EGR
Re: EGR
Já to dělal, ale nemělo to žádný efekt.Předtím byl úplně zatuhlý a po rozhýbání a vyčištění to šíleně kouřilo.Tak jsem ho odpojil a chodí to zase normálně.Na výkonu není nic poznat, jen ta kouřivost. 

BMW 730d, Superb TDI
Re: EGR
Přiznám se, že moc jeho funkci nechápu.Je tam nějaký kanál kterým se přepouští vzduch zřejmě při rozdílném zatížení, ale na mém motoru to funguje nějak podivně.Přišel jsem na to náhodou, když jsem řešil jiný problém.Až jsem ho vyčistil a zajistil jeho správnou funkci, přišel jsem na to, že je to lepší bez něj.Čudilo to se zapojeným ventilem tak moc, že jsem měl černý zadek auta, no děs.Teď pohoda.Typ motoru mám 839A6000.
BMW 730d, Superb TDI
Re: EGR
hm mám však neblahý pocit že pokud zaslepíš nebo odpojíš EGR ventil nemusíš projít emisema. Ten ventil je tam spíš jako ekologická záležitost.Samozřejmě většina věcí v kterých je zamíchaná ekologie stoí za pí.. a jen to otravuje motor a tvoji peněženku. Je to na recirkulaci výfukovích plynů v nízkých otáčkách prostě ten ventil pouští část výfukových plynů zpět do sání a tak (ted střelím) cca 2000 a neco otáček se ten ventil uzavírá a už vše běží jak má. Ono vždy vše nestačí jen vyčistit stává se i že se prostě ven ventil vychodí a zadírá se tak že holt se musí vyměnit.
tady je toho víc o EGR http://forum.cuoresportivo.net/viewtopic.php?f=22&t=150
tady je toho víc o EGR http://forum.cuoresportivo.net/viewtopic.php?f=22&t=150
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: EGR
Přijde mi že když po pročištění začne hodně kouřit, asi se něco změnilo a tím pádem funguje.Akorát ekologie dostává na prdel podle mě víc když to tolik kouří, proto jsem radši odpojil.Vím že nezachráním planetu, takový ekoterorista rozhodně nejsem, ale podle mě je to lepší když to nekouří a jede stejně.Navíc se pak nemusím stydět že za mnou není vidět.
BMW 730d, Superb TDI
Re: EGR
No nějaká krpa tam bude but přímo v tom ventilu nebo v tom podtlakovém ovládání.A nebo kdoví kde jinde. Správně to má nekouřit při zapojeném EGR . Ale tak hlavně že to jede 

Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: EGR
EGR ventil mam meneny pred tremi tydny. Svitila mi kontrolka motoru a ne a ne zhasnout. Bohuzel EGR na dvacetiventil stoji skoro sest tisic a je spatne k sehnani. Vycisteni bude nejspis odkladani nevyhnutelneho.
Nejvetsi problem je v tom, ze jakmile ta kontrolka jednou sviti, nemas sanci zjistit, jestli se na motoru a jeho periferiich podelalo neco dalsiho, protoze slouzi pro indikaci problemu od vahy vzduchu, pres vstrikovace az po katalyzator.
Nejvetsi problem je v tom, ze jakmile ta kontrolka jednou sviti, nemas sanci zjistit, jestli se na motoru a jeho periferiich podelalo neco dalsiho, protoze slouzi pro indikaci problemu od vahy vzduchu, pres vstrikovace az po katalyzator.
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Lusso '97
Alfa Romeo Spider 2.0 ´83
Alfa Romeo 166 2.4JTD M-Jet 20V
(ex)Buick Century Coupe '73 455 in³ (7,467.9 cc)
(ex)Mazda 323f BG GT '91
(ex)Mazda 323f BG 1.6 16v '91
(ex)Škoda 105 '79
Alfadiag verze 3.4.0.1
Alfa Romeo Spider 2.0 ´83
Alfa Romeo 166 2.4JTD M-Jet 20V
(ex)Buick Century Coupe '73 455 in³ (7,467.9 cc)
(ex)Mazda 323f BG GT '91
(ex)Mazda 323f BG 1.6 16v '91
(ex)Škoda 105 '79
Alfadiag verze 3.4.0.1
Re: EGR
Možná ho máš zaseknutý a to zrovna v té špatné poloze.Zkoušel si rozdělat a vyčistit vše okolo?Není to složitý.
BMW 730d, Superb TDI
Re: EGR
Tak som vyčistil EGR ventil. Mal som ho odmontovaný a zapojený. Pri naštartovanom motore sa otváral a zatváral. Pre istotu som ho však zaslepil a po zahriati sa mi vidí, že alfa aj tak dymí. Taktiež som vyčistil v izopropylalkohole váhu vzduchu. Uvidíme, čo to spraví zatiaľ mi len svieti kontrolka motora. Tak som do rána odpojil bateriu.
Re: EGR
Tak že problém máš ten že ti alfa dýmí? A možná blbá otázka ale zeptám se . Zkusil jsi vyměnit vzduchoví filtr?alfar píše:Mne nesvieti žiadna kontrola, včera som odpojil kábel od EGR a vyskúšal som to. Žiadna zmena dymí to naďalej tak som ten kábel zapojil naspäť.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: EGR
No ony ty klasické filtry jsou většinou na jedno brdo ale hlavně měnit.Interval v alfě je 20 tis.km Jsou lidé co se podívají na filtr a konstatují že je ještě dobrý. Nevím jestli mají v oku mikroskop ale pak se diví že auto žere nebo kouří
. Tak šak uvidíš. Určitě alfě neuškodils když jsi ho vyměnil 


Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: EGR
tak aj ja som mal problém s egr ventilom ale už je do odstránené. zhruba do 2000 otáčok mi to nechcelo ťahať a potom už išla normálne tak som zablendoval ten egr ventil a už ťahá motor aj v nizkych otáčkach ako pred tým.
- Alexx
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 7.11.2009, sob 17:39
- Bydliště: CZE.Praha GEO.Kutaisi
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Jsem taky skusil pliskem zaslepit EGR ventil,nic zasadniho ve vikonu jsem ne poznal.auto pred zaslepenim i po ni jelo krasne! Ventil po rozebrani byl k memu prekvapeni cistej,jdine prostor u ti klapky v saci potrubi byl zaspineny smesi oleje a saze.Cca po 30 km auto hodilo chybu
(P0400 - recirkulace výfukových plynů - Nesprávné proudění *) .!Tak jsem ten plisek vyndal.Cetl jsem na inych forech,pry u novejsich 166 pri zaslepeni EGR ventilu bude hazet chybu.
mam 2.4 jtd 150 k. 2005


mam 2.4 jtd 150 k. 2005
Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti