Údržba 75

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 15.3.2010, pon 17:57

jak chceš klidně to necháme na pozdějěš


wastagate poznáš tak, že se rozjedeš od nízkých otáček od 2000 zabere turbo a to by tě mělo tlačit do sedaček dejme tomu k max otáčkám kde by mělo být cejtit citelná stráta tahu motoru(wg se otevře)

nebo si koupíš budík v prodejně svářeček a napojíš ho na turbo, které pod zatížením (jízda do kopce) by ti mělo ukázat kolem 0,8bar
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: Údržba 75

Příspěvek od JP159 » 19.3.2010, pát 01:55

Hele kluci neměl už někdo na 75 tento problém? Při sešlápnutí spojky jde normálně řadit ale pedál zůstane viset dole a musí se nohou zase vytáhnout nahoru. Někdy jde normálně a někdy zůstane dole. Spojka zabírá dost dole. Asi propouští jeden ze spojkových válců? Jinak nevím.Ten u převodovky asi nebude problém vyměnit, ale co ten nad pedálem, dělal jste to už někdo? Zdá se mi to na dost těžkej porod... Díky předem za rady :D :smt056
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od RV147 » 19.3.2010, pát 06:27

Buď propouští nebo je tam vzduch. Tipnul bych ten u spojky.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od Kůrkyn » 19.3.2010, pát 07:08

Bylo to v tématu spojka 155. Dělal to váleček u pedálu.

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Údržba 75

Příspěvek od Sejny » 19.3.2010, pát 13:57

Pokud by to byl ten na převodovce mizela by brzdovka..... další poznávací znak je smrad.... aspoň u mě to z válečku kapalo přímo na výfukovou rouru. Mě pravděpodobně prolíná hlavní brzdový válec.... budu ho muset zrepásnout.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: Údržba 75

Příspěvek od JP159 » 19.3.2010, pát 23:59

No kapalina se zdá že nemizí a nikde neteče, tak by to mohl dělat ten vzduch. Zkusím to odvzdušnit. Normálně se s tím dá jezdit. Tedy normálně... ??? Skoro při každým sešlápnutí zůstane pedál dole a musí se nohou zase zvednout. A při sešlápnutým pedálu na delší dobu se v systému neudrží tlak, tak jsem si myslel ,že bude asi propouštět některý ze spojkových válců? Ale ten vzduch by mohl dělat taky. Hele kluci a když by došlo na nejhorší, máte někdo zkušenost s výměnou toho spojkovýho válce co je nad pedálem? Brzdový hlavní válec se dá vyměnit v pohodě z motorovýho prostoru, ale ten spojkový co je vedle ,tak ten má zřejmě matky zevnitř z kabiny a to bude asi porod... [-o< Kůrkyne ty jako profík, co ty na to?
Veliké díky všem za rady :smt056 =D>
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Údržba 75

Příspěvek od Sejny » 20.3.2010, sob 05:02

Je velmi nepravděpodobný aby se hydraulický okruh brzd či spojky jen tak sám od sebe zavzdušnil. Že to není zavzdušněním nasvědčuje i to, že pokud pedál držíš na podlaze tak spojka po chvilce sama začne zabírat. Zcela určitě je sežraná pracovní manžeta ve válečku u pedálu. Demontáž by měla být v pohodě, odpojíš táhlo od pedálu(je na čep) a vytočíš dva šrouby zevnitř od pedálů. Samozřejmosti jako odsátí části brzdovky a odpojení trubek nezmiňuju :) Otázka je zda se vyplatí původní váleček repasovat anebo raději koupit celý nový.... při tý příležitosti bych i vlítnul pod auto a stáhnul prachovku z ovládacího válečku na převodovce a omrknul zda neprosakuje.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od Kůrkyn » 20.3.2010, sob 06:39

JP, začal bych jednodušším, tedy mrknout pod auto, jestli prosakuje váleček na převodovce. U té naší 145 to dělalo úplně to samé, vyjížděl jsem ze vrat a najednou jsem nemohl sešlápnout spojku a tudíž jsem vlítnul do silnice. Musel jsem zastavit natvrdo přes brzdy a motor udusit:)
Dělal to hlavné válec, gumičky v něm byly úplně sedřené a prosakovaly mezi sebou. Kapalina se vracela do nádobky místo toho, aby vytlačila pístek, potažmo pedál.
Válec k pedálu (hlavní) 650,- sada gumiček 182,-
Válec k převodovce (pracovní) 750,- sada gumiček 177,-

Tohle je problém stojících aut, je potřeba měnit kapaliny častěji. Brzdovku každý rok.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 20.3.2010, sob 08:29

když už jsme u té spojky, měl by někdo držák na spojkový váleček co je na převodovce na model V6???, mám někde asi dva, ale nevím kde
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od Kůrkyn » 21.3.2010, ned 15:23

Budeš muset udělat inventuru:)

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Údržba 75

Příspěvek od Sejny » 21.3.2010, ned 16:07

Tak jsem dneska částečně vyndal hlavní brzdový válec abych si potvrdil, že teče :-D Co jsem viděl vypadalo takle: http://www.mjauto.cz/_kfoto/PMH122.JPG Je to válec 22,2mm podle katalogu, nejlevněji jsem ho našel od LPR za 1630Kč, např. v kelly se dá koupit sada gumiček kolem dvou stovek. Chci se zeptat co na to odborníci, mám jen vyměnit gumičky anebo radši sakumprásk nový válec? Nestojím o to válec repasovat a za půl roku zjistit že teče zase. :cry: Takže klidně vysolím kačky za nový pokud to má smysl. Samozřejmě když už budu v tom tak vypreparuju i spojkový a omrknu jej.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 21.3.2010, ned 16:40

mě taky tekl, tak jsem vzal z jiného auta a no probléme

jestli ti není líto peněz, tak kup nový, jinak gumyčky, které se opotřebovávají nejvíc
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: Údržba 75

Příspěvek od JP159 » 21.3.2010, ned 17:19

Kluci moc děkuju za rady :smt023 v podstatě jste mi potvrdili můj předpoklad. :smt056
Sejny - Už si ten hlavní spojkový válec vyndaval? Dá se tam dostat? , mě to připadá docela krkolomná práce pod tím volantem. Nemusí se sundavat palubka a tak nějak???
Jinak brzdovej jsem měnil komplet a je to v podstatě pohodová práce. Pokud můžu radit, tak ho vyměň celej novej a budeš mít 100% klid. Výměna samotných gumiček by asi taky udělala svoje ,ale novej je novej a za ten klid to stojí... =D> :smt023
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od RV147 » 21.3.2010, ned 18:52

Pokud je válec uvnitř čistej a bez rzi stačí gumičky, pokud je rezatej, nebo i jen stopy rzi novej. U gumiček pozor, byly dva válce ATE a Bendix, oba mají shodný průměr ale jinou opravnou sadu. Já měnil Bendix za ATE kterej byl zánovní a dostal nový gumičky. Zatím OK.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 21.3.2010, ned 21:13

TORZNÍ TYČE


tenhle vejkend jsem se sral s torzkama, respektive s GO spodních ramen.

stahovák vydržel a když už to člověk má na cvičený, tak to jde ráz naráz

jinak měl jsem na TD předek dost nízko, tak jsem tam dal před půl rokem torzky z QV(ničemu to nepomohlo), ale výšku jsem nechal

takže ted jsem se rozhodl auto zvýšit, respektive dát ho do origo výšky

měl jsem už skoro vše smontovaný, když přijel Kůrkyn s Venou (dvorní autoklempíř) a prozradily mě, že torzky jsou poznačené, kastle a ramena taktéž :shock:

při minulé montáži torzek sem je do kastle strčil jak mě napadlo a jen ramena dal tak aby byly stejně

takže po prozkoumání, jsem zjistil, že nejenže mám přehozené torzky levou za pravou, ale samozřejmě je nemám na značkách (po vyndání jsme ještě zjistil, že je mám popsané jak jsem je vyndaval s QV a to levá/ pravá-popsané byly dobře jen jsem je dal naopak :smt075 )

to znamená, že se pak torzky chovají jako by byly rozdílně unavené

takže po prozkoumání torzek, ramene a kastle, sem našel všechny značky :-D
a ted už mi nic nebrání to nacpaz zpět a těšit se na komfortní svezení (jak bylo auto sníženo tak spolu s KONI tlumičema, které mají doraz, měli tlumiče pohyb cca 2cm, takže to byla jízda jak na trakaři

něco jsem vyfotil, ale je to kapku rozmazané

rameno má rysku
kastle má rysky pro jistotu dvě
a torzky jsou značeny levá/pravá(D/S) a ještě na každém konci je jakoby upilovaný kousek jednoho zubu, vypadáto, že je upilován ručně, takže někde je delší, jindy kratší.....


ted jen otázka proč jsou v kastli dvě rysky??? jak to nastavit????

asi jednoduší bude postupovat tak, že na rysky dám rameno s torzkou a pak to následně strčím do kastle tak aby rameno bylo púrověšené dolů a přitom torzka najela na rysku
DSC00909.JPG
DSC00910.JPG
Přílohy
DSC00911.JPG
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1924
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od Rasputin » 21.3.2010, ned 21:49

to JP, ten spojkovy hlavny valec je ozaj trocha problem vyndat. Ja som to robil este na 2.4ke, ale mal som vtedy vonku palubku kvoli niecomu inemu, takze v mojom pripade to az taky problem nebol. Ale inak palubka kvoli tomu ist von nemusi, pozri si z motoroveho priestoru zhruba ako su tie sroby, a priblizne kde by mali byt v interieri, myslim ze ku kazdemu z tych srobov sa da dostat. Na niektore mozno bude treba sundat vrchnu cast palubky(budiky, AC) a k jednemu srobu sa ide tusim aj jak je nad poistkamy ten maly odkladaci priestor(alebo vedla!?! teraz neviem) tak ten vytiahnut a odtial sa da dostat k tomu jendmeu srobu. Pripadne este zo spodu, a v tom pripade by som radsej vyrval vodicove sedadlo kvoli viac priestoru.
Naposledy upravil(a) Rasputin dne 22.3.2010, pon 08:49, celkem upraveno 1 x.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od RV147 » 21.3.2010, ned 21:59

Jo ty značky na torzkách jsem objevil taky. Mám to podle nich a komfortní to i tak není. Ta prává a levá má tuším ještě jinou barevnou značku. Jedna je červená a druhá modrá.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: Údržba 75

Příspěvek od JP159 » 21.3.2010, ned 22:41

Rasputin díky :smt023 budu se s tím muset nějak poprat... :D
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od Kůrkyn » 22.3.2010, pon 08:27

Destra - pravá
Sinistra - levá
:)

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4898
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od A.J.Michal » 19.4.2010, pon 21:53

Tak o víkendu jsem měnil olej a nějaký umělec předemnou co vlastnil tuto 75, tak utahoval výpustný šroub na vaně, až ztrhl závit. Náštěstí jsem doma našel koudel tak jsem ji použil a šroub drží o něco lépe než předtím a to sem si říkal proč je to okolo toho šroubu mírně potečené :smt021 , ale pořád mi nejde do hlavy , jak to mohl někdo strhnout :roll:
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od Kůrkyn » 19.4.2010, pon 22:14

Taky ten šroub byl aspoň stokrát venku :)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 19.4.2010, pon 22:23

vanu bych měl mět náhradní- vyměním za pár piv
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4898
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba 75

Příspěvek od A.J.Michal » 19.4.2010, pon 23:31

díky, ale zatím šroub drží a nikde nic neteče ,takže je to OK. Ta koudel to dost zpevnila :-)
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: Údržba 75

Příspěvek od JP159 » 19.4.2010, pon 23:41

A.J.Michal - Nic ve zlém a nechci radit,ale co budeš dělat při příští výměně? :-k Zase koudel? [-o< No nevím,ale OK vanu za pár piv se mi zdá jako dobré řešení. Ale je to tvoje věc.. :-k
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8568
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Údržba 75

Příspěvek od Harous » 20.4.2010, úte 00:11

Tak tak, vezmi jí a výměnu můžeš nechat na další výměnu oleje jestli to nepoteče. Jestli jo tak budeš aspoň mít hned náhradu po ruce.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti