159 vs zbytek světa

Odpovědět
Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8565
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 5.7.2007, čtv 02:58

OK, myslel jsem ze uz bude klid... Ale budiz:
No jednoduchým výpočtem poměru váha/výkon zjistíme, že 159 je na tom mnohem lépe a ty a tví „zběhlí přítelé“ jste pro 159 leda tak překážkou v silničním provozu. Výpočet si může udělat každý doma sám. Jde jen o to vydělit váhu výkonem a zjistit kolik kg vlastně ten pomyslný kůň pohání. Nemluvě o tzv. průběhu momentu, který by v případě akcelerace také hodně napověděl a tam je TwinSpark oproti novému JTS opravdu staré zboží.
Ty vychazis z tabulek a z kalkulacky, Integrale z letitych zkusenosti...
No tak tady opět vidíme nepochopení autora principu variability časování ventilů. Jen jako malou odbočku si dovolím upozornit, že výkon je součin kroutícího momentu a otáček. Přidanou konstantu pro jednoduchost vynechávám. Existují tedy dvě možnosti, jak zvýšit výkon. Tou jednodušší je zvýšením otáček. To naráží na materiálovou náročnost a pro pokročilejší také soulad střední rychlosti pístu s rychlostí hoření paliva. To vyžaduje tzv. podčtvercovou konstrukci, která ovšem dosahuje nízké účinnosti v nízkých otáčkách. Druhou cestou je zvýšení kroutícího momentu. To je právě o variabilitě časování a snaha o maximální účinnost motoru v pokud možno co nejširším spektru otáček. A tady doporučuji juknout na rozdíly, a to velmi výrazné, mezi starými a novými motory. Nějaké cívky bych si nechal raději pro sebe.
Mozna nez shazovani nekoho kdo vystudoval automobilovou konstrukci (pokud se nemylim), by to chtelo zjistit jakym zpusobem bylo reseny variabilni casovani ventilu u AR75 a u nastupcu. Majitele Alf 16V TS, Lancii 1.8 VVT a Fiatu 1.8 16V (zkratka motoru kde je pouzito kurvitko s nazvem variator) se zvukem traktoru diky spatnymu variatoru budou mit zrejme jiny nazor nez Ty...
Tady si již autor pohrává s inteligencí Alfistů, protože vyzdvihovat přední pérování podélnými torzními tyčemi (jen pro zajímavost uvádím, že ty používala i například nákladní Tatra 138 a 148) a zjevně nerozumí pojmu „tuhost“ . A jestli se mu líbila více sedadla, tak budiž. To je ale asi tak vše, čím byla 75 lepší než 159. Komentovat konstrukci brzd by bylo opět nadlouho.
Mozna by to chtelo se v ty 75 svyzt, nejspis by ses dost divil...
Podobný link jsem tu již bez výsledku zveřejnil. Ale dík.
Koukam, ze foto technicaku se minula ucinkem...
U podvozkové platformy nejsou důležité na ní vázané komponenty, tedy ramena, nápravnice apod. Takže je to celé o ničem. Jestli to chceš oživit a něco o tom opravdu víš, tak napiš z čeho tedy vychází a kdo na ní, jako nepochybně úspěšnou navazuje. Jen nám tady netvrď že z ničeho a zároveň to nikde nenavazuje. Když si vezmeš kolik toho zastala platforma z Tipa, tak už by ti asi nikdo nevěřil
Jasne, proc lyzt pod ty auta, kdyz si muzes precist moudra na wikipedii...
Já nevím, jestli bych mohl napsat z pozice majitele něco objektivního. Spíše bych šel do nějakého srovnání. Přijde mi to více objektivní než popisování nějakých osobních pocitů.
Tak se hlavne prosim nepoustej do srovnani s Alfama, ve kterych si v zivote nesedel...
Tyjo Harous, za všechno se omlouvám. Teď jsem se koukal na auto.cz a přečetl si od Magica tohle:
http://www.auto.cz/diskuse/4618a814378f ... 2c73b54cc9
Jestli myslis, ze se system Q4 pouzity v AR159 muze rovnat systemu pouzitymu v Delte Integrale a AR155 Q4, je to Tvoje vec... Hlavne se z toho presvedceni nekde nezab... :-D

P.S. Timto osobne koncim diskuzi na tohle tema, nema to podle me dal cenu. Ve chvili kdy zacne teoretik z praktika delat vola, ztraci to v mych ocich smysl... Osobne (krom toho, ze si budu stat za svym) budu samozrejme na strane toho, kdo s temi auty ma zkusenost, vcetne 159 a kdo stravil dost casu nejen v tech autech, ale i pod nima (155 a 156), nez nekomu kdo si zacal hledat informace o predchozich modelech Alfy asi tak pred tydnem na internetu.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 703
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bull.et » 13.7.2007, pát 12:25

Tak newim, ale jak to tu ctu tak Marc od zacatku nechce nic jinyho nez aby mu nekdo jeho tvrzeni vyvratil podlozenyma informacema, tzn stejnym zpusobem jako se on snazi dolozit tvrzeni sve. A abych pravdu rekl tak se vubec nedivim. Ono je hezky ze jeden clovek ma takove a takove zkusenosti s tou a tou radou modelu, ale z mych zkusenosti kdyz vedle sebe postavite 2 lidi, kteri delaji stejnou dobu na stejnych autech, mohou mit velmi odlisne nazory ktere pote prezentuji a podkladaji je OBA svou praxi. Takze osobne si rad overim ruzna tvrzeni z nekolika psanych zdroju a v pripade ze se tyto informace neshoduji s tim co mi bylo receno tak chci vedet proc. A presne tohle vidim u Marc159 a nevidim jediny duvod proc by to melo byt spatne.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 30.8.2007, čtv 19:10

Tak já vám tedy povím, co je jiného na "starých" alfách a 159 Q4, i když už to bude s křížkem po funuse. Podotýkám, že jsem se svezl: 147JTD, 156 2,4JTD, 75 2,4 TD, 159 3,2Q4 a konečně asi nejvíc jsem toho nařádil s 147GTA. Tolik tedy reference, abych nebyl obviňován z neznalosti.

Znáte film Kokosy na sněhu? Tam se v jednu chvíli hrdinové, bobový tým outsiderů z Jamajky, po rvačce a pitce hádá, že netrénujou jako disciplinovaní Švýcaři. A jeden z Jamajčanů říká: No jo, ale když uvidí Švýcar pěknou holku, tak řekne ajn, cvaj a přejede ji bobem.

Nevím, jestli je to úplně vypovídající, ale asi takový pocit mám z 159Q4. Najedete s tím autem mezi kužely, prudce zatočíte a nic. Pohoda. Můžete u toho mít puštěný jazz, pěkně si kličkujete, auto sedí jak přibité, když něco přeženete, tak jen vykrouží větší oblouk, než jste chtěli. Jasně, jezdí to skvěle, fakt skvěle. Čitelné, neutrální, ovladatelné, když to poděláte, zabliká kontrolka. Vylezete ven a říkáte si, že jo, že je to fakt dobrý.

Tyhle pocity jsem nezažil v žádné jiné alfě. Protože každou jinou alfu, se kterou jsem jel na krev, jsem aspoň jednou utrhl, srdce mi bušilo, polévalo mě horko kdykoliv auto začalo pochodovat ven z trati bez ohledu na to, jestli dovnitř nebo ven. Ani vlastně nevím, jestli by 159 tu zatáčku projela rychleji. Až na GTA asi ano. Konkrétně GTA má taky stabilizační systém, ale na technické trati v nižších rychlostech vás nechá blbnout do sytosti, kontrolka si bliká jak zběsilá, ale necítíte, že by vás to omezovalo. Pořád jedete na hraně s vědomím, že když to neodhadnete, tak vypochodujete ven ze zatáčky. To stejné motor. 159 zabírá (víceméně) plynule, 147 GTA chytí od čtyř tisíc druhý dech. A vy sledujete s potěšením otáčkoměr a těšíte se, až to ty čtyři tisíce přeleze. U 159 si říkáte: super, jede, jede, jede, řadím. U GTA je to: jede, jede, ježiš to zabralo, bum, omezovač:-) Vylezete ven, srdce v krku pomalu zpomaluje, smějete se.

Tak asi tak. Dlouho jsem přemýšlel, jak nazvat tu vlastnost, která 159 chybí. Asi nejblíž je tomu pocitu slovo "nezábavná". A to je možná to cuore, co se tady všichni snaží pojmenovat.

Jinak obecně k téhle zapomenuté debatě. Střetávají se přesně ty dva světy, o kterých tu mluvíte. Ten Marcův svět solventních manažerů, které chce alfa přitáhnout a potom ten alfistický, který značku bohužel neuživí. Každý má svoji pravdu a je to v pořádku. Obecná neexistuje. Jen je škoda, že při jejím hledání padá spousta demagogických argumentů. Nedělejte z 159 impotentní silniční koráb, co umí jezdit jen rovně a naopak z 156 uřvanou zastaralou plechovku.

P.S. Zvuk motoru 3,2 a 3,2 se nedá srovnávat :wink:

P.P.S. Marcu, přijedeš na Kámen?
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 30.8.2007, čtv 22:08

Kleofáš píše: P.P.S. Marcu, přijedeš na Kámen?
Ne. Byl bych tam úplně sám.

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 30.8.2007, čtv 22:18

Marc159 píše:
Kleofáš píše: P.P.S. Marcu, přijedeš na Kámen?
Ne. Byl bych tam úplně sám.
Aha, taky názor. Škoda, rád bych viděl časy GTA vs 159 z okruhu:-( Třeba si to ještě rozmyslíš :wink:
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2897
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 30.8.2007, čtv 22:18

na domluvu srazu tu mame jine vlakno :wink:
Marc: naopak, neco mi rika ze spousty lidi vcetne me by uvitala na vlastni oci spatrit tvuj kriznik na technicke trati mezi kuzely. kdyz nic jineho,muzes dobrym casem dat stylove kontra nejapnym nazorum (mym i jinych), ze 159 je dobra predevsim na dalnici a tahle rychle zatacky. A Kleofas tam aspon bude mit vyrovnaneho soupere :wink:
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 30.8.2007, čtv 22:28

Kleofáš píše:
Marc159 píše:
Kleofáš píše: P.P.S. Marcu, přijedeš na Kámen?
Ne. Byl bych tam úplně sám.
Aha, taky názor. Škoda, rád bych viděl časy GTA vs 159 z okruhu:-( Třeba si to ještě rozmyslíš :wink:
Promiň,ale já bych měl k dispozici pouze sedan střední třídy. Nechceš si raději počkat na GTA 159 ? :wink:

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 30.8.2007, čtv 22:40

Raddik píše:na domluvu srazu tu mame jine vlakno :wink:
Marc: naopak, neco mi rika ze spousty lidi vcetne me by uvitala na vlastni oci spatrit tvuj kriznik na technicke trati mezi kuzely. kdyz nic jineho,muzes dobrym casem dat stylove kontra nejapnym nazorum (mym i jinych), ze 159 je dobra predevsim na dalnici a tahle rychle zatacky. A Kleofas tam aspon bude mit vyrovnaneho soupere :wink:
Opravdu si myslíš, že FIAT vyrábí stále horší a horší auta? :roll:
BTW: Mezi kužely by mohl vyniknout sportovní duch tvé, jednoznačně mrštné krasavice. Já jsem si Alfu na skotační na letišti fakt nepořizoval. Za méně peněz totiž nabízí v této disciplíně více muziky kde kdo. 159 je ale na druhou stranu mnohem komplexnější auto než podobné "speciály". Ostatně i všem dobře známý alfista se mi svěřil, že 156 GTA doma má, ale jezdit se s tím nedá, takže používá GTV v dieselu. :)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2897
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 31.8.2007, pát 08:59

Ja te pozval v dobre vire. jednak kvuli Kleofasovi a taky vzhledem k tomu, ze tu uz dlouho tvrdis o sve 159 ze neni nejak extra tezka a vsechny ostatni starsi alfy jsou proti ni statiste a prekazky v provozu, stare zbozi apod. uznej, ze takhle to ovsem vypada, ze jsi s Q4 rychly pouze na klavesnici :)

P.S. GTV v dieselu bych opravdu nekdy chtel videt, stejne jako alfistu ktery tvrdi ze s 156GTA se neda jezdit. :)
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 31.8.2007, pát 11:37

pokracovani diskuze ohledne Alfy Romeo 156 GTA

http://forum.cuoresportivo.net/viewtopic.php?t=641
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 316
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

reakce

Příspěvek od Ales159 » 11.9.2007, úte 22:13

Tak já nevím, myslel jsem si, že Alfisti drží při sobě, ale když jsem pročetl forum ohledně 159, tak je mi z toho tak nějak divno. Pouze stále napadáte Marca a 159 celkově. Jelikož jsem majitel 159 a nikdy jsem nepoznal lepší auto, nem§žu s tím souhlasit. Bylo by lepší, kdyby jste se staraly o své 156, dokud Vám budou sloužit a než se rozsypou a pak stejně skončíte u 159, ještě rádi a kdo ne, tak ať si koupí jinou značku. Nechápu, jak můžete srovnávat tyto dvě auta, ve všech parametrech kromě váhy je 159 lepší. Je pravda, že mám 2,4, tak ta s tím hýbe dost dobře, ale jezdil jsem i 1,9 a nebylo to špatné. Brzdy špičkové a design? Každý se otočí!!! A názor, že 4 hvězdičky crash testů by stačilo? To nemyslíte vážně, dnes se hodně zákazníků rozhoduje hlavně kvůli bezpečnosti, je to ubohý názor. Nové auto s mizernou bezpečností nemá moc šancí.

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 11.9.2007, úte 22:42

No my tady snad nijak moc nenadavame na 159ku..myslim ze vsichni co tady mame 156ku by jsme ji hned radi za 159ku vymenili :) ja teda urcite :) zrovna jsem cetl v casopise AutoTip test 159 Q4 2.4 JTDm...vypada to moc pekne ..motor super...design proste famozni.....a max kroutak 400 uz na 1500 otackach!!!! bomba...spotreba uz teda neni takove dobra a hmotnost 1700 kg taky nic moc, ale q4 to vesele vyrovna....ono se ani neda moc srovnavat 156 vs. 159 ..je to uplne jina trida auta...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18967
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: reakce

Příspěvek od Kubas » 11.9.2007, úte 22:49

Ales159 píše:Tak já nevím, myslel jsem si, že Alfisti drží při sobě, ale když jsem pročetl forum ohledně 159, tak je mi z toho tak nějak divno. Pouze stále napadáte Marca a 159 celkově. Jelikož jsem majitel 159 a nikdy jsem nepoznal lepší auto, nem§žu s tím souhlasit. Bylo by lepší, kdyby jste se staraly o své 156, dokud Vám budou sloužit a než se rozsypou a pak stejně skončíte u 159, ještě rádi a kdo ne, tak ať si koupí jinou značku. Nechápu, jak můžete srovnávat tyto dvě auta, ve všech parametrech kromě váhy je 159 lepší. Je pravda, že mám 2,4, tak ta s tím hýbe dost dobře, ale jezdil jsem i 1,9 a nebylo to špatné. Brzdy špičkové a design? Každý se otočí!!! A názor, že 4 hvězdičky crash testů by stačilo? To nemyslíte vážně, dnes se hodně zákazníků rozhoduje hlavně kvůli bezpečnosti, je to ubohý názor. Nové auto s mizernou bezpečností nemá moc šancí.
Nazdárek, vítej :wink: Hele nesmíš brát všechno co se tady napíše úplně doslova... Já jsem celou tu diskusi ani nečetl, protože to vždycky začalo sklouzávat do osobních věcí a pak je to oničem... Jinak asi tady nenajdeš nikoho, kdo by ti napsal, že 159 je špatné auto... Jenom prostě na Alfu je podle všeho (já jsem to auto neřídil, ale všechny testy a spousta zkušeností jiných lidí...) trošku neohrabaná... Neříkám pomalá, ale trošku těžkopádná (právě kvůli té hmotnosti). A spousta lidí Alfu miluje právě kvůli její agilitě a u 159 jim to trošku chybí (a podívej se třeba do diskuse k AR Brera na srovnávací video, na které jsem dal odkaz - tam úplně vyhoří ve srovnání s konkurencí a to prostě zamrzí a naštve). Jinak mě osobně se 159 líbí a to včetně interiéru, který je perfektní... Takže to prosímtě neber tak, že lidi se 159 nejsou vítaní... S Marcem to je problém spíš lidský, než automobilový (a nechci se patlat v tom kdo s kým tady má problém). A vůbec, kolik máš najeto a jak jsi spokojený??? Jo a ještě něco, AR 159 a 156 dělí rozdíl generace a třídy, takže to srovnání musí kulhat...
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8565
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: reakce

Příspěvek od Harous » 11.9.2007, úte 23:23

Ales159 píše:Tak já nevím, myslel jsem si, že Alfisti drží při sobě, ale když jsem pročetl forum ohledně 159, tak je mi z toho tak nějak divno. Pouze stále napadáte Marca a 159 celkově. Jelikož jsem majitel 159 a nikdy jsem nepoznal lepší auto, nem§žu s tím souhlasit. Bylo by lepší, kdyby jste se staraly o své 156, dokud Vám budou sloužit a než se rozsypou a pak stejně skončíte u 159, ještě rádi a kdo ne, tak ať si koupí jinou značku. Nechápu, jak můžete srovnávat tyto dvě auta, ve všech parametrech kromě váhy je 159 lepší. Je pravda, že mám 2,4, tak ta s tím hýbe dost dobře, ale jezdil jsem i 1,9 a nebylo to špatné. Brzdy špičkové a design? Každý se otočí!!! A názor, že 4 hvězdičky crash testů by stačilo? To nemyslíte vážně, dnes se hodně zákazníků rozhoduje hlavně kvůli bezpečnosti, je to ubohý názor. Nové auto s mizernou bezpečností nemá moc šancí.
On podle me neni problem v tom, ze by tu nekdo 159 povazoval za spatny auto, to uz jsem nekolikrat napsal, ze tak neni. Spis se zaobirame tim, proc neni jeste lepsi, jestli je nastupcem 156 nebo spis 166 a proc tak ztloustla... :wink:
Zkratka jestli se zbytecne neodchylila od smeru nacateho 156...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 12.9.2007, stř 07:09

docela zvlastni bylo kdyz jsem cetl v casopise test aut -Audi,BMW,Mercedes,Lexus a Alfa Romeo 159....krome alfy to byli vsechno 2.0 diesel...ale vykony meli podobne...spotreby mnohem mensi...a alfa byla dokonce drazsi nez MB nebo Lexus...coz me teda dost prekvapilo a myslim ze je to skoda....pokud chce alfa oslovit nove zakazniky tak by asi s cenou mela jit niz ne MB nebo BMW....protoze klasicky evropan kdyz uvidi ze nemecka stalice stoji min nez italska krasavice tak sahne urcite po helmutovi...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2897
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 12.9.2007, stř 08:47

Ales159: ver mi, ze me z toho bylo taky divne. problem ale je, ze majitel 159 ktery v zivote nesedel v nejake starsi alfe tu donekonecna tvrdi jak je ta jeho skvela a jak jsou starsi alfy spatne. tvuj nazor o rozsypani se tomu zatim bohuzel dost blizi.

jinak pravda je nekde tam jak pisou Kubas a Harous. 159 je dobre auto, ale troufam si rict ze spatna alfa. protoze popira vse, cim byla AR driv a na cem stavela - agilni,lehka,emocionalni. 159 ma vyrazny design, premrstenou cenu, dobre diesely, benzinove motory bez charakteru starych V6, je pasivne bezpecna a solidni. Je to do jiste miry logicke, AR meni vyrobni portfolio, misto 147 budou dva modely (Junior a 149), takze 159 musela narust do vsech smeru. 5hvezdickove hodnoceni, na to dnes taky vsichni leti. takze udelali manazerskou bertu.. proc ne, to je sorta zakazniku ktera je schopna prinest penize ktere tak zoufale chybi.

co ovsem povazuju za tragedii je ta cenova politika. 159 je (predevsim kvuli cene) krok vedle a troufam si tvrdit, ze budoucnost mi da bohuzel za pravdu. uspech 156 spocival mimojine v tom, ze byla vyrazne levnejsi nez BMW 3er. Alfa si zatim po faktickem krachu a obdobi, kdy delala "lepsi Fiaty" (145,155) nemuze dovolit byt cenove tam, kde je BMW nebo ostatni nemecke premiove znacky. Zvlast kdyz i rada 156 a 147 mela problemy se splehlivosti.

je to jen muj nazor na 159, nikomu ho nevnucuju a ani nevite jak moc bych si pral, aby to vsechno nebyla pravda.. a tobe preju hodne spokojenych kilometru :wink:
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18967
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 12.9.2007, stř 09:44

Raddik píše:co ovsem povazuju za tragedii je ta cenova politika. 159 je (predevsim kvuli cene) krok vedle a troufam si tvrdit, ze budoucnost mi da bohuzel za pravdu
No, ceník 159 a konkurence jsem neštudoval, ale je pravda, že když jsem se nedávno zabývál tím nákupem GT tak jsem fakt čučel, o kolik si Alfa řekne... Ono totiž aspoň tady v ČR ten ceník není nic jiného než jako nějaký základ pro vyjednávání, výsledná cena je pak o něčem jiném... Třeba Imofa má každý měsíc výprodeje skladových vozů za ceny, které už docela realisticky odpovídají hodnotě a kvalitě auta... Holt jsme národ, který miluje slevy a tak si každý raději koupí auto z 1.000.000 slevněné na 800.000 než aby si jej za těch 800 koupil rovnou beze slev... (mimochodem teď jsem viděl někde v TV představení Mazdy CX5 nebo tak nějak, je to takový velký crossover, něco mezi SUV a MPV a tohle plnohodnotné auto pro pět lidí stojí ve výborné výbavě a s motorem tuším 2.2 Turbo přibližně stejně, jako Alfa GT JTD... samozřejmě... Alfa je "značka", ale i tak...).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2897
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 12.9.2007, stř 10:22

kdyz zacinala 156 na trhu, tak tehdy vrcholna verze (sedan) byla 2.5 V6 a stala zhruba 900 000kc.. casem pak podrazili, takze sestivalce a 2.4 JTD byly dobre vybavene lehce pres meloun. ale i tak to bylo porad vyrazne mene nez premiova nemecka konkurence.

jenze si asi strejda Kalfbell (pro ty kdo nevedi,CEO Alfy behem vyvoje 159, pak vyhozen) myslel, ze kdyz udelaji 5hvezdickovou alfu se solidnim zpracovanim a spolehlivosti, automaticky si muze rict o cenu kterou si dovoli nasadit jen spicka segmentu (MB,Audi,BMW).. jenze aby ta cena 159 byla opravnena, to by si alfa musela vyrazne vylepsit reputaci a dohnat rezervy v marketingu. a to by se behem jedne dekady(156-159) podle me nepovedlo ani nemeckym obrum.. co na tom, ze 159 je urcite lepsi auto nez A4 a blizi se, neni-li temer nastejno k nove trojce a cecku. povest znacky je proste spatna.

tak drzme palce at 159 ten trend pomuze obratit. mam ale pocit, ze budeme muset pockat spis na 149, ktera MUSÍ byt skvela, jinak je zadelano na pruser..
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18967
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 12.9.2007, stř 10:35

Raddik píše:budeme muset pockat spis na 149, ktera MUSÍ byt skvela, jinak je zadelano na pruser..
O 149 se moc nebojím... Motory T-Jet jí odzkouší Fiat Bravo, JTDčka jsou prověřené dokonale. 5* z crash testu má i Fiat 500, takže tam to taky bude v poho... Zpracování se už v Miláně na 159 naučili a design Alfa umí... Víceprvková zadní náprava by tam být dle dostupných info měla a strmé řízení Alfa zatím neopustila... Největší problém asi bude v přemrštěné ceně a termínu uvedení na trh, už včera bylo pozdě...
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2897
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 12.9.2007, stř 10:48

To mas bezpochyby pravdu. Ale automaticky tyhle atributy nezajistuji uspech.. Podivej se na 159 - napravy prevzala ze starych modelu 156 a 166 (jsou i dnes stale skvele), proverene benziny prevzala od koncernovych pribuznych (proto ztratily charakter, ale asi budou spolehlive), narazovy test a zpracování vyborny, rizeni a brzdy taky. Na trh ji uvedli (pro Alfu kupodivu) vcas.. a vsechno to zabila prehnana cena, spatna povest znacky a nedusledny marketing..

Vis sam z toho clanku o historii jak se tezko vymanuje z toho kolotoce - malo vyrabis, tudiz se ti prodrazuji vyrobni naklady a neni na vyvoj.. premiovou znacku nemohou donekonecna zachranovat penize a technicka reseni Fiatu. Premiova znacka musi umet prodavat za premiove ceny.. Abysme se za par let nedockali prodeje Lancie a treba i Alfy.. nedejboze do rukou Cinanu nebo Indu. Takze lidi, kupujte Alfy! :)
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 12.9.2007, stř 13:18

holt alfa romeo 159 neni auto pro kazdeho....a v 80 letech si to Fiat pohnojil ze bral od rusaku nekvlaitni ocel a tim hodne snizil kvalitu karoserii a tim si zkazil dobruo povest, kterou si bude jen tezko ziskavat zpet....
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8565
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 12.9.2007, stř 13:32

Richie píše:holt alfa romeo 159 neni auto pro kazdeho....a v 80 letech si to Fiat pohnojil ze bral od rusaku nekvlaitni ocel a tim hodne snizil kvalitu karoserii a tim si zkazil dobruo povest, kterou si bude jen tezko ziskavat zpet....
To nebylo jen tim, ona Alfa jako statni automobilka chtela podporit zamestnanost lemplu na jihu a tam vznikaly ukrutny smejdy AlfaSud (Sud - jih) a potom 33. Ackoliv ty auta mely ve vinku perfektni technickej zaklad, nekvalifikovana vyrobni sila to zazdila. :roll:
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 12.9.2007, stř 20:15

tak tak, to je svatá pravda :)

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 316
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ales159 » 12.9.2007, stř 21:04

Raddik píše:Ales159: ver mi, ze me z toho bylo taky divne. problem ale je, ze majitel 159 ktery v zivote nesedel v nejake starsi alfe tu donekonecna tvrdi jak je ta jeho skvela a jak jsou starsi alfy spatne. tvuj nazor o rozsypani se tomu zatim bohuzel dost blizi.

jinak pravda je nekde tam jak pisou Kubas a Harous. 159 je dobre auto, ale troufam si rict ze spatna alfa. protoze popira vse, cim byla AR driv a na cem stavela - agilni,lehka,emocionalni. 159 ma vyrazny design, premrstenou cenu, dobre diesely, benzinove motory bez charakteru starych V6, je pasivne bezpecna a solidni. Je to do jiste miry logicke, AR meni vyrobni portfolio, misto 147 budou dva modely (Junior a 149), takze 159 musela narust do vsech smeru. 5hvezdickove hodnoceni, na to dnes taky vsichni leti. takze udelali manazerskou bertu.. proc ne, to je sorta zakazniku ktera je schopna prinest penize ktere tak zoufale chybi.

co ovsem povazuju za tragedii je ta cenova politika. 159 je (predevsim kvuli cene) krok vedle a troufam si tvrdit, ze budoucnost mi da bohuzel za pravdu. uspech 156 spocival mimojine v tom, ze byla vyrazne levnejsi nez BMW 3er. Alfa si zatim po faktickem krachu a obdobi, kdy delala "lepsi Fiaty" (145,155) nemuze dovolit byt cenove tam, kde je BMW nebo ostatni nemecke premiove znacky. Zvlast kdyz i rada 156 a 147 mela problemy se splehlivosti.

je to jen muj nazor na 159, nikomu ho nevnucuju a ani nevite jak moc bych si pral, aby to vsechno nebyla pravda.. a tobe preju hodne spokojenych kilometru :wink:
Nemyslel jsem to s tím rozsypáním zle, myslel jsem to tak, že auta nejsou věčná a že změna jednou přijde. Je pravda, že jsem před tím jezdil pouze 147 a tou jsem byl nadšen. Chtěl jsem vždy 156, kterou považuji za nejkrásnější auto, ale když jsem se rozhodoval, tak jsem volil novější typ. Cena není moc příznivá, taky jí budu dost dlouho splácet, ale vždy jsem chtěl Alfu, dříve na ní nebylo a teď už jsem nechtěl čekat.

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 316
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: reakce

Příspěvek od Ales159 » 12.9.2007, stř 21:24

Kubas píše:
Ales159 píše:Tak já nevím, myslel jsem si, že Alfisti drží při sobě, ale když jsem pročetl forum ohledně 159, tak je mi z toho tak nějak divno. Pouze stále napadáte Marca a 159 celkově. Jelikož jsem majitel 159 a nikdy jsem nepoznal lepší auto, nem§žu s tím souhlasit. Bylo by lepší, kdyby jste se staraly o své 156, dokud Vám budou sloužit a než se rozsypou a pak stejně skončíte u 159, ještě rádi a kdo ne, tak ať si koupí jinou značku. Nechápu, jak můžete srovnávat tyto dvě auta, ve všech parametrech kromě váhy je 159 lepší. Je pravda, že mám 2,4, tak ta s tím hýbe dost dobře, ale jezdil jsem i 1,9 a nebylo to špatné. Brzdy špičkové a design? Každý se otočí!!! A názor, že 4 hvězdičky crash testů by stačilo? To nemyslíte vážně, dnes se hodně zákazníků rozhoduje hlavně kvůli bezpečnosti, je to ubohý názor. Nové auto s mizernou bezpečností nemá moc šancí.
Nazdárek, vítej :wink: Hele nesmíš brát všechno co se tady napíše úplně doslova... Já jsem celou tu diskusi ani nečetl, protože to vždycky začalo sklouzávat do osobních věcí a pak je to oničem... Jinak asi tady nenajdeš nikoho, kdo by ti napsal, že 159 je špatné auto... Jenom prostě na Alfu je podle všeho (já jsem to auto neřídil, ale všechny testy a spousta zkušeností jiných lidí...) trošku neohrabaná... Neříkám pomalá, ale trošku těžkopádná (právě kvůli té hmotnosti). A spousta lidí Alfu miluje právě kvůli její agilitě a u 159 jim to trošku chybí (a podívej se třeba do diskuse k AR Brera na srovnávací video, na které jsem dal odkaz - tam úplně vyhoří ve srovnání s konkurencí a to prostě zamrzí a naštve). Jinak mě osobně se 159 líbí a to včetně interiéru, který je perfektní... Takže to prosímtě neber tak, že lidi se 159 nejsou vítaní... S Marcem to je problém spíš lidský, než automobilový (a nechci se patlat v tom kdo s kým tady má problém). A vůbec, kolik máš najeto a jak jsi spokojený??? Jo a ještě něco, AR 159 a 156 dělí rozdíl generace a třídy, takže to srovnání musí kulhat...
Jsem spokojený maximálně, nenašel jsem chybu. Najeto mám teprve 12500 km a zatím jen samá radost. Spotřeba po zajetí snad taky klesne, zatím 8,1 l nafty. Měl jsem před ní Stilo a to je tak obrovský rozdíl. S ním jsem byl ale taky moc spokojený. Máš pravdu v tom, že se 156 a 159 nedají srovnávat,

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host