Chyba škrtící klapky - P0221

Petřičák

Příspěvky: 19
Registrován: 18.6.2018, pon 01:20

Re: Chyba škrtící klapky - P0221

Příspěvek od Petřičák » 17.10.2025, pát 05:05

Každý pin v konektoru škrtící klapky je zapojený do samostatného pinu v horním konektoru ECU, do dolního konektoru není vyvedeno nic. Z toho plyne že klapka žádnou napájecí ani zemnící větev nesdílí s jiným spotřebičem a tím pádem ji žádná jiná komponenta nemůže ovlivňovat.
Během dneška ještě zkusím zapojit starý Body computer a omrknout diagnostikou jestli to bude mít nějaký efekt...

Wanderer
Uživatelský avatar

Příspěvky: 78
Registrován: 22.5.2024, stř 20:22
Bydliště: Beskydy

Re: Chyba škrtící klapky - P0221

Příspěvek od Wanderer » 17.10.2025, pát 10:23

Mě jde o to, jestli hodíš auto s novou klapkou a potenciometry do továrního nastavení ať se vymažou oboje samoučící funkce a v podstatě se nainstaluje, jestli si to udělal... Jako je to jen myšlenka, vím že u nových elektro dílů jako lambda, map, maf je třeba to udělat... dále vlastně nevím teď, jestli si prověřoval správnou funkci akcelerátoru, jestli říkáš že klapka je čistě ECU řízená(já to studoval jen zběžně na rychlo kvůli tomuto příspěvku od tebe 😅) akcelerátor vysílá vše správně do ECU ?
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé

Petřičák

Příspěvky: 19
Registrován: 18.6.2018, pon 01:20

Re: Chyba škrtící klapky - P0221

Příspěvek od Petřičák » 17.10.2025, pát 13:36

Chňápu, parametry samoučení už několikrát diagnostikou vymazané, na problém to zatím nemělo vliv. Akcelerátor (plynový pedál) jsem měl odpojený a vyndaný ven (k horním dvěma šroubkům je skvělý přístup :) ). ECU si pak stěžovala, že nemá žádný signál z čidel odporových drah, ale jinak nic. Po připojení chyby zmizely. Schéma zapojení je podobné škrticí klapce jen s tím rozdílem, že tady je napájení odporových drah oddělené, každá má svou větev. Alespoň tak jsem to našel v pdf dokumentaci TBi v Giuliettě co se válí na sítí a více méně souhlasí s tím, co je na 159. Vzhledem k tomu, že z prostoru pod volantem nevede k ECU zrovna nejsnazší cesta a pedál žádné podezřelé chování nevykazoval jsem dráty zatím neprověřoval. Pokud by ale nebylo zbytí, tak to samozřejmě proměřím. Mezi pedálem a klapkou není žádná mechanická vazba, je to čistý drive by wire. Počítám, že tempomat teoreticky může fungovat i s klapkou, která má plynové lanko, ale když už tam ten elektromotor na nastavení polohy jednou je, dává smysl to celé řídit elektonicky rovnou celé.

Odpovědět

Zpět na „TBi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti