Údržba 75
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
jak chceš klidně to necháme na pozdějěš
wastagate poznáš tak, že se rozjedeš od nízkých otáček od 2000 zabere turbo a to by tě mělo tlačit do sedaček dejme tomu k max otáčkám kde by mělo být cejtit citelná stráta tahu motoru(wg se otevře)
nebo si koupíš budík v prodejně svářeček a napojíš ho na turbo, které pod zatížením (jízda do kopce) by ti mělo ukázat kolem 0,8bar
wastagate poznáš tak, že se rozjedeš od nízkých otáček od 2000 zabere turbo a to by tě mělo tlačit do sedaček dejme tomu k max otáčkám kde by mělo být cejtit citelná stráta tahu motoru(wg se otevře)
nebo si koupíš budík v prodejně svářeček a napojíš ho na turbo, které pod zatížením (jízda do kopce) by ti mělo ukázat kolem 0,8bar
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Údržba 75
Hele kluci neměl už někdo na 75 tento problém? Při sešlápnutí spojky jde normálně řadit ale pedál zůstane viset dole a musí se nohou zase vytáhnout nahoru. Někdy jde normálně a někdy zůstane dole. Spojka zabírá dost dole. Asi propouští jeden ze spojkových válců? Jinak nevím.Ten u převodovky asi nebude problém vyměnit, ale co ten nad pedálem, dělal jste to už někdo? Zdá se mi to na dost těžkej porod... Díky předem za rady



JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
Buď propouští nebo je tam vzduch. Tipnul bych ten u spojky.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
Bylo to v tématu spojka 155. Dělal to váleček u pedálu.
Re: Údržba 75
Pokud by to byl ten na převodovce mizela by brzdovka..... další poznávací znak je smrad.... aspoň u mě to z válečku kapalo přímo na výfukovou rouru. Mě pravděpodobně prolíná hlavní brzdový válec.... budu ho muset zrepásnout.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
Re: Údržba 75
No kapalina se zdá že nemizí a nikde neteče, tak by to mohl dělat ten vzduch. Zkusím to odvzdušnit. Normálně se s tím dá jezdit. Tedy normálně... ??? Skoro při každým sešlápnutí zůstane pedál dole a musí se nohou zase zvednout. A při sešlápnutým pedálu na delší dobu se v systému neudrží tlak, tak jsem si myslel ,že bude asi propouštět některý ze spojkových válců? Ale ten vzduch by mohl dělat taky. Hele kluci a když by došlo na nejhorší, máte někdo zkušenost s výměnou toho spojkovýho válce co je nad pedálem? Brzdový hlavní válec se dá vyměnit v pohodě z motorovýho prostoru, ale ten spojkový co je vedle ,tak ten má zřejmě matky zevnitř z kabiny a to bude asi porod... [-o< Kůrkyne ty jako profík, co ty na to?
Veliké díky všem za rady
=D>
Veliké díky všem za rady

JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Re: Údržba 75
Je velmi nepravděpodobný aby se hydraulický okruh brzd či spojky jen tak sám od sebe zavzdušnil. Že to není zavzdušněním nasvědčuje i to, že pokud pedál držíš na podlaze tak spojka po chvilce sama začne zabírat. Zcela určitě je sežraná pracovní manžeta ve válečku u pedálu. Demontáž by měla být v pohodě, odpojíš táhlo od pedálu(je na čep) a vytočíš dva šrouby zevnitř od pedálů. Samozřejmosti jako odsátí části brzdovky a odpojení trubek nezmiňuju
Otázka je zda se vyplatí původní váleček repasovat anebo raději koupit celý nový.... při tý příležitosti bych i vlítnul pod auto a stáhnul prachovku z ovládacího válečku na převodovce a omrknul zda neprosakuje.

AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
JP, začal bych jednodušším, tedy mrknout pod auto, jestli prosakuje váleček na převodovce. U té naší 145 to dělalo úplně to samé, vyjížděl jsem ze vrat a najednou jsem nemohl sešlápnout spojku a tudíž jsem vlítnul do silnice. Musel jsem zastavit natvrdo přes brzdy a motor udusit:)
Dělal to hlavné válec, gumičky v něm byly úplně sedřené a prosakovaly mezi sebou. Kapalina se vracela do nádobky místo toho, aby vytlačila pístek, potažmo pedál.
Válec k pedálu (hlavní) 650,- sada gumiček 182,-
Válec k převodovce (pracovní) 750,- sada gumiček 177,-
Tohle je problém stojících aut, je potřeba měnit kapaliny častěji. Brzdovku každý rok.
Dělal to hlavné válec, gumičky v něm byly úplně sedřené a prosakovaly mezi sebou. Kapalina se vracela do nádobky místo toho, aby vytlačila pístek, potažmo pedál.
Válec k pedálu (hlavní) 650,- sada gumiček 182,-
Válec k převodovce (pracovní) 750,- sada gumiček 177,-
Tohle je problém stojících aut, je potřeba měnit kapaliny častěji. Brzdovku každý rok.
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
když už jsme u té spojky, měl by někdo držák na spojkový váleček co je na převodovce na model V6???, mám někde asi dva, ale nevím kde
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
Budeš muset udělat inventuru:)
Re: Údržba 75
Tak jsem dneska částečně vyndal hlavní brzdový válec abych si potvrdil, že teče
Co jsem viděl vypadalo takle: http://www.mjauto.cz/_kfoto/PMH122.JPG Je to válec 22,2mm podle katalogu, nejlevněji jsem ho našel od LPR za 1630Kč, např. v kelly se dá koupit sada gumiček kolem dvou stovek. Chci se zeptat co na to odborníci, mám jen vyměnit gumičky anebo radši sakumprásk nový válec? Nestojím o to válec repasovat a za půl roku zjistit že teče zase.
Takže klidně vysolím kačky za nový pokud to má smysl. Samozřejmě když už budu v tom tak vypreparuju i spojkový a omrknu jej.


AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
mě taky tekl, tak jsem vzal z jiného auta a no probléme
jestli ti není líto peněz, tak kup nový, jinak gumyčky, které se opotřebovávají nejvíc
jestli ti není líto peněz, tak kup nový, jinak gumyčky, které se opotřebovávají nejvíc
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Údržba 75
Kluci moc děkuju za rady
v podstatě jste mi potvrdili můj předpoklad.
Sejny - Už si ten hlavní spojkový válec vyndaval? Dá se tam dostat? , mě to připadá docela krkolomná práce pod tím volantem. Nemusí se sundavat palubka a tak nějak???
Jinak brzdovej jsem měnil komplet a je to v podstatě pohodová práce. Pokud můžu radit, tak ho vyměň celej novej a budeš mít 100% klid. Výměna samotných gumiček by asi taky udělala svoje ,ale novej je novej a za ten klid to stojí... =D>


Sejny - Už si ten hlavní spojkový válec vyndaval? Dá se tam dostat? , mě to připadá docela krkolomná práce pod tím volantem. Nemusí se sundavat palubka a tak nějak???
Jinak brzdovej jsem měnil komplet a je to v podstatě pohodová práce. Pokud můžu radit, tak ho vyměň celej novej a budeš mít 100% klid. Výměna samotných gumiček by asi taky udělala svoje ,ale novej je novej a za ten klid to stojí... =D>

JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
Pokud je válec uvnitř čistej a bez rzi stačí gumičky, pokud je rezatej, nebo i jen stopy rzi novej. U gumiček pozor, byly dva válce ATE a Bendix, oba mají shodný průměr ale jinou opravnou sadu. Já měnil Bendix za ATE kterej byl zánovní a dostal nový gumičky. Zatím OK.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
TORZNÍ TYČE
tenhle vejkend jsem se sral s torzkama, respektive s GO spodních ramen.
stahovák vydržel a když už to člověk má na cvičený, tak to jde ráz naráz
jinak měl jsem na TD předek dost nízko, tak jsem tam dal před půl rokem torzky z QV(ničemu to nepomohlo), ale výšku jsem nechal
takže ted jsem se rozhodl auto zvýšit, respektive dát ho do origo výšky
měl jsem už skoro vše smontovaný, když přijel Kůrkyn s Venou (dvorní autoklempíř) a prozradily mě, že torzky jsou poznačené, kastle a ramena taktéž
při minulé montáži torzek sem je do kastle strčil jak mě napadlo a jen ramena dal tak aby byly stejně
takže po prozkoumání, jsem zjistil, že nejenže mám přehozené torzky levou za pravou, ale samozřejmě je nemám na značkách (po vyndání jsme ještě zjistil, že je mám popsané jak jsem je vyndaval s QV a to levá/ pravá-popsané byly dobře jen jsem je dal naopak
)
to znamená, že se pak torzky chovají jako by byly rozdílně unavené
takže po prozkoumání torzek, ramene a kastle, sem našel všechny značky
a ted už mi nic nebrání to nacpaz zpět a těšit se na komfortní svezení (jak bylo auto sníženo tak spolu s KONI tlumičema, které mají doraz, měli tlumiče pohyb cca 2cm, takže to byla jízda jak na trakaři
něco jsem vyfotil, ale je to kapku rozmazané
rameno má rysku
kastle má rysky pro jistotu dvě
a torzky jsou značeny levá/pravá(D/S) a ještě na každém konci je jakoby upilovaný kousek jednoho zubu, vypadáto, že je upilován ručně, takže někde je delší, jindy kratší.....
ted jen otázka proč jsou v kastli dvě rysky??? jak to nastavit????
asi jednoduší bude postupovat tak, že na rysky dám rameno s torzkou a pak to následně strčím do kastle tak aby rameno bylo púrověšené dolů a přitom torzka najela na rysku
tenhle vejkend jsem se sral s torzkama, respektive s GO spodních ramen.
stahovák vydržel a když už to člověk má na cvičený, tak to jde ráz naráz
jinak měl jsem na TD předek dost nízko, tak jsem tam dal před půl rokem torzky z QV(ničemu to nepomohlo), ale výšku jsem nechal
takže ted jsem se rozhodl auto zvýšit, respektive dát ho do origo výšky
měl jsem už skoro vše smontovaný, když přijel Kůrkyn s Venou (dvorní autoklempíř) a prozradily mě, že torzky jsou poznačené, kastle a ramena taktéž

při minulé montáži torzek sem je do kastle strčil jak mě napadlo a jen ramena dal tak aby byly stejně
takže po prozkoumání, jsem zjistil, že nejenže mám přehozené torzky levou za pravou, ale samozřejmě je nemám na značkách (po vyndání jsme ještě zjistil, že je mám popsané jak jsem je vyndaval s QV a to levá/ pravá-popsané byly dobře jen jsem je dal naopak

to znamená, že se pak torzky chovají jako by byly rozdílně unavené
takže po prozkoumání torzek, ramene a kastle, sem našel všechny značky

a ted už mi nic nebrání to nacpaz zpět a těšit se na komfortní svezení (jak bylo auto sníženo tak spolu s KONI tlumičema, které mají doraz, měli tlumiče pohyb cca 2cm, takže to byla jízda jak na trakaři
něco jsem vyfotil, ale je to kapku rozmazané
rameno má rysku
kastle má rysky pro jistotu dvě
a torzky jsou značeny levá/pravá(D/S) a ještě na každém konci je jakoby upilovaný kousek jednoho zubu, vypadáto, že je upilován ručně, takže někde je delší, jindy kratší.....
ted jen otázka proč jsou v kastli dvě rysky??? jak to nastavit????
asi jednoduší bude postupovat tak, že na rysky dám rameno s torzkou a pak to následně strčím do kastle tak aby rameno bylo púrověšené dolů a přitom torzka najela na rysku
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Rasputin
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1924
- Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
to JP, ten spojkovy hlavny valec je ozaj trocha problem vyndat. Ja som to robil este na 2.4ke, ale mal som vtedy vonku palubku kvoli niecomu inemu, takze v mojom pripade to az taky problem nebol. Ale inak palubka kvoli tomu ist von nemusi, pozri si z motoroveho priestoru zhruba ako su tie sroby, a priblizne kde by mali byt v interieri, myslim ze ku kazdemu z tych srobov sa da dostat. Na niektore mozno bude treba sundat vrchnu cast palubky(budiky, AC) a k jednemu srobu sa ide tusim aj jak je nad poistkamy ten maly odkladaci priestor(alebo vedla!?! teraz neviem) tak ten vytiahnut a odtial sa da dostat k tomu jendmeu srobu. Pripadne este zo spodu, a v tom pripade by som radsej vyrval vodicove sedadlo kvoli viac priestoru.
Naposledy upravil(a) Rasputin dne 22.3.2010, pon 08:49, celkem upraveno 1 x.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
Jo ty značky na torzkách jsem objevil taky. Mám to podle nich a komfortní to i tak není. Ta prává a levá má tuším ještě jinou barevnou značku. Jedna je červená a druhá modrá.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Re: Údržba 75
Rasputin díky
budu se s tím muset nějak poprat... 


JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
Destra - pravá
Sinistra - levá

Sinistra - levá

- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4898
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
Tak o víkendu jsem měnil olej a nějaký umělec předemnou co vlastnil tuto 75, tak utahoval výpustný šroub na vaně, až ztrhl závit. Náštěstí jsem doma našel koudel tak jsem ji použil a šroub drží o něco lépe než předtím a to sem si říkal proč je to okolo toho šroubu mírně potečené
, ale pořád mi nejde do hlavy , jak to mohl někdo strhnout 


Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
Taky ten šroub byl aspoň stokrát venku 

- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
vanu bych měl mět náhradní- vyměním za pár piv
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4898
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba 75
díky, ale zatím šroub drží a nikde nic neteče ,takže je to OK. Ta koudel to dost zpevnila :-)
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Re: Údržba 75
A.J.Michal - Nic ve zlém a nechci radit,ale co budeš dělat při příští výměně?
Zase koudel? [-o< No nevím,ale OK vanu za pár piv se mi zdá jako dobré řešení. Ale je to tvoje věc.. 


JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Re: Údržba 75
Tak tak, vezmi jí a výměnu můžeš nechat na další výměnu oleje jestli to nepoteče. Jestli jo tak budeš aspoň mít hned náhradu po ruce.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti