sportovní úpravy-rady tipy atd

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od RV147 » 3.11.2009, úte 19:31

Jinak při nahánění výkonu v motoru 2,0 TS jsem po zhodnocení stavu svýho motoru dospěl k tomu, že když mi tlačí 7,5 atm tlaku ve válcích a tlak oleje na volnoběh se nebezpečně blíží nule tak to vačka moc nezachrání. Takže pokud budu chtít honit výkon znamená to udělat kliku, nový vložky, popř. výbrus+písty, hlavu mám připravenou lehce sníženou leštěný kanály. Pak má smysl vymejšlet něco dalšího. Po přečtení různejch recenzí jsem došel k tomu, že pokud chci zachovat standartní vstřikování tak pomůže čip od Squadry z NL a vačky s časováním od Richarda Jamesona. Problém je, že on je dělá v USA z původních vaček a ty posílat do USA a zpátky to děsně podraží. U nás mi to nikdo nehce vyrobit, buď nemají čas, nebo to pro ně není kšeft, nebo to neumí. Cena kolem 20 000 kč. Vačky C&B street verze jsou naprd a ostatní už nefungují s původním vstřikováním a musí se udělat kapsy v pístu (větší zdvih ventilu) pro ventily nebo použít písty jiný.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 3.11.2009, úte 20:13

zlatej DIESEL :D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od hondzik » 3.11.2009, úte 20:16

kuš potvoro! :smt040
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od jindřich 333 » 5.11.2009, čtv 22:59

Co si myslíte o instalaci dvojitých karburátorů (třeba DellOrto jako na atmosferickém dvoulitru před twin sparkem).
Je to proveditelné bez nějakých zásadních problémů?? Může to fungovat i s variátorem s. ventilů nebo by se měl sundat? Je možné nechat zapalování přes řídící jednotku nebo by se muselo předělat?

Předem díky za odpověď :-k
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 5.11.2009, čtv 23:16

mělo by se z toho vybastlit něci silnějšího naž seriové TSko, jenže jediný co o tom vým, je jen z fotek
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od misokgb » 5.11.2009, čtv 23:55

Milano75 píše:mělo by se z toho vybastlit něci silnějšího naž seriové TSko, jenže jediný co o tom vým, je jen z fotek
A ja co tak viem tak TS motor na karbecoch cca 200PS 220Nm :) Co som videl jedno na predaj :P Zapalovanie radsej prerobit na manual mimo povodnej elektroniky = tym padom bez variatoru...
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Sejny » 6.11.2009, pát 00:09

Dyť některé karbecové motory mají taky variátor pokud se nepletu? Když jsem byl u jednoho týpka kupovat převodovku na díly tak jsem v garáži koukal na pětasedmu.... měla karbecy a variátor a twinspark to nebyl.... tož su z toho zmetený
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 6.11.2009, pát 00:23

jj jeden týpek byl v mějtě na závodech s karbecovou 75 a ta měla natáčecí vačku, je to spíše k ničemu než k užitku
Obraz139.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Sejny » 6.11.2009, pát 00:50

K ničemu? ani bych neřekl :) Když u svýho TSka odpojím variátor tak je to na průběhu výkonu docela znát....výkon negraduje takovým způsobem a do takových otáček jako s připojeným variátorem.... nakonec pokud za volnoběhu na variátor přivedeš napětí z baterky motor se začne šíleným způsobem zmítat a taktak že nezdechne...takhle se dá otestovat jeho funkčnost... je to popsané i v alfa workshop manualu na motory.

Nakonec kdyby to tam bylo na nic proč by si nějakej variátor v Milánu vůbec vymejšleli? :wink:
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od misokgb » 6.11.2009, pát 01:40

Sejny píše:K ničemu? ani bych neřekl :) Když u svýho TSka odpojím variátor tak je to na průběhu výkonu docela znát....výkon negraduje takovým způsobem a do takových otáček jako s připojeným variátorem.... nakonec pokud za volnoběhu na variátor přivedeš napětí z baterky motor se začne šíleným způsobem zmítat a taktak že nezdechne...takhle se dá otestovat jeho funkčnost... je to popsané i v alfa workshop manualu na motory.

Nakonec kdyby to tam bylo na nic proč by si nějakej variátor v Milánu vůbec vymejšleli? :wink:
Variator je podla mna dobry len na spotrebu, na nic ine - to jest, do bezneho provozku, v nizkych - normalna jazda taky vykon nepotrebuejs = nizka spotreba. Ked sa chces vynahanat aj tak si za 3000rpm spektrom, takze moze byt aj vyssia spotreba. Ked sa napr. robia sportove motory od VTECU, tak VTEC system sa uplne odpaja a motor sa nastavi napevno na "ostry" rezim. Variabilne casovanie ventilov je dobre na spotrebu, vo velmi malo pripadoch zlepsi priebeh vykonu a krutiaku (i ked spodok pre sportove ucely nie je vobec zaujimavy - do 3000rpm, niektore prevodovky aj do 4000rpm sa auto pocas zavodu vobec nepohybuje). Je to dobre do bezneho, kazdodenneho pouzivania...
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od RV147 » 6.11.2009, pát 08:35

mišo: Kdepak variátor je tam kvůli tomu, že TS má na sériovej motor docela ostrý vačky 299°sání,281° výfuk. S takhle ostrejma vačkama by volnoběh byl normálně kolem 1500 ot/min, blbě by to startovalo a motor by jel od 3000 ot/min vejš. Někdo z fóra Alfabb, brzdil motor bez variátoru a v rozsahu 2000-4000 pokles o 10 koní, propad točivýho momentu ještě větší. Variátor je tam právě proto, aby motor byl schopnej fungovat v normálním provozu i s ostrejma vačkama. Přiznávám, že sériová sací vačka má poměrně zvláštní tvar, kdy na začátku zdvihu ventilu je rampa velmi mírná, což má klasická ostrá vačka většinou pravej opak. Myslím, že je to šikovnej vynález(u 16V už to je klasický kurvítko), dokonce jsem viděl úpravu kde byl variátor i na výfuový vačce. Variátor měly už i karbecový alfetty.
Co se týká karbeců tak podle mýho bez ostatních úprav (vačka,hlava) bude jenom vyšší spotřeba a horší komfort obsluhy (skákání po městě atd.). Začal bych ale zjištěním skutečnýho stavu motoru v první řadě změřit tlaky ve válcích(stav válců pístů),kontrola tlaku oleje (klika). Pokud Ti motor tlačí 10 atm. a výš má smysl ho honit vačkama,čipem a třeba i karbcema.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od jindřich 333 » 6.11.2009, pát 10:49

Díky všem za rady.

Je jasné, že GO motoru proběhne dřív než budu zkoušet cokoliv ladit. Zatím se jenom ptám, co jak funguje a do čeho se vyplatí investovat. Zatím je to všechno jenom teorie.
Ty karburátory bych chtěl už pro ten zvuk . . to je prostě bomba :wink:

Ale rozhodně to jednou zkusím a jsem zvědavej jak se bude motor s variátorem a na krburátorech projevovat.

Ještě by mě zajímalo, jak se dá přepracovat zapalování...je v tom nějakej problém? Jestli to dobře chápu, tak tu jiskru potom budou určovat jenom rozdělovače a ŘJ tam vůbec nemusí být.

A benzínová pumpa musí být taky jiná ... asi zkusím sehnat origo ze starých 2.0 NORD.

Ještě jednou bych chtěl zmínit, že se jedná pouze o teorii a GO motoru beru jako samozdřejmost ... aby jste si nemyslel že sem nějakej tuzééér.

Zatím čau
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 6.11.2009, pát 16:40

Sejny píše:K ničemu? ani bych neřekl :) Když u svýho TSka odpojím variátor tak je to na průběhu výkonu docela znát....výkon negraduje takovým způsobem a do takových otáček jako s připojeným variátorem.... nakonec pokud za volnoběhu na variátor přivedeš napětí z baterky motor se začne šíleným způsobem zmítat a taktak že nezdechne...takhle se dá otestovat jeho funkčnost... je to popsané i v alfa workshop manualu na motory.

Nakonec kdyby to tam bylo na nic proč by si nějakej variátor v Milánu vůbec vymejšleli? :wink:

ono jde o to, že na tomhle motoru s tím asi začínaly a dost se to se...re
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od RV147 » 6.11.2009, pát 17:15

ono jde o to, že na tomhle motoru s tím asi začínaly a dost se to se...re[/quote]

Kdepak to měli už Alfetty 1,6 a spidery. U TS 8V je už systém trochu jinej a ze všech co používají a používali asi nejlepší a nejspolehlivější. Zato u moderních motorů TS 16V se jim to moc nevyvedlo a je to jeden z big problémů. Stejně mi pořád nejde do hlavy jak mohl někdo dopustit aby se zkurvil tak super motor TS 8V. U TS16v šli o 50 let zpět na litinovej blok, zbytečnej vyvažovací hřídel, blbej variátor, změnšení olejový náplně a průměrů kliky. To už patří jinam.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 6.11.2009, pát 17:47

takže když TSko do alfy tak jedině s motorem z 75 :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Majkll » 6.11.2009, pát 19:40

8V twinspark je opravdu držák třeba u 155 ideální bezúdržbová motorizace s občasnou kontrolou oleje a v případě mé 1,8 i slušné spotřeby
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od RV147 » 6.11.2009, pát 19:48

Milano75 píše:takže když TSko do alfy tak jedině s motorem z 75 :smt023
Asi bych to tak viděl, když jsem viděl jak u 16V je řešenej rozvoďák tak to by snad nenavrhl ani žák 1. ročníku průmyslovky.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Majkll » 6.11.2009, pát 20:13

toRV147: Čím že jsou nahrazeny rozdělovače u 8v TS které se dávali do 155/164 ? než tam dali ten 16V šmejd
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od RV147 » 7.11.2009, sob 09:56

Majkl: U 155 TS 8V už jsou dva zapalovací bloky. V principu to znamená, že vždycky každá svíce má svou cívku a jednotka už ví jak zapalovat, když ji snímač najde první válec.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

krosmen

Příspěvky: 74
Registrován: 27.7.2008, ned 22:12
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od krosmen » 9.11.2009, pon 21:26

jak již bylo zmíněno,variací vačky se dosahuje kompromisu kde sou použity ostré vačky které by v určitém spektri otáček prostě napevno nefungovali.U japonců s hodně ysokim litrovim výkon-např toyota 2zz používá systém vvti kde se mění nejen natočení vačky tak i zdvih ventilů pro optimalizaci průběhu výkone v nižších otáčkách....podotýkám 2zz je 1,8 a má 192PS.....
Jinak co se týče "schovaných" koní v motoru tak se z 99% schovávaj v sacím traktu motoru a hlavě motoru.....proto se vyplatí hlavu vhodně upravit,použít vhodné vačky,ale prvořadě celý systém řídim progaramovatelnou jednotkou,je to nebe a dudy!Nikdy bych nevěřil jakej je to rozdíl by't na seriovém motoru....
něco italskýho mám....

andy_xx
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 360
Registrován: 30.7.2007, pon 07:51
Bydliště: Rožnov p.R.

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od andy_xx » 10.11.2009, úte 10:00

škoda jen, že 1.8 VVTI je také nadmíru nespolehlivý motor, pododobně jak TS16V. Daleko lepší je Vtec od Hondy..ale to už jsem trochu offtopic:)
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1924
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Rasputin » 10.11.2009, úte 21:57

nemam sajn ci sa tu uz nieco podobne riesilo, ale aky mate nazor na pridanie chladenia oleja v TSku? Bo jak mam motor teraz na tej GO, tak posledny a predposledny valec (od zotrvaku prvy a hned zanim) je, resp. sa tomu mechanikovi zda ze nemaju zabezpecene dostatocne chladenie. Nieco natom mozno bude, pac ked sme motor vybrali, tak prave tie dva valce boli viditelne v inom stave ako dva prednimi, blok v ich okoli bol cely cierny. Vraj by aspon co to mohlo pomoct chladenie oleja. Ja som rozmyslal, teda to aj spravim, ze zvody obtiahnem tou termo paskou, mozno sa tym trocha eliminuj unik tepla do priestoru, ale hlavne aby som ochranil silent blok motora. Ten kus plechu co tam je original svoj ucel tak celkom neplni, aspon nie ako by mohol. Snad este otazka, myslim ze sa daju kupit nake hotove kity toho pridavneho chladenia, ale predpokladam ze nako moc chladit ten olej asi tiez neni dobre, naku pracovnu teplotu asi ma, zejo, tazke to ma tiez naky termostat a len pri urcitej teplote to pusti cez chladiaci okrus, alebo to ide perm cezen? Prip. z akej alfy by to tam slo urobit.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 10.11.2009, úte 22:14

mno pokud bude š jezdit dle předpisů tak nic nepotřebuješ, pokud budeš jezdit RACE taK :

1/plně funkční schladící soustava(žádnej z oxodovanej chladič) nejlépe novej a větší
2/přídavná chladič oleje s termostatem
3/kvalitní lej
4/termosky na svodech
5/ideální průchod horkého vzduchu od chladiče ven nad kapotu
6/rozumný řidič- za studena netůrovat a za velkých teplot nechípat
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od RV147 » 11.11.2009, stř 20:11

Co říkáte na tohle ? Je to asi blbost co ?
http://www.racingforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=640
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

ice.cool.man2
Uživatelský avatar

Příspěvky: 52
Registrován: 26.6.2009, pát 08:47
Bydliště: grenze silesia/moravia
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od ice.cool.man2 » 11.11.2009, stř 20:31

RV147 píše:Co říkáte na tohle ? Je to asi blbost co ?
http://www.racingforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=640
ehm, neklesá tím kompres?????? já v tom nejsem expert, ale zvětšení spalovacího prostoru = menší kompresse, a to asi nebude moc dobré A myslím že u TS by to nemělo smysl vůbec - díky spalování dvěma svíčkama - což je asi nejdokonalejší spalování :-) a u dýzla bych měl strach z tlaku, jak by se na to hlava divala
Červená dunovka se žlutou střechou.

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti