docela by mě to zajímalo, viděl jsem hodně příkladů, názorů co vlastně oct udělají s motorem jako má tbi, co se týče podtlaku a efektivity proudění olejových par, hlavně pří vysokých OT, kdy je přetlakované sání, prý je dost možné, že se olejnatá pára nedostane nikde a najde si vlastní cestu přes kroužky atd... už jen pro to, že mám na svém autě pcv ventil, který má 2x větší otvor než originální, tipuju že to udělali v kremplmotors, tím si myslím že odvětrávání je efektivnější, ale zajímalo by mě více názorů jestli i k tomuto může při boost režimu dojít, jen proto, že je zde delší cesta skrze plechovky. Podle všeho to špatně funguje, když je v tomto systému příliš dlouhá a zkroucená cesta, pak ten tlak je slabší, aby se podařilo přes pcv dostat zpatky do sání.... Co myslíte
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19011
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci

Příspěvek od Kubas » 9.6.2025, pon 21:09

hele technicky tomu nerozumím ale na 4C to prodává borec co to auto úspěšně upravuje na trackdays takže si myslím že ví co dělá. Ale rád se nechám poučit.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Wanderer
Uživatelský avatar

Příspěvky: 45
Registrován: 22.5.2024, stř 20:22
Bydliště: Beskydy

Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci

Příspěvek od Wanderer » 9.6.2025, pon 23:48

Taky věřím tomu, že na Tbi motoru je to dobrá věc, co se motorů s přímým vstřikem týče, víceméně 20 zdrojů je jasně do toho ku 1 ne, může to něco dojebat. Hlavně rád proberu o tématu první poslední 💯 Ve finále bych řekl, že je důležitá instalace hadic tak, ať se cesta tolik neprodlužuje, umístění a délka plechovky, taky může dost udělat co se kondenzace týče... to byly jakoby hlavní faktory proč to ve větším výkonu nefungovalo dobře, na jiných autech s přímým vstřikem. Pořád vybírám ideální ale asi to jen moc hrotím, i levnější jsou solidní.. Jtd performance se zdá přestřel, alegro za 700 se zdá v pohodě.. hlavně jsem našel u škrtící klapky loužičku oleje, turbo a hadice suché, tipuju že kondenzát...
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé

Odpovědět

Zpět na „TBi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host