odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci
odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci
pánové karbonování u přímovstřikových motorů je známá věc, co teda říkáte na odlučovače oleje?
tady je jeden na 4C ale obecně by tahle věc mohla být užitečná pro všechny TBi i Multiairy ne?
https://www.galemotorsport.com/product-page/OCC
(když proklikáte galerii produktu tak je tam i video)
tady je jeden na 4C ale obecně by tahle věc mohla být užitečná pro všechny TBi i Multiairy ne?
https://www.galemotorsport.com/product-page/OCC
(když proklikáte galerii produktu tak je tam i video)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci
za 540 ecek to je docela draha sranda.. na prekup z aliexpresu..
mam tyhle 2 nadobky za 300,- kus... kazdy mesic vylejvam..
chtelo to akorat upravit vyvod na sani motoru a dat tam zpetnej ventil (z LPG)
mam tyhle 2 nadobky za 300,- kus... kazdy mesic vylejvam..
chtelo to akorat upravit vyvod na sani motoru a dat tam zpetnej ventil (z LPG)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci
jj vůbec neřeším ten produkt ale prostě tu funkci.... :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci
jen pro info, tohle ten odlučovač nasbíral za 2000km.... (je to v kelímku od jogurtu ať máte měřítko) 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 584
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci
Neide tomu karbónovaniu predchádzať - VIF, včasné výmeny predpísaného oleja?
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci
ne nejde... pouze zařazením odlučovače, nebo vůbec nepouštět ten sajrajt do sání...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 584
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci
Mal som desaťročia benzínové autá no posledných desať výlučne diesely preto sa pýtam, lebo problematiku benzínových priamovstrekov poznám iba z dosluchu. No videl som nejedno pojednanie o výhodách napríklad VIFu pri nich.
Nekarbónuje to vinou nasávaných spalín? Lebo ak tomu akotak rozumiem - tie odlučovače "chytajú" olej z odvetrávania kľukovky. Ten by nemal robiť zásadný problém.
Nekarbónuje to vinou nasávaných spalín? Lebo ak tomu akotak rozumiem - tie odlučovače "chytajú" olej z odvetrávania kľukovky. Ten by nemal robiť zásadný problém.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci
Nemáte někdo otestované nebo vyhledané grafy, jak přesně se změní tlak v systému po instalaci oct ? Docela by mě to zajímalo, viděl jsem hodně příkladů, názorů co vlastně oct udělají s motorem jako má tbi, co se týče podtlaku a efektivity proudění olejových par, hlavně pří vysokých OT, kdy je přetlakované sání, prý je dost možné, že se olejnatá pára nedostane nikde a najde si vlastní cestu přes kroužky atd... už jen pro to, že mám na svém autě pcv ventil, který má 2x větší otvor než originální, tipuju že to udělali v kremplmotors, tím si myslím že odvětrávání je efektivnější, ale zajímalo by mě více názorů jestli i k tomuto může při boost režimu dojít, jen proto, že je zde delší cesta skrze plechovky. Podle všeho to špatně funguje, když je v tomto systému příliš dlouhá a zkroucená cesta, pak ten tlak je slabší, aby se podařilo přes pcv dostat zpatky do sání.... Co myslíte
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci
hele technicky tomu nerozumím ale na 4C to prodává borec co to auto úspěšně upravuje na trackdays takže si myslím že ví co dělá. Ale rád se nechám poučit.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: odlučovač oleje - obrana proti karbonizaci
Taky věřím tomu, že na Tbi motoru je to dobrá věc, co se motorů s přímým vstřikem týče, víceméně 20 zdrojů je jasně do toho ku 1 ne, může to něco dojebat. Hlavně rád proberu o tématu první poslední
Ve finále bych řekl, že je důležitá instalace hadic tak, ať se cesta tolik neprodlužuje, umístění a délka plechovky, taky může dost udělat co se kondenzace týče... to byly jakoby hlavní faktory proč to ve větším výkonu nefungovalo dobře, na jiných autech s přímým vstřikem. Pořád vybírám ideální ale asi to jen moc hrotím, i levnější jsou solidní.. Jtd performance se zdá přestřel, alegro za 700 se zdá v pohodě.. hlavně jsem našel u škrtící klapky loužičku oleje, turbo a hadice suché, tipuju že kondenzát...
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host